![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1001 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1002 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien kan jij me helpen o groot lichtend voorbeeld. wat moet ik verstaan onder: Citaat:
Om christenen te begrijpen moet je niet hun boeken lezen. Dat doen ze zelf al genoeg, en het is duidelijk dat dat niet altijd even positief afloopt. De bijbel staat immers vol met tegenspraak, en als iets niet in de bijbel staat, dan is er daarna wel een of andere anexering van een of andere christelijke filosoof die weer voor tegenspraak zorgt. Door te proberen christenen te begrijpen vanuit de bijbel , bega je dus eenzelfde fout als chirstenen zelf . Het is dom te denken dat de waarheid van de wereld in 1 boek zou schuilen, eveneens is het dom om te denken dat je alles over christenen te weten kan komen aan de hand van 1 boek.wat wil 'm hiermee in feite duidelijk maken? Om de katholieke LEER te leren kennen moet je vooral kijken hoe de "niet praktizerende" katholiek door het leven gaat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 juni 2008 om 14:38. |
||
|
|
|
|
|
#1003 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bedoel je : "de moslimgemeenschap die hier woont" of bedoel je: "de moslimgemeenschap accepteert dat hier vrij aan meningsuiting mag gedaan worden" Wat is dan "hier": Europa, West Europa, "het westen " --- in elk geval dan uitgezonderd Denemarken. Denemarken is dus niet "hier"....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 juni 2008 om 14:50. |
|
|
|
|
|
|
#1004 |
|
|
Nog beter: Lou de Palingboer als "representatieve stroming" opvoeren.
|
|
|
#1005 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
en wat bedoel jij met sharia ? wat bedoel jij met hoofdstuk 9 ? wat bedoel jij met moslim ? Je maakt er een allegaartje van vrees ik. Laatst gewijzigd door goodwill : 18 juni 2008 om 15:40. |
|
|
|
|
|
|
#1006 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1007 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er komt nu meer anoraxia voor omdat er meer latente aanleg is? 2 Als er verschillende strekkingen zijn binnen de Islam, waarom zouden er dan niet meerdere betekenissen zijn voor de hoofddoek. 3 De hoofddoekdiscussie is wel begonnen met het VB. Omdat een verbod op hoofddoeken discriminerend is, hebben ze er "verbod voor religieuze tekens" van gemaakt. Neutraliteit heeft hier eigenlijk niets mee te maken. Ik mag dus wel mijn "palestijnse" sjaal dragen achter het loket. Ik zou immers graag nog eens vernemen van jou, als een palestijnse sjaal niet neutraal is, welke overtuiging wordt er dan geuit bij het dragen van die sjaal. En je durft je ook niet uit te spreken over de fakkel van de vrijzinnigen? Is dit neutraal? Is dit religieus? 4 Ik stelde "de moslimgemeenschap hier (in Belgie, bij uitbreiding in de EU) accepteert de vrije meningsuiting" Gelieve eens niet naast de kwestie te antwoorden. 5 Het VB wil wel alle vreemdelingen buiten. Lees misschien nog eens hun 70-puntenplan uit 1996. Het is niet omdat ze het een beetje diplomatischer verwoorden dat hun ideeën veranderd zijn. Dat hebben ze zelf dikwijls genoeg bevestigd. 6 Maak je geen zorgen, ik ben consequent tegen elke discriminatie. Waarom negeer je dit argument : Ik begrijp nog altijd niet wat neutrale kledij te maken heeft met respect. Te meer daar de neutraliteit afhankelijk is van wie je tegenover je hebt. Je stelde Je kan dus niet eenduidig definiëren wat neutraal is. Tenzij je iedereen verplicht een mao-pakje te dragen in openbare dienst. |
|
|
|
|
|
|
#1008 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
het is de bedoeling dat willem1940NLD duidelijk zegt waarom hij uitgaat van de volgende stelling:"Geen "gemiddelde" moslim is TEGEN shar�*a of TEGEN hoofdstuk 9". Willem vergeet dat moslims wel degelijk verschillend kijken naar de zaken die hij hier weergeeft, namelijk: - een verschillende betekenis voor 'sharia' - een verschillende interpretatie van de diverse versen in de koran. Er zijn natuurlijk extremisten die de zaken letterlijk nemen/interpreteren. Langs de andere kant zijn er veel andere moslims die rekening houden met de context en niet zomaar zaken vertalen naar het hier en nu. Ik zou willen weten van Willem welke visie hij heeft op de zaken of er rekening meehoudt dat men zaken anders interpreteert of ziet. Eigenlijk is dit een onderwerp voor de categorie 'religie' |
|
|
|
|
|
|
#1009 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.kuran.nl/kuran/koran_index.htm
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#1010 |
|
|
Nee hoor en jij wilt zelfs de waarheid niet weten. Iemand die TEGEN die zaken zich zou uitspreken is automatisch GEEN moslim (meer) en afhankelijk van zijn woonstreek zeer wel mogelijk in levensgevaar.
