![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Ooit van Godsvrede gehoord, Pelgrim?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Poolse bouwvakkers kwamen naar hier voor werk. Het inkomen was hier astronomisch tov hun loon daar. Ondertussen heeft Polen zijn bouwvakkers teruggeroepen, met een hoger inkomen om ze te motiveren. Ik mag niet denken aan wat er zich vandaag en momenteel afspeelt in de Chinese en Indische fabrieken, maar misschien ontstaat er vroeg of laat een arbeidersbeweging zoals die ook hier ontstaan is, die ijvert voor betere rechten. Hoe ellendiger de omstandigheden, hoe groter de kans op protest, toch? Zeker nu China opengetrokken was en de Chinezen stilaan weet zullen krijgen van hoe het werkt in het westen, zullen ze minder enthousiast zijn om zich te laten omdopen tot slaven voor de grootkapitalisten die ze moeten dienen. Wat betreft het milieu: Vanuit de geschiedenis en het heden weten we dat een hogere welvaart/rijkdom correleert met een lager geboortecijfer. Een lager geboortecijfer, betekent een lagere populatie en dus minder druk op het milieu. Het tweede punt, is dat het westen momenteel China met een beschuldigende vinger wijst omdat het zo vervuilt. Zelf doet het het niet veel beter, maar de mensen worden wel bewuster. Men is geïnteresseerd in biologische producten, in propere energie,... ook al zijn financien (en een goede reputatie, die dan ook weer financien opbrengt) de belangrijkste drijfveer. Hetzelfde geldt voor bedrijven die door de overheid en hoge energie- en grondstofprijzen gestimuleerd worden om milieuvriendelijker te produceren. De geschiedenis leert ons ook dat het westen van een vreselijk vervuilende industrie, langzaam properder wordt. Alle vreselijke ziektes waarin de vervuiling een groot aandeel heeft, hebben ook de focus van mensen op gezondere producten gebracht. Meer en meer mensen kijken niet enkel naar biologisch voedsel, maar ook naar bv welke stoffen in hun kleding of verzorgingsproducten verwerkt zijn. Dit natuurlijk vooral in tijden dat het de economie en dus de gezinnen voor de wind gaat. Nu ga je wrs denken 'oh neen, het kapitalisme heeft zelfs groentje geïndoctrineerd'. Dat is het niet. Maar ik heb een lichtpuntje gezien aan het einde van de tunnel, of een idee gekregen. Als we de pervertie van het systeem nu eens niet meer zien als een vijand, maar als een middel dat ons mee kan helpen bij het bereiken van ons doel? ![]() Ik geloof momenteel, dat het kapitalisme een bondgenoot kan zijn in de strijd tegen armoede en milieuvervuiling. Maar niet onvoorwaardelijk. Het grootste gevaar dat ik zie, is dat marx gelijk had mbt zijn klassenstrijd en dat de rijken dus enkel maar rijker werden, de middenklasse weg viel (iets dergelijks zien we vandaag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik meen al eens gezegd te hebben dat ik best wil samenwerken met zij die de Vlaamse onafhankelijkheid nastreven.
Dat wil zeggen: dus niet met neoliberalen en voorstanders van een beleid waarbij buitenlandse machten ons eigen Vlaams werkvolk massaal op straat kunnen zetten. Iedere Vlaamsgezinde, links of rechts, die de sociaal-economische hefbomen in Vlaamse handen wil, kan bij mij altijd op 'godsvrede' rekenen ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Op een moment als het deze waarbij we dichter dan ooit bij onze onafhankelijkheid zitten moet je vooral géén ruzie gaan stoken met andere Vlaams-nationalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() In de jaren '70 en '80 werden de grote bedrijven met open armen ontvangen. Al wat ze vroegen kregen zij. Ook de vakbonden waren daarover zeeeer enthousiast want binnen zo een bedrijf hadden zij kans op veel leden.
De familiebedrijven werd de duvel aangedaan. Zij waren de daders van alle kwaad. Voor de vakbonden konden die niets goed doen. Vele goede familiebedrijven zijn door die grote bedrijven met subsidies gewurgd. Nochtans ken ik veel familiebedrijven waar het personeel zeer graag werkt. Waar sommige arbeiders reeds meer dan Twintig jaar in het zelfde bedrijf werken. De familiebedrijven hebben België groot en welvarend gebracht. Niet die grote bedrijven met hun fijne boekhouding die op het jaar einde geen winsten liet zien. Nu dat de subsidies ( onder druk van Europa) verdwenen zijn vertrekken zij. De vakbonden zijn boos want ze verliezen daardoor hun macht. Daarom moet voor hen België blijven zoals het is, voor hun macht.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pelgrim, je bent mis. Tadaaaa. ![]() Citaat:
Veel gehak op het VB, maar wanneer puntje bij paaltje komt, ben jij nog de grootste aanhanger van Eigen Volk Eerst.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kapitalisme is niet zomaar een productiewijze, het is een drijfveer. Niets is zo'n goeie motivatie om zaken uit te vinden en te proberen dan het uitzicht op persoonlijke winst. Onder pakweg een communistisch regime zouden we wellicht vele decennia achterlopen op waar we nu staan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politieke onafhankelijkheid betekent niks, en ik zal op geen enkele manier samenwerken met schijnheilige hypocrieten die driehonderd afgedankte Vlamingen niet steunen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke andere nationalisten? Ik zei reeds, met rechtse nationalisten wil ik gerust samenwerken. Dus niet met liberalen want dat zijn per definitie geen nationalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "schijnheilige hypocriete klootzakken", "rechtse klootzakken", ...
Komaan Distel, daar kan je toch argumenten tegen inbrengen, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de argumenten daarvoor zijn?
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=78
Pelgrim, probeer hier eens op te antwoorden dan. mvg van een niet bepaalde liberaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |