![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Happart onthult het Plan B !!!
(hij vergist zich wel op een vervelend punt, namelijk dat we in een demokratie leven, en dat de wetgevende macht primeert op de andere, maar dat is een detail) http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht Dit is het (stukje uit de laatste alinea heb ik gekleurd in de kleur van Happart zijn partij) zaterdag 05 juli 2008 | Bron: belga Happart wil dat Franstalige partijen onderhandelingen verlaten Ook Milquet en Maingain niet tevreden over uitspraken De Gucht José Happart. belga José Happart. belga © HERWIG VERGULT De voorzitter van het Waalse parlement, José Happart, vindt dat de Waalse partijen de regeringsonderhandelingen moeten verlaten na de uitlatingen van minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht over de Vlaamse meerderheid Volgens Happart is het niet mogelijk de onderhandelingen voort te zetten met de oekazes van De Gucht, 'die jammer genoeg niet uitblinkt in interne en externe diplomatie'. 'De Gucht moet weten dat in de Belgische staat elke positie die met meerderheid wordt beslist geen effect heeft als er geen regering is', zei Happart aan Belga. Voor de Waalse parlementsvoorzitter betekent dat met andere woorden dat als de Vlaamse meerderheid alleen een wet stemt, en er geen regering is, de wet dus niet wordt uitgevaardigd. 'De Gucht maakt geen indruk op ons en als Vlaanderen beslist om België te verlaten, is dat het probleem van Vlaanderen en wens ik het veel geluk', besloot hij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel is dus een wespennest. Mooi! Hopelijk beseffen de Walen dat even goed als Europa.
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen dommerik, onze Happart. Hij weet dat het spel verloren is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik vrees toch dat de Vlaams-nationalisten zware inschattingsfouten maken, maar jullie moeten het zelf maar weten. Jullie brengen alleen maar een nieuw unitair België razend snel dichterbij. Eigenlijk wel grappig, hoor, lieve jongens en meisjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Geen nieuws...Hapart is een regionalist...heb hem dit al een paar maanden geleden op La Une horen verklaren...
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn geen gemakkelijke tijden voor Hans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En een die-hard racist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Baas spelen over de Vlamingen is niet "samenwerken"! Voortdurende solidariteit met profitariaat verwarren is niet samenwerken... Indien de franstaligen geen arrogante "uebermenschen" zouden gespeeld hebben de voorbije decennia, dan zouden we ons wellicht niets "afvragen". Of Limburg nu meer of minder krijgt of West-Vlaanderen bvb, who cares. Maar als je stikt van de pretentie en spuwt in de hand die je eten geeft, dan liggen de zaken anders. Komen janken als het te laat zal zijn, dan kunnen ze "de pot op" en eindelijk leren voor zichzelf te zorgen aangezien ze toch denken zo interessant te zijn... Hun Frankrijk zal ze rap leren hoe (on)belangrijk ze wel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() de mot, eenzame zwaluw??
==>> # Als minister van Sociale Zaken had Rudy Demotte de kans om iets te doen aan de eentalig Franstalige urgentiediensten die in Vlaams-Brabant uitrukken. Dit tot ongenoegen van de bevolking. Er veranderde niets wezenlijks, tenzij - na lang aandringen - een klein proefproject in Halle met onvoldoende middelen. Rudy geen woorden maar daden !Geplaatst door Rikkert Bal op 06 juli 2008 om 08:15 | Ongepast? (Spelregels) | Reageren |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Vergeet hem niet te vragen waar de clubkas gebleven is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() En de toegang tot de site.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er ook van komt, maakt mij "persoonlijk" niets uit hoor! Ik ben lekker op pensioen, heb "mijn plicht" gedaan, geen enkel stempelkantoor aan de binnenkant gezien en het enige dat ik verder in orde moet houden is "een goede gezondheid"... dus...
Het lucht me dus helemaal niet op of wel op, ik hou aan dat hele gerotzooi enkel een gezonde portie ergernis over bij het vaststellen wat er zoal in ons lieve landje gebeurt! Hoe meer mensen interesse en tijd krijgen om dat allemaal een beetje te volgen... hoe meer commentaar, hoe meer plannen naar de volgende verkiezingen toe enz. Vroeger geen tijd en dan kreeg je een ballon van een onbekende met een "stem voor mij hein!", nu hoeven die niet meer aan te kloppen! Stel je voor dat steeds meer Vlamingen beginnen te beseffen wat er zoals bekokstoofd wordt... dan ziet dat er niet goed uit voor die politiekers voor wie we enkel gemakkelijk kiesvee waren of zijn... Misschien daarom dat sommige partijen niet vlug genoeg kunnen "nieuw kiesvee" invoeren de laatste jaren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik dacht: jonge flaminganten zijn echt wel heel moeilijk te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |