Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2008, 13:00   #301
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neenee, ik heb me er al lang geleden druk over gemaakt dat in plaats van dat de marokkanen en turken zich moesten aanpassen, het weerom de belgen waren die de aanpassingen deden.

Wat ik echter niét wist is dat er nog BEPERKING gelden, waarbij de meest normale extra-nationaliteiten voor een Belg wèl nog worden verboten, terwijl we gerust Groenlander én Belg mogen worden (maar ik geloof dat de Groenlanders dat dan weer niet leuk vinden).

enfin, gewoon een wetje om de marocs en de turcs terwille te zijn.

En nog zijn er mensen die niet in het vooropgezette spelletje van Eurabia wensen te geloven? Lamenielachen!

In Nederland is een Turk staatsecretaris voor immigratie! Nog even en ze zetten het leger onder leiding van een Marokkaan!
Ik denk dat, voorzichtig gezegd, het bezit van meer dan 1 paspoort (door de meeste staten niet bedoelde) voordelen kan hebben.
Oud 7 juli 2008, 13:11   #302
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of en wanneer uitsluitsel daarover het Nieuws haalt.
Citaat:
Kamer wil druk op Marokko in paspoortkwestie
donderdag 31 januari 2008

Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat Marokkanen afstand kunnen doen van hun nationaliteit als zij Nederlander worden. Kamerleden roepen minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie op weer druk uit te oefenen op Marokko.

PvdA, CDA en oppositiepartijen VVD, SP en GroenLinks hebben daarop aangedrongen. Hirsch Ballin denkt niet dat Marokko van plan is zich aan te sluiten bij een internationaal verdrag dat regelt dat iedereen zijn oorspronkelijke nationaliteit moet kunnen opgeven.

Wetsvoorstel
De minister krijgt brede steun voor zijn hernieuwde wetsvoorstel om de dubbele nationaliteit in te perken. De meeste fracties vinden dat mensen zelf moeten kunnen besluiten of zij afstand doen van hun oude nationaliteit. De VVD en de PVV verwerpen dit beleid en vinden dat migranten afstand moeten doen van hun oude nationaliteit.

Rita Verdonk heeft in 2004 ook geprobeerd de dubbele nationaliteit van migranten in Nederland in te perken.

Visum
Naast de paspoortkwestie gaat het kabinet de visumregelingen voor Marokkaanse remigranten die op familiebezoek willen naar Nederland onderzoeken. De PvdA heeft daarop aangedrongen na klachten vanuit Marokko.

Minister Maxime Verhagen (CDA) van Buitenlandse Zaken heeft de Kamer laten weten dat klachten vooral afkomstig zijn van ouderen die niet onder de Remigratiewet uit 2000 vallen. Voor hen zijn de voorwaarden en toetsing anders.

Verhagen gaat samen met minister Ella Vogelaar (PvdA) van Integratie en staatssecretaris Nebahat Albayrak (PvdA) van Justitie bekijken hoe de visumregelingen uitpakken voor mensen die al dan niet onder de Remigratiewet vallen.

Door Maartje Willems
http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...687/index.html

----------------

het "probleem" lost zich natuurlijk héél eenvoudig op als derde generatie Fatima en Rachid hun versgeborene gewoon niet meer apart gaan aangeven op de marokkaanse ambassade en hun kindje gewoon jan, piet of klaas noemen en enkel als belgske laten registeren. Problem solved. Maar tja... dan is het natuurlijk een gewone vuile racistische belg.

et voil�* ze hebben me weeral gehoord ginds in Amsterdam precies:

Citaat:
CDA, PvdA willen ouders nationaliteit laten bepalen

Gepubliceerd: dinsdag 6 maart 2007

Kinderen van ouders met verschillende paspoorten moeten niet automatisch een dubbele nationaliteit krijgen. Dat vinden de regeringspartijen CDA en PvdA in de Tweede Kamer. De Kamerleden Mirjam Sterk (CDA) en Jeroen Dijsselbloem (PvdA) werken al geruime tijd aan een wetsvoorstel dat regelt dat ouders zelf kunnen bepalen hun kind alleen de Nederlandse nationaliteit te geven.

Sterk wil dat gemengde stellen in elk geval een keuze kunnen maken voor de nationaliteit van hun kinderen. Het zou daarbij vooral gaan om ouders met een Turkse of Marokkaanse achtergrond. Marokkanen kunnen hun nationaliteit niet afstaan, ook niet als zij al enkele generaties in het buitenland verblijven. Vaak zijn zij zelf al in Nederland geboren, wat het volgens Sterk vreemd maakt dat hun kinderen ongevraagd een tweede nationaliteit krijgen. Het Kamerlid verwacht veel steun voor het voorstel, 'misschien wel Kamerbreed'.

