Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2008, 11:47   #341
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens jou Koerd wordt onverbiddelijk terug naar Duitsland gestuurd en kan hier niet met een asielprocedure beginnen........de overname procedure kan tot 3 maanden duren.....juist lang genoeg om te overwinteren
dat schreef ik toch net!

ik heb evenmin een flauw idee of hij ooit wel officieel in Duitsland woonde. Hij leefde als minderjarige bij zijn daar wonende broer.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 juli 2008 om 11:48.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 12:13   #342
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik dacht het niet hoor! Ik ken zo iemand die jaren in spanje een restaurant uitbaatte en failliet ging. Die kon hier dus op zijn kin kloppen (wel OCMW, geen dop). Hetzelfde voor zelfstandige belgen IN belgique: je mag dan al tien jaar in loondienst hebben gewerkt, eenmaal je een tijdje zelfstandig bent geweest kan je fluiten achter dop als het misloopt.

Dan is Mustafa er dus beter van af, mits die een papierke heeft van nonkel Abdul dat hij drie jaar in zijn groentenwinkel heeft gewerkt.
Je kan niet zomaar stellen dat iemand die zelfstandige wordt alle rechten op werkloosheid verliest.
Dit is afhankelijk van hoelang hij daarvoor werkte in loondienst, en hoelang hij zelfstandige was.
Alle voorwaarden zijn terug te vinden op de site van de RVA.
Wellicht is het beter, om een zelfstandige dezelfde sociale rechten toe te kennen, en dezelfde bijdrage te laten betalen, als een werknemer in loondienst.

Natuurlijk is het niet juist dat Mustafa, mits een papierke van zijn nonkel, recht zou hebben op werkloosheidsuitkering.
Ook de voorwaarden voor niet-Belgen zijn terug te vinden op www.rva.be
Ik toonde je dit al meerdere keren aan, voor gelijkaardige uitspraken, die je in andere draden naar voor bracht, en je blijft dit beweren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 12:15   #343
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik toonde je dit al meerdere keren aan, voor gelijkaardige uitspraken, die je in andere draden naar voor bracht, en je blijft dit beweren
w�*t toonde je aan?
en w�*t beweer ik?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 juli 2008, 13:19   #344
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar haal je het vandaan dat de helft laaggeschoold zou zijn?
33000 zijn Europeanen. Noem jij een Poolse elektricien laaggeschoold?
Zijn je schattingen ergens op gebaseerd? Indien niet zijn ze toch niet veel waard.

Lees toch maar eens welke categorieën verblijfsrecht kunnen krijgen, en onder welke voorwaarden. Lees ook de voorwaarden over tenlasteneming.
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=55

Schat dan nog eens in hoeveel potentieel er is.

Heb je eigenlijk de rest van mijn bericht gelezen?
Een Pool met een laag Pools loon, zal niet neer België komen, om van een nog lager leefloon te leven, hij komt naar hier om te werken.
Meer dan de helft van de migranten komt uit Europa!
Echtgenoten die naar België komen, in het kader van gezinshereniging, worden onderhouden door hun partner, en hebben helemaal geen recht op een leefloon.
Idem voor de ouders die hun kind in België vervoegen. (Behalve naar het schijnt de Turkse, maar ik wacht nog op een bron om dit aan te tonen)
Wat is geweten. Dat er ongeveer een dertigduizend via nepfirma's valse papieren kopen, om alzo rsz steun te genieten.
Waar houd men de lippen stevig over op elkaar. Dat is het aantal dat wordt gesteund door het ocmw.
Nu, als ge betere cijfers hebt, dan mijn schattingen (6250/jaar die via valse papieren rsz trekken, en 6250/jaar die bij het ocmw terecht komen) geef ze mij. Geef eindelijk eens cijfers die dit tegenspreken.
Nu Polen komen wel naar hier om te werken (ze komen hier de taken uitvoeren waarvoor laaggeschoolde allochtonen hier hunnen neus optrekken - het aantal Poolse kuisvrouwen is wel een stuk groter dan het aantal Poolse electriciens), maar helaas is dat voor de Afrikanen niet geldig.
Echtgenoten hebben geen recht op een leefloon, maar als hun partner recht heeft op de een of andere sociale uitkering (leefloon of rsz, doet er al niet toe), dan zal deze uitkering wel verhogen, wegens gezinslasten.
Europa is wel wat groter dan Polen. Ook Albanie, Roemenie... zijn Europa.
En wat de ouders betreft. Eens de kinderen hun ouders hebben laten overkomen, en ze nemen geen verantwoording meer op voor hun ouders, vallen deze onder het ocmw, al of niet Turk zijnde.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 16:40   #345
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Insinueer je nu dat Polen naar hier komen, een leefloon bekomen, en er dan in Polen van leven?

