Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2008, 10:36   #141
Francientje
Minister

Standaard

Trouwens, toen ik over een eventuele verhuis van Israel naar Europa begon was dat
dus wel een verhuis naar begeerlijke gebieden: aan de middellandse zee. De Franse
en de Italiaanse azurenkust dus. En als soevereine natie. EN OP VORWAARDE dat het
zelfde aantal Arabieren en of Moslims van Noordafrikaanse oorsprong terug worden
gestuurd naar de landen van hun voorvaderen. Dat is dus een voorwaarde sine qua non.
Ik maak me niet de minste zorgen over een eventuele Franse of Italiaanse reactie.
Op voorwaarde dat de sine qua non voorwaarde wordt gerespecteerd.
Maar die zien jullie maar al te graag over het oog, niet?
Amerikanen en Australiers zullen natuurlijk ook van Israels verhuis gebruik maken om
heel wat van hun minder gewenste burgers die uit het middenoosten stammen terug naar de landen van hun voorvaderen te sturen. Ik zwijg nog over Groot Bretagne...
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 11:06   #142
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Ik heb 'm net gelezen.

Benny Morris wrote in the Irish Times of 21 February 2008 that : "There was no Zionist 'plan' or blanket policy of evicting the Arab population, or of 'ethnic cleansing'" and that "the demonisation of Israel is largely based on lies -- much as the demonisation of the Jews during the past 2,000 years has been based on lies. And there is a connection between the two." bron

Dat is net het tegenovergestelde van wat jij aldoor beweert dat Israël zogezegd een etnische zuivering uitvoerde. Je zal naar andere bronnen moeten op zoek gaan om je leugens en verdraaiingen te 'bewijzen'.
Dat is helemaal niet het tegenovergestelde van wat ik beweer, lees eens goed wat hij daarboven schrijft, hij ontkent de etnische zuivering niet, wel in tegendeel (zie onder). Benny Morris besteedde een groot deel van zijn leven aan de ethnische zuivering van 1948. Hij ontkent niet dat er een grootschalige ethnische zuivering is geweest, maar, rechtse zionist die hij is, vond deze ethnische zuivering gelegitimeerd en noodzakelijk. Hij heeft ook interessante werken geschreven over de bloeiende Palestijnse beschaving voor de komst van de zionisten. Het komt er op neer dat Israel gezuiverd moest worden van Palestijnen om plaats te maken voor Joden. Net als Wilders keurt hij dit goed, maar als historicus vindt hij het ook zijn taak de geschiedenis van Israel volledig in beeld te brengen. Dat is het verschil tussen Morris en sommige Israelische politici, die de ethnische zuivering gewoon ontkennen of minimaliseren.

So when the commanders of Operation Dani are standing there and observing the long and terrible column of the 50,000 people expelled from Lod walking eastward, you stand there with them? You justify them?

"I definitely understand them. I understand their motives. I don't think they felt any pangs of conscience, and in their place I wouldn't have felt pangs of conscience. Without that act, they would not have won the war and the state would not have come into being."

You do not condemn them morally?

"No."

They perpetrated ethnic cleansing.

"There are circumstances in history that justify ethnic cleansing."

And that was the situation in 1948?

"That was the situation. That is what Zionism faced. A Jewish state would not have come into being without the uprooting of 700,000 Palestinians. Therefore it was necessary to uproot them. There was no choice but to expel that population. It was necessary to cleanse the hinterland and cleanse the border areas and cleanse the main roads. It was necessary to cleanse the villages from which our convoys and our settlements were fired on."

The term `to cleanse' is terrible.

"I know it doesn't sound nice but that's the term they used at the time. I adopted it from all the 1948 documents in which I am immersed."

http://www.haaretz.com/hasen/pages/S...?itemNo=380984

Laatst gewijzigd door tomm : 8 juli 2008 om 11:12.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 11:25   #143
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik blijf herhalen,de enige optie is een 2 staat oplossing. Wie zelf een klein staat voor alleen Joden niet gunt is antisemitisch.
Voor die oplossing moet je wel met twee zijn. De Arabische landen hebben die 2-staat oplossing (Resolutie 181) verworpen en openden prompt de aanval op de kersverse Joodse staat. bron
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 11:38   #144
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees dan eens de antwoorden van anderen ipv te blijven doorneuzelen en de geschiedenis achterstevoren af te dreunen en selectief datgene eruit te kiezen wat het beste in je Palestijnse kraam pas. Bv dit van Hertog van Geilre.

