Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2008, 20:53   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Als die cijfers in de meeste kranten stonden, kan je toch enkele links doorgeven.
2 Heb je het tegen mij? Heb ik iets in die richting geschreven? Kan je dit citeren?

ik weet dat die cijfers in de kranten stonden.

jij kan net zo goed googelen als ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 20:54   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een aantal decennia geleden moest je minstens een aantal miljoenen hebben om te kunnen emigreren naar Australie. Diende als onderpand.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 juli 2008, 21:02   #103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik weet dat die cijfers in de kranten stonden.

jij kan net zo goed googelen als ik.
Ik vind alleen cijfers uit België.
Daaruit blijkt dat de allochtonen meer betalen aan sociale lasten en belastingen dan ze krijgen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 21:03   #104
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
daarom dat we ze WEL eten moeten geven
en zeg niet dat er voedsel te kort is e
ge moet is naar de veiling gaan en kijken wat ze dagelijks wegsmijten omdat het niet verkocht geraakt, en zo zijn er nog tal van zaken, die mensen wegsmijten, maar waar anderen nog goed mee kunnen zijn.
En hoeveel voedsel er gewoon vernietigd wordt, om de prijzen hoog te houden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 21:15   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die Nederlandse cijfers hebben een tijdje geleden in de meeste kranten gestaan.

Google is altijd interessant om te gebruiken.

-----------

Ook leuk om te weten dat jij voorstander bent om de kinderen van hun moeder te scheiden zodat jij ze maar kindergeld kan geven op mijn kosten!
Leuke dingen voor de mens.
En? Heb je het hier tegen mij? Heb ik iets in die richting geschreven? Kan je dit citeren?
Oud 11 juli 2008, 21:18   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Heb je het hier tegen mij? Heb ik iets in die richting geschreven? Kan je dit citeren?
o nee natuurlijk schreef je dat niet.

Je schreef enkel dat je voorstander was dat de kinderen naar hier gehaald worden zodat ze kindergeld krijgen, maar dat hun moeder toch niet meemochten omdat er hier geen polygamie mag worden erkend.

dus moeten de mama's ginder blijven, dus worden minderjarige kinderen van hun moeder gescheiden.

of hoe wil jij dat anders zien?

Oud 11 juli 2008, 21:31   #107
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En hoeveel voedsel er gewoon vernietigd wordt, om de prijzen hoog te houden.
Dat klopt wel. Maar dan heb ik liever dat we minder voedsel produceren, en de mensen ginder bijbrengen hoe ze hun eigen eten bijéén moeten krijgen, inplaats van ze naar hier te halen om onze resten op te vreten, of die resten ginder gaan dumpen. Daarvoor moeten we natuurlijk uit de liberale, en kapitalistische markt-economie geralken. Alle hongerlijders ter wereld naar hier slepen, of opvangen, is al zeker geen oplossing, maar enkel de schepping van nieuwe problemen. Dat kan niet anders aflopen dan met wrijvingen tussen de nieuwkomers en de autochtonen, en dat is niet meer dan normaal.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 08:04   #108
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1 o nee natuurlijk schreef je dat niet.

2 Je schreef enkel dat je voorstander was dat de kinderen naar hier gehaald worden zodat ze kindergeld krijgen, maar dat hun moeder toch niet meemochten omdat er hier geen polygamie mag worden erkend.

dus moeten de mama's ginder blijven, dus worden minderjarige kinderen van hun moeder gescheiden.

3 of hoe wil jij dat anders zien?
1 Bedankt om duidelijk te stellen dat ik dit niet schreef.
Gelieve zo'n beweringen in de toekomst na te laten.
2 Natuurlijk schreef ik dit ook niet. Zou het mogelijk zijn een discussie te voeren zonder valse beweringen? Bedankt bij voorbaat.
3 In België is polygamie verboden. (net zoals polyandrie) Daar moet iedereen zich aan houden.
Als de vader verblijfsrecht heeft, en hij wil zijn kinderen naar België laten komen, zullen ze gescheiden zijn van de moeders. Aan hen de keuze.
Oud 12 juli 2008, 08:19   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de vader verblijfsrecht heeft, en hij wil zijn kinderen naar België laten komen, zullen ze gescheiden zijn van de moeders. Aan hen de keuze.
dus is het de keuze van de vader, vermits de moeders in zulke (bigamie) omstandigheden geen rechten hebben.

Volgens Trutteboom moet de vader tevens het ouderlijk gezag hebben: we dat heeft hij natuurlijk. islamitische baarmoeders hebben helemaal geen ouderlijk gezag, ze moeten gehoorzamen aan hun echtgenoot.

Oud 12 juli 2008, 09:31   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal dan in de meeste gevallen wel de keuze van het geld worden , zeker.
En helaas wordt de belgische belastingsbetaler niet veel keuze gelaten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 09:46   #111
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dus is het de keuze van de vader, vermits de moeders in zulke (bigamie) omstandigheden geen rechten hebben.

