![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Spaghetti is lekker, fritten zijn lekker, wok is lekker,... Dat is cultuur. Maar wanneer je dat allemaal door elkaar gaat mixen krijg je een gore bruine drab die helemaal niet meer zo lekker is.
Cultuur is maar cultuur omdat het typisch is aan de eigen streek. Wanneer men overal ter wereld aspecten van alle culturen ter wereld gaat combineren krijg je één gore monocultuur. Waarom zou je dan bijvoorbeeld nog op reis gaan, als ze in Italië dezelfde monocultuur hebben als bij ons. Multicultuur kan maar multicultuur zijn als men overal ter wereld de eigen cultuur beschermt. Ik leg mijn cultuur niet op in China of in Afrika, en zij proberen mijn cultuur niet te verdringen. Zo simpel is het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dit kan ik niet laten (grapje hee moderatoren):
of op een katoenveld? ![]() maar dit is ook de essentie van de multicultuur http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=47 Teveel is teveel en dat punt zijn we al lang voorbij.
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Monocultuur... bij de mensen, hoe saai, moeten we allemaal dezelfde Mao-pakjes gaan dragen, en allemaal Jan, Piet, Sofie en Marie heten? Als ik lees hoe sommige mensen zich kunnen ergeren aan een andere kledingsstijl of vreemde namen ( alle aan Arabische namen, want Keano en Kyanti is dan weer géén probleem ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() voor mij niet hoor, k vind het alleen grappig als mensen die zagen over "al die vreemde" en over hune schone vlaemsche cultuur, hun kinderen dan zulke "vlaamse" namen geven
Waarom zou je je storen aan Amina, Layla, Aicha maar niet aan Shania, Tabitha, Kiara
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() du-uh... ik heb nog nooit een allochtoon horen klagen over namen, maar hier op t forum lees je toch regelamtig opmerkingen a la "waarom blijven ze hun kinderen vreemde namen geven, ze willen zich niet aanpassen"
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik noteer alvast dat je liever niet hebt dat de vlaamse jongetjes jan piet en klaas heten, maar liever mohammed rachid en abdullah
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() bah ja uw kind vernoemen naar een oorlogszuchtige onderdrukkende pedofiel vind ik toch niet echt integreren zulle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
hoe ik mijn kinderen al dan niet zou noemen, doet er niet toe. Iedereen noemt zijn kinderen toch hoe -ie wil?
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tenzij je Jan en Mieke heet die hunne kleine Keano willen noemen natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Namen evolueren, in het Westen toch. In de jaren 60 had je veel franstalige voornamen, later kwam een trend van friese namen, en dat evolueert zo verder. Behalve bij de versteende moslims natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn man, zijn broer en zijn 3 zussen hebben geen van allen een 'klassieke' naam. Ik had geen van hun 5 namen al ooit gehoord. Laatst gewijzigd door Laya : 2 juli 2008 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Ik ken zoveel eerstgeborenen die geen Mohammed heten, mijn schoonbroer, zijn zoon, de broer van mijn schoonzus, mensen in mijn man zijn vriendenkring... Wat ze wel doen is zoals bij ons hun kinderen meerdere namen geven en daar de naam van hun grootvader en of Mohammed aan toevoegen (zoals bij ons nog wel eens gedaan wordt) maar die naam wordt dan niet als 'roepnaam' gebruikt. Als ik er zo over nadenk is er geen enkele Mohammed in de kennissenkring van mijn man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vroeger waren er veel meer de ouderwetse namen zoals Fatima.
De jonge moslims die ik ken letten er op dat hun kinderen namen krijgen die je op z'n vlaams ook goed kan uitspreken, zonder keelklanken, of namen die bij ons ook voorkomen vb Anissa Driss / Idriss Elias / Ilias Sarah / Zahraa /.... Mirjam / Meryam / .... Hannah / Hennah / Brahim Yunes ...