Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2008, 13:45   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Hahaha, net gezien, fucking zaluge slotminuut!
En wanneer we nu luid toeterend door de straten rijden met een Duitse vlag zijn wij weer de radicalen of neo-nazi's voor die Turken?
Don't give a shit. Viva niet-islamitisch Europa!
Dit is voetbal, geen politiek of godsdienst. En voor mij mogen de Duitsers hun overwinning vieren, al toeterend. Ik merk hier wel een soort islamofobie. Ik ben zelf geen echte islamofiel, maar het is gewoon een godsdienst, en niet alle moslims zijn Al-Quaida-leden, ZEKER niet in Turkije. Turken zijn gewoon extreem nationalistisch, net als de meeste Oost-Europese volkeren. Toen Rusland vorige keer uitgeschakeld werd braken in Moskou zware rellen uit.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 13:54   #42
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit is voetbal, geen politiek of godsdienst. En voor mij mogen de Duitsers hun overwinning vieren, al toeterend. Ik merk hier wel een soort islamofobie. Ik ben zelf geen echte islamofiel, maar het is gewoon een godsdienst, en niet alle moslims zijn Al-Quaida-leden, ZEKER niet in Turkije. Turken zijn gewoon extreem nationalistisch, net als de meeste Oost-Europese volkeren. Toen Rusland vorige keer uitgeschakeld werd braken in Moskou zware rellen uit.
Ik ben niet tegen de Islam in Turkije, ik ben tegen de Islam in Christelijk Europa (Westelijke kant dus). Dat is volgens mij pure kolonisatie op dit moment..
Oud 26 juni 2008, 13:56   #43
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

En als je dat niet beseft ben je ofwel extreem dom, draag je ofwel oogkleppen de godganse dag (ofwel kom je gewoon nooit buiten) ofwel is het pure opzettelijke negatie ervan. Kdenk dat het bij veel (radicaal-)linksen dat laatste wel eens zou kunnen zijn..
Oud 26 juni 2008, 14:05   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen de Islam in Turkije, ik ben tegen de Islam in Christelijk Europa (Westelijke kant dus). Dat is volgens mij pure kolonisatie op dit moment..
Welke kolonisatie? Wordt er iemand verplicht zich te bekeren? Horen we de moëzzin oproepen tot gebed vanuit onze slaapkamer? Er zijn ook christenen in de Islamitische wereld, en Islamieten leven al vele eeuwen vreedzaam samen met Christenen in Europa (oostelijke kant). Natuurlijk zijn er extremisten, maar die heb je onder de christenen ook, vooral in Amerika. Ik begrijp heel die heisa niet zo goed. Natuurlijk heb je vreselijke wantoestanden in landen als Pakistan, Saudi-Arabië of Afghanistan. Maar daarnaast heb je ook islamitische landen waar de radicale Islam zo goed als ontbreekt, bvb. heel ex-Soviet-Centraal-Azië, Turkije, Bosnië, etc. Niemand wil pakistan of Afghanistan lid van de EU maken.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 juni 2008 om 14:06.
Oud 26 juni 2008, 14:13   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als je dat niet beseft ben je ofwel extreem dom, draag je ofwel oogkleppen de godganse dag (ofwel kom je gewoon nooit buiten) ofwel is het pure opzettelijke negatie ervan. Kdenk dat het bij veel (radicaal-)linksen dat laatste wel eens zou kunnen zijn..
Ik heb in de Seefhoek gewoond en vlakbij Anneessens, waarschijnlijk de meest islamitische wijken van België. Ik heb geen moment last gehad van Islam, wel van "hangjongeren", maar dat probleem kun je bezwaarlijk een islamitisch probleem noemen. Het enige nadeel is dat je in sommige pitta-zaken geen pintje kunt krijgen (maar in de meeste wel).
En ik denk niet dat iemand die in Klemskerke of Reet woont daar meer last van zou hebben dan ik. Volgens mij is het gewoon een verdoken vorm van racisme en xenofobie, en heeft het veel meer te zien met "bro�*n mènne" dan met religie.
"Islam" is trouwens even onzinnig als "christendom". Er bestaan veel verschillende soorten, en veel verschillende soorten individuën. Je hebt verdraagzame en fanatieke, strikte en minder strikte, net als onder de christenen. Hangt ook van land tot land af. Al-Quaida, Saudi-Arabië en consoorten is een pest die hun venijn overal ter wereld willen verspreiden, maar laten we vooral niet vergeten welke rol de VS daarin gespeeld heeft. Nu weer in Irak, in dat land bestond Al-Quaida niet eens, tot de Amerikanen er zich mee bemoeiden. Wat Turkije betreft heeft het hooggerechtshof net beslist dat vrouwen toch geen hoofddoek mogen dragen op de universiteitscampus.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 juni 2008 om 14:19.
Oud 26 juni 2008, 14:25   #46
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Overigens erger ik me geel en groen aan het populistisch gefoeter van Wilders en consoorten.
Oud 26 juni 2008, 15:32   #47
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Welke kolonisatie? Wordt er iemand verplicht zich te bekeren? Horen we de moëzzin oproepen tot gebed vanuit onze slaapkamer? Er zijn ook christenen in de Islamitische wereld, en Islamieten leven al vele eeuwen vreedzaam samen met Christenen in Europa (oostelijke kant). Natuurlijk zijn er extremisten, maar die heb je onder de christenen ook, vooral in Amerika. Ik begrijp heel die heisa niet zo goed. Natuurlijk heb je vreselijke wantoestanden in landen als Pakistan, Saudi-Arabië of Afghanistan. Maar daarnaast heb je ook islamitische landen waar de radicale Islam zo goed als ontbreekt, bvb. heel ex-Soviet-Centraal-Azië, Turkije, Bosnië, etc. Niemand wil pakistan of Afghanistan lid van de EU maken.
Minstens over Turkije ben je zwaar aan het jokken maar dat weet je denk ik zelf wel.