De Westbank wordt op langere termijn deel van de staat Israël en dan is dat probleem van 'kolonisten' en 'antikolonisten' opgelost. De muur die er wordt opgetrokken tussen de Westbank en Israël is maar een overgangssituatie naar volledige integratie van de antieke en authentieke Joodse steden Jeruzalem en Jericho. Het feit dat Jordanië de Westbank heeft cadeau gedaan aan de PLO om van de vluchtelingenkwestie vanaf te zijn, maakt dat grondgebied niet automatisch tot arabische oorspronkelijke grond. Dat zou inderdaad geschiedsvervalsing zijn. Als arabieren en Joden niet kunnen samenleven moeten ze maar scheiden. Dat overkomt België ook op dit ogenblik, net zoals wat er met Tsjechslowakije en Joegoslavië is gebeurd.

Blijkbaar is Israëlisch nationalisme (=zionisme) voor jou des duivels en enkel Palestijns nationalisme gerechtvaardigd. Je herhaalt zelf in al je replieken dat wanneer de arabische 'vluchtelingen' ooit zouden terugkeren dit het einde van de Joodse staat betekent, waarbij je er terecht aan toevoegt dat de Israëlische Joden ook fysiek in gevaar komen. Ik begrijp dan ook niet waarom je blijft hameren op het feit dat de vluchtelingen moèten kunnen terugkeren ook al weet je donders goed dat de Joden onverbiddelijk zullen worden verdreven of uitgeroeid worden. Heb je soms een nieuwe Judeocide in je achterhoofd zitten?
Het verschil tussen U en mij is dat ik Joden en Palestijnen als evenwaardige mensen zie, en dat een oplossing moet gezocht worden die aanvaardbaar is voor beide volkeren. Een oplossing waarbij Israel de kolonies behoud en Palestijnen opgesloten worden in een soort bantustan volledig omgeven door Israelische kolonies en prikkeldraad lijkt mij geen goede optie, ook niet voor de Joden want op die manier komt er natuurlijk nooit vrede. Die oplossing is ook in strijd met het internationaal recht, dat kolonisatie van bezet gebied verbiedt, en in strijd met "common sense". Immers, Israel heeft al het grootste stuk van het oorspronkelijke Palestina gekregen, waarom moeten ze nu ook stukken hebben van het gebied dat vanaf 1967 illegaal bezet werd? Waarom kan er niet tot een eerlijker verdeling van de grond gekomen worden, zijn Palestijnen geen gelijkwaardige mensen misschien, dat ze voor de rest van de eeuwigheid in overbevolkte vluchtelingenkampen moeten blijven wonen? Nogmaals, zo'n oplossing is niet redelijk, illegaal en zal nooit tot vrede leiden. Terecht trouwens, als dat is wat Israel wil verdienen ze geen vrede en moet de oorlog tegen Israel doorgaan, tot Israel aanvaardt dat de groene lijn de basis is van de onderhandelingen. De gebieden die in 1967 bezet werden zijn GEEN deel van Israel. Zelfs de VS denkt er blijkbaar zo over, want weigert haar ambassade naar Jerusalem te verhuizen, net als de rest van de wereld. Natuurlijk kunnen er gebieden geruild worden, sommige hoofdzakelijk Joodse delen van Jerusalem voor Arabische delen van Israel bvb. Ook dat heeft Arafat al gesuggereerd. De Westbank, Oost-Jerusalem en Gaza zijn geen internationaal erkend deel van Israel, er wonen al sinds duizenden jaren Palestijnen, ik denk niet dat je op basis van een antiek boek deze gebieden kunt claimen, dit lijkt me eerlijk gezegd nogal belachelijk en middeleeuws. Ben je al in Oost-jerusalem geweest trouwens? De oude stad is bijna volledig Palestijns, en de enkele Israelische vlaggen die er hangen worden zwaar bewaakt door militairen. De oude stad en het westers aandoende West-Jerusalem hebben niets met elkaar te zien, er is ook een groot verschil in ontwikkeling en welvaart.
Wat betreft de vluchtelingen, ik heb gezegd dat niet alle vluchtelingen kunnen terugkeren naar Israel, dat zou inderdaad demografische zelfmoord zijn. Ik heb wel gezegd dat deze kwestie erg belangrijk is en er over gepraat moet worden. Er zijn oplossingen mogelijk die het demografische evenwicht van Israel niet verstoren (zie boven). Alleen moet Israel erkennen dat het die mensen historisch onrecht heeft aangedaan, dat zou al een goed begin zijn. De miljoenen vluchtelingen volledig negeren is geen optie, dan komt er geen vrede, dat moet je toch beseffen.
