Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2008, 11:37   #81
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
asielzoeker vraagt asiel . Indien dit afgewezen word, en hij het land niet verlaat, is hij een illegaal. Er zijn er ook die direkt als illegaal binnen komen, en geen asiel vragen. In beide gevallen kan je daarna eventueel met een hongerstaking beginnen = emotionele chantage op zwakke geesten plegen.
Dat mijn beste, noemen we een "uitgeprocedeerde asielzoeker" en niet een "afgewezen illegaal" als iedereen hier een beetje de juiste terminologie zou gebruiken was de verwarring op dit forum rond migratie, asielzoekers, vluchtelingen, gezinshereniging en ga zo nog maar even door een stuk minder zijn......

Laatst gewijzigd door Astar : 11 juli 2008 om 11:41.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 16:58   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een "uitgeprocedeerde asielzoeker" die hier blijft rondlopen, lijkt me gewoon een ILLEGAAL te zijn hoor Astar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 11:54   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik snap niet dat dit ineens nieuws is; altijd al konden kinderen op basis van ver verwantschap met vader, ongeacht de moeder zich hier vestigen.
Jawel Alice, er is wel iets nieuws. Tot voor de beslissing van het Grondwettelijk Hof was het "konden". Nu is het "moeten kunnen".

De vraag die ik mij stel is of de mening van de echtgenote in België wordt gevraagd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 12:15   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jawel Alice, er is wel iets nieuws. Tot voor de beslissing van het Grondwettelijk Hof was het "konden". Nu is het "moeten kunnen".

De vraag die ik mij stel is of de mening van de echtgenote in België wordt gevraagd.
d�*t is een goeike!
"iets" zegt me dat ze daar weinig mee in de pap zal te brokken hebben als "één van de vele vrouwen"... steeds inwisselbaar als ze lastig zijn nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 juli 2008, 12:16   #85
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een "uitgeprocedeerde asielzoeker" die hier blijft rondlopen, lijkt me gewoon een ILLEGAAL te zijn hoor Astar.
Juist.....maar het klinkt iets begrijpelijker dan "afgewezen illegaal"
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 12:32   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Juist.....maar het klinkt iets begrijpelijker dan "afgewezen illegaal"
daar bestaat toch een mooi woord voor? iets tweemaal dubbel zeggen?

Oud 12 juli 2008, 16:52   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
d�*t is een goeike!
"iets" zegt me dat ze daar weinig mee in de pap zal te brokken hebben als "één van de vele vrouwen"... steeds inwisselbaar als ze lastig zijn nietwaar?
... zou kunnen Circe. Misschien wat vergezocht maar stel dat de immigrant het hier ondertussen met een Vlaamse blondinne heeft aangepapt, iets minder inwisselbaar mijn gedacht. En stel dat die moet leven met enkele kinderen uit den vreemde. Kweenie, maar je zou toch voor minder.
Oud 12 juli 2008, 16:55   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... zou kunnen Circe. Misschien wat vergezocht maar stel dat de immigrant het hier ondertussen met een Vlaamse blondinne heeft aangepapt, iets minder inwisselbaar mijn gedacht. En stel dat die moet leven met enkele kinderen uit den vreemde. Kweenie, maar je zou toch voor minder.
een huwelijk �* l' islamite blijft een huwelijk �* l'islamite.

Waarom zou de blondine niet inwisselbaar zijn? Taleq taleq taleq en ze staat op straat, kan Fatima 2 ineens worden geïmporteerd.

Waarom denk je dat die verrijkende Valentino's altijd persé in Marokko of Egypte willen gaan trouwen?

Oud 12 juli 2008, 17:03   #89
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
d�*t is een goeike!
Ik dacht dat de meerdere vrouwen niet mochten overkomen. Nu ja als vrouw in de islam kan je steeds worden ingeruild als je je niet aan je man onderwerpt. Ik zie ze regelmatig in antwerpen 2 meter achter hun vent lopen schouders en hoofd gebogen.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 17:27   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Ik dacht dat meerdere vrouwen niet mochten overkomen.
Het geschrapte artikel 10 uit het arrest van het Grondwettelijk Hof handelde blijkbaar ook over veelwijveriij. Volgens DVZ toch. Volgens DVZ zou het aspect veelwijverij terug in de wet moeten worden opgenomen omdat de wet ook voorziet dat de zeden van de EU-landen dienen te worden gerespecteerd en blijkbaar hoort polygamie daar niet bij.
Oud 12 juli 2008, 17:31   #91
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Het geschrapte artikel 10 uit het arrest van het Grondwettelijk Hof handelde blijkbaar ook over veelwijveriij. Volgens DVZ toch. Volgens DVZ zou het aspect veelwijverij terug in de wet moeten worden opgenomen omdat de wet ook voorziet dat de zeden van de EU-landen dienen te worden gerespecteerd en blijkbaar hoort polygamie daar niet bij.
Merci voor de duidelijkheid.
Oud 12 juli 2008, 20:30   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het geschrapte artikel 10 handelde inderdaad over veelwijverij. En moet terug in de wet komen.
Onderwijl kan DVZ de gezinshereniging nog altijd weigeren op grond van "echtverbintenis strijdig is met de Belgische openbare orde en die van andere lidstaten van de Europese Unie" En daar hoort polygamie wel bij.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 22:30   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het geschrapte artikel 10 handelde inderdaad over veelwijverij. En moet terug in de wet komen.
Onderwijl kan DVZ de gezinshereniging nog altijd weigeren op grond van "echtverbintenis strijdig is met de Belgische openbare orde en die van andere lidstaten van de Europese Unie" En daar hoort polygamie wel bij.
dus... zijn kinderen uit onwettige echtverbintenissen geen wettige kinderen, dus... kan de poepa nooit het ouderlijk gezag verkrijgen
dus... kunnen die kinderen normaliter niet hier terechtkomen om kindergeld te ontvangen.

