![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik verzeker jullie, deze generatie gaat niet voorbij voordat dit allemaal gebeurd is. Immers, 'deze generatie' is al tweeduizend jaar dood. Maar goed dat de gemeenten van Paulus dat nooit geweten hebben... Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2008 om 16:56. |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Parlementslid
|
Nog even geduld.
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En nee Petrus was niet de rots ... . Dit is een katholiek verzinsel en een foute interpretatie. U moet eens luisteren naar wat Peter Ruckman daarover te zeggen heeft. De rots is Jezus zelf !! |
|
|
|
|
|
|
#166 | ||||
|
Banneling
|
[quote=luc154;3526818]Welke generatie?
Kletskoek. Zie mijn antwoord hierboven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2008 om 17:21. |
||||
|
|
|
|
|
#167 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Jammer genoeg zijn schijtvolk wel.
|
|
|
|
#168 |
|
|
Als ze geïnspireerd waren, dan moeten de vier evangeliën waar zijn. Als ze waar zijn dan moeten ze met elkaar overeenstemmen.
|
|
|
|
#169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
“Op mijn beurt zeg ik u; gij zijt Petrus, en op deze steenrots zal Ik mijn Kerk bouwen, en de poorten der hel zullen haar niet overweldigen. En u zal Ik de sleutels geven van het rijk der hemelen. En al wat ge op aarde zult binden, zal ook in de hemel gebonden zijn; en al wat ge op aarde zult ontbinden, zal ook in de hemel ontbonden zijn.” Niet alleen is Petrus de rots. Hij krijgt van Jezus zelfs de sleutel van het Rijk der Hemelen met alle macht die erbij hoort. En dat is niet niks als ik het zo lees. U bent zoals uw collega. Die fantaseert er ook op los omdat het in zijn kraam past. Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2008 om 17:31. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
Uiteraard!
|
|
|
|
#171 |
|
|
Als het waar is van de opstanding, waarom verscheen jezus niet aan zijn vijanden ? Waarom ging hij niet op bezoek bij Kajafas, de hoge priester ? Waarom maakte hij geen triomfantelijke tocht door Jeruzalem ? Als hij werkelijk ten hemel ging, waarom deed hij dat dan niet publiekelijk in de aanwezigheid van zijn vervolgers ? Waarom moest dit grootste wonder der wonderen plaatsvinden in het geheim, in een hoek ? Het was een wonder van jewelste dat aanschouwd had kunnen worden door een enorme menigte, een wonder dat niet kon worden nagedaan, een wonder waardoor honderdduizenden mensen zouden worden overtuigd.
We gaan het simpel houden, na het verhaal van de Verrijzenis, werd de verijzenis een noodzakelijk dogma. Ze moesten zich ontdoen van het lichaam. En zo zijn er vele andere interpolaties in de evangeliën en de brieven der apostelen.
|
|
|
|
#172 |
|
Banneling
|
Ja, ja, als we maar lang genoeg wachten, zit de kans er dik in dat de wereld wel eens zou kunnen vergaan. U zegt nu hetzelfde als Paulus. Alleen, die zei dat al 2000 jaar geleden. En Jezus dacht dat dit zou gebeuren in zijn tijd.
Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2008 om 17:57. |
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Lees 2 Petrus 3:8: 'Doch dit ene mag u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Here is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.' Dus 2000 jaar is voor God als 2 dagen. |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zo ken ik er ook nog wel een. Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2008 om 18:10. |
|
|
|
|
|
|
#175 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 25 juni 2008 om 18:23. |
||
|
|
|
|
|
#176 |
|
|
Leer nu toch eens zelf denken, oh nee, idd dat is een zonde.
|
|
|
|
#177 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Gouverneur
|
Oh, dus de aarde kan best enkele miljarden jaren oud zijn... Deze tekst van Petrus zet elke tijdsaanduiding in de bijbel - ervan uitgaande dat het het woord van jouw god is - op losse schroeven.
|
|
|
#180 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wat er eigenlijk staat is dat voor God tijd van geen belang is, hij staat nl buiten de tijd. Dit heeft dus niks met de creatie of met de terugkeer te zien. Dit is dus een voorbeeld van beeldspraak ... . |
|
|
|
|