Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2008, 12:36   #101
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

Als je te dom bent om niet te snappen dat je niet meer kan uitgeven dan je hebt, dan verdien je niet beter dan de daaropvolgende problemen. Je leert het oppdie manier uiteindelijk ook wel.
bijna iedereen moet meer uitgeven dan hij heeft om een huis te kopen, daar moet je wel voor gaan lenen.
als ik slim ben koop ik dus geen huis.

tis gemakkelijk om uit de hoogte te doen als je goed verdient (als je een visa voorgesteld wordt zal dat wel zo zijn).
en dan nog wat leedvermaak hebben met minder intelligente mensen die financiëel in de knoei geraken omdat ze misleid worden door haaien die vegeteren op zulke naieve mensen.
lachen met minder intelligente mensen.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 13 juli 2008 om 12:47.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 12:48   #102
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor
Ik werk simpelweg niet eens op krediet (op een hypothecaire lening na dan). Ik ben netto schuldenvrij, en dat is een goeie situatie om in te zijn, maar ik heb dan ook de nood niet om mij per se de laatste nieuwe LCD te kopen, de nieuwste I-phone,te dure kledij, laat staan dat ik zou gaan lenen om op verlof te gaan. Ik heb ook een visa bij bij mijn bank, en ze hebben mij ook gevraagd of ik de kredietmogelijkheden wou gebruiken (één keer toen ik ze pas nam en één keer toen ik ze vroeg om de limiet te verhogen). Een simpel nee vlstond toen...

Goed voor u, maar het bedrijf waar u dan weer wel voor werkt zal vast en zeker wel kredieten tot over zijn oren lopen hebben.
Dus duimen maar.
Oud 13 juli 2008, 12:55   #103
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
bijna iedereen moet meer uitgeven dan hij heeft om een huis te kopen, daar moet je wel voor gaan lenen.
Ik weet dat zorgen voor later een beetje Vlaams-kneuterig overkomen voor u, maar van wat je ooit als pensioentje gaat te zien krijgen is het maar beter geen huishuur te betalen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 12:59   #104
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik weet dat zorgen voor later een beetje Vlaams-kneuterig overkomen voor u, maar van wat je ooit als pensioentje gaat te zien krijgen is het maar beter geen huishuur te betalen
dus zijn we veroordeeld tot domheid.
erg hé.
Oud 13 juli 2008, 13:00   #105
Mitgard
Banneling

Standaard

behalve de rijken.
die kunnen het betalen om slim te zijn.
Oud 13 juli 2008, 13:01   #106
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
maar goed, ik ga er vanuit dat ik mijn pensioenleeftijd toch niet haal, dus dat is alweer een zorg minder.
Oud 13 juli 2008, 13:05   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

tis gemakkelijk om uit de hoogte te doen als je goed verdient (als je een visa voorgesteld wordt zal dat wel zo zijn).
en dan nog wat leedvermaak hebben met minder intelligente mensen die financiëel in de knoei geraken omdat ze misleid worden door haaien die vegeteren op zulke naieve mensen.
De waarheid zal wel een beetje in het midden liggen. Niet iedereen die krediet aangaat wordt uiteindelijk misleid (alhoewel, toegegeven, heb wel den indruk, hoe langer, hoe meer). Er zijn er ook waar de schuld uitsluitend bij zichzelf ligt (en niet bij de krediethaaien). Maar zelfs dan zouden de kredietintresten moeten beperkt worden tot een redelijk bedrag (den dag van vandaag zou ik zeggen 8 �* 9%).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:08   #108
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar goed, ik ga er vanuit dat ik mijn pensioenleeftijd toch niet haal, dus dat is alweer een zorg minder.
Weet nu niet hoe oud ge bent. Maar indien nog jong, kan het inderdaad zijn, dat tegen den tijd dat ge op pensioen gaat, deze leeftijd zal opgetrokken zijn tot 80 jaar (en verplichte euthanasie op 81 jaar)
Oud 13 juli 2008, 14:20   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zijn het net die verfoeide leningen die je toestaan alsnog een nieuwe machine te kopen. Funny nietwaar.
Wat doe je dan? Dan neem je een krediet en stel je andere uitgaven uit, ipv krediet op krediet te gaan nemen, om zo toch maar die I-phone te kopen of om zo toch maar de buren de loef af te kunnen steken met het feit dat je alsnog op vakantie gaat dit jaar...

Je hoort te leven naar je inkomen en het is niet de fout van een ander als je dat niet doet.
Dan stel je je andere uitgaven uit. Behalve wanneer er nog een kost is aan de auto, die je nodig hebt om te gaan werken, of als je de eindafrekening krijgt van de elektriciteit, of als je nog een schoolrekening krijgt,....Dan geef je je kinderen enkele weken enkel aardappelen met eieren en boterhammen met margarine te eten.

Denk je echt dat alle mensen met problemen, mensen zijn die al hun geld verkwanselen aan i-phones en vliegtuigreizen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:24   #110
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citibank aast zelfs niet op het middenklasse-cliënteel, geven ze openlijk toe in hun targets. Geen I-Phone-volk, eerder degenen die geen geld hebben om de huur te betalen.
Oud 13 juli 2008, 14:34   #111
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je slim bent, kooppje geen his dat boven je stand is, idd. Dat je voor een huis moet lenen is logisch, en dergelijke leningen zijn hier ook het onderwerp niet.

