Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2008, 09:46   #1
shaddy
Banneling

Standaard Discriminatie?

"Wie zegt dat hij discrimineert, discrimineert al"
Een werkgever die zégt dat hij zal discrimineren, discrimineert al, vindt het Europees Hof van Luxemburg. Het Hof velde het strenge arrest in de zaak van kantelpoortenfabrikant Feryn.

De firma Feryn zocht begin 2005 monteurs voor de installatie van kantelpoorten. Directeur Pascal Feryn verklaarde in de pers dat hij geen Marokkanen zou aanwerven omdat de klanten geen Marokkanen willen. Feryn zelf zegt dat hij verkeerd is geciteerd in de pers.

Het Centrum voor Gelijkheid van kansen spande een geding aan, maar de arbeidsrechtbank van Brussel verwees de zaak naar het Europees Hof van Luxemburg. Dat moest een aantal vragen beantwoorden en dat is vanmorgen gebeurd.

Discriminatie
Het Hof zegt dat werkgevers die zeggen dat ze allochtonen discrimineren, ook al werkelijk discrimineren. Die regel geldt ook als er geen enkel slachtoffer van die discriminatie is ontdekt. Bovendien moet de werkgever (Feryn) bewijzen dat hij niet discrimineert, meent Luxemburg.

En het Hof spreekt zich ook uit over de straf. Die kan zijn: de zaak ruim bekend maken, de discriminatie stopzetten of een aardig sommetje betalen aan het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding.

Voor dit Centrum is het arrest een gigantische overwinning.

Ja natuurlijk de autochtone bevolking mag geen beroep op u doen. Zo is het gemakkelijk met onze belastingcenten. Als de klanten slechte ervaring hebben met moslims dan moet je die toch niet aan je eigendom laten werken? Ik persoonlijk moet niet weten van de islam voor mij geen hoofddoeken ....

Dus ik vind dit geen discriminatie maar gezond verstand. Een bedrijf moet winst maken. Maar ja de linkse rechters pffff wanneer gaan we daar van bevrijdt worden?
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:03   #2
FDM
Banneling

Standaard

vele ondernemers willen liever geen vreemdelingen maar ze zeggen het niet

winkeliers kijken niet zo nauw ( op afkomst of taal ) , als ze maar geld bijhebben
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:10   #3
Gargamel
Banneling

Standaard

Als je dus zou zeggen,dat en indien er zo een plezante verrijker zou binnenkomen, en alles stelen,je hem eens een lesje zou leren....Dan ben je aan het discrimineren en een racist.
Allochtoon zijn in dit land heeft toch niets anders dan enorme voordelen.
Ongelooflijk hoe de politiekers en hun trawanten zich uitsloven om de oorspronkelijke bewoners uit te melken tot op het bot en hen discrimineren dat het een lust is.
De vraag is,hoelang zal dit nog kunnen duren.Geen enkele land ter wereld buiten den Belziek,Nederland en Frankrijk kunnen het zich veroorloven van zo een bende verrijkers artificieel en op de kosten van de inwoners,in leven te houden.Ik denk dat ze zich aan de takken van de bomen zullen mogen vasthouden,tijdens de volgende verkiezingen.De mensen zijn dit gedoe stikkebeu.Met al hun regeltjes,wetten en gans de rest,laten de mensen niet blijken wat hun echte gevoelens zijn,maar de verrassing zou wel eens een verassing kunnen worden voor sommigen in het kieskot.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:17   #4
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht

winkeliers kijken niet zo nauw ( op afkomst of taal ) , als ze maar geld bijhebben
Ben zelf eergisteren naar de VDAB geweest omdat we dringend personeel nodig hebben. Heb zelf gezegd dat het Arabieren mogen zijn en dat ze geen Nederlands moeten kunnen. Aan de reactie van de bediende kon ik zien dat ze er van uitging dat ik sowieso geen vreemdelingen wou.
Ik heb een paswoord gekregen om van thuisuit in de dossiers van werkzoekenden te kunnen kijken, toen ik me voor de eerste keer aanmelde kreeg ik de vraag of ik ook cv's van gehandicapten of allochtonen wou overwegen. Ik kon 'ja' 'nee' of 'misschien in de toekomst' selecteren.
Zo moeilijk doet men daar dus blijkbaar niet over.

