![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) Isabelle is voorzitster van Jong Gezond Verstand, de jongerenbeweging van Lijst Dedecker. Bij de verkiezingen in juni 2007 was ze tevens lijsttrekker voor LDD te Brussel-Halle Vilvoorde. Je kan een week lang met haar in discussie gaan. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heeft de LDD feitelijk nog andere leden buiten diegene die weggelopen of buitengeschopt zijn bij VLD of VB ?
Of diegenen die geen grote carriére-mogelijkheden meer zagen bij hun vorige partij ?
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Vanaf men 16 begon ik de politiek actief te volgen. Ik begon me af te vragen bij welke partij ik het best paste, maar ik vond er geen. Ik ben liberaal, rechts, en flamingant. Ik zou niet geweten hebben wat ik met mn stem moest doen op dat moment. De VLD was veel te veel opgeschoven naar links (migrantenstemrecht) en de N-VA was in kartel met de christelijke CD&V. Het VB was daarentegen veel te conservatief voor mij. ik kwam dus tot het besluit dat, indien er niets aan het politieke spectrum zou veranderen, ik blanco zou stemmen. Er werden enkele hopeloze pogingen gedaan (liberaal appèl, veilig blauw, ...) totdat de boel bij de VLD ontplofte. Eerst coveliers buiten. Ik dacht dat hij wel zou doorhedden dat, indien hij een partij zou oprichten, hij het gat in de politieke markt zou hebben ontdekt en geen kartel nodig had. Maar dat was buiten het VB gerekend. Maar ik voelde dat er nog veel meer aan de hand was. En ja hoor: enkele maanden later vloog Dedecker buiten. Hij ging eerst naar de N-VA, en om eerlijk te zijn hoopte ik echt dat de N-VA voor Dedecker ging kiezen en niet voor het kartel. Dat bleek weer vergeefse hoop. Ik was zeer blij dat hij zijn ziel niet verkocht aan het Vb en uiteindelijk met een eigen partij op de proppen kwam. ik heb onmiddelijk zijn boek gekocht, en toen ik het uit had was ik volledig overtuigd. ik werd lid van LDD. Spijtig genoeg mocht ik net niet stemmen in 2007 (hopelijk brengt LDD daar snel verandering in). ik ben dus geen LDD-lid gworden uit oportunisme. Ik ben er integendeel van overtuigd dat zeer veel leden al een tijdje aan het wachten waren op een partij die hun eigen mening vertegenwoordigde. Deze studie bewijst trouwens dat LDD veel blanco-kiezers aantrekt, wat betekent dat er echt nood was aan een partij als LDD. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele malkontenten vervoegen deze partij..De LDD steunt dan ook op ontevredenen. Het is een partij die bevolkt wordt door ontgoochelde mensen uit het VB, VLD en zelfs uit de SP. Het zijn miskontenten die hun gal uitspuwen over de traditionele partijen. Zoals het kiezerspubliek van het VB dat vroeger deed. Alleen, de LDD is snuggerder dan het VB. Vele vlaamsgezinden vinden het VB te xenofoob en te weinig concreet en vaag. De LDD is slimmer op dit punt. Het pint zich niet vast op het ‘vreemdelingenprobleem’ zoals het VB dit doet. De LDD heeft ook duidelijke economische standpunten. Is de LDD separatistisch? Hang er vanaf. Indien de Walen koppig blijven doen, zal de LDD zeker de separatistische toer opgaan. In ieder geval is de LDD republikeins. Daar kan geen twijfel over bestaan. Of �*l de kiezers van de LDD er allemaal zo over denken, is natuurlijk weer een andere zaak. Opm. Waarom wiste de moderatie mijn posting over de LDD (voor de tweede maal)? Censuur?? Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2008 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is toch wel essentieel om te weten of een partij voor Vlaanderen kiest of in dezelfde fouten vervalt als zijn ideologische broeders van de vld (namelijk radicaal voor België kiezen).
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() LDD probeert gewoon Gezond Verstand te gebruiken... "met België als het kan, zonder België als het moet" wilt zeggen dat als België en Wallonië willen meewerken als gelijkwaardige partners we gewoon de bestaande structuren kunnen aanhouden, maar ook dat -als België en Wallonië Vlaanderen niet willen behandelen als de gelijkwaardige partner die ze is- het dan maar zonder hen verder moet. Uiteindelijk draait het om economische motieven. Springt het BHV-proces weer van het spoor binnenkort dan zal LDD toch wel de meer separatistische weg op moeten gaan, alleen al omdat het meerendeel van de leden dat zal eisen.
LDD is trouwens geen vergaarbak van "ontevredenen", zij is eerder een vergaarbak van "teleurgestelden", van mensen die in de andere partijen hun gading niet vonden. Dat is niet verkeerd, dat is niet "foei", dat is gewoon niet langer willen huichelen, niet langer willen meehuilen met de wolven, niet langer genoegen willen nemen met slechts een deel van je idealen, maar gewoon eindelijk een partij te hebben gevonden waar je het wel 100 % mee eens kunt zijn. Ik heb persoonlijk zowel met de liberalen als met de Vlaams Blokkers contact gehad maar ben eindelijk "thuisgekomen" bij LDD. Dat maakt van mij geen "ontevredene", tenzij je mijn onvrede met die andere partijprogramma's als dusdanig wilt aanmerken. Maar verwijt het me niet ! Ik heb het recht op een eigen mening en als de ene partij mijn mening slechts voor 50 % vertegenwoordigt en de andere partij tegen de 100 % aan dan weet ik wel op welke bankrekening mijn lidgeld te betalen !
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() JMDD gaf vandaag op de RTBF niet de indruk dat hij er zo over dacht.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Ikzelf ben net zoals Babeth hierboven aanhaalt "teleurgesteld" in wat de zogenaamde "liberale" partij in Vlaanderen tot op vandaag heeft gerealiseerd. Ik ben nog jong en wil graag nog een toekomst voor mijn en de komende generaties. Indien de regering nog lang zijn kop in het zand blijft steken, zal die toekomst er niet rooskleurig uitzien. Als iets willen doen op basis van ideologische overtuiging een vorm van malcontentement is voor u... so be it... Liever malcontent vandaag dan malcontent morgen! Ik - samen met iedereen van mijn partij - probeer tenminste aan een betere toekomst te werken. Niet alleen voor onszelf maar iedere burger van ons landje. Met vriendelijke groeten, Isabelle Van Laethem
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nouja dat geldt dan ook voor alle partijen hé. @ Isabelle: dank voor het antwoord.
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Jammergenoeg kan ik dit niet zeggen over veel van die overlopers die nu in uw partij zitten....
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8 Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 24 juni 2008 om 21:54. |
|
![]() |