Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2008, 21:10   #41
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Binnenkort zijn roetfilters verplicht. Weg fijn stof, weg kanker.
In Duitsland zijn ze zogenaamd verplicht sinds 1.1.2008 om in een stadscentrum binnen te mogen: ik was enkele weken geleden een week in Berlijn centrum: diesels stinken er even erg als vroeger. Dus:
>ofwel lost de roetfilter het niet op
>ofwel wordt het niet gecontroleerd in Duitsland (of in Berlijn)
>ofwel wordt enkel de aanwezigheid van de "filter" gecontroleerd, niet of hij niet geperforeerd is en dus geen filter meer.

Wat ik hier en daar hoorde in Antwerpen: "we willen die brug wél, maar niet zo dicht bij ons of onder de grond": een NIMBY-brug (Not In My Backyard)dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juni 2008 om 21:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 21:28   #42
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
mooi, mooi, mooi... echt waar
maar staat u elke dag 2u in de file?
Neen, ik ben namelijk nog altijd bij mijn verstand.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 21:55   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het is trouwens een zeer cynische naam: oosterweelverbinding. Genoemd naar een dorp dat moest verdwijnen voor het groot geld.
De Lange Wapper was in de Antwerpse stadslegenden overigens een kwelduivel, de naam is goed gekozen...

Mij mag je bij die 60 procent rekenen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 22:48   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
-
Bij een representatieve steekproef hoeven ze het niet aan iedereen te vragen en al zeker niet aan u
Stoer. Of nee, toch niet.

Mijn mening is evenzeer van tel als de jouwe, dus als ze jouw mening vragen, mogen ze de mijne ook vragen.

Of ga je ervan uit dat iedereen monddood moet gemaakt worden die jouw visie niet deelt?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 22:49   #45
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben tegen de brug, voor redenen die het historische belang van de stad onderstrepen.
Je hebt een punt maar logistiek gezien zijn er weinig andere opties...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 00:01   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

er zijn wel andere opties hoor. Minder verkeer, is er een van.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 05:13   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Je hebt een punt maar logistiek gezien zijn er weinig andere opties...
Logistiek gezien is die brug waardeloos.
De liefkeshoektunnel is nog maar op 1/10van zijn capaciteiten.

Het probleem is echter dat je vanaf de E17 eerst terugrichting Gent moet rijden voor je naar die tunnel kan. het is een rondrijden van ongeveer 35kilometer om er te geraken en dan moet je er nog voor betalen.
Als je dan nog richting Breda moet, mag je nog eens 30kilometer rond rijden.
In totaal dus 65kilometer of bijna 1uur rondrijden, de fille op de ring komt dan vaak goedkoper en sneller uit.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 06:17   #48
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 33.848
Standaard

Niemand praat hier over de factuur.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 06:52   #49
jogo
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 8.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De kans is bijzonder reëel dat de energiekost de bouw van de brug zal inhalen en dat ze op het moment dat ze af is, nooit meer rendabel zal kunnen zijn. Tenzij als skateparcours of wandelterras.
Over het bijkomend en fundamenteel probleem van de luchtverontreiniging en ondermeer het fijn stof (want daar houdt het probleem niet mee op) wordt vaak lacherig gedaan. Zeer ten onrechte. Het aantal overschrijdingen van de toegelaten normen (die al veel te hoog ligt) bedroeg vorig jaar 18 steden en gemeentes. Ter herinnering: dat fijn stof is dodelijk.

Tijdens de pieken die begin dit jaar gemeten werden, overleed mijn bejaarde vader aan ademhalingsproblemen. Ik wens dat niemand toe, maar ik nodig iedereen uit om zijn laatste ademstoot te beluisteren.
je kan zeker beide kritieken niet tegelijk gebruiken want een wandelterras produceert geen fijn stof....

Laatst gewijzigd door jogo : 24 juni 2008 om 07:00.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 07:48   #50
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Niemand praat hier over de factuur.
Ik wel maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag van het kostenplaatje.

En voor de pro-roetfilters: het fijne dodelijk stof wordt niet tegengehouden door die roetfilter. Dan staat die brug daar maar tonnen dodelijk stof over A'pen te spuwen.