Wat me vooral opviel was dat er weinig langdurig allochtone werklozen tussen zaten, de meeste fladderen van het ene klote-jobke naar het andere.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:20   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ben zelf eergisteren naar de VDAB geweest omdat we dringend personeel nodig hebben. Heb zelf gezegd dat het Arabieren mogen zijn en dat ze geen Nederlands moeten kunnen. Aan de reactie van de bediende kon ik zien dat ze er van uitging dat ik sowieso geen vreemdelingen wou.
Ik heb een paswoord gekregen om van thuisuit in de dossiers van werkzoekenden te kunnen kijken, toen ik me voor de eerste keer aanmelde kreeg ik de vraag of ik ook cv's van gehandicapten of allochtonen wou overwegen. Ik kon 'ja' 'nee' of 'misschien in de toekomst' selecteren.

Wat me vooral opviel was dat er weinig langdurig allochtone werklozen tussen zaten, de meeste fladderen van het ene klote-jobke naar het andere.

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 juli 2008 om 10:20.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:33   #6
Gargamel
Banneling

Standaard

Straffen toebak dat anderen zomaar je gegevens kunnen in handen krijgen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:33   #7
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ja de linkse cultuur he ...
Oud 10 juli 2008, 11:17   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Ja de linkse cultuur he ...

Benieuwd of het CGKR voor onderstaande ook naar de rechtbank zal stappen.

Universiteit Antwerpen zoekt:

Stafmedewerker gelijke kansen (m/v)

Bij gelijkwaardigheid gaat de voorkeur uit naar een medewerker van allochtone origine.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 juli 2008 om 11:18.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:52   #9
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Benieuwd of het CGKR voor onderstaande ook naar de rechtbank zal stappen.

Universiteit Antwerpen zoekt:

Stafmedewerker gelijke kansen (m/v)

Bij gelijkwaardigheid gaat de voorkeur uit naar een medewerker van allochtone origine.
Racisme bestaat niet als u niet tot een bepaalde groep hoort. Dat zou u toch al moeten weten we leven al jaren onder het juk van de "zwarten van nu".

Alsof die islam allochtoon niet de koran zal volgen en zijn moslimvriendjes eerst zal zetten.
Oud 10 juli 2008, 16:22   #10
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht

Ik heb daar geen probleem mee. Iemand met een islamitische naam maakt geen kans op een job.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 16:35   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ferryn had nochtans wèl Marokkaanse werknemers in dienst. In binnenjob bij de productie van die garagepoorten. Hij wou enkel geen Marokkanen sturen naar de klanten waar ze die poorten (met alarmcodes) moesten installeren.

Het is natuurlijk Ferryn zijn schuld dat de gevangenissen proppensvol met Marokkanen zitten en dat komt allemaal omdat Ferryn ze een slechte naam heeft gegeven.

Volgende keer beter woordjes uitkiezen hé. polen vragen... dat mag.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juli 2008 om 16:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 17:00   #12
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veel vacatures in vlaanderen, ook voor laaggeschoolden + gerichte opleidingen door de VDAB en een sinds twee jaar veel intensiever aktiveringsbeleid ( bewijzen dat ge werk zoekt of ge wordt geschorst) resulteert natuurlijk in veel minder langdurig werklozen onder de veertig jaar.

en wat mij betreft mag die opvolging nog wat strenger.

Toch vind ik dat ze nederlands moeten kunnen of althans er mee bezig zijn het te leren.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 17:07   #13
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
ik vermoed dat dit niet het geval is. Zal eerder het gevolg zijn van die vrije mogelijkheid van werkzoekenden om zich te registreren als allochtoon/invalide etc dat een tijdje geleden in het nieuws was.
Ze zullen zich op voorhand vrijwillig als dusdanig registreren en ermee akkoord gaan dat de potentiële WG dit op voorhand weet. Bovendien ,als ze naar een interview gaan terwijl die WG hen toch niet wil aannemen is dat nutteloos. Kunnen ze hun pogingen om werk te zoeken efficienter gebruiken bij WG die dat niet als onoverkomelijk zien.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 07:28   #14
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:

Omdat ze ontslagen worden ? Of hoe zit dat volgens u ? Tijdelijke contracten ? Of ontevredenheid van de werkgever(s) ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 07:56   #15
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik heb daar geen probleem mee. Iemand met een islamitische naam maakt geen kans op een job.
In jouw bedrijf bedoel je?
Oud 11 juli 2008, 07:56   #16
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Omdat ze ontslagen worden ? Of hoe zit dat volgens u ? Tijdelijke contracten ? Of ontevredenheid van de werkgever(s) ?
Een combinatie van alles waarschijnlijk. Wat denk jij?
Oud 11 juli 2008, 08:03   #17
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
veel vacatures in vlaanderen, ook voor laaggeschoolden + gerichte opleidingen door de VDAB en een sinds twee jaar veel intensiever aktiveringsbeleid ( bewijzen dat ge werk zoekt of ge wordt geschorst) resulteert natuurlijk in veel minder langdurig werklozen onder de veertig jaar.

en wat mij betreft mag die opvolging nog wat strenger.

