Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2008, 17:07   #21
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En het enigste wa ze kennen, de laatste der mohikanen, is VB stemmen.
Riep u ?
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 17:22   #22
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Spaghetti is lekker, fritten zijn lekker, wok is lekker,... Dat is cultuur. Maar wanneer je dat allemaal door elkaar gaat mixen krijg je een gore bruine drab die helemaal niet meer zo lekker is.

Cultuur is maar cultuur omdat het typisch is aan de eigen streek. Wanneer men overal ter wereld aspecten van alle culturen ter wereld gaat combineren krijg je één gore monocultuur. Waarom zou je dan bijvoorbeeld nog op reis gaan, als ze in Italië dezelfde monocultuur hebben als bij ons.

Multicultuur kan maar multicultuur zijn als men overal ter wereld de eigen cultuur beschermt. Ik leg mijn cultuur niet op in China of in Afrika, en zij proberen mijn cultuur niet te verdringen. Zo simpel is het.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 07:01   #23
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dat ieder op z'n plaats blijft. Moeilijk is dat niet.
Leve de starheid!

De dynamiek van de moderne globaliserende wereld is ietwat aan je voorbij gegaan blijkbaar.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 07:40   #24
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Leve de starheid!

De dynamiek van de moderne globaliserende wereld is ietwat aan je voorbij gegaan blijkbaar.
Als verrotting ( van de maatschappij ) voor u een goede zaak is ga dan ergens op een mesthoop zitten.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 12:16   #25
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katoenveld Bekijk bericht
Ik vind dat negers in Afrika horen.
dit kan ik niet laten (grapje hee moderatoren):

of op een katoenveld?

maar dit is ook de essentie van de multicultuur

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=47

Teveel is teveel en dat punt zijn we al lang voorbij.
Oud 2 juli 2008, 08:53   #26
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Spaghetti is lekker, fritten zijn lekker, wok is lekker,... Dat is cultuur. Maar wanneer je dat allemaal door elkaar gaat mixen krijg je een gore bruine drab die helemaal niet meer zo lekker is.

Cultuur is maar cultuur omdat het typisch is aan de eigen streek. Wanneer men overal ter wereld aspecten van alle culturen ter wereld gaat combineren krijg je één gore monocultuur. Waarom zou je dan bijvoorbeeld nog op reis gaan, als ze in Italië dezelfde monocultuur hebben als bij ons.

Multicultuur kan maar multicultuur zijn als men overal ter wereld de eigen cultuur beschermt. Ik leg mijn cultuur niet op in China of in Afrika, en zij proberen mijn cultuur niet te verdringen. Zo simpel is het.
die monocultuur bestaat al... economisch dan... een winkelstraat in Brussel ziet er hetzelfde uit als in Londen, New York, Moskou, Kaapstad, Shanghai ,... Macdonalds, H&M, Zara, Coca - cola, Nokia, Ikea, Mtv, dezelfde films, dezelfde hypes,....

Monocultuur... bij de mensen, hoe saai, moeten we allemaal dezelfde Mao-pakjes gaan dragen, en allemaal Jan, Piet, Sofie en Marie heten? Als ik lees hoe sommige mensen zich kunnen ergeren aan een andere kledingsstijl of vreemde namen ( alle aan Arabische namen, want Keano en Kyanti is dan weer géén probleem )
Oud 2 juli 2008, 09:00   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
( alle aan Arabische namen, want Keano en Kyanti is dan weer géén probleem )
voor jou precies wèl een probleem?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 09:05   #28
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voor jou precies wèl een probleem?
voor mij niet hoor, k vind het alleen grappig als mensen die zagen over "al die vreemde" en over hune schone vlaemsche cultuur, hun kinderen dan zulke "vlaamse" namen geven

Waarom zou je je storen aan Amina, Layla, Aicha maar niet aan Shania, Tabitha, Kiara
Oud 2 juli 2008, 09:09   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou je je storen aan Amina, Layla, Aicha maar niet aan Shania, Tabitha, Kiara
Waarom zouden de allochtonen zich in feite storen aan Shania, Tabitha, Kiara maar niet aan Amina, Layla, Aicha

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 juli 2008, 09:26   #30
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waarom zouden de allochtonen zich in feite storen aan Shania, Tabitha, Kiara maar niet aan Amina, Layla, Aicha
du-uh... ik heb nog nooit een allochtoon horen klagen over namen, maar hier op t forum lees je toch regelamtig opmerkingen a la "waarom blijven ze hun kinderen vreemde namen geven, ze willen zich niet aanpassen"
Oud 2 juli 2008, 09:30   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
du-uh... ik heb nog nooit een allochtoon horen klagen over namen, maar hier op t forum lees je toch regelamtig opmerkingen a la "waarom blijven ze hun kinderen vreemde namen geven, ze willen zich niet aanpassen"
dat is de vraag ja. Waarschijnlijk ga jij het antwoord weten!

