![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus als een Marokkaans koppel een kind krijgt en een Vlaams koppel krijgt een kind dan is volgens jouw logica de kans vele malen groter dat dat kind van dat Vlaams koppel verstandiger zal zijn dan dat ander kind ... straf , en dan zijn ze verbaasd dat de multiculturele samenleving niet werkt. Nogal moeilijk hé, als de ene groep de andere als genetisch gezien dommer beschouwt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat moet veranderen. Denemarken heeft dat gedaan. Frankrijk gaat het doen. Italie gaat het doen. Spanje is goed bezig (onder een centrum-linkse regering dan nog). Wanneer gaat men in belgique erkennen dat er maar twee keuzes zijn: 1. inburgering 2. uitwijzen Het wordt tijd want de vergrijsde medeburger die heel zijn of haar leven heeft betaald voor de sociale zekerheid snapt niet meer dat het pensioen zo karig is geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in Vlaanderen weet ik gewoon niet op wie ik zou moeten stemmen. Maar goed, dat staat los van de topic.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Zielig volkske.
Ik kan zo direct geen moslim opnoemen die iets te betekenen heeft op het gebied van vb wetenschap. Ik kan ook zo direct geen moslimland opnoemen dat welvarend is door intelligentie en aanpak. Ze ontvluchten wel massaal hun landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gisteren nog, een studie (een andere dan) dat Belgie zowat het land ter wereld was, waar het verschil in schoolprestaties tussen allochtonen (hier ook weigerde men te spreken over Afrikanen) en autochtonen het grootste was. Maw als we de pamperpolitiek van de Belgische regering, als (mede)oorzaak nemen, zouden we er wel eens op kunnen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, tal van reacties die hier als "rechts" afgedaan worden, heb ik zeer vaak gehoord ter Baskische linkerzijde. Het wordt tijd dat het nonsens-beleid stopt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vrees dat hier gewoon een cultuurverschil speelt. De ouders treden niet op tegen hun kids die spijbelen. Ze zijn hier tenslotte om tevreden te zijn met een uitkering en de rest kan hun geen ballen schelen. (natuurlijk zijn er uitzonderingen, eh) Maar je moet mij maar uitleggen waarom de derde generatie van migranten ineens weer djellabas en hoofddoeken gaat dragen terwijl dat in hun land van herkomst bijna weg is en hun ouders en voorouders die nooit droegen. Dan kom je uit op iets dat ranzig is. Een zwaar probleem. En beste Moser, je kan me hierna weer voor racist uitmaken of humorloze verzuurde rechtse, maar op het werk kom ik super goed overeen met Indiers, Marrokanen, Italianen, Russen, e.d. Ik bewonder zelfs de Marrokaan die elke dag van Luik naar Zaventem rijdt om daar het onderhoud van het gebouw te doen. Toffe pee. Maar die laat zijn vrouw niet wikkelen in vodden, die drinkt graag een pint en hoewel mijn frans niet je dat is, probeer ik er altijd mee te praten in het frans (hij is het engels niet machtig) en dat werkt goed. Dus stap uit je wereldje van de "griezelige blokkers". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens mijn logica niet. Mensen, een stuk intelligenter dan mij en u, hebben zich daar mee beziggehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
U hebt weer niet goed gelezen vrees ik . De mindere resultaten op school ontken ik niet . Het ging over intelligentie . Mensen die beweren dat Noord-afrikanen genetisch gezien dommer zijn dan anderen , wel dat noem ik pas dom , erg dom zelfs. De meeste allochtonen die ik ken zijn intelligenter dan de gemiddelde forumganger hier. Maar dat is niet echt een prestatie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Rechts meets Links en we komen nog overeen ook. Je kennis van het Baskische probleem is daar waarschijnlijk niet vreemd aan. Had je ooit in Tibet gewoond onder de Tibetanen dan was je waarschijnlijk dezelfde mening toegedaan. Respect!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 juni 2008 om 16:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde met anderstaligen die in Vlaanderen komen wonen en geen Nederlands leren, maar wel van jou verwachten dat je Frans en Engels spreekt. Wel nee, dat is een fout uitgangspunt. In Engeland heb je Engels nodig, in Frankrijk Frans enzovoort. Het moet voor eens en voor altijd gedaan zijn met de idee dat anderstaligen geen Nederlands moeten leren. Hetzelfde gaat op voor allochtonen he. Hoe kan iemand deftig studeren als die de taal niet machtig is? Voorbeeldje: toen ik zes jaar geleden in Baskenland ging wonen, leerde ik in eerste instantie het Baskisch en schroefde ik mijn Spaans bij. En dan de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen lijkt de realiteit uw bevinding hier flagrant tegen te spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmmm, waarom zijn de Italianen, Portugezen, Spanjaarden, Chinezen, Indiërs en nog zovele anderen dan wel in de maatschappij hier ingepast?
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Neenee, om processen en dergelijke te vermijden worden op scholen de standaarden inderdaad naar beneden bijgesteld ( en niet alleen naar allochtonen toe hoor). mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In hun landen van herkomst kunnen ze niet bleiten over achterstelling, racisme en discriminatie en toch bakken ze er ginder ook niks van. Neem de blanke steun weg en binnen 3 generaties zitten ze opnieuw in het stenen tijdperk. Het is dan ook waanzin om dergelijk volk los te laten op ons onderwijssysteem. Hierdoor zal het onderwijsniveau dalen en op termijn ook onze welvaart, tenslotte is onze "grijze materie" onze enige "grondstof".
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik de enige die deze problematiek ziet?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 juni 2008 om 16:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn deels ingepast. Niet volledig. In limburg zijn er soms nog oorlogjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, het is niet omdat het beleid tekort schiet, dat bepaalde groepen migranten zich niet zouden weten in te passen. Ook daarover heb ik geschreven dat allochtonen zichzelf eens moeten bekijken in de spiegel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |