![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Had ik nog niet gelezen. Ik ben ooit eens in het lager onderwijs in de hoek geplaatst om ons lieve vrouwde te bidden om vergiffenis. Dat is tegen mijn geloof. Hoeveel euros kan ik daaruit krijgen? Kan ik de leerkracht van destijds voor het gerecht dagen en er een flinke spaarcent uit krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
BTW, de schoolgewoontes een beetje kennende, zou ik graag weten of die "juffrouw" een gediplomeerde kleuterleidster is. Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2008 om 21:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij eerder dat mohamedje een kleutertje van het agressieve soort is die erg graag slaat.... Als U deze agressiviteit tegen kleuters een goede eigenschap vindt zegt dit véél meer over U dan over mohamedje... En zal hij als hij zo voortdoet snel mét reputatie bekend staan bij de plaatselijke politiediensten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hela Filo... die ouders kunnen daar veel geld van maken. Dat is toch jouw winkel als Brusselaar? Komaan man... meedoen. Die kleine mag alles doen als er maar genoeg geld voor de ouders tegenover staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() schandalig, gewoon al een vierjarige opsluiten in een kleinde ruimte
afschuwelijk
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
...
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Het leerkrachtenkorps was onderbemand. Ze kunnen niet constant bij die bengel blijven, en vanaf dat ze hem in de gang alleen laten begint hij te tieren en rond te lopen.
Zo'n kinderen worden thuis als kleine prinsjes behandeld die zelfs boven hun moeders staan. Ze worden nooit gestraft, en maken dus nooit de associatie tussen hun slecht gedrag en dat het fout is. Hierdoor zullen ze ook géén reden zien om van dat gedrag af te zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kwade stem en grote ogen zijn genoeg op die leeftijd. (begin ze op te sluiten op 4 jaar, wat doe je dan als ze 12 zijn? Ophangen of vierendelen?) Zo riskeer je idd. na jaren een "harde" te kweken, die geen schrik meer heeft. Volkomen verkeerde aanpak dus. Wat is je volgende eis? Kleuterstrafrecht met gesloten istellingen? Of charters? Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2008 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Partijlid
|
![]() Waarom zou het hier per sé om racisme gaan? Die juf deed dit misschien ook bij andere kinderen?
In elk geval is het een wrede manier om met kleuters om te gaan, ook al zijn het 'vechtersbaasjes'. Een gediplomeerd kleuterleidster zou beter moeten weten. Het andere uiteinde van het spectrum heb ik echter ook meegemaakt. Een kereltje van vijf bij ons op de kleuterafdeling van de lagere school toen ikzelf een jaar of tien was, had een klasgenootje een permanente oogbeschadiging geleverd door hem hard te slaan met een zakje druiven. Het ventje stond bekend als een arrogant baasje dat ook vaak oudere kinderen uitdaagde. Alleen... het was het zoontje van een plaatselijke rijke industrieel en het kleinkind van de burgemeester. De zaak werd met de mantel der liefde bedekt, en het kleine crapuultje mocht gewoon verder andere kinderen blijven pesten.
120 kg klier ![]() Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 20 juni 2008 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De leraar had immers altijd gelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heeft U al enig idee of het in mekaar geklopte mede-leerlingetje zijn/haar ouders al klacht hebben ingediend?
of moeten die (waarschijnlijk witte kaffers) het maar als "normaal" leren accepteren dat hun kind bont en blauw uit school terugkomt? noteer wel dat er géén bont en blauw mohammedje naar huis terugkwam; het kind werd gewoon gestraft zonder enige vorm van fysieke agressie. Maar dat kennen ze misschien niet. Hoeveel schadevergoeding zouden de ouders van het bontgeklopte kind kunnen eisen denk je? 25000000000000000 euro?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je moet het standpunt ook eens langs de andere kant zien denk ik.
Stel je voor dat je vierjarig kindje thuiskomt met een blauw oog omdat een klasgenoot het heeft dichtgeslaan? Dat is toch compleet wacko? We kennen de situatie niet, allicht had de kleuterjuf een reden en verstoorde die jongen de klaswerking zodanig dat ze wel tot deze draconische maatregel moest overgaan. Indien niet, is de kleuterjuf in fout natuurlijk. Maar beginnen zo'n zaken (hoe ze ook gebeurd zijn) maar eens te bewijzen. ![]() Enfin, het lijkt me beter dat er in het begin van het schooljaar met ouders wordt samengezeten over het reilen en zeilen van het schoolbeleid en wat er gebeurt indien blijkt dat de ouders in gebreke blijven in de opvoeding, in die mate dat de school voortdurend als tucht-instituut moet optreden ... Zo kunnen er heel wat rechtszaken en ouder-leerkracht-ruzies voorkomen worden. Want hoe vaak gebeurt het niet dat leerkrachtren die iets verkeerd tegen zoon- of dochterlief zeggen, zoals bv. uw wiskunde-inzicht is te gebrekkig voor deze richting, de volgende dag de verontwaardigde ouders aan hun voordeur krijgen? Een samenleving moet niets alles tolereren zonder enige vorm van kritiek, maar er mogen toch wel grenzen zijn. Anders creëer je ook geen ruimte voor persoonlijke groei en leren me dunkt en zorg je enkel voor een nivellering van het algemene niveau van onderwijs, maar ook van discipline en andere waarden die eigenlijk samen te vatten zijn als waarden-loosheid, vrees ik. Als die vrouw deze uitspraak echt heeft gedaan, in die context, vind ik ze overigens nogal vreemd. Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Dat men dit kind bij chemische producten opsluit is onacceptabel, als de juf dit als de standaardstraf gebruikt zou ik het ook erg vinden. Als laatste straf de kleuters afzonderen zou ik nog wel kunnen begrijpen. Wel 1 opmerking, wat met de ouders v/h kind die geslagen is door Mohammedje? Je mag zeggen wat je wil, maar een kind van 4 die al mensen ind e ogen klopt, daar klopt thuis iets niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mijn moeder is 30 jaar kleuterleidster geweest in zo'n boeregatschoolke waar ze alleen stond voor de 3 kleuterklaskes, samen tussen 15 -20 kinderen en daar zaten regelmatig rotverwende kindertjes tussen, waarvan de ouders zelf zeiden dat ze "er gene weg mee kunnen", awel he, zij heeft nooit of te nimmer een kind moeten opsluiten om haar gezag te tonen hoor. Zij kon er toch altijd wel "ne weg mee".