Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2008, 16:13   #41
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kom, het is een mix van verschillende factoren, waarvan de natuurlijke begaafdheid er één is. Als ge dit niet wil inzien, dan is er op zijn zachtst gesproken spraken van gerichte intelligentie.
Dus als een Marokkaans koppel een kind krijgt en een Vlaams koppel krijgt een kind dan is volgens jouw logica de kans vele malen groter dat dat kind van dat Vlaams koppel verstandiger zal zijn dan dat ander kind ... straf , en dan zijn ze verbaasd dat de multiculturele samenleving niet werkt. Nogal moeilijk hé, als de ene groep de andere als genetisch gezien dommer beschouwt.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:14   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er is ook nooit serieus werk van gemaakt de laatste dertig jaar. Het is allemaal te vrijblijvend en te braaf geweest.
In plaats van integratie heeft men vooral werk gemaakt van acceptatie. Ze willen aparte zwemuren voor moslima's? ok. School te moeilijk voor allochtonen? We verlagen het niveau. Ze vinden geen jobs omwille van de gebrekkige kennis van de taal? Dan willen we vooral niet dat van hen gevraagd wordt om wat wil aan de dag te leggen om die taal (gesteund door gratis taalcursussen) te leren. Zien we dat 70% van hen hun bruid of bruidegom gaat halen uit het land van herkomst? Daar willen we over zwijgen.

En dat moet veranderen. Denemarken heeft dat gedaan. Frankrijk gaat het doen. Italie gaat het doen. Spanje is goed bezig (onder een centrum-linkse regering dan nog). Wanneer gaat men in belgique erkennen dat er maar twee keuzes zijn:
1. inburgering
2. uitwijzen

Het wordt tijd want de vergrijsde medeburger die heel zijn of haar leven heeft betaald voor de sociale zekerheid snapt niet meer dat het pensioen zo karig is geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:18   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Blij dat je dat toegeeft. Er is een reden waarom ik linkiewinkies als jou en Toccata beschouw als mensen die zich niet laten verblinden door de gevestigde waarden maar die los van ideologie nadenken over problemen.
Het is niet zomaar een kwestie van toegeven. Het is ronduit mijn mening. Ik moet van die linkse bende hier niet veel weten hoor. De voorbije jaren heb ik het geluk gehad dat ik op linkse separatisten kon stemmen, ook al waren de stembiljetten illegaal, en mijn stem dus ook.
Hier in Vlaanderen weet ik gewoon niet op wie ik zou moeten stemmen. Maar goed, dat staat los van de topic.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:18   #44
Don Quichote
Banneling

Standaard

Zielig volkske.

Ik kan zo direct geen moslim opnoemen die iets te betekenen heeft op het gebied van vb wetenschap.

Ik kan ook zo direct geen moslimland opnoemen dat welvarend is door intelligentie en aanpak.

Ze ontvluchten wel massaal hun landen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:21   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker is dat geen oplossing. Integendeel. Er kan, denk ik, enkel een oplossing komen vanuit hun eigen initiatief (cfr. hoger).
Daar geraakt dan wel hoe langer hoe meer, iedereen van overtuigd.
Maar gisteren nog, een studie (een andere dan) dat Belgie zowat het land ter wereld was, waar het verschil in schoolprestaties tussen allochtonen (hier ook weigerde men te spreken over Afrikanen) en autochtonen het grootste was.
Maw als we de pamperpolitiek van de Belgische regering, als (mede)oorzaak nemen, zouden we er wel eens op kunnen zitten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:22   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In plaats van integratie heeft men vooral werk gemaakt van acceptatie. Ze willen aparte zwemuren voor moslima's? ok. School te moeilijk voor allochtonen? We verlagen het niveau. Ze vinden geen jobs omwille van de gebrekkige kennis van de taal? Dan willen we vooral niet dat van hen gevraagd wordt om wat wil aan de dag te leggen om die taal (gesteund door gratis taalcursussen) te leren. Zien we dat 70% van hen hun bruid of bruidegom gaat halen uit het land van herkomst? Daar willen we over zwijgen.