http://www.youtube.com/watch?v=d80SU7MGP1I
http://www.ad.nl/buitenland/article1292969.ece
http://www.refdag.nl/artikel/1342560...an+geweld.html
http://www.ad.nl/dewereld/article187...sectieTopStory
http://frontpage.fok.nl/nieuws/44575

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juni 2008 om 15:45.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 17:30   #48
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Iedereen die niet-islamiet is wordt als minderwaardig beschouwd, jeweetwel, christenen ed. dus je wordt verplicht jezelf te bekeren of je bent niet geaccepteerd.. En extremisten niet in Turkije? Wel SP.a-er heeft je dat wijsgemaakt?
Oud 26 juni 2008, 19:08   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» Bekijk bericht
Niet alleen fundamentalistische extremistische christelijke nationalist filip de winter maar ook de christelijke liberale fanaticus geert wilders hoopt op verlies Turkije op EK!

Ik dacht dat ze gewoon geen politiek begrijpen maar uiteraard ook geen voetbal en het lijkt dat er iemand moet zijn die voor hen moet uitleggen dat Turkije voor eerste keer in hun geschiedenis 1/2 finale bereiken of begrijpen ze niet wat dat betekent ??

Lees hier

Filip Dewinter wekt inspiratie op. In Nederland vroegen lezers op de site Fok.nl zich al af waar "hun" Geert Wilders bleef met een reactie. En ja hoor.

De leider van de Nederlandse PVV komt met de mededeling dat hij zich "groen en geel" ergert aan Turkse Nederlanders die tijdens het EK massaal de straat opgaan om overwinningen van het Turkse elftal te vieren. Wilders uit zijn ongenoegen in de Nederlandse krant Algemeen Dagblad: "Ik gun iedereen zijn plezier, maar dit is overdreven. Halve steden hangen vol met Turkse vlaggen, het lijkt hier klein Turkije wel."

Waar ligt hun loyauteit?
Feestende Turken zijn voor Wilders een teken van "een groot gebrek aan integratie. Het is wel duidelijk waar de loyaliteit van deze mensen ligt; niet in Nederland, maar in Turkije." Een andere criticaster van de multiculturele samenleving, VVD-Kamerlid Henk Kamp, deelt de mening van Wilders en Dewinter helemaal niet: "Het is logisch dat zij nog een band met hun moederland hebben. Tijdens het EK-voetbal wordt er intensief plezier gemaakt."

