![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is zoveel welvaart dankzij beiden. Tijd om uw dogma bij te schaven.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Had het kapitalisme er niet geweest, dan was dat ook het geval. Meer zelfs, zonder kapitalisme zouden de vakbonden, de leer van marx, en heel de hannekesnest niet eens bestaan hebben.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als jij een realistische remedie hebt tegen internationale competitie, laat het dan weten, ik doe graag mee. In afwachting eisen we dat sommige buren een inspanning doen en niet langer op onze kosten leven. Vlaanderen onafhankelijk is een realistisch plan om ten minste dat te verwezenlijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok. Mijn excuses over die opmerking over gezopen hebben. Ik merk nu pas dat het autisme is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
De 'volksdemocratieën' waar de armoede gelijk verdeeld was onder leiding van een profiterende nomenclatura bevestigen dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. Hier kan Pelgrim eens een jaartje over nadenken in plaats van de internetbetoger uit te hangen en iedereen verrot te schelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met het herlezen van deze draad merk ik dat ik er precies nogal zwaar ben ingevlogen
![]() Waarvoor excuses. Stomme kutwindowspc's maken mij nogal agressief ![]() ![]() Ik stel voor dat we met een propere lei beginnen. De kwestie die ik hier dus ter discussie wou voorleggen is: wat zijn we met een 'onafhankelijk' Vlaanderen als we de sociaaleconomische hefbomen niet in handen hebben? Als de carrière en het leven van honderden, duizenden, tienduizenden Vlamingen (eigen volk, iemand?) kan geruïneerd worden door een paar pennenlikkers ergens in het buitenland, die nooit enige verantwoording moeten afleggen? Is het niet absurd van te spreken over een onafhankelijk Vlaanderen als we niet eens in staat zijn onze levensnoodzakelijke energievoorziening in eigen handen te houden (Suez!)? Is het niet absurd dat ons Vlaams en Waals bierpatrimonium langzaam aan helemaal in handen komt van een wereldmultinational die niet geïnteresseerd is in authentieke Vlaamse biercultuur? Kortom, volgens mij moeten we om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen niet alleen Belgique in vraag stellen, maar ook een boel andere dingen. Neen, dat betekent niet naar autarkie streven, maar wel naar het in handen nemen van de hefbomen die van belang zijn om een Vlaams beleid te voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar verder zie ik niet meteen hoe je dit wilt intomen zonder naar Chinese allures over te gaan.
![]() |
![]() |
#152 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
vakbondsstrijd ==> grotere koopkracht De vakbondsstrijd heeft geen enkele bijdrage gehad aan de grotere koopkracht, de verantwoordelijken voor de grotere koopkracht zijn de algemen globalisatie, de toegenomene technologische ontwikkelingen, de liberalisering van de markt, het grotere aantal concurrenten, ... De vakbonden hebben daar niets, maar dan ook niets, aan bijgedragen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||
|
![]() Ik vermoed vooral werkgevers.
Citaat:
Beter minder mensen met een grote voetafdruk, dan veel, was mijn punt dus. Citaat:
![]() Organische stoffen/afval die niet meer geschikt zijn voor consumptie worden herschapen tot biorbrandstof. Citaat:
En mag ik zo stout zijn om te vragen of je een alternatief hebt? Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat 'deze mensen' zouden moeten doen, is zichzelf op zo'n manier organiseren dat ze geen komende en weer weggaande bedrijven meer nodig hebben. En als �*lle werkende mensen zich op zo'n manier weten te organiseren, zullen zo'n komende en weer weggaande bedrijven door niemand gemist worden, behalve misschien door de aandeelhouders die dan andere manieren gaan mogen vinden om hùn schaapjes op het droge te krijgen. Het komt er met andere woorden op aan 'de kapitalist' met zijn eigen wapens te bestrijden: 'vraag' en 'aanbod'. Als niemand nog om 'een job' vraagt (omdat niemand nog 'een job' nodig heeft), zal het aanbod wel heel erg aantrekkelijk moeten worden vooraleer er nog een gek bereid wordt gevonden voor een ander te werken. Als anderzijds niemand nog zijn arbeid (tijd en energie) 'aanbiedt', zal 'de vraag' ook op een andere manier moeten worden gesteld, nee? Het komt er natuurlijk op aan prioriteiten te kunnen stellen: wat wil ik, en tot waar wil ik gaan om dat allemaal te verkrijgen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Schepen
|
![]() Bij mijn weten leven we nog altijd in belgie. Mochten wij in een onafhankelijk vlaanderen leven zouden wij veel meer financiele middelen hebben om dit te voorkomen door de belastingen op de lonen te doen zakken. En tussen haakjes ik ben geen hypocriete klootzak hoor, ik heb gewoon een mening, of mag dit ook al niet meer in het o zoo democratische belgie.
Laatst gewijzigd door armando : 20 juli 2008 om 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Heel de energiemarkt is in handen van wereldwijde multinationals die uiteraard winst nastreven en zich aanpassen aan de veranderende wereld. Bedrijven in België worden uiteraard beïnvloed door de prijs van de ruwe olie, de ontwikkelingen in China, Indië en Afrika. Daar heeft nauwelijks iemand vat op. Zelfs niet de multinationals, en 'deze mensen' al helemaal niet. Ik begrijp niet wat je bedoelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen/België is de enigste regio/land waar quasi de volledige energiemarkt in handen is van multinationals (op een aantal ontwikkelingslanden na misschien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je vertrekt van het idee dat werkgeversorganisaties en de vrije markteconomie des duivels zijn. Een zeer ongenuanceerde stelling die volgens mijn onbescheiden mening perfect de Belgicisten in de kaart speelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excuses aanvaard. Ik trek bij deze ook mijn woorden terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat Savatage zegt op dit forum is simpelweg fout. Meer valt daar niet aan te weerleggen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |