Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2008, 07:45   #61
lddekeren
Vreemdeling

lddekeren's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik neem nota van het feit dat LDD tegen een onafhankelijk Vlaanderen is.
Dan hebt u blijkbaar 1 en ander wel of niet moedwillig verkeerd begrepen.
lddekeren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 07:49   #62
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"peilingen" voor dat belangrijke kantelmoment dat er aankomt,15 juli namelijk,zijn nogal nutteloos...

Stel dat op 15 juli (of ten laatste tegen het parlementair reces)er een biezonder goed akkoord over de staatshervorming (en aanverwante problemen) op de tafel ligt,dan riskeren alle oppositiepartijen tijdelijk "groggy" te zullen zijn,want hun gebrul (of hooghartig stilzwijgen) vanaf de marge zal niks bijgedragen hebben ......

Omgekeerd,stel dat het kompleet mislukt,met nieuwe verkiezingen,dan ligt alles weer open,het lijkt me een beetje moeilijk voor te stellen dat,bijvoorbeeld,vlaanderen dan zou radicaliseren in de richting van een eerder "Liberale" partij...

En er IS nog steeds de mogelijkheid,hoe klein ook,dat oudere mensen,paniekerig,"belgisch" gaan stemmen..na voldoende bang gemaakt te worden over hun pensioen en zo in een dynamischer onafhankelijk Vlaanderen....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2008 om 07:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 07:51   #63
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
J�*�*�*�*, bijzonder duidelijk. Maar wanneer k�*n het niet meer? Wat is de grens? Of zie ik hier gewoon pleinvrees?
Het kan niet meer van zodra de Walen het onmogelijk maken om Vlaanderen zich te laten ontwikkelen.
Vlaanderen onafhankelijk maken is geen doel op zich.
Oud 29 juni 2008, 07:53   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Peilingen zijn een verzekering voor kranten tegen het risiko van "weinig leuk nieuws vandaag".

En aangenaam voor ons om ons eigen gedacht nog eens in de verf te zetten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 07:53   #65
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Berlinda Bekijk bericht
en het VB is dat wel of wat ?
Heb je ooit VB horen opkomen voor leefloontrekkers,gehandicapten,chronisch zieken, bejaarden,de arme werkenden, kijk eens naar hun stemgedrag.
Ja wat gratis vuilzakken en een premietje of een kindercheque,dat wel, maar een sociale partij doe mij niet lachen.
Slaat gij nu helemaal door???? Als er nu iets is waarin het VB nog net ietsje beter was dan de extremisten van LDD, was het wel dat. LDD is neoliberaal en dus puur ANTISOCIAAL en ASOCIAAL. VB gaat aardig die weg op maar is tenminste nog niet neoliberaal, wel conservatief-liberaal. Als je iets over het VB zegt, zeg dan iets verstandigs en correct!

Citaat:
Ze is best vergelijkbaar met LDD, maar die zijn net niet racistisch,dat is ook alles. Stoken kunnen ze goed, alles is de schuld van de vreemdeling, van de koning, de Walen,links, maar laat ons veronderstellen dat die hindernissen weg zijn gewerkt, op wie gaan ze dan kakken.
Manmanman... Met domme mensen als gij die dwaze praat uitkramen zou ik nog opnieuw sympathie verkrijgen voor het VB.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 07:54   #66
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lddekeren Bekijk bericht
De confederalisten binnen uw extremistenbende denken er anders over.
Oud 29 juni 2008, 07:56   #67
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik niet.
LDD is heel duidelijk. Met als het kan en zonder als het niet kan.
Duidelijker kan niet.
De splitsing is geen doel op zich, maar als het niet anders kan...
Met België als het kan en zonder als het niet kan.

Een onduidelijker en hypocrieter antwoord kan niet. Ik hoor LDD niet voor de splitsing van België pleiten, dus 'met België' kan nog altijd, een onafhankelijk Vlaanderen is niet aan de orde.

LDD, de partij die iedereen naar de mond praat.

Laatst gewijzigd door Duym : 29 juni 2008 om 07:57.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 08:05   #68
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Met België als het kan en zonder als het niet kan.

Een onduidelijker en hypocrieter antwoord kan niet. Ik hoor LDD niet voor de splitsing van België pleiten, dus 'met België' kan nog altijd, een onafhankelijk Vlaanderen is niet aan de orde.

LDD, de partij die iedereen naar de mond praat.

De Oostendse visboer Dedecker heeft het in het verleden zeer openlijk gezegd op tv: "de reden waarom ik in de politiek stap is extreem-rechts (lees: het VB) stoppen".

Liberalen zijn overigens in de geschiedenis altijd al de grootste pleitbezorgers geweest van belgië, ze beschouwen dit apenland als hun kind met de destijds ultraliberale (en anti-Vlaamse!) grondwet. Liberalen zijn communautair UITERST ONBETROUWBAAR.
Oud 29 juni 2008, 08:08   #69
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LDD spreekt zich inderdaad niet uit tegen een onafhankelijk Vlaanderen, wat ik nog veel erger vind dat de hypocriete houding die hij nu aanneemt. Kiezersbedrog noemt men dat. En het bewijs is er: Vraag aan een LDD stemmer of JMDD voor of tegen een onafhankelijk Vlaanderen is, en je krijgt altijd een antwoord dat begint met ja of nee, en een 'maar' erachter.

Laatst gewijzigd door Duym : 29 juni 2008 om 08:15.
Oud 29 juni 2008, 08:15   #70
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
De Oostendse visboer Dedecker heeft het in het verleden zeer openlijk gezegd op tv: "de reden waarom ik in de politiek stap is extreem-rechts (lees: het VB) stoppen".