Het lijkt er echter op dat je geen enkel compromis wil aanvaarden. Dan moet je ook niet verwonderd zijn dat er geen vrede komt. Ik denk echter dat de meeste Israeli wel vrede willen met hun buurvolkeren. Ze zijn de huidige toestand beu, ze zijn het beu om voor jaren in het leger te moeten, om een belangrijk deel van hun welvaart op te offeren, ook al hebben ze er mee leren leven. Alleen maken de Israelische politici hen wijs dat een oplossing onmogelijk is, daarin gesterkt door groepen als Hamas. Maar een oplossing is wel mogelijk, maar dan moeten pijnlijke en moedige beslissingen genomen worden. (zoals de ontruiming van de Sinai, waardoor Israel vrede verkreeg met het belangrijkste Arabische land).
Oud 8 juli 2008, 11:42   #145
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is het verschil tussen Morris en sommige Israelische politici, die de ethnische zuivering gewoon ontkennen of minimaliseren.
Hangt ervan af of je inderdaad op zoek bent naar de volledige historische waarheid, en daar ben jij duidelijk niet in geïnteresseerd, alleen naar die feiten of personen die jouw vooringenomendheid tav de Joodse staat wensen bevestigd zien. Feit is dat de Arabisch Liga er tussen 1947 en 1949 er alles aan heeft gedaan om de arabieren weg te lokken en zelfs uit te drijven naar Jordanië en andere landen. Je blijft dat ontkennen, je ontkent zelfs het feit dat de AL tegen de onafhankelijkhied van Israël hebben gestemd en een oorlog zijn begonnen tegen Israël.
Oud 8 juli 2008, 11:43   #146
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor die oplossing moet je wel met twee zijn. De Arabische landen hebben die 2-staat oplossing (Resolutie 181) verworpen en openden prompt de aanval op de kersverse Joodse staat. bron
Leeft U in het verleden misschien? De PA heeft Israel erkend in 1993, net als de meeste Arabische landen. Landen die Israel nog niet erkend hebben, zoals Saudi-ArabiË en Syrië, hebben verklaard dat te zullen doen als Israel de bezette gebieden ontruimd.
Oud 8 juli 2008, 11:50   #147
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af of je inderdaad op zoek bent naar de volledige historische waarheid, en daar ben jij duidelijk niet in geïnteresseerd, alleen naar die feiten of personen die jouw vooringenomendheid tav de Joodse staat wensen bevestigd zien. Feit is dat de Arabisch Liga er tussen 1947 en 1949 er alles aan heeft gedaan om de arabieren weg te lokken en zelfs uit te drijven naar Jordanië en andere landen. Je blijft dat ontkennen, je ontkent zelfs het feit dat de AL tegen de onafhankelijkhied van Israël hebben gestemd en een oorlog zijn begonnen tegen Israël.
Ik ben wel geïnteresseerd in de volledige historische waarheid, net zoals Morris, alleen vanuit een ander perspectief. U niet, U zoekt naar feiten die uw vooringenomenheid en stellingen bevestigen. De realiteit is dat een groot deel van de Palestijnen met geweld verdreven werden en hun huizen en bezittingen in brand gestoken werden. (Morris gebruikt het cijfer 700000)
Daarnaast zijn er ook Palestijnen (enkele 100000'en) die zelf vluchtten voor de oorlog en het geweld. In een ander boek geeft Morris ook aan dat de Israelische defensiekrachten bewust terreur zaaiden, om mensen op voorhand al te laten vluchtten, met succes. Denk je nu werkelijk dat mensen huis en goed verlaten omdat enkele leiders daartoe oproepen? Die vluchtelingen hun bezittingen werden vernietigd en ze mochten nooit meer terugkeren naar hun huizen. Dat geldt ook voor de mensen die met geweld verdreven werden.
Oud 8 juli 2008, 11:56   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

roskam

Citaat:
Birobidjan was geen initiatief van Joden of zionistische Joden maar van Stalin, een nieuw soort van getto om van de Joden vanaf te raken. Tot aan de Russische Revolutie werden Joden gedwongen te wonen en te leven in de Tsjerta, een afgebakend gebied dat zich verspreidde vanuit Litouwen over Wit-Rusland, de Oekraïne en verder.
De zogenaamde Pale.