maar ik noteer alvast dat je liever niet hebt dat de vlaamse jongetjes jan piet en klaas heten, maar liever mohammed rachid en abdullah

Oud 2 juli 2008, 09:30   #32
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
bah ja uw kind vernoemen naar een oorlogszuchtige onderdrukkende pedofiel vind ik toch niet echt integreren zulle.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 09:36   #33
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
dat is de vraag ja. Waarschijnlijk ga jij het antwoord weten!

maar ik noteer alvast dat je liever niet hebt dat de vlaamse jongetjes jan piet en klaas heten, maar liever mohammed rachid en abdullah
laat mij raden, jij weet het antwoord want t stond in t laatste bladje van t VB?

hoe ik mijn kinderen al dan niet zou noemen, doet er niet toe. Iedereen noemt zijn kinderen toch hoe -ie wil?
Oud 2 juli 2008, 09:46   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laat mij raden, jij weet het antwoord want t stond in t laatste bladje van t VB?

hoe ik mijn kinderen al dan niet zou noemen, doet er niet toe. Iedereen noemt zijn kinderen toch hoe -ie wil?
tenzij je Jan en Mieke heet die hunne kleine Keano willen noemen natuurlijk.

Oud 2 juli 2008, 11:54   #35
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:

Moslims niet hoor, die moeten hun eerst geborene zoon verplicht Mohammed heten, of ze worden als afvalligen beschouwd met alle gevolgen vandien.

Namen evolueren, in het Westen toch. In de jaren 60 had je veel franstalige voornamen, later kwam een trend van friese namen, en dat evolueert zo verder. Behalve bij de versteende moslims natuurlijk.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 12:13   #36
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Moslims niet hoor, die moeten hun eerst geborene zoon verplicht Mohammed heten, of ze worden als afvalligen beschouwd met alle gevolgen vandien.

Namen evolueren, in het Westen toch. In de jaren 60 had je veel franstalige voornamen, later kwam een trend van friese namen, en dat evolueert zo verder. Behalve bij de versteende moslims natuurlijk.
Wie heeft je dat van die eerstgeborene wijsgemaakt? En namen evolueren bij Arabieren ook, er zijn daar ook ouderwetse en moderne namen. Er zijn er wel een aantal die nooit 'verouderen' (nouja) en blijven terugkomen, dat klopt.
Mijn man, zijn broer en zijn 3 zussen hebben geen van allen een 'klassieke' naam. Ik had geen van hun 5 namen al ooit gehoord.

Laatst gewijzigd door Laya : 2 juli 2008 om 12:19.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 12:15   #37
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt? En namen evolueren bij Arabieren ook, er zijn daar ook ouderwetse en moderne namen.

Moslimgezinnen waar de 1ste geborene zoon niet Mohammed heet, dat is hoogst uitzonderlijk om niet te spreken van onbestaande.
Oud 2 juli 2008, 12:17   #38
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt? En namen evolueren bij Arabieren ook, er zijn daar ook ouderwetse en moderne namen.
Noem eens een paar moderne namen bij Arabieren.
Oud 2 juli 2008, 12:27   #39
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Moslimgezinnen waar de 1ste geborene zoon niet Mohammed heet, dat is hoogst uitzonderlijk om niet te spreken van onbestaande.
Ik ken zoveel eerstgeborenen die geen Mohammed heten, mijn schoonbroer, zijn zoon, de broer van mijn schoonzus, mensen in mijn man zijn vriendenkring... Wat ze wel doen is zoals bij ons hun kinderen meerdere namen geven en daar de naam van hun grootvader en of Mohammed aan toevoegen (zoals bij ons nog wel eens gedaan wordt) maar die naam wordt dan niet als 'roepnaam' gebruikt. Als ik er zo over nadenk is er geen enkele Mohammed in de kennissenkring van mijn man.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 12:29   #40
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Vroeger waren er veel meer de ouderwetse namen zoals Fatima.
De jonge moslims die ik ken letten er op dat hun kinderen namen krijgen die je op z'n vlaams ook goed kan uitspreken, zonder keelklanken, of namen die bij ons ook voorkomen
vb
Anissa
Driss / Idriss
Elias / Ilias
Sarah / Zahraa /....
Mirjam / Meryam / ....
Hannah / Hennah /
Brahim
Yunes
...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be