Het voorstel moet binnen een jaar op de agenda van de Kamer staan. "Het is ingewikkeld om rond te krijgen, het gaat om complexe wetgeving. Wellicht neemt de regering het initiatief over", zegt Sterk. "Het maakt ons niet uit wie het voorstel indient."

De afgelopen weken ontstond veel ophef over de dubbele nationaliteit. Tegen de staatssecretarissen Nebahat Albayrak en Ahmed Aboutaleb (beiden PvdA), die een dubbele nationaliteit bezitten, werd een motie van afkeuring ingediend, die alleen werd gesteund door de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders. De partij vindt dat door de dubbele nationaliteit van de bewindslieden de schijn van belangenverstrengeling en dubbele loyaliteit wordt gewekt.

http://www.depers.nl/binnenland/3980...-paspoort.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 juli 2008 om 13:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:19   #303
willem1940NLD

Standaard

Veel woorden nog steeds ja, maar geen uitsluitsel. Bovendien: geen uniformiteit in regelingen zelfs binnen Benelux dus laatstaan "EU".
Oud 7 juli 2008, 13:23   #304
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niks goe zot.

Als gij de Vlaamse nationaliteit zult verliezen, dan gaat gij lang wachten en twijfelen vooraleer ge de Amerikaanse nationaliteit zult aanvragen.

Terwijl, als gij die Vlaamse nationaliteit moogt behouden, gij u vrijer zult lanseren daar in de joe naait het steets.
Wie heeft er hier een Vlaamse nationaliteit misschien?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:27   #305
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Het "probleem" van de Marokkaanse dubbelnationaliteit, ligt NIET bij de Marokkanen HIER, maar het systeem DAAR!

Marokko erkent AUTOMATISCH iedere ex-Marokkaan, kind van Marokkaan of achterkleinkind van een ex-Marokkaan als inwoner...

Wanneer een Wilders of een De Winter een stok zoeken om de hond mee te slaan, zullen ze deze altijd HIER vinden...

Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze de materie niet eens SNAPPEN
Oud 7 juli 2008, 13:45   #306
sfinx666
Banneling

Standaard Bevoordeelde Belgo-Marokkanen =anti-autochtone discriminatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alé, waar kan ik het Algemeen Belgisch Identiteitspapieren Voor Mensen met 2 Nationaliteiten zien, waar je dat heb tgehaald?
Adriaan, ik ben het een beetje moe om op uw zever te antwoorden...op wat slaat dat nu, wat u daar zegt ? Die zogezegd Belgische Marokkanen hebben 2 paspoorten, dat is een feit. In Frankrijk is het net hetzelfde, en in Duitsland, enz.: als u als Marokkaan geboren word, behoud u die nationaliteit voor het leven. Dat is hun grondwet. Het is hen wel toegestaan een 2de nationaliteit te verkrijgen. En dan worden ze hier dus Belg. Nu, voor een Belg is het enkel toegestaan om van nationaliteit te veranderen. Als ik emigreer naar een ander land, en daar volledig wil integreren, kan ik daar de nationaliteit aanvragen. Indien ik die krijg, verlies ik wél mijn Belgische nationaliteit. Kunt u tot zover volgen, jongen ?
Maar als een Marokkaan Belg geworden is, moet die toch naar de Belgische wetten luisteren, waar of niet ? En dus mag hij maar één nationaliteit bezitten. [u]
Citaat:
Zolang de Marokkaanse wet de mensen die Belg willen worden, hen belet om hun Marokkaanse nationaliteit op te geven, zouden die dus in feite onmogelijk tot Belg kunnen gemaakt worden, want een Belg mag maar één enkele nationaliteit hebben.[/U
]Nu, dat kan die "Belgische" Marokkanen natuurlijk allemaal niets bommen, net zoals de rest van onze wetboek.
Citaat:
Ze doen er nog een schep bovenop: elke keer dat er een nieuw kindje geboren word, geven ze dat aan op de Belgische burgerlijke stand uiteraard, maar eveneens op het Marokkaans consulaat, en dan word dat kind daar als Marokkaan ingeschreven, met als gevolg een nieuwe generatie 2 paspoort-bezitters.
Er zou op z'n minst een wet moeten komen, die verbied dat ze hun kinderen als Marokkaan gaan aangeven, EN als Belg. Anders stopt dat spel nooit. Maar zelfs d�*t zal al wel als "racistisch" afgedaan worden, vrees ik. Zolang België geregeerd word door valse, volksverradende schurken zullen de zaken niet veranderen...