Gazet van antwerpen
Wilders ergert zich eerder aan alles wat maar een zweem draagt van de islam. Zou het zo niet zijn?

Laatst gewijzigd door system : 26 juni 2008 om 19:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 11:49   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die niet-islamiet is wordt als minderwaardig beschouwd, jeweetwel, christenen ed. dus je wordt verplicht jezelf te bekeren of je bent niet geaccepteerd.. En extremisten niet in Turkije? Wel SP.a-er heeft je dat wijsgemaakt?
Ik ben in veel Arabische landen geweest, ook in Iran, christenen en moslims wonen er door elkaar, en zijn dikwijls elkaars vrienden. Er wordt weinig getrouwd buiten de religie, maar dat geldt evengoed voor de christenen. Overigens wordt Jesus beschouwd als een van de profeten volgens de Islam.
Er zijn natuurlijk wel extremisten in Turkije, maar dat gedachtengoed heeft geen wijdverspreid draagvlak in Turkije. Wel zijn Turken extreem nationalistisch, en minderheden worden niet altijd goed behandeld, maar dat is een andere kwestie en ook sommige EU-lidstaten zoals Griekenland en Bulgarije scoren slecht op dat vlak. Het hooggerechtshof heeft zojuist beslist dat sluiers niet welkom zijn op de universiteitscampussen, dat mag zelfs in België en Nederland. Een zwaar fundamentalistisch land kun je Turkije dus niet noemen.
Oud 27 juni 2008, 11:58   #51
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» Bekijk bericht
zoals een andere respect verdiende forumlid hier zei
EK of WK is 1 x om 4 jaar of niet??

waarom dan niet effe een paar uurkes feesten??
Het EK/WK valt telkens in de blok van vele studenten. Persoonlijk heb ik enkele dagen slecht geslapen dankzij onze vrienden die het nodig vonden om de hele nacht te blijven rondrijden. Alsof je nog niet genoeg stress hebt.

Maar ach, het probleem ligt waarschijnlijk bij mij. Onverdraagzaam ofzo.
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 12:24   #52
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Vele jaren geleden toen ik mijn examens deed, was er een hittegolf... et alors?
Het leven zit vol met suprises; deal with it!

Citaat:
Iedereen die niet-islamiet is wordt als minderwaardig beschouwd
Ik ben al vele keren in islamitische landen geweest & wat jij schrijft is absolute onzin... Christenen zijn "mensen uit het boek" & krijgen evenveel respect.

ik ben als wildvreemde uitgenodigd geweest op een islamitische verjaardagsfeest van een jonge vrouw in Egypte; damn, zo dansen
Meerdere malen uitgenodigd bij mensen thuis om het avondmaal samen te nuttigen in Marokko (van de gegoede klasse...tot de straatarmen)

Natuurlijk is dit allemaal omdat ik in hun ogen een üntermensch ben.
Oud 27 juni 2008, 14:55   #53
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht

Ik ben al vele keren in islamitische landen geweest & wat jij schrijft is absolute onzin... Christenen zijn "mensen uit het boek" & krijgen evenveel respect.

ik ben als wildvreemde uitgenodigd geweest op een islamitische verjaardagsfeest van een jonge vrouw in Egypte; damn, zo dansen
Meerdere malen uitgenodigd bij mensen thuis om het avondmaal samen te nuttigen in Marokko (van de gegoede klasse...tot de straatarmen)

Gastvrijheid is inderdaad een sterk cultuuronderdeel, zolang iemand als gast wordt beschouwd; zoals alles in de islamkoran is ook dat "van bepaalde duur".

Gevestigde (anders)denkende burgers "genieten" een totaal andere status.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
http://www.answering-islam.org/Dutch...andhimmies.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2008 om 14:56.
Oud 27 juni 2008, 15:43   #54
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Willem, dat zijn wetten uit DE MIDDELEEUWEN !!!
...en Sharia-begrippen bovendien.

