Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2008, 12:43   #301
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
De reden die de Vlaamse regering opgeeft is omdat de vergrijzing in Vlaanderen een groter probleem is dan in Wallonie.

Waar is het probleem dan om financiele drempels voor het hebben van kinderen te verlagen?
Als men de sociale zekerheid Belgisch houdt, hoeft er geen onderscheid gemaakt te worden tussen Vlaamse en Waalse vergrijzing.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:46   #302
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Natuurlijk! Wat dacht je er wel de bedoeling van was? Je dacht niet dat we gewoon Waalse kindjes willen pesten?

Het is toch de logica zelve dat je vergrijzing moet oplossen door ervoor te zorgen dat er meer jongeren zijn.

Wordt het probleem daar wel even groot? In Wallonië zijn er al genoeg jongeren.

En zou daar een verhoging van het aantal jongeren niet negatief zijn?
Zou Wallonië de onderwijskosten wel kunnen dragen? Hebben die jongeren wel kans op arbeidsmarkt? Er zijn immers nu al jobs te kort en arbeidskrachten teveel.

In Vlaanderen zullen deze problemen niet voorkomen.

'Een beleid op maat voor iedere regio.' is niet zomaar een inhoudsloze slogan.
Ik denk niet dat met een verhoging van het kindergeld, je ervoor zal zorgen dat meer mensen meer kinderen willen.
Strikt genomen moet je dan alleen het kindergeld verhogen voor de kinderen die nog moeten geboren worden. Of vreest men dat dat als oneerlijk zal beschouwd worden?
Ik denk dat andere maatregelen nodig zijn. Misschien werk en gezin beter combineerbaar maken?

Voor een beleid op maat van een regio, heb je geen splitsing of staatshervorming nodig.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:48   #303
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

als de franstaligen elke vorm van regionaal beleid op die thema's blokkeren, hoe ga je dan uw beleid wijzigen?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 18 juli 2008 om 12:48.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:48   #304
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Was er eens geen verkozene die geen zitje kreeg omdat hij .....Vlaming was?
oude koek uit 1985 over deze vriend van Karel Dillen.
Woonde niet eens in Walloniê; vertegenwoordigde er niemand.
Gebruikte enkel een achterpoortje van de toenmalige wet om te provoceren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Toon_Van_Overstraeten
Oud 18 juli 2008, 12:49   #305
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik hoop dat men in Wallonie inderdaad ook een economische koers zal varen die afgestemd is op hun particuliere problemen, nu en in de toekomst. Vlaanderen zal hun in ieder geval niet in de weg staan.
De behoeften tussen Moeskroen, Louvain-La-Neuve en Aarlen zullen ook anders zijn.
Ook opsplitsen dus.
Oud 18 juli 2008, 12:51   #306
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Om onze sociale zekerheid op lange termijn veilig te stellen, moet het geregionaliseerd worden.
zeker niet; hoe groter het draagvlak; hoe steviger de sociale zekerheid.
Oud 18 juli 2008, 12:51   #307
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De behoeften tussen Moeskroen, Louvain-La-Neuve en Aarlen zullen ook anders zijn.
Ook opsplitsen dus.
maar de publieke opinie zal 1 zijn, een groot verschil met Vlaanderen-Wallonië.
Oud 18 juli 2008, 12:54   #308
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom antwoord je me niet op de diverse 'legalisatie van cannabis'-threads waarom je het onderzoek dat ik aanhaalde niet geloofd? Dan kunnen we er daar verder over discussiëren.
Mocht je het bericht niet terugvinden
http://forum.politics.be/showthread....99#post3569199
Gebeurd bij deze.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:54   #309
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
zeker niet; hoe groter het draagvlak; hoe steviger de sociale zekerheid.
Tenzij een deelstaat natuurlijk als een blok aan het been fungeert, dan brengt het het hele systeem in gevaar.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:12   #310
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oude koek uit 1985 over deze vriend van Karel Dillen.
Woonde niet eens in Walloniê; vertegenwoordigde er niemand.
Gebruikte enkel een achterpoortje van de toenmalige wet om te provoceren.
De argumenten tegen BHV zijn vandaag niet ongelijkaardig. Da's trouwens oude koek uit 1963.

Desalniettemin is die man manu militari uit het parlementsgebouw gegooid, ondanks het feit dat hij volstrekt wettelijk recht had op die zetel, en wel omdat hij Vlaming was.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:20   #311
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag me trouwens af waar sommigen het hier halen....

Walen zijn niet de boemannen zoals ze hier worden afgeschilderd door sommigen. Die sommigen behoren allemaal tot een bepaalde strekking (zonder commentaar).

Ik kom meerdere keren per week in Wallonie en ik heb geen enkele slechte ervaring met die mensen. Integendeel zou ik zeggen. Eén enkele "Waal" is meestal "warmer" dan een hele autobus Vlamingen (die voor de Vlaamse zaak naar één of andere meeting of betoging trekken).

Klinkklare onzin dus, die misvatting bestaat alleen in de geest van mensen met oogkleppen op. Ziende blind dus !

