Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2008, 13:57   #321
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En opnieuw bent u de enige die zich schuldig maakt aan z'n eigen beschuldiging. Ik vermoed dat we hier met een kenner te maken hebben ..
Als hij al erg vind dat we de Waalse verkozenen niet onfeilbaar vinden dan kan hij beter nooit op de fora van lesoir komen, censuur alom en wat ze daar over de Vlamingen zeggen...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 14:13   #322
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat was Toon Van Overstraeten ook en toch werd hij manu militairi uit het parlement gegooid omdat hij Vlaming was.

Democratie op zijn Waals.
Was misschien 'te' Vlaams ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 14:18   #323
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Was misschien 'te' Vlaams ?
Betekent niet dat ze hem mochten weigeren want het was wettelijk wat hij deed , het was zeker de wet en democratie op zijn Brussels?
Oud 18 juli 2008, 14:25   #324
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Betekent niet dat ze hem mochten weigeren want het was wettelijk wat hij deed ,
Wat niet gezegd kan worden van de drie niet benoemde Fransdolle burgemeesters.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 14:35   #325
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand beschouwt Walen hier als boemannen, u bent de enige die die vergelijking hier maakt. Het gaat hier om de Waalse politici.
Vraag eens aan Svennies wat hij van de Walen vindt.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 14:36   #326
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat was Toon Van Overstraeten ook en toch werd hij manu militairi uit het parlement gegooid omdat hij Vlaming was.

Democratie op zijn Waals.
Geen enkel Waal heeft voor hem gestemd en hij wilde in het Waals parlement gaan zitten; terwijl hij nog niet eens in Wallonië woonde.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 14:48   #327
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Geen enkel Waal heeft voor hem gestemd en hij wilde in het Waals parlement gaan zitten; terwijl hij nog niet eens in Wallonië woonde.
Volgens de toenmalige wetten was het nochtans perfect in orde, de grondwet, een stuk WC-papier voor de Azerts?
Oud 18 juli 2008, 14:49   #328
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet allemaal niet ter zake.
Volgens de democratische spelregels had hij recht op dat zitje.

Maarja, Waalse politici en democratie....
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 15:03   #329
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buitenlandse multinationals hebben niets te zeggen over Vlamingen
die driehonderd Vlamingen kiezen er zelf voor om afgedankt te worden zeker

Deze idiote uitspraak alleen al ontkracht heel je betoog, kerel. Jij hebt even weinig met Vlaamse onafhankelijkheid van doen dan de koning met democratie.

Je bent in wezen een belgicist, jouw Vlaanderen is gewoon de verder zetting van Belgique maar dan met andere administratieve grenzen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 16:34   #330
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
die driehonderd Vlamingen kiezen er zelf voor om afgedankt te worden zeker
Denk jij dat een multinational er baat bij heeft om 300 man af te danken? Dat is net een teken dat het slecht gaat.

Citaat:
Deze idiote uitspraak alleen al ontkracht heel je betoog, kerel. Jij hebt even weinig met Vlaamse onafhankelijkheid van doen dan de koning met democratie.
Dat moet nu net van jou komen

Iemand die enkel een Vlaanderen waar enkel en alleen jouw politiek systeempje wordt toegepast, en omdat te bereiken wil je dan zelfs nog niet eens aan tafel gaan zitten met mensen die er anders over denken. Je doet maar hoor. Zo ga je helemaal niets bereiken.

Ik vraag me trouwens af wie wilt wonen in zo'n staat waar multinationals geweerd worden. Mensen zijn nogal afhankelijk aan hun producten zoals Coca Cola, Microsoft, computer schermen van Dell, auto's, energievoorziening, 95% van de voeding in de supermarkten, ...

Citaat:
Je bent in wezen een belgicist, jouw Vlaanderen is gewoon de verder zetting van Belgique maar dan met andere administratieve grenzen.
Ik ben helemaal geen belgicist, ik zie dit land het liefst zo snel mogelijk barsten. Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen los van de België. Welk politiek systeem er in de onafhankelijke Vlaamse republiek gaat gevoerd worden is voor mij gelijk. Als het land eerst al opgesplitst is ben ik al content, de rest zien we daarna wel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 16:45   #331
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die Franstalige ministers op het federale niveau, hoeveel Vlamingen hebben daarop gestemd?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:26   #332
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij dat een multinational er baat bij heeft om 300 man af te danken?
uiteraard hebben ze daar baat bij anders doen ze het niet.

Citaat:
Dat moet nu net van jou komen
ik zie van u alleszins geen tegenwoord, dus ge geeft me gelijk. Jij bent een belgicist.

Citaat:
Iemand die enkel een Vlaanderen waar enkel en alleen jouw politiek systeempje wordt toegepast,
mijn systeempje? Ik heb niks gezegd over systeempjes. Ik heb alleen maar uw schijnheiligheid aangeklaagd.