Citaat:
Na de vele pogroms onder het Tsaristische regime leek Stalin dit een goed idee. In die periode ontstonden in Rusland de Protocollen van de Wijzen van Sion (een gefantaseerde fabel over een joodse samenzwering om de wereld te veroveren) die tot op vandaag de Bijbel maakt van de arabische antizionisten/antisemieten, waar ze als zoete broodjes worden verkocht. De Protocollen worden zelf letterlijk geciteerd in het Handvest van Hamas ook al werden de Protocollen zowel in Rusland als in het westen herhaaldelijk als een vervalsing afgedaan.
Die protokollen zijn een uitvinding van het tsaristische regime, niet van Stalin. Het boek werd verboden onder het communisme. Natuurlijk dat de Palestijnen dat graag lezen, "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Na alles wat Israel de Palestijnen aangedaan heeft is dat niet eens verwonderlijk. En natuurlijk is dat boek een anti-semitisch verzinsel.
Overigens werden de Joden bevrijd door het communisme en kwamen er velen in hoge posities terecht, zozeer dat de nazi's maar ook de Poolse nationalisten nog steeds spreken van "judeo-bolsjevisme". Het was niet de bedoeling alle Joden naar dit "ghetto" te sturen (anders zou dat wel gebeurd zijn, Stalin was daar zeker toe in staat), wel om een alternatief te vinden voor het zionisme.
Oud 8 juli 2008, 12:16   #149
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Fiere Jood

Citaat:
Ten eerste is dit discussie onnodig want de meeste Israelis gaan hun land nooit verlaten,de enige manier is ze uitmoorden.
Na 2000 jaar vluchten hebben ze eindelijk een reden om om voor iets te vechten.
Dat klopt, hoewel er tegenwoordig veel Israeli Israel verlaten voor een beter leven in het Westen. Er zijn zelfs Russische Joden die terugkeren, omdat ze willen investeren in Rusland, of omdat ze niet kunnen aarden in Israel.

Citaat:
En half Joods Frankrijk(vooral Parijs) vlucht juist naar Israel.
Er zijn ook veel Israeli die TERUGKEREN naar Frankrijk en andere Westerse landen, omdat de economische omstandigheden in Israel niet ideaal zijn en het land te gemilitariseerd is. Het leven in Frankrijk is gewoon beter, dat heb ik zelf gehoord van een Franse Jood, ondanks het schitterende klimaat in Israel. Ik heb geen cijfers, maar ik denk toch niet dat er veel Joodse Fransen naar Israel "vluchten", behalve enkele ideologisch gedreven Joden.(een kleine minderheid in Frankrijk)

Citaat:
Joden kunnen daar niet rustig en veilig leven.
Dat is echt onzin. Er zijn een paar incidenten geweest met Arabische jongeren, maar dat gaan veralgemenen is werkelijk erover. Miljoenen Franse Joden leven een rustig leven en kunnen hun joodszijn beleven zonder problemen. Er zijn trouwens talloze Franse Joden in de culturele en economische elite van Frankrijk. Ze hoeven niet met een automatisch geweer rond te lopen zoals in Israel. In België zijn er procentueel meer incidenten geweest dan in Frankrijk, en België heeft een slechte naam in Israel, nochtans als ik door de Pelikaanstraat loop zie ik niet anders dan Joden die overduidelijk ervoor uitkomen dat ze Jood zijn, overdreven zelfs (als moslims met een hoofddoek rondlopen wordt dat bekritiseert, maar ook de orthodoxe Joden kun je moeilijk geïntegreerd noemen), en dat vlakbij overwegend Arabische wijken zoals Antwerpen-Noord. Chassidische Joden komen ook shoppen in de Offerandestraat waar weinig Belgen zich durven vertonen, en bieden af net zoals de Marokkanen en Turken.