Citaat:
Die vraag je aan en die krijg je, easy as that, tenzijjje geen inkomsten hebt.

Citaat:
Met domheid moet je geen medelijden hebben. Meer uitgeven dan je hebt is pure domheid.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:35   #112
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Goed voor u, maar het bedrijf waar u dan weer wel voor werkt zal vast en zeker wel kredieten tot over zijn oren lopen hebben.
Dus duimen maar.
Kredieten zijn niet automatisch slecht, als je ze op een overwogen manier gebruikt. Zie je mij hier tegen kredieten pleiten?
Oud 13 juli 2008, 14:39   #113
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De waarheid zal wel een beetje in het midden liggen. Niet iedereen die krediet aangaat wordt uiteindelijk misleid (alhoewel, toegegeven, heb wel den indruk, hoe langer, hoe meer). Er zijn er ook waar de schuld uitsluitend bij zichzelf ligt (en niet bij de krediethaaien). Maar zelfs dan zouden de kredietintresten moeten beperkt worden tot een redelijk bedrag (den dag van vandaag zou ik zeggen 8 �* 9%).

En waarom dan wel?
Krediet verschaffen is een dienstverlening,net zoals een ander, en daar betaal je voor. Als de ene te duur is, ga je bij de andere.

Laatst gewijzigd door Sfax : 13 juli 2008 om 14:39.
Oud 13 juli 2008, 14:41   #114
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan stel je je andere uitgaven uit. Behalve wanneer er nog een kost is aan de auto, die je nodig hebt om te gaan werken, of als je de eindafrekening krijgt van de elektriciteit, of als je nog een schoolrekening krijgt,....Dan geef je je kinderen enkele weken enkel aardappelen met eieren en boterhammen met margarine te eten.

Denk je echt dat alle mensen met problemen, mensen zijn die al hun geld verkwanselen aan i-phones en vliegtuigreizen?
Denk jij echt dat alle mensen met problemen mensen zijn die enkele tegenslagen tegelijk te verwerken krijgen?
Die laatste zijn er heus wel, maar 't zal een minderheid zijn tov zij die zichzelf in de shit werken door ondoordachte uitgaven.
Oud 13 juli 2008, 14:42   #115
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Citibank aast zelfs niet op het middenklasse-cliënteel, geven ze openlijk toe in hun targets. Geen I-Phone-volk, eerder degenen die geen geld hebben om de huur te betalen.
Geen kredieten meer voor die mensen dus! Pracht vaan een maatregel lijkt me
Oud 13 juli 2008, 17:02   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom dan wel?
Krediet verschaffen is een dienstverlening,net zoals een ander, en daar betaal je voor. Als de ene te duur is, ga je bij de andere.
Gij misschien wel. Maar niet iedereen is niet zo bij de pinken. Maar blijft dat het soort kredietverlening waarover we spreken zeer duur is, vergeleken met andere kredieten (persoonlijke lening, autolening, hypothecaire lening...).
Hetzelfde kan trouwens gezegd worden over de intresten die de banken aanrekenen op het negatief saldo van een zichtrekening.
Oud 13 juli 2008, 17:27   #117
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij misschien wel. Maar niet iedereen is niet zo bij de pinken. Maar blijft dat het soort kredietverlening waarover we spreken zeer duur is, vergeleken met andere kredieten (persoonlijke lening, autolening, hypothecaire lening...).
Een terechte zaak lijkt me, aangezien het kredieten zijn die zoveel mogelijk vermeden moeten worden.

Citaat:
Hetzelfde kan trouwens gezegd worden over de intresten die de banken aanrekenen op het negatief saldo van een zichtrekening.
Dat is hetzelfde verhaal. Waarom zouden mensen vrijblijvend meer moeten kunnen uitgeven dan ze eigenlijk aankunnen?
Oud 13 juli 2008, 19:25   #118
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een terechte zaak lijkt me, aangezien het kredieten zijn die zoveel mogelijk vermeden moeten worden.
Dus akkoord dat verkopers ze niemand moeten proberen aan te smeren.

Citaat:
Dat is hetzelfde verhaal. Waarom zouden mensen vrijblijvend meer moeten kunnen uitgeven dan ze eigenlijk aankunnen?
Dat banken het dan gewoon onmogelijk maken. Dan is iedereen gelukkig (behalve de banken).
Oud 13 juli 2008, 20:21   #119
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus akkoord dat verkopers ze niemand moeten proberen aan te smeren.
Verkopers doen gewoon hun werk; kopers moeten dat ook doen.

Citaat:
Dat banken het dan gewoon onmogelijk maken. Dan is iedereen gelukkig (behalve de banken).
Mij niet gelaten, maar wedden dat je ze dan hier ook allemaal schande hoort spreken?
Oud 13 juli 2008, 20:38   #120
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen kredieten meer voor die mensen dus! Pracht vaan een maatregel lijkt me
Moet je mensen dan niet beschermen tegen eigen onwetenheid ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be