Alsof Expats in die landen onderworpen zijn aan discriminerende wetten uit de Sharia. Belachelijk.

Ik heb GEEN belastingen moeten betalen als "Dhimmie"
& in Marokko & Egypte staan CHRISTELIJKE KERKEN trouwens; iets wat volgens je links helemaal niet zou mogen kunnen...

Truth is stranger than fiction.
Oud 27 juni 2008, 16:11   #55
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Lees mijn posts er eens op na, ik spreek dan ook niet over Islamieten in hun thuisland, ik spreek over Islamieten in West-Europa. Eenmaal overgekomen, volgt er meestal (spijtig genoeg) een radicalisatie..
Oud 27 juni 2008, 17:38   #56
Insano
Burger

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor een uitleg? Een hittegolf ligt zoals een aardbeving buiten de macht van een mens. Iemand die bewust iets doet wat andere mensen stoort, dat is iets helemaal anders.

Als ze willen feesten, waarom doen ze het dan niet binnen? Wat voor nut heeft het in godsnaam om op straat te gaan toeteren?

Mooie ingesteldheid trouwens: "het leven zit vol verrassingen". Als er morgen iemand u op straat begint lastig te vallen, dan zal je denk ik niet dezelfde onzin verkopen als nu.
Oud 27 juni 2008, 18:12   #57
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lees mijn posts er eens op na, ik spreek dan ook niet over Islamieten in hun thuisland, ik spreek over Islamieten in West-Europa. Eenmaal overgekomen, volgt er meestal (spijtig genoeg) een radicalisatie..
Ah, zoals die Turken die pinten aan het drinken zijn als ik om een kebab ga
Heel radicaal!

Citaat:
Een hittegolf ligt zoals een aardbeving buiten de macht van een mens. Iemand die bewust iets doet wat andere mensen stoort, dat is iets helemaal anders.
Ah, die toeterturken doen dat expres om ons te kloten...
...en zo'n "crimineel" gedrag is vergelijkbaar met een overval.

Nog zand in je kut van de examens misschien?
Oud 27 juni 2008, 19:16   #58
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Klein Turkije ligt nog altijd in Gent.
Joat, en tes uuk moar vriee kleine ze...
Oud 27 juni 2008, 19:24   #59
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Willem, dat zijn wetten uit DE MIDDELEEUWEN !!!
...en Sharia-begrippen bovendien.

Alsof Expats in die landen onderworpen zijn aan discriminerende wetten uit de Sharia. Belachelijk.

Ik heb GEEN belastingen moeten betalen als "Dhimmie"
& in Marokko & Egypte staan CHRISTELIJKE KERKEN trouwens; iets wat volgens je links helemaal niet zou mogen kunnen...

Truth is stranger than fiction.
Iets ouder die wetten; omstreeks het jaar 700.

Expats zijn geen burgers van het land, blijven voor de duur van de overeenkomst "gast".

Lees goed in de diverse informatie, o.a op Internet: bestaande kerken MOGEN gedoogd worden, onder strenge regels (maar verwoesten is niet strafbaar).

http://www.answering-islam.org/Dutch...slimwereld.htm

Citaat:
.... Situatie nu

Nu kan men een wet wel afschaffen, maar een gebruik van eeuwen schaf je niet zomaar af. Daar komt bij dat de fundamentalisten luid roepen om herinvoering van de dhimma. “De christenen moeten weer op hun plaats gezet worden en zich neerleggen bij hun historische tweederangs-status. Anders emigreren ze maar naar het Westen.” Door al deze propaganda kijken veel moslims nog steeds neer op de christenen in hun midden.

Christengevangenen in Pakistan moeten wachten met eten en drinken tot de moslims klaar zijn. Anders zouden zij het eetgerei verontreinigen. Het gevolg is dat alle eten en drinken soms op is voordat zij aan de beurt zijn. Sommige fanatieke moslims gooien in openbare gelegenheden het serviesgoed stuk als een christen ervan gegeten of gedronken heeft. Dit doen zij om te voorkomen dat zij later van dit 'verontreinigde' servies zullen eten. Om de zelfde reden hebben christenen in landen als Iran en Pakistan hun eigen restaurants (waar ze dan wel varkensvlees en wijn mogen serveren.) Een vorm van apartheid waar niemand verontwaardigd over doet.