Toch vind ik dat ze nederlands moeten kunnen of althans er mee bezig zijn het te leren.
In mijn regio zijn die zeer streng. Wat alleen kan toegejuicht worden natuurlijk.

In Brussel daarentegen... we hebben momenteel een nieuwe werknemer die al 4 jaar werkloos is en NOOIT één of andere uitnodiging van de VDAB heeft gekregen voor jobbegeleiding. Nooit. Als dat geen discrimiatie is... Het is algemeen geweten dat ze zich ginder moeten domiciliëren als ze willen gerust gelaten worden.
Ik moet je niet vertellen welk loon we hem moeten aanbieden hebben zeker om bij ons te WILLEN werken?
Oud 12 juli 2008, 12:25   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ferryn had nochtans wèl Marokkaanse werknemers in dienst. In binnenjob bij de productie van die garagepoorten. Hij wou enkel geen Marokkanen sturen naar de klanten waar ze die poorten (met alarmcodes) moesten installeren.

Het is natuurlijk Ferryn zijn schuld dat de gevangenissen proppensvol met Marokkanen zitten en dat komt allemaal omdat Ferryn ze een slechte naam heeft gegeven.

Volgende keer beter woordjes uitkiezen hé. polen vragen... dat mag.
Ferryn heeft de fout gemaakt duidelijk te maken geen Marokkanen in buitendienst te willen wegens gebrek aan klanten. Een dommerik dus. Wie je als personeelslid wilt engageren is uw probleem. Het is aan de werkgever om in te schatten met wie best te werken valt. De klant is koning, en de werkgever probeert z'n bedrijf rendabel te houden.

Kortom, de ganse kwestie, en de finale uitspraak in het bijzonder, bewijst dat je best doet waarvan je denkt te moeten doen maar best ook niet te eerlijk bent in je uitspraken.

Wat niet belet dat de gevangenispopulatie hier niets ter zake doet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 14:56   #19
Neptunus
Gouverneur

Standaard 60% van de bedrijven discrimineert op basis van leeftijd

60% van de bedrijven discrimineert op basis van leeftijd

De collaborateurs van het inquisitiecentrum in Brussel zouden beter eens de discriminatie op basis van leeftijd aanpakken, in plaats van een heksenjacht te houden op hardwerkende ondernemers die ervoor zorgen dat de economie draait (en de uitkeringen waarvan een groot deel hun kiezers profiteren kunnen blijven gefinancierd worden).
Deze ondernemers zorgen voor werkgelegeheid, maar worden getreiterd en gekoeioneerd voor het uiten van een zin die hoofdinquisiteur De Witte niet duldt en waarmee ze hij zijn onverdraagzaamheid te kennen geeft.
Een gewone vermaning en / gesprek hadden kunnen volstaan, in plaats van een bedrijf te kelderen en daarmee de economie.
Terzelfdertijd mag le Soir zonder problemen schrijven 'dat Vlamingen op een boot op zee mogen worden gelaten om dit te laten zinken'. Wat bewijst dat het inquisitiebureau zich enkel richt tégen één bepaalde bevolkingsgroep die door het centrum buiten alle proporties wordt geviseerd, terwijl andere bevolkingsgroepen in alle vrijheid haat mogen spuien.

In de Tijd van 24/6 verscheen het bericht dat 60% van de bedrijven discrimineert op leeftijd bij de aanwerving en het onslaan van personeel.
Dit blijkt uit een onderzoek van dat het advocatenkantoor Fisher Watergous dat in samenwerking met de Brusselse werkgeverskoepel BECI uitvoerde.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 12 juli 2008 om 14:58.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 15:38   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de Tijd van 24/6 verscheen het bericht dat 60% van de bedrijven discrimineert op leeftijd bij de aanwerving en het onslaan van personeel.
Dit blijkt uit een onderzoek van dat het advocatenkantoor Fisher Watergous dat in samenwerking met de Brusselse werkgeverskoepel BECI uitvoerde.
een meerderheid kan toch niet gediscrimineerd worden? zijn 50+ al niet in de meerderheid ondertussen?

Dat ze ons allemaal afdanken, buitengooien en verwijderen.
Kunnen we lekker aan de costa's in de zon gaan liggen, op kosten van die brave minderheden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be