En dat moet veranderen. Denemarken heeft dat gedaan. Frankrijk gaat het doen. Italie gaat het doen. Spanje is goed bezig (onder een centrum-linkse regering dan nog). Wanneer gaat men in belgique erkennen dat er maar twee keuzes zijn:
1. inburgering
2. uitwijzen

Het wordt tijd want de vergrijsde medeburger die heel zijn of haar leven heeft betaald voor de sociale zekerheid snapt niet meer dat het pensioen zo karig is geworden.
Hier is er vooral een sprookjesbeleid geweest, en het is er nog: "het komt allemaal wel vanzelf als we maar voldoende meegaand zijn". Zoals je zegt: acceptatie. Onduidelijkheid troef.
Kijk, tal van reacties die hier als "rechts" afgedaan worden, heb ik zeer vaak gehoord ter Baskische linkerzijde. Het wordt tijd dat het nonsens-beleid stopt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 21 juni 2008, 16:24   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Dus als een Marokkaans koppel een kind krijgt en een Vlaams koppel krijgt een kind dan is volgens jouw logica de kans vele malen groter dat dat kind van dat Vlaams koppel verstandiger zal zijn dan dat ander kind ... straf , en dan zijn ze verbaasd dat de multiculturele samenleving niet werkt. Nogal moeilijk hé, als de ene groep de andere als genetisch gezien dommer beschouwt.
Dat is ook niet zo. Hoewel er vroeger wel studies waren omtrent IQ en afkomst maar die zijn door de mainstream media altijd wat afgeschilderd als niet politiek correct genoeg.

Maar ik vrees dat hier gewoon een cultuurverschil speelt. De ouders treden niet op tegen hun kids die spijbelen. Ze zijn hier tenslotte om tevreden te zijn met een uitkering en de rest kan hun geen ballen schelen. (natuurlijk zijn er uitzonderingen, eh) Maar je moet mij maar uitleggen waarom de derde generatie van migranten ineens weer djellabas en hoofddoeken gaat dragen terwijl dat in hun land van herkomst bijna weg is en hun ouders en voorouders die nooit droegen.

Dan kom je uit op iets dat ranzig is. Een zwaar probleem.

En beste Moser, je kan me hierna weer voor racist uitmaken of humorloze verzuurde rechtse, maar op het werk kom ik super goed overeen met Indiers, Marrokanen, Italianen, Russen, e.d. Ik bewonder zelfs de Marrokaan die elke dag van Luik naar Zaventem rijdt om daar het onderhoud van het gebouw te doen. Toffe pee. Maar die laat zijn vrouw niet wikkelen in vodden, die drinkt graag een pint en hoewel mijn frans niet je dat is, probeer ik er altijd mee te praten in het frans (hij is het engels niet machtig) en dat werkt goed.

Dus stap uit je wereldje van de "griezelige blokkers".

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 21 juni 2008, 16:26   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Sorry voor u, maar het zijn zeker de vlamingen niet die over het meeste genetische intelligentie beschikken. Dan zult ge moeten gaan afgeven op bvb de indiers.
Het is trouwens mijn logica niet. Mensen, een stuk intelligenter dan mij en u, hebben zich daar mee beziggehouden.
Oud 21 juni 2008, 16:27   #49
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waar slaat dit op? Intellingentie heeft niets te maken met goede resultaten op school?
Natuurlijk niet . Sommige mensen zijn intelligent , maar halen niet automatisch goede punten op school. Er zijn veel andere factoren aanwezig dan alleen maar intelligentie om goede punten te halen op school. Orde , netheid , stiptheid , vlijtigheid , organisatie enzov... De pure intrinsieke intelligentie meet men met andere instrumenten dan de cijfers op een kind zijn rapport.

Citaat:
Kom nu, wat heeft het onderwijsniveau van iemand zijn moeder nu te maken met iemand zijn persoonlijke resultaten op school?

Tenzij dat u zegt dat lomp zijn erfelijk is.
Wel heel erg naief , hoor. Als uw moeder ergens uit het rifgebergte komt en ongeletterd is of uw moeder is advocate en komt uit pakweg Lier , dat maakt wel degelijk een verschil. Dat je dat nog lijkt te ontkennen ,te absurd voor woorden. Die vrouw kan helpen met dat kind zijn wiskundetaak , iets wat voor die eerste vrouw al een pak moeilijker is om maar een klein voorbeeldje te geven.

Citaat:
Het gaat niet over autochtonen maar over allochtonen.