Geregistreerd staan is niet voldoende, je moet gewerkt hebben om een werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen.
Op deze link vind je hoeveel arbeidsdagen je moet bewijzen.
http://www.rva.be/D_opdracht_W/Werkn...NL.htm#P21_323
Je houdt nogal van sterke woorden, hè? Insinueren nog wel ..... het zit gewoon al in onze wetten en regelingen voor het grijpen.

http://www.ad.nl/binnenland/article1325155.ece

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...ng+ww&where=nl
Oud 20 juli 2008, 18:19   #346
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Asielzoekers zitten NIET bij het OCMW maar in opvangcentra voor asielzoekers.
Tiens dan heeft die van het ocmw mij verkeerd geinformeerd. tiens
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 18:20   #347
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Zelfde antwoord voor jou circe, asielzoekers krijgen geen uitkering maar materiële hulp.
ah voila materiele hulp via het ocmw en een tv was dus een primaire behoefte - onze eigen armen blijven in de kou
Oud 20 juli 2008, 18:25   #348
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bron en rest van het artikel

Hier val ik nu steil van achterover. Mag alles nu eens het om allochtonen gaat? Hebben ze het nog niet begrepen? Moet het Vlaams Belang straks nog groeien?
En dat terwijl de heer A. v.S.C.G. uit L. niet eens zijn eigen dochter wil erkennen
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 18:40   #349
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
ah voila materiele hulp via het ocmw en een tv was dus een primaire behoefte - onze eigen armen blijven in de kou
Dat is vast zolang ze asiel ZOEKEN.

Eenmaal ze asiel gekregen hebben neem ik aan dat ze (tot ze onmiddellijk werk krijgen zonder de taal te kennen en zonder opleiding te hebben) gewoon van onze OCMW steun kunnen leven.

Nietwaar Astar?

(ps. ik ken iemand die op het OCMW werkt hoor, op de afdeling "schulddinges". 95% van zijn klanten zijn allochtonen! Komen zelfs hulp vragen omdat ze de verzekering van hun VIJF (5) auto's zogezegd niet kunnen betalen.... hij raadde ze aan om er een paar te verkopen (dit is nu wel al een aantal jaren geleden, ik weet niet of hij dat nu nog mag zeggen, kan best zijn dat hij gewoon de verzekeringen moet betalen zonder commentaar te geven);

Laatst gewijzigd door circe : 20 juli 2008 om 18:41.
Oud 20 juli 2008, 19:01   #350
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je houdt nogal van sterke woorden, hè? Insinueren nog wel ..... het zit gewoon al in onze wetten en regelingen voor het grijpen.

http://www.ad.nl/binnenland/article1325155.ece

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...ng+ww&where=nl
Dus ook in Nederland is het niet voldoende om geregistreerd te staan, je moet gewerkt hebben om recht te hebben op werkloosheidssteun.

Ik lees niets over Polen die hier een leefloon zouden krijgen en dan in Polen daarvan zouden leven.
Oud 20 juli 2008, 19:11   #351
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dus ook in Nederland is het niet voldoende om geregistreerd te staan, je moet gewerkt hebben om recht te hebben op werkloosheidssteun.