In Egypte moet de president nog steeds vergunning geven voor de bouw of de reparatie van een kerk. Sinds 1980 zijn er nog geen vijf kerken gebouwd, tegen 80.000 moskeeën! Ter vergelijking: in dezelfde periode zijn in Nederland 340 moskeeën geopend. In de meeste moslimlanden zijn hoge leidinggevende posities nog steeds niet voor christenen weggelegd. Veel moslims weigeren een christen als baas te hebben Zelden zal een christen een hoge rang in het leger bekleden.

In Pakistan ijveren de fundamentalisten voor herinvoering van de dhimmi-belasting, te betalen door niet-moslims. In Egypte komt het regelmatig voor dat de moslimbroederschap of een andere fundamentalistische groepering de dhimmi-belasting afperst van rijke christenen. Her geld vloeit naar de kas van de eigen organisatie ter verbreiding van het fundamentalisme. In de ogen van de Egyptische regering is het een maffiapraktijk, maar de fundamentalisten beweren dat zij alleen maar de regels van de islam toepassen. Nog steeds kunnen christenen niet met moslimvrouwen trouwen, en het is in die landen normaal dat een moslim, die zich tot een ander geloof bekeert, gedwongen wordt te scheiden.

Ideologie van de islam

Het dhimmistelsel past goed in de ideologie van de islam, die de wereld verdeelt in twee kampen. een 'Huis van de Islam' en een 'Huis van de oorlog' (Dar al islam en Dar al harb). De Dar al islam is de moslimwereld, waar de moslims niet per se in de meerderheid zijn, maar waar zij wel de macht hebben Hier behoort de islamitische wetgeving (de sjaria) van kracht te zijn. De rest van de wereld is de Dar al harb, en moet nog voor de islam veroverd worden, vandaar de naam 'huis van de oorlog'. In de Dar al Islam is de wetgeving er dus op gericht de hele bevolking te islamiseren. Door de niet-moslims te vernederen en de moslims allerlei voordelen te geven, wordt de Islam steeds sterker. Het systeem heeft zijn effectiviteit duidelijk bewezen

Overigens hebben de moslims niet alles zelf bedacht. Het systeem grijpt terug op oeroude Arabische stamgebruiken. De Islam heeft bovendien veel van zijn gedachtegoed geleend van de joden en de christenen. Of de eerste moslims op de hoogte waren met net ‘dhimmi-verdrag' dat Jozua tweeduizend jaar eerder met de Gibeonieten sloot is twijfelachtig, maar vast staat dat de vele Syrische gezagsdragers die overgingen tot de Islam alleen maar de bestaande Byzantijnse (Oostromeinse) wetgeving ten aanzien van de joden hoefden aan te passen. In het Oostromeinse Rijk was de Grieks-orthodoxe kerk de staatskerk, die alle andere godsdiensten bestreed. De joden hadden altijd al een bijzondere status in het Romeinse Rijk, met aparte rechten en plichten. Onder Invloed van de Byzantijnse staatskerk kregen de joden steeds minder rechten. In 534 werden de rechten en plichten van de joden vastgelegd in de Wetten van Justinianus. Dit stelsel werd overgenomen en verder uitgewerkt door de moslims, die het toepasten op alle niet-moslims. Zo kreeg de orthodoxe kerk een koekje van eigen deeg. De koptische en nestoriaanse christenen, die door de orthodoxe kerk vervolgd waren, gingen er aanvankelijk onder de moslims op vooruit. Het effect van de dhimma liet zich pas eeuwen later gelden .............

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2008 om 19:25.
Oud 27 juni 2008, 20:32   #60
Insano
Burger

Standaard

Citaat:
Ah, die toeterturken doen dat expres om ons te kloten...
...en zo'n "crimineel" gedrag is vergelijkbaar met een overval.

Nog zand in je kut van de examens misschien?
Laat maar, met jou valt niet te discussiëren.

PS: Ik heb onderscheiding.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be