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 7 juli 2008 om 13:48.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:56   #307
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks goe zot.

Als gij de Vlaamse nationaliteit zult verliezen, dan gaat gij lang wachten en twijfelen vooraleer ge de Amerikaanse nationaliteit zult aanvragen.

Terwijl, als gij die Vlaamse nationaliteit moogt behouden, gij u vrijer zult lanseren daar in de joe naait het steets.
Dat is pas na 15 juli dat vlaanderen onafhankelijk gaat zijn
Maar als er voordelen verbonden zijn aan het aannemen van de amerikaanse nationaliteit, dan zal het niet lang duren vooraleer ge de amerikaanse nationaliteit zult aangenomen hebben. Ongeacht of ge uw belgische nationaliteit moogt behouden of niet.

Laatst gewijzigd door Bob : 7 juli 2008 om 14:01.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:57   #308
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Adriaan, ik ben het een beetje moe om op uw zever te antwoorden...op wat slaat dat nu, wat u daar zegt ? Die zogezegd Belgische Marokkanen hebben 2 paspoorten, dat is een feit. In Frankrijk is het net hetzelfde, en in Duitsland, enz.: als u als Marokkaan geboren word, behoud u die nationaliteit voor het leven. Dat is hun grondwet. Het is hen wel toegestaan een 2de nationaliteit te verkrijgen. En dan worden ze hier dus Belg. Nu, voor een Belg is het enkel toegestaan om van nationaliteit te veranderen. Als ik emigreer naar een ander land, en daar volledig wil integreren, kan ik daar de nationaliteit aanvragen. Indien ik die krijg, verlies ik wél mijn Belgische nationaliteit. Kunt u tot zover volgen, jongen ?
Maar als een Marokkaan Belg geworden is, moet die toch naar de Belgische wetten luisteren, waar of niet ? En dus mag hij maar één nationaliteit bezitten. [u]]Nu, dat kan die "Belgische" Marokkanen natuurlijk allemaal niets bommen, net zoals de rest van onze wetboek. Er zou op z'n minst een wet moeten komen, die verbied dat ze hun kinderen als Marokkaan gaan aangeven, EN als Belg. Anders stopt dat spel nooit. Maar zelfs d�*t zal al wel als "racistisch" afgedaan worden, vrees ik. Zolang België geregeerd word door valse, volksverradende schurken zullen de zaken niet veranderen...
Ik denk dat er voor de joden wel een uitzondering gemaakt wordt wat betreft twee nationaliteiten.

Zo stond er op de Israelitische pas van Jean Gol, Jean Goldstein.

Verschaeve
Oud 7 juli 2008, 14:03   #309
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Het "probleem" van de Marokkaanse dubbelnationaliteit, ligt NIET bij de Marokkanen HIER, maar het systeem DAAR!

Marokko erkent AUTOMATISCH iedere ex-Marokkaan, kind van Marokkaan of achterkleinkind van een ex-Marokkaan als inwoner...
Wanneer een Wilders of een De Winter een stok zoeken om de hond mee te slaan, zullen ze deze altijd HIER vinden...

Ze erkennen die als Marokkaan als ze worden aangegeven op het consulaat bij hun geboorte. Anders niet. Ze moeten dus zelf het initiatief nemen .
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:28   #310
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hebt gij nu nog niet door dat ik altijd anderhalf jaar vooruit ben op mijn tijd ????

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:31   #311
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt gij nu nog niet door dat ik altijd anderhalf jaar vooruit ben op mijn tijd ????

Verschaeve
Oud 7 juli 2008, 15:04   #312
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht

"Snappen" denk ik, in zoverre dat minstens de Nederlandse "regeling" plus de daarbij ontstane wet-omzeilingsgewoonten wereldwijd niet alleen uiterst zeldzaam lijken maar in de practijk ook het Eigen Volk zwaar discrimineren.
Oud 7 juli 2008, 15:08   #313
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Ze erkennen die als Marokkaan als ze worden aangegeven op het consulaat bij hun geboorte. Anders niet. Ze moeten dus zelf het initiatief nemen .
Bron?
Oud 7 juli 2008, 16:25   #314
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik heb er toch een paspoort van.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be