Citaat:
Met een keppel rondgaan is een levensrisico geworden.
Ze worden constant aangevallen door de Moslimse gemeenschap.(vooral Algerijnen)
In Israel bestaan er 2,3 steden alleen uit Fransen die de laatste 15 jaar zijn gevlucht.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, hebt U daar cijfers van? volgens Le Monde gaat het 2326 mensen in 2002, een topjaar. Sindsdien sterk afgenomen. Toch niet spectaculair als je weet dat er enkele miljoenen Joden wonen in Frankrijk.
http://www.mafhoum.com/press4/127S29.htm

Citaat:
De Duitse staat is wel goed voor de Joden wegens schuldgevoel.(zijn ook vriend van staat Israel)
Maar de bevolking is sinds 10 jaar enorm weer antisemitisch geworden.
Er is toegenomen vreemdelingenhaat in West-Europa (in Oost-Europa is die er altijd geweest) en die zal zich vroeg of laat ook tegen Joden keren. Nu keert die zich voornamelijk nog tegen moslims. Ik vind echter dat Joden die Dewinter, Le Pen of Wilders steunen volledig verkeerd bezig zijn.

Citaat:
Ik blijf herhalen,de enige optie is een 2 staat oplossing.
Wie zelf een klein staat voor alleen Joden niet gunt is antisemitisch.
De tweestaten oplossing is inderdaad de enige realistische oplossing. Dat moeten dan wel 2 leefbare staten zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 juli 2008 om 12:30.
Oud 8 juli 2008, 12:16   #150
Francientje
Minister

Standaard

Ja en hoe zit het met al de mensen die elders werden verdreven?
De Arabieren kozen voor oorlog om het geschil te beslechten en horen daar nu ook de
gevolgen van te dragen.
Net als Duitsland en Japan indertijd.
Oud 8 juli 2008, 12:36   #151
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja en hoe zit het met al de mensen die elders werden verdreven?
De Arabieren kozen voor oorlog om het geschil te beslechten en horen daar nu ook de
gevolgen van te dragen.
Net als Duitsland en Japan indertijd.
En moeten onschuldige mensen daar het slachtoffer van zijn? Ook Israel koos verschillende malen voor oorlog om het geschil te beslechten(Suez-oorlog, 1967, inval in Libanon, etc. ), moeten gewone Israeli daarvoor gestraft worden? De vS vielen Irak binnen, was 11/09 dus toch gerechtvaardigd, zoals Al-Quaida beweert?
Oud 8 juli 2008, 14:03   #152
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk wel dat het waar is dat steeds meer Franse Joden naar Israël gaan; er zijn in frankrijk minstens 8x zo veel moslims (5 miljoen, een half België) als Joden (600.000 in 2004) en een Belgische krant schreef daarover al in 2004.
Recent bezaten 80.000 Joden in Israël zowel de Israëlische als de Franse nationaliteit.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gjt7v7md

http://www.ambafrance.nl/article.php?id_article=5017

http://www.cidi.nl/isnbr/2004/comm-1304.html

http://www.nieuwsblad.be/Nieuws/Deta...cleID=GF77FM9F

http://www.icaj.nl/nieuws/pmw/aanslagen_synagoge.htm

http://www.wereldomroep.nl/actua/eur..._antisemi.html

http://www.cidi.nl/news/2004/190704c.html
Oud 8 juli 2008, 14:06   #153
Francientje
Minister