Liberalen zijn overigens in de geschiedenis altijd al de grootste pleitbezorgers geweest van belgië, ze beschouwen dit apenland als hun kind met de destijds ultraliberale (en anti-Vlaamse!) grondwet. Liberalen zijn communautair UITERST ONBETROUWBAAR.
Inderdaad. De wereld van JMDD had er helemaal anders uit gezien als hij dat beloofde ministerpostje bij de VLD had gekregen.
Oud 29 juni 2008, 08:19   #71
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
LDD spreekt zich inderdaad niet uit tegen een onafhankelijk Vlaanderen, wat ik nog veel erger vind dat de hypocriete houding die hij nu aanneemt. Kiezersbedrog noemt men dat. En het bewijs is er: Vraag aan een LDD stemmer of JMDD voor of tegen een onafhakelijk Vlaanderen is, en je krijgt altijd een antwoord dat begint met ja of nee, en een 'maar' erachter.
De Nederlandse taal is echt niet moeilijk voor hen die begrijpend kunnen lezen.
Er staat "Met België als het kan en zonder als het niet kan."
Er staat nergens "we zijn hier of daar tegen". Wat is hier nu zo moeilijk aan?
Als je dit met neutrale wil onleed staat er "Als de Walen meegaand zijn in de staatshervorming enz, dan kan het met Belgie, indien niet dan zonder Belgie."
Oud 29 juni 2008, 08:56   #72
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Nederlandse taal is echt niet moeilijk voor hen die begrijpend kunnen lezen.
Er staat "Met België als het kan en zonder als het niet kan."
Er staat nergens "we zijn hier of daar tegen". Wat is hier nu zo moeilijk aan?
Als je dit met neutrale wil onleed staat er "Als de Walen meegaand zijn in de staatshervorming enz, dan kan het met Belgie, indien niet dan zonder Belgie."
Wat taal betreft heb ik van jou geen lessen te leren.

Je draait rond de vetpot man. Een politicus moet knopen durven doorhakken. Met de belachelijke kreet 'Met België als het kan en zonder als het niet kan', kun je alle kanten op.
Gezien JMDD niet pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen, gaan we ervan uit dat het met België volgens hem nog altijd kan.

Je maakt jezelf belachelijk door te zeggen 'als de Walen meegaand zijn in de staatshervorming'. Hebben die LDD stemmers dan prut in hun ogen?
Oud 29 juni 2008, 09:01   #73
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt jezelf belachelijk door te zeggen 'als de Walen meegaand zijn in de staatshervorming'. Hebben die LDD stemmers dan prut in hun ogen?
En aangezien het makkelijker zal zijn om België te splitsen dan samen met Wallonië nu nog een rechtvaardig, democratisch België op poten te zetten, is de keuze voor mij vrij duidelijk en snel gemaakt, lijkt me.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:03   #74
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En aangezien het makkelijker zal zijn om België te splitsen dan samen met Wallonië nu nog een rechtvaardig, democratisch België op poten te zetten, is de keuze voor mij vrij duidelijk en snel gemaakt, lijkt me.
Inderdaad.
Oud 29 juni 2008, 09:06   #75
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat taal betreft heb ik van jou geen lessen te leren.

Je draait rond de vetpot man. Een politicus moet knopen durven doorhakken. Met de belachelijke kreet 'Met België als het kan en zonder als het niet kan', kun je alle kanten op.
Gezien JMDD niet pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen, gaan we ervan uit dat het met België volgens hem nog altijd kan.

Wij hebben net zoveel prut in onze ogen als iedereen anders. Dit is toch duidelijk he. Begrijp je?
Oud 29 juni 2008, 09:10   #76
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben net zoveel prut in onze ogen als iedereen anders. Dit is toch duidelijk he. Begrijp je?
Een nietszeggend antwoord van een nietszeggende partij.
Oud 29 juni 2008, 09:28   #77
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik twijfel aan het gezond verstand van peilingen,weten mensen wel dat LDD een bazenparij is dat geen rekening houdt met de gewone man in de straat?
bij het vb staat zelf een baas aan de top die neerkijkt op de gewone man
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:30   #78
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Weer alle frietkoten in brandgevaar in Brugge????

Laatst gewijzigd door rookie : 29 juni 2008 om 09:30.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:32   #79
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een nietszeggend antwoord van een nietszeggende partij.
Ik krijg sterk de indruk dat u hier alleen maar bezig bent om alles en iedereen proberen te beschadigen waar u niet achter staat. Dat is uiteraard uw goed recht, maar het is niet echt opbouwend en getuigt ook niet van het gezonde verstand waar wij voor staan.
De discussie was trouwens begonnen met : LDD verdubbelt score en maakt Vlaams Belang verder kapot.
Hier kan ik alleen maar als volgt antwoorden:
LDD maakt niks kapot, de potentiele kiezer legt de kaarten anders.
Oud 29 juni 2008, 09:33   #80
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Dat weet ik nog niet, het VB krijgt gelijk op het vlak van Vlaamse Onafhankelijkheid , waarom zou ik dan moeten anders stemmen. Het VB is de enige partij de duidelijk is.
duidelijk ????............. terwijl ze de joodse gemeenschap paaien , onderhouden ze bijzonder goede contacten met neonazi's , en zijn ze nu tegen of voor de uitbreiding van de antwerpse haven ? voor of tegen de uitbreiding van deurne of zaventem ? willen ze de werklozensteun beperken , ja of nee ? willen ze het aantal ambtenaren flink verminderen ? .... hun antwoord hangt altijd af van het feit welk publiek er tegenover hun staat, maar eens moet je keuze's maken en de vlamingen geen rad voor de ogen draaien !
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be