En wat over lawaaihinder? Daar heb ik nog geen enkele opmerking over gezien. Of gaan ze er een in 1 keer een geluidsdemper op zetten

En wat over de onderhoudskosten? Daar spreekt ook niemand over.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 09:57   #51
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
er zijn wel andere opties hoor. Minder verkeer, is er een van.
En hoe ga je dan al die miljoenen containers uit A'pen wegkrijgen?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 09:59   #52
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
En hoe ga je dan al die miljoenen containers uit A'pen wegkrijgen?
Waarom moeten die in de eerste plaats hier toekomen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 10:00   #53
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik wel maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag van het kostenplaatje.
Het hele project kost zo'n 2 miljard.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 10:01   #54
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Waarom moeten die in de eerste plaats hier toekomen?
Om onze 'made in China' T-shirts hier te krijgen, tiens.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 10:01   #55
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
En voor de pro-roetfilters: het fijne dodelijk stof wordt niet tegengehouden door die roetfilter. Dan staat die brug daar maar tonnen dodelijk stof over A'pen te spuwen.
bron?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 10:02   #56
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Het hele project kost zo'n 2 miljard.
OMG

Voor dat bedrag leg je heel wat wegen bij die veel efficiënter zijn en minder ingrijpend.

En als er moet voor betaald worden zullen ze wel een ommetje maken zoals de Liefkeshoektunnel. Ik vraag mij af wat dat tunnelke opbrengt.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 10:03   #57
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht

En wat over lawaaihinder? Daar heb ik nog geen enkele opmerking over gezien. Of gaan ze er een in 1 keer een geluidsdemper op zetten
Er werd al gesproken over geluidsmuren.
Maar hoe je het ook draait of keert, verkeer maakt lawaai. Daar is weinig aan te doen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 10:05   #58
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
En wat over de onderhoudskosten? Daar spreekt ook niemand over.
Waar dient die tol voor denk je?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 10:10   #59
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
er zijn wel andere opties hoor. Minder verkeer, is er een van.
Tof. En hoe ga jij dan de economie draaiende houden? Containers e.d. die uit zichzelf wegvliegen naar de klant?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 10:14   #60
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
En als die brug dichtslibt, dan moeten ze die verbreden, en als dan de op- en afritten dichtslibben, dan moeten die aangepast en als de lucht zo vol fijn stof, benzeen, zware metalen, en andere smeerlapperij hangt dat je voor je ogen je hand niet kan zien, dan dragen we allemaal een gasmasker...

Dat is dus korte termijn denken. Vraag je eens af wat we met die brug moeten binnen een jaar of twintig, dertig, als de olie onbetaalbaar is, als de economie er heel anders uitziet, als er geen gigantische schepen met containers meer komen, als we verplicht worden om zelfvoorzienend te zijn in onze landbouw omdat het transport van varkens naar Spanje om ze te laten slachten en dan naar Italië om er een stempel met Parma op te zetten en dan naar Roemenië om ze te laten inpakken en dan naar Duitsland voor de grootdistributie en dan naar Carrfeour in Frankrijk om dan uiteindelijk in uw GB-ke in Merksem in een schab gelegd te worden. Dat systeem is eindig, ondermeer door de beperkte voorraad olie. Maar zo'n brug staat er binnen 100 jaar nog. Voor wie of wat?

Als we het geld dat we daarin stoppen eens steken in een ander systeem om goederen te transporteren zodat die bedrijven hun magazijnen op wielen niet just in time overal op de baan houden. Een transport dat in functie staat van een economie in het belang van de bevolking in plaats van de winst van de aandeelhouders die geen reet geven om fijn stof en benzeen en zware metalen die het zenuwstelsel van kinderen aantasten.

De brug is middeleeuws. Daar is niets moderns aan en ze is nog minder nodig.
Daar heb je gelijk in, maar dat is nog verre toekomst.
Je spreekt zelf over 'binnen een jaar of 20-30'
Maar het fileprobleem kan niet nog eens twintig jaar aanslepen.

Men moet zowel investeren in onderzoek naar totaal nieuwe methoden, als in infrastructuur die de problemen voor de komende 20-30 jaar oplossen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be