en toch... schijnt het niet zo te zijn.

Oud 12 juli 2008, 22:43   #94
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp er niets meer van.
Oud 13 juli 2008, 00:07   #95
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Dat mijn beste, noemen we een "uitgeprocedeerde asielzoeker" en niet een "afgewezen illegaal" als iedereen hier een beetje de juiste terminologie zou gebruiken was de verwarring op dit forum rond migratie, asielzoekers, vluchtelingen, gezinshereniging en ga zo nog maar even door een stuk minder zijn......
Uitgeprocedeerde asielzoekers, afgewezen illegalen, niet -Europese migranten, allemaal dezelfde behandeling: De reis gaat verder, richting thuisland, zonder pauze in Europa.
Gezinshereniging van Niet-Europeanen op Europese bodem : belediging aan de intelligentie.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:27   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mee eens.

Twee vraagjes, gezien je blijkbaar goed op de hoogte bent:

1. Hoe maakt DVZ een onderscheid tussen nakomelingen uit een polygaam gezin en die na een scheve schaats ? Ik las dat het binnen de huidige context vooral gaat om de band tussen verwekker en kind. Kortom, hoe toont iemand aan dat het huwelijk polygaam is, of was ?

2. Wat met de vrouw in België die kinderen in het buitenland heeft van verschillende mannen ? Hypotetisch misschien, hoewel, maar soit. Niemand die mij toch zal vertellen dat er een discriminatie is tussen veelwijverij en veelmannerij. Of wordt de moeder niet beschouwd als zijnde een verwekker ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 juli 2008 om 14:38.
Oud 13 juli 2008, 15:11   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

h�* rudy heeft het in het snuitje gekregen.

nog een vraagje: als alle vier (of meer) vrouwen in een toegestaan polygaam huwelijk als "gelijke" moeten worden behandeld, welke vrouw mag dan mee naar la Belgique? vrouw 1 of vrouw 23? en waarom? Waarom mag daar wèl gediscrimineerd worden?

Oud 13 juli 2008, 15:20   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mee eens.

Twee vraagjes, gezien je blijkbaar goed op de hoogte bent:

1. Hoe maakt DVZ een onderscheid tussen nakomelingen uit een polygaam gezin en die na een scheve schaats ? Ik las dat het binnen de huidige context vooral gaat om de band tussen verwekker en kind. Kortom, hoe toont iemand aan dat het huwelijk polygaam is, of was ?

2. Wat met de vrouw in België die kinderen in het buitenland heeft van verschillende mannen ? Hypotetisch misschien, hoewel, maar soit. Niemand die mij toch zal vertellen dat er een discriminatie is tussen veelwijverij en veelmannerij. Of wordt de moeder niet beschouwd als zijnde een verwekker ?
De info over de toelatingsvoorwaarden is openbaar, en staat op internet.
voorwaarden voor werknemers wiens land van origine een bilateraal akkoord afsloot met België
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...s.aspx?id=4893
Voor niet eu-onderdaan met onbeperkt verblijfsrecht.
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=162
merk op dat in artikel 10 de laatste wijziging voor de kinderen uit een polygaam huwelijk nog niet aangepast is.
voor de andere categorieën aanvragers staan de voorwaarden er ook.
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=159

Als ik het goed begrijp moet de aanvrager a.d.h.v. de nodige papieren kunnen bewijzen dat de kinderen zijn kinderen zijn.
voor de niet-eu onderdaan met onbeperkt verblijfsrecht die zijn minderjarige kinderen wil laten overkomen naar België :
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...162#documenten
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 15:22   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En wat met de " BELGEN " die als Marokkaans onderdaan een polygaam huwelijk mogen aangaan Artisjok?

Oud 13 juli 2008, 15:34   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
h�* rudy heeft het in het snuitje gekregen.

nog een vraagje: als alle vier (of meer) vrouwen in een toegestaan polygaam huwelijk als "gelijke" moeten worden behandeld, welke vrouw mag dan mee naar la Belgique? vrouw 1 of vrouw 23? en waarom? Waarom mag daar wèl gediscrimineerd worden?
Mag ?

Circe, een beetje serieus blijven. Onder mijn dak leeft nog altijd wie welkom is. En als ik moet kiezen, welja. Dan ben ik het wel die discrimeer zeker. Of mogen we dit bestempelen als bedrog na eeuwige trouw ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be