Standaard

Er is een en ander dat iemand jou verdraaid geleerd zou moeten hebben. Wie voor
oorlog kiest draait op voor de gevolgen ervan voor hemzelf. Het gaat er niet om te
straffen. Het gaat erom dat je niet moet komen staan bleren als je verliest. Wie voor oorlog kiest neemt een risico en hoort dat terdege te beseffen.
Oud 8 juli 2008, 14:08   #154
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
.............. Miljoenen Franse Joden leven een rustig leven en kunnen hun joodszijn beleven zonder problemen. Er zijn trouwens talloze Franse Joden in de culturele en economische elite van Frankrijk .......
Niet overdrijven; ik las dat er maar 600.000 Joden in Frankrijk zijn en 5,5 miljoen in Israël.
Oud 8 juli 2008, 14:08   #155
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Er is een en ander dat iemand jou verdraaid geleerd zou moeten hebben. Wie voor
oorlog kiest draait op voor de gevolgen ervan voor hemzelf. Het gaat er niet om te
straffen. Het gaat erom dat je niet moet komen staan bleren als je verliest. Wie voor oorlog kiest neemt een risico en hoort dat terdege te beseffen.
Als we die logica gebruiken, dan mogen de Palestijnen de joden de zee indrijven? Deal.
Oud 8 juli 2008, 14:16   #156
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Niet overdrijven; ik las dat er maar 600.000 Joden in Frankrijk zijn en 5,5 miljoen in Israël.
Geregistreerde en praktiserende Joden waarschijnlijk, in werkelijkheid zijn het er veel meer. Ommaar enkele namen te noemen van mensen die (minstens gedeeltelijk) Joods zijn maar niet geregistreerd staan als Joods: Sarkozy, Kahn, Kohn-Bendit, Lang, Dassault, Fabius, Dassin, Gainsbourg, Aznavour, enzovoort, enzoverder, een groot deel van de Franse politici, filosofen, zakenmensen, zangers, professors, etc. zijn van Joodse origine. Frankrijk dus een anti-semitisch land noemen is dus je reinste waanzin.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 juli 2008 om 14:32.
Oud 8 juli 2008, 14:20   #157
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Geregistreerde en praktiserende Joden waarschijnlijk, in werkelijkheid zijn het er veel meer.
U heeft ze waarschijnlijk zelf geteld? In het andere geval, waarop baseert u dan die aantallen?
Oud 8 juli 2008, 14:30   #158
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft ze waarschijnlijk zelf geteld? In het andere geval, waarop baseert u dan die aantallen?
Er zijn talloze mensen van Joodse origine die niet als Jood geregistreerd staan, vooral in Frankrijk, ik weet waarover ik spreek.
Oud 8 juli 2008, 14:33   #159
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Voor dat ik antwoord gewoon herhalen dat ik je een leuke discussiepartner vind omdat je niet zomaar(zoals velen hier) je frustratie op de web brengt en de nodige kennis hebt.

Citaat:
Dat klopt, hoewel er tegenwoordig veel Israeli Israel verlaten voor een beter leven in het Westen. Er zijn zelfs Russische Joden die terugkeren, omdat ze willen investeren in Rusland, of omdat ze niet kunnen aarden in Israel.
1)De mensen die Israel verlaten zijn mensen die geen ideologie hebben(Joodse atheisten(het bestaat) die de grond niet als heilig of van hun zien),ortodoxe Joden die met een rijke buitenlander trouwen,een topjob krijgen of topzaak kunnen runnen in buitenland en als laatste criminelen die wegvluchten.

2)Vele Russen(zie je post eerder) zijn of waren helemaal geen Joden.
Toen de staat Israel Joodse Russen naar Israel bracht profiteerden van dat vele niet-Joodse Russen die in armoede woonden.
Wel veel van hen vertrekken nu.

Citaat:
Er zijn ook veel Israeli die TERUGKEREN naar Frankrijk en andere Westerse landen, omdat de economische omstandigheden in Israel niet ideaal zijn en het land te gemilitariseerd is. Het leven in Frankrijk is gewoon beter, dat heb ik zelf gehoord van een Franse Jood, ondanks het schitterende klimaat in Israel. Ik heb geen cijfers, maar ik denk toch niet dat er veel Joodse Fransen naar Israel "vluchten", behalve enkele ideologisch gedreven Joden.(een kleine minderheid in Frankrijk)
De enige Franse Joden die wel terugkeren naar Frankrijk zijn niet-vrome Joden (niet opvallen als Joden en onJoods leven) die blijkbaar economisch gezien geen succes hebben geboekt in Israel.
In Israel is buiten toerisme en vastgoedhandel heel moeilijk om geld te maken.
Wat nu gebeurt is dat families naar Israel verhuizen maar de papa blijft in Parijs werken.Er zijn meer Fransen dan Amerikaanse en Argetijnse Joden verhuisd naar Israel de laatste 5 jaar.
Ik heb een tijdje gewoond in Parijs en met vele Joden gesproken.
Ze durven niet met een keppel rondgaan,vermijden openbare vervoering(metro,bussen) en gaan s'nachts buiten de Joodse buurten nergens heen.