En allochtonen uit Noord Afrika halen een miserabel resultaat op school in het algemeen.

En u blijkt dat niet graag te horen, jammer want het zijn feiten.

Sluit de ogen dus maar.
U hebt weer niet goed gelezen vrees ik . De mindere resultaten op school ontken ik niet . Het ging over intelligentie . Mensen die beweren dat Noord-afrikanen genetisch gezien dommer zijn dan anderen , wel dat noem ik pas dom , erg dom zelfs. De meeste allochtonen die ik ken zijn intelligenter dan de gemiddelde forumganger hier. Maar dat is niet echt een prestatie.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:27   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier is er vooral een sprookjesbeleid geweest, en het is er nog: "het komt allemaal wel vanzelf als we maar voldoende meegaand zijn". Zoals je zegt: acceptatie. Onduidelijkheid troef.
Kijk, tal van reacties die hier als "rechts" afgedaan worden, heb ik zeer vaak gehoord ter Baskische linkerzijde. Het wordt tijd dat het nonsens-beleid stopt.

Rechts meets Links en we komen nog overeen ook. Je kennis van het Baskische probleem is daar waarschijnlijk niet vreemd aan. Had je ooit in Tibet gewoond onder de Tibetanen dan was je waarschijnlijk dezelfde mening toegedaan.

Respect!

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 juni 2008 om 16:29.
Oud 21 juni 2008, 16:27   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Daar geraakt dan wel hoe langer hoe meer, iedereen van overtuigd.
Maar gisteren nog, een studie (een andere dan) dat Belgie zowat het land ter wereld was, waar het verschil in schoolprestaties tussen allochtonen (hier ook weigerde men te spreken over Afrikanen) en autochtonen het grootste was.
Maw als we de pamperpolitiek van de Belgische regering, als (mede)oorzaak nemen, zouden we er wel eens op kunnen zitten.
Dat het verschil met andere landen zo groot is, lijkt met niet meer dan normaal. Omdat in die meeste (misschien alle?) andere landen allochtonen in de eerste plaats de taal van dat land leren. En hier zitten ze meegezogen in die nefaste politiek.

Dat is hetzelfde met anderstaligen die in Vlaanderen komen wonen en geen Nederlands leren, maar wel van jou verwachten dat je Frans en Engels spreekt. Wel nee, dat is een fout uitgangspunt. In Engeland heb je Engels nodig, in Frankrijk Frans enzovoort.

Het moet voor eens en voor altijd gedaan zijn met de idee dat anderstaligen geen Nederlands moeten leren. Hetzelfde gaat op voor allochtonen he.

Hoe kan iemand deftig studeren als die de taal niet machtig is?

Voorbeeldje: toen ik zes jaar geleden in Baskenland ging wonen, leerde ik in eerste instantie het Baskisch en schroefde ik mijn Spaans bij. En dan de rest.
Oud 21 juni 2008, 16:28   #52
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook niet zo.

Alleen lijkt de realiteit uw bevinding hier flagrant tegen te spreken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:29   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er is ook nooit serieus werk van gemaakt de laatste dertig jaar. Het is allemaal te vrijblijvend en te braaf geweest.
Hmmm, waarom zijn de Italianen, Portugezen, Spanjaarden, Chinezen, Indiërs en nog zovele anderen dan wel in de maatschappij hier ingepast?
Oud 21 juni 2008, 16:29   #54
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een niveau dat ze verstaan? Ik vind niet dat het onderwijs aan hen aangepast moet worden, zij moeten zich aanpassen aan het onderwijs. Dat wil zeggen: Nederlands leren, zich integreren en ophouden de rol van allochtoon te willen spelen.
Maar als ze op middelbare scholen dan niet geslaagd zijn krijgen de scholen de shit over zich heen. Immers dat zou een teken zijn van "racisme bij leraren" ( sic )

Neenee, om processen en dergelijke te vermijden worden op scholen de standaarden inderdaad naar beneden bijgesteld ( en niet alleen naar allochtonen toe hoor).

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:30   #55
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Zielig volkske.

Ik kan zo direct geen moslim opnoemen die iets te betekenen heeft op het gebied van vb wetenschap.

Ik kan ook zo direct geen moslimland opnoemen dat welvarend is door intelligentie en aanpak.