|
|
|
#1011 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#1012 |
|
Banneling
|
Eigenlijk gaat deze discussie over "VB : Ouders met hoofddoek niet welkom in scholen"
|
|
|
|
|
|
#1013 | |
|
|
Citaat:
De huidige linkse regering van Spanje voert nu een terugkeerbeleid voor vreemdelingen. Men wil dat meer dan een miljoen vreemdelingen terugkeren. Dat wil niet zeggen dat men ALLE vreemdelingrn BUITEN wil. Waarom voert men hier geen eerlijke discussie?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 18 juni 2008 om 18:52. |
|
|
|
|
|
|
#1014 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad daar ging de discussie over, en u herhaalt steeds dezelfde vragen zonder antwoorden te lezen; een dovemansgesprek dus.
Bovendien is volgen u het bestuursaccoord in Antwerpen geschreven door het Vlaams belang ( de dresscode staat daar als onderdeel in) en daarmee geeft u aan helemaal niet te weten waarover u praat noch zinnige argumenten aan te dragen, u wilt vooral uw grote gelijk? Maar om op de discussie terug te komen ; van mij mogen ouders wel met hoofddoek een school in, dat bezoek kadert immers in hun priveleven. Rudy; voor jou geen rechter met hoofddoek maar ambtenaren wel; en wat met verpleegsters, artsen, politie of andere mensen in openbare dienst? Ben benieuwd waar je de lijn trekt! |
|
|
|
|
|
#1015 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
1 Wat heeft neutrale kledij te maken met respect? 2 Kan je me een onpartijdige definitie geven van neutraliteit? Te meer daar de neutraliteit volgens jou afhankelijk is van wie je tegenover je hebt. Je stelde Citaat:
3 Als je toegeeft dat er meerdere strekkingen zijn binnen de Islam, waarom zou er dan maar 1 strekking zijn als het over de hoofddoek gaat? 4 De dresscode die in het bestuursakkoord staat is geschreven nadat de discussie over de hoofddoek gestart werd door het VB. De hoofddoekdiscussie is wel begonnen met het VB. Omdat een verbod op hoofddoeken discriminerend is, hebben ze er "verbod voor religieuze tekens" van gemaakt. Neutraliteit heeft hier eigenlijk niets mee te maken. Ik mag dus wel mijn "palestijnse" sjaal dragen achter het loket. 5 Ik zou immers graag nog eens vernemen van jou, als een palestijnse sjaal niet neutraal is, welke overtuiging wordt er dan geuit bij het dragen van die sjaal? 6 En je durft je ook niet uit te spreken over de fakkel van de vrijzinnigen! Is dit neutraal? Is dit religieus? |
||
|
|
|
|
|
#1016 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1017 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dan is het duidelijk dat het gaat over de moslimgemeenschap die hier woont, in België. |
|
|
|
|
|
|
#1018 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1019 |
|
Burger
|
Ik 'denk' dat het dragen van een Palestijnse sjaal of Kefiyya in strijd zal zijn met de interne deontologische code (voor ambtenaren) van de stad Antwerpen.
Laatst gewijzigd door T-101 : 18 juni 2008 om 20:30. |
|
|
|
|
|
#1020 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor wie toch het 70-punten programma wil lezen. http://www.blokwatch.be/content/view/86/50/lang,nl/ |
|
|
|
|