Volgens Trutteboom moet de vader tevens het ouderlijk gezag hebben: we dat heeft hij natuurlijk. islamitische baarmoeders hebben helemaal geen ouderlijk gezag, ze moeten gehoorzamen aan hun echtgenoot.
Ik denk niet dat je zomaar mag veralgemenen.
Of man en vrouw in een huwelijk gelijke rechten hebben, of één van beide onder de sloef ligt, hangt of van de partners zelf, verschilt van land tot land, van cultuur tot cultuur.
Oud 12 juli 2008, 09:50   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of man en vrouw in een huwelijk gelijke rechten hebben, of één van beide onder de sloef ligt, hangt of van de partners zelf, verschilt van land tot land, van cultuur tot cultuur.
Bedoel je nu dat in een land waar polygamie is toegestaan (weze het uit islamitische sharia oogpunten, weze het uit animistische oogpunten), dat d�*�*r de vrouwen gelijke rechten hebben en dus op een gelijke manier over het ouderlijke gezag zullen kunnen belissen?

weet ge wat er zal gebeuren? de zoontjes zullen naar hier gehaald worden en de meisjes kunnen ginder creperen en leren onderdanig te zijn.

En jij mijn beste mag daarvoor gaan betalen!

Oud 12 juli 2008, 09:57   #113
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het zal dan in de meeste gevallen wel de keuze van het geld worden , zeker.
En helaas wordt de belgische belastingsbetaler niet veel keuze gelaten.
Misschien zal het in veel gevallen de keuze van het geld worden. Dat kan je zo veronderstellen vanuit je eigen visie, van hoe jij je keuze zou maken.

Ben jij tegen het recht op gezinshereniging?
Wat zou jij veranderen in de huidige wetgeving?
na te lezen op http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=159
Oud 12 juli 2008, 10:05   #114
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je nu dat in een land waar polygamie is toegestaan (weze het uit islamitische sharia oogpunten, weze het uit animistische oogpunten), dat d�*�*r de vrouwen gelijke rechten hebben en dus op een gelijke manier over het ouderlijke gezag zullen kunnen belissen?

weet ge wat er zal gebeuren? de zoontjes zullen naar hier gehaald worden en de meisjes kunnen ginder creperen en leren onderdanig te zijn.

circe, de conclusies in je post zijn zo vlug getrokken dat ze lang en plat en uitgerafeld zijn

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juli 2008 om 10:15.
Oud 12 juli 2008, 10:05   #115
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien zal het in veel gevallen de keuze van het geld worden. Dat kan je zo veronderstellen vanuit je eigen visie, van hoe jij je keuze zou maken.

Ben jij tegen het recht op gezinshereniging?
Wat zou jij veranderen in de huidige wetgeving?
na te lezen op http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=159
Mijn keuze doet er niets toe. Daar moeten degenen die mijn keuze moeten betalen, zich maar zorgen over maken, en zorgen dat ze de wetten zodanig maken, dat ik niet blind van het systeem kan profiteren.
Ben alleszins tegen blinde gezinshereniging, zoals ze hier geschied. Het is niet voor niets dat nederlandse marokanen naar antwerpen uitwijken, om hier aan gezinshereniging te doen.
Ik zou gewoon voorwaarden stellen. Kennis van de nederlandse taal (of alleszins noties), financiele verantwoordelijkheid (borg) voor degene die zijn gezinsleden laat overkomen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 10:11   #116
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan circe's posts zijn nuances niet besteed: doet één buitenlander op de wereld ergens iets verkeerd dan kleeft dat etiket op alle buitenlanders.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juli 2008 om 10:13.
Oud 12 juli 2008, 10:17   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Aan circe's posts zijn nuances niet besteed: doet één buitenlander op de wereld ergens iets verkeerd dan kleeft dat etiket op alle buitenlanders.
nog steeds niet begrepen dat ik het niet over personen doch over regels heb? hoeveel jaar ga je daar nog over doen?

Oud 12 juli 2008, 10:26   #118
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
nog steeds niet begrepen dat ik het niet over personen doch over regels heb? hoeveel jaar ga je daar nog over doen?
Tot jij stopt met onzin schrijven over wat jij noemt
Citaat:
islamitische baarmoeders
Citaat:
ingepakte geit
ea "circiaanse liefelijkheden" misschien?

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juli 2008 om 10:26.
Oud 12 juli 2008, 10:28   #119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee, dat bedoel ik niet. Ik ken immers de wetgeving niet van al de landen waar polygamie is toegestaan.
Ik weet ook dat in meerdere landen, volgens de wet, de vrouw nog geen gelijke rechten heeft.
Ik wil je er ook op wijzen, dat wat in de wet staat, niet altijd overeenkomt met de praktijk. In België, bijvoorbeeld, hebben de mannen en vrouwen, wettelijk, dezelfde rechten. Natuurlijk ken jij ook zowel mannen als vrouwen die onder de sloef liggen. In een echtscheiding krijgt de moeder meestal het hoederecht over de kinderen.
Ik schreef:
Citaat:
Ik bedoel dus dat je niet mag veralgemenen. Er zijn verschillen die afhangen van de persoon, de cultuur, het land (en zijn wetgeving)
Oud 12 juli 2008, 10:37   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

*knip*

als er wetten zijn moeten die blijkbaar niet gevolgd worden en als ze gevolgd worden hangt het van land tot land af en als het land het niet wil dan mag jij het nog wel willen en als circe dan nee zegt dan ga jij zeggen dat het wel zo is, en verder is het zo dat kinderen gelijk zijn en dat ze allemaal recht op kinderbijslag hebben en het recht hebben om beide ouders te zien ook al woont de mama in Mali dan mag volgens artisjok ook gratis naar mali reizen als de wet het zegt en als de wet het niet zegt dan vindt mali wel dat de cultuur het zo moet doen.

voil�*.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be