Citaat:
Dat is echt onzin. Er zijn een paar incidenten geweest met Arabische jongeren, maar dat gaan veralgemenen is werkelijk erover. Miljoenen Franse Joden leven een rustig leven en kunnen hun joodszijn beleven zonder problemen. Er zijn trouwens talloze Franse Joden in de culturele en economische elite van Frankrijk. Ze hoeven niet met een automatisch geweer rond te lopen zoals in Israel. In België zijn er procentueel meer incidenten geweest dan in Frankrijk, en België heeft een slechte naam in Israel, nochtans als ik door de Pelikaanstraat loop zie ik niet anders dan Joden die overduidelijk ervoor uitkomen dat ze Jood zijn, overdreven zelfs (als moslims met een hoofddoek rondlopen wordt dat bekritiseert, maar ook de orthodoxe Joden kun je moeilijk geïntegreerd noemen), en dat vlakbij overwegend Arabische wijken zoals Antwerpen-Noord. Chassidische Joden komen ook shoppen in de Offerandestraat waar weinig Belgen zich durven vertonen, en bieden af net zoals de Marokkanen en Turken.

1)Indien Joden geintegreegd zijn of niet is een ander discussie.
Je kan rustig een ander topic openen en ik zal met plezier beantwoorden.

2)Antisemitisme heeft niet altijd met fyziek te maken,het zit heel diep.
Een voorbeeld : een Jood gaat naar de Vogelmarkt en spreekt perfect Nederlands,toch gaat de man achter de toog in het Engels terug antwoorden.
Wel dat toont geen respect,hij laat hier duidelijk zien dat die Jood niet een van hen is,gene Belg.(of moet ik Vlaming zeggen)

Tussen haakjes Frankrijk was de beste land voor Joden tijdens de WO2.
De niet-Joodse Fransmannen gaan gerust in ortodoxe restauranten eten,investeren hun geld in Joodse banken,boeken hun tickets bij Joodse reisagentschappen,prcies zoals in Amerika.
Enige en gevaarlijke probleem zijn de vreemdelingen die de Intifada in parijs brengen.

Citaat:
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, hebt U daar cijfers van? volgens Le Monde gaat het 2326 mensen in 2002, een topjaar. Sindsdien sterk afgenomen. Toch niet spectaculair als je weet dat er enkele miljoenen Joden wonen in Frankrijk.
http://www.mafhoum.com/press4/127S29.htm
Niet te geloven wat ik nu zal doen,ik hehaal Abu Jah Jah's woorden :
"De cijfers zeggen niks".
Al 60 jaar proberen elke dag Arabieren aanslaggen te plegen op Israelische burger.Dankzij Shabak en Mossad worden dagelijks op het nippertje aanslaggen vermeden.
Zonder hulp van binnenin(lees Palestijnen) die voor geld hun broers plannen verklikken waren er veel meer Israelische doden.
Er zijn dus minder Israelische doden,betekent dat nu dat er minder pogingen waren,nee !
Idem in Frankrijk.

Citaat:
Er is toegenomen vreemdelingenhaat in West-Europa (in Oost-Europa is die er altijd geweest) en die zal zich vroeg of laat ook tegen Joden keren. Nu keert die zich voornamelijk nog tegen moslims. Ik vind echter dat Joden die Dewinter, Le Pen of Wilders steunen volledig verkeerd bezig zijn.
Joden die voor extreem-rechtse politiekers stemmen zijn verkeerd bezig.
Maar liever dat dan op een extreem-linkse !
En wat ben je toch naief,de Joden worden in Belgie meer gehaat dan de Marokkanen/Polen als voorbeeld.(wel op een ander manier)
Waren de vreemdelingen rustiger(ik heb het niet over iedereen) had je de Jodenhaat al sneller gezien.
Voor de Joden speelt dus jammer genoeg(had het maar anders geweest)voordeel dat zij verder fietsen en handtassen stelen,inbreken,vandaliseren enz...

Citaat:
De tweestaten oplossing is inderdaad de enige realistische oplossing. Dat moeten dan wel 2 leefbare staten zijn.
Hopelijk en is mijn grootste droom.
De meeste Israelis dromen al van dat.
Maar gevaarlijke landen a la Iran zullen dat niet graag zien.
Want voorlopig verdedigt de linkse wereld de terroristische daden van de Arabieren omdat Israel de Palestijnse gebieden "bezet"(ieder volgens zijn mening).En eens er 2 leefbare staten bestaan(en een Joodse staat tussen alle Arabische staten ziet Iran niet zitten) gaan de barbaren geen excuses meer hebben.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 14:41   #160
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Sarkozy is geen Jood.
Hij stamt wel van Joden.
De andere weet ik niet.
Indien hij Jood is dan is 70% van Holland Joden.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be