Citaat:
en omdat te bereiken wil je dan zelfs nog niet eens aan tafel gaan zitten met mensen die er anders over denken.
ik wil gerust samenwerken met iedereen die een onafhankelijk Vlaanderen wil. Jij hoort daar dus inderdaad niet bij.

Citaat:
Ik vraag me trouwens af wie wilt wonen in zo'n staat waar multinationals geweerd worden. Mensen zijn nogal afhankelijk aan hun producten zoals Coca Cola, Microsoft, computer schermen van Dell, auto's, energievoorziening, 95% van de voeding in de supermarkten, ...
Eerst de mensen dwingen in een systeem te leven en dan zeggen dat ze er van afhankelijk zijn is uiteraard heel gemakkelijk. Wat mij betreft mogen die multinationals onmiddelijk genationaliseerd worden, desnoods gewapenderhand. Vlaamse economie weer in Vlaamse handen, ter bescherming van onze Vlaamse werknemers en zelfstandigen.

Citaat:
Ik ben helemaal geen belgicist, ik zie dit land het liefst zo snel mogelijk barsten.
Het is niet omdat je de territoriale grenzen van Belgique verandert dat je dan Belgique afschaft. Jij wil de voortzetting van de Belgische politiek in een zogenaamd 'onafhankelijk' Vlaanderen, dus ben jij een belgicist.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:53   #333
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeker niet; hoe groter het draagvlak; hoe steviger de sociale zekerheid.
Toch wel; hoe kleiner het aantal parasieten, hoe steviger de sociale zekerheid.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:57   #334
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me trouwens af waar sommigen het hier halen....

Walen zijn niet de boemannen zoals ze hier worden afgeschilderd door sommigen. Die sommigen behoren allemaal tot een bepaalde strekking (zonder commentaar).

Ik kom meerdere keren per week in Wallonie en ik heb geen enkele slechte ervaring met die mensen. Integendeel zou ik zeggen. Eén enkele "Waal" is meestal "warmer" dan een hele autobus Vlamingen (die voor de Vlaamse zaak naar één of andere meeting of betoging trekken).

Klinkklare onzin dus, die misvatting bestaat alleen in de geest van mensen met oogkleppen op. Ziende blind dus !

Als ik aan de toog iemand een glas zou aanbieden dan liever aan een Waal dan aan de "echte" Vlaming.
M.a.w.: wat jij aan anderen verwijt, doe je zelf tegenover de Vlamingen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 18 juli 2008, 18:00   #335
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie dat beweert is anti-Vlaams. Buitenlandse multinationals hebben blijkbaar meer te zeggen over Vlaanderen dan de Vlamingen zelf. U bent met andere woorden eigenlijk een Belgicist.

Ik gebruik het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen simpelweg om tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen.

U daarentegen misbruikt het separatisme om Vlaanderen nog meer tot de slavernij te veroordelen, daarmee bent u, ondanks uw separatisme, in wezen een Belgicist.
Hoe lang denk je dit nog vol te houden, zo de tegenstelling Vlaams-Nationalisme vs Belgicisme zitten misbruiken om je anti-kapitalisme te promoten?
Oud 18 juli 2008, 18:02   #336
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer houden jullie eens op met woorden te verdraaien ???

Waalse politici zijn de verkozenen van het volk.

Snap je ?

Of niet ...
Een pak zetelende politici zijn helemaal nooit verkozen door het volk. En zij die er wel door verkozen zijn, vertegenwoordigen hun partij en niet het volk.

Snap je?

Of niet ...
Oud 18 juli 2008, 18:06   #337
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkele Vlaming heeft voor de Waalse politici gekozen en toch wilt men er ons grondgebied pikken. Hoog tijd dus dat we dat heerschap ook eens manu militari buitenzetten.
Oud 18 juli 2008, 18:09   #338
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zie van u alleszins geen tegenwoord, dus ge geeft me gelijk. Jij bent een belgicist.
Als je het maar vaak genoeg blijft herhalen, wordt het misschien wel waar. Ik stel voor dat je zo snel mogelijk een centrum opricht via hetwelke je de heksenjacht kan verderzetten in de rechtbank ofzo.
Oud 18 juli 2008, 18:40   #339
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar de publieke opinie zal 1 zijn, een groot verschil met Vlaanderen-Wallonië.
Ik heb de indruk dat noch in vlaanderen, noch in wallonië de publieke opinie 1 is.
Lees maar een beetje op dit forum.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 20:43   #340
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bedankt om mijn gelijk aan te tonen, rechtsen zijn per definitie anti-Vlaams want ze vinden het geen probleem als Vlaamse werknemers door buitenlanders worden afgedankt.

U bent een hypocriet.
Sinds wanneer bepaal jij de definitie van 'Vlaams(-nationalist)'?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be