Als ik aan de toog iemand een glas zou aanbieden dan liever aan een Waal dan aan de "echte" Vlaming.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:38   #312
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Walen zijn niet de boemannen zoals ze hier worden afgeschilderd door sommigen. Die sommigen behoren allemaal tot een bepaalde strekking (zonder commentaar).

Ik kom meerdere keren per week in Wallonie en ik heb geen enkele slechte ervaring met die mensen. Integendeel zou ik zeggen. Eén enkele "Waal" is meestal "warmer" dan een hele autobus Vlamingen (die voor de Vlaamse zaak naar één of andere meeting of betoging trekken).

Klinkklare onzin dus, die misvatting bestaat alleen in de geest van mensen met oogkleppen op. Ziende blind dus !

Als ik aan de toog iemand een glas zou aanbieden dan liever aan een Waal dan aan de "echte" Vlaming.
Zijn we ons van bewust, degene die zo denken zijn enkelingen. Ik bijvoorbeeld heb niets tegen Walen op zich, al meerdere keren rustig ruilkaarten mee gespeeld (en neen, geen pokémon, de gemiddelde leeftijd van de spelers was in de 30 op dat toernooi), ik ben tegen de mensen die de Franse taal superieur vinden (FDF, Reynders laat het zich ook al eens ontvallen,...) en mensen die de transferts onvoorwaardelijk willen behouden en tegen mensen die elke Vlaamse vraag als nazisme bestempelen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:44   #313
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niemand beschouwt Walen hier als boemannen, u bent de enige die die vergelijking hier maakt. Het gaat hier om de Waalse politici.
Oud 18 juli 2008, 13:45   #314
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die buitenlandse multinationals hebben het volste recht om hun werknemers af te danken, zonder dat ze hen daarvoor verantwoording verschuldigd zijn (mits ze zich aan de contractuele afspraken houden).
Wie dat beweert is anti-Vlaams. Buitenlandse multinationals hebben blijkbaar meer te zeggen over Vlaanderen dan de Vlamingen zelf. U bent met andere woorden eigenlijk een Belgicist.

Citaat:
Neen, dat ben ik niet. U bent hier degene die het streven naar onafhankelijk Vlaanderen gebruikt als propagandamiddel om een communistische staat te bereiken. Dat is hypocriet.
Ik gebruik het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen simpelweg om tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen.

U daarentegen misbruikt het separatisme om Vlaanderen nog meer tot de slavernij te veroordelen, daarmee bent u, ondanks uw separatisme, in wezen een Belgicist.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:47   #315
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Niemand beschouwt Walen hier als boemannen, u bent de enige die die vergelijking hier maakt. Het gaat hier om de Waalse politici.
Wanneer houden jullie eens op met woorden te verdraaien ???

Waalse politici zijn de verkozenen van het volk.

Snap je ?

Of niet ...
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:48   #316
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar de publieke opinie zal 1 zijn, een groot verschil met Vlaanderen-Wallonië.
dat kan op 20 jaar, mits een doelgerichte politiek, veranderen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:50   #317
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wie dat beweert is anti-Vlaams. Buitenlandse multinationals hebben blijkbaar meer te zeggen over Vlaanderen dan de Vlamingen zelf. U bent met andere woorden eigenlijk een Belgicist.
Buitenlandse multinationals hebben niets te zeggen over Vlamingen, ze bieden hen een mogelijkheid aan om voor hun te werken tegen contractuele voorwaarden. Vlamingen die dat willen verklaren zich daarmee akkoord met die voorwaarden en werken in ruil voor een loon voor deze multinationals (het is hun vrije keuze). Beide partijen zijn vrij om hun contract stop te zetten.

Citaat:
Ik gebruik het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen simpelweg om tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen.
Nee, u hebt een compleet wereldvreemde visie van het begrip "onafhankelijkheid" die door nog geen 2% van de Vlaamse bevolking gedeeld wordt. Niemand is afhankelijk van multinationals, je moet niets bij hun kopen en je moet al helemaal niet voor hen gaan werken.

Citaat:
U daarentegen misbruikt het separatisme om Vlaanderen nog meer tot de slavernij te veroordelen, daarmee bent u, ondanks uw separatisme, in wezen een Belgicist.
Neen, ik ben voor een vrij onafhankelijk Vlaanderen waarin de keuze aan de mensen zelf wordt gelaten voor wie ze werken en wat ze willen kopen. Een keuze die ze niet wordt gegund in uw onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 18 juli 2008, 13:51   #318
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
dat kan op 20 jaar, mits een doelgerichte politiek, veranderen.
hoe? je gaat nooit iedereen tweetalig krijgen, zeker niet de laagste klasse...
Oud 18 juli 2008, 13:52   #319
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer houden jullie eens op met woorden te verdraaien ???
En opnieuw bent u de enige die zich schuldig maakt aan z'n eigen beschuldiging.

Citaat:

Snap je ?
Ik vermoed dat we hier met een kenner te maken hebben ..
Oud 18 juli 2008, 13:54   #320
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snap je ?
Dat was Toon Van Overstraeten ook en toch werd hij manu militairi uit het parlement gegooid omdat hij Vlaming was.

Democratie op zijn Waals.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be