Ze ontvluchten wel massaal hun landen.
Zeer juist.
In hun landen van herkomst kunnen ze niet bleiten over achterstelling, racisme en discriminatie en toch bakken ze er ginder ook niks van.
Neem de blanke steun weg en binnen 3 generaties zitten ze opnieuw in het stenen tijdperk.
Het is dan ook waanzin om dergelijk volk los te laten op ons onderwijssysteem.
Hierdoor zal het onderwijsniveau dalen en op termijn ook onze welvaart, tenslotte is onze "grijze materie" onze enige "grondstof".
Oud 21 juni 2008, 16:32   #56
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het verschil met andere landen zo groot is, lijkt met niet meer dan normaal. Omdat in die meeste (misschien alle?) andere landen allochtonen in de eerste plaats de taal van dat land leren. En hier zitten ze meegezogen in die nefaste politiek.

Dat is hetzelfde met anderstaligen die in Vlaanderen komen wonen en geen Nederlands leren, maar wel van jou verwachten dat je Frans en Engels spreekt. Wel nee, dat is een fout uitgangspunt. In Engeland heb je Engels nodig, in Frankrijk Frans enzovoort.

Het moet voor eens en voor altijd gedaan zijn met de idee dat anderstaligen geen Nederlands moeten leren. Hetzelfde gaat op voor allochtonen he.

Voorbeeldje: toen ik zes jaar geleden in Baskenland ging wonen, leerde ik in eerste instantie het Baskisch en schroefde ik mijn Spaans bij. En dan de rest.
Engels aan onze universiteiten is de nieuwe trend , resultaat : 't niveau gaat erop achteruit omdat een deel van de leerinspanningen naar het verbeteren van 't Engels gaan , leuk , maar de wetenschappelijke kennis gaat er wel mede hierdoor op achteruit. Om niet te beginnen over de kennis van een deftig nederlands wetenschappelijk taalgebruik bij de jeugd van vandaag.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:34   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Maar als ze op middelbare scholen dan niet geslaagd zijn krijgen de scholen de shit over zich heen. Immers dat zou een teken zijn van "racisme bij leraren" ( sic )

Neenee, om processen en dergelijke te vermijden worden op scholen de standaarden inderdaad naar beneden bijgesteld ( en niet alleen naar allochtonen toe hoor).

mvg. Sint Ignacius
Je drukt het te sterk uit, maar het is inderdaad een probleem. Scholen krijgen geregeld hun minister over hen heen omdat hun niveau te hoog zou zijn voor de allochtonen. En dat is gevaarlijk. De politicus die ons bezweert dat we enkel met een high-tech of kennismaatschappij kunnen concureren met Fabriek China roepen tegelijk dat we het niveau moeten verlagen om de allochtonen aan een diploma te helpen.

Ben ik de enige die deze problematiek ziet?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 juni 2008 om 16:36.
Oud 21 juni 2008, 16:35   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmmm, waarom zijn de Italianen, ... hier ingepast?
Die zijn deels ingepast. Niet volledig. In limburg zijn er soms nog oorlogjes.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 21 juni 2008, 16:37   #59
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmmm, waarom zijn de Italianen, Portugezen, Spanjaarden, Chinezen, Indiërs en nog zovele anderen dan wel in de maatschappij hier ingepast?
Wel, ik heb hoger ook al opgemerkt dat veel van de problemen te maken hebben met gebrek aan integratie en dat daarin structurele en culturele factoren een rol spelen.
En, het is niet omdat het beleid tekort schiet, dat bepaalde groepen migranten zich niet zouden weten in te passen. Ook daarover heb ik geschreven dat allochtonen zichzelf eens moeten bekijken in de spiegel.
Oud 21 juni 2008, 16:39   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Men sprak in deze studie wel niet zo sterk over het al of niet machtig zijn van de nederlandse taal, doch wel over het gebrek aan inzet. De allochtonen voelden zich opperbest op school, en hadden geen behoefte te presteren (dit was te moeilijk, hier werd ge moe van...). De makers van de studie (die blijkbaar iedereen wilden sparen, misschien kregen ze anders geen subsidies) stonden dan ook voor een dilemma. Ofwel de allochtonen, bij wijze van spreken, een stap onder hun gat geven, zodat ze gingen presteren, doch ongelukkiger waren, ofwel alles min of meer laten zoals het was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be