Ik lees niets over Polen die hier een leefloon zouden krijgen en dan in Polen daarvan zouden leven.
O.k, ik ging er van uit dat alleen iemand die werkt(e) als "werknemer" geregistreerd staat; kennelijk niet helemaal juist.

Overigens is de "regeling", deels EU-bepaald, wel zeer soepel en dus voor de autochtone belastingbetaler duur:
Citaat:
......... Maar hoe zit het met de WW-uitkering? Wie hier minimaal 26 weken heeft gewerkt, heeft immers recht op een werkloosheiduitkering. Een Europese wet uit 1958 blijkt lucratief uit te pakken voor slimme Polen, Hongaren of Tjechen.

Als een Pool in Nederland werkloos raakt, kan hij zich melden voor een uitkering. „De Pool kan zich inschrijven als werkzoekende bij het CWI en krijgt via de UWV een WW-uitkering als hij aan alle voorwaarden voldoet,’’ bevestigt woordvoerder Joyce Duivenvoorde van de UWV.

Bij het vaststellen van die WW-uitkering tellen ook de jaren mee die de man in Polen heeft gewerkt. Eén jaar is goed voor één maand uitkering. De hoogte van de WW is gebaseerd op het laatstverdiende (Nederlandse) loon: hij ontvangt uitgaande van het minimumloon minstens 900 euro per maand.

„De afspraak dat arbeidsjaren uit het eigen land meetellen, is vastgelegd binnen Europa in de jaren ’50. We hebben dat ook meegemaakt met werknemers uit Portugal en Spanje die naar Nederland kwamen,’’ zegt hoogleraar socialeverzekeringsrecht Frans Pennings .......
Ik denk niet dat er groot verschil zal zijn met de Belgische mogelijkheden.
Oud 20 juli 2008, 19:13   #352
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is vast zolang ze asiel ZOEKEN.

Eenmaal ze asiel gekregen hebben neem ik aan dat ze (tot ze onmiddellijk werk krijgen zonder de taal te kennen en zonder opleiding te hebben) gewoon van onze OCMW steun kunnen leven.

Nietwaar Astar?

(ps. ik ken iemand die op het OCMW werkt hoor, op de afdeling "schulddinges". 95% van zijn klanten zijn allochtonen! Komen zelfs hulp vragen omdat ze de verzekering van hun VIJF (5) auto's zogezegd niet kunnen betalen.... hij raadde ze aan om er een paar te verkopen (dit is nu wel al een aantal jaren geleden, ik weet niet of hij dat nu nog mag zeggen, kan best zijn dat hij gewoon de verzekeringen moet betalen zonder commentaar te geven);
Denk je nu echt dat het OCMW, voor om het even wie, de autoverzekering zou betalen voor 5 auto's?
Oud 20 juli 2008, 19:53   #353
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat het OCMW, voor om het even wie, de autoverzekering zou betalen voor 5 auto's?
Denk je nu echt dat het ocmw onze eigen armen ten gronde helpt?
Oud 20 juli 2008, 19:57   #354
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
schuld-dinges = schuldBEMIDDELING.

het OCMW bemiddelt om je schulden in stukjes af te betalen bij de verschillende schuldeisers en geeft je daarbij een wekelijks inkomen.

de persoon die ik ken en die dus de schuldbemiddelaar is, wou niet gaan bemiddelen bij de verzekeringsmaatschappij voor iemand die 5 auto's had. Ik weet niet of hij ondertussen die mogelijkheid nog heeft, of hij verplicht is om die brave allochtoon te helpen bij het betalen van zijn vijf verzekeringen voor zijn vijf auto's, de sukkelaar!

Oud 20 juli 2008, 21:03   #355
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Een Spaanse vriend van mij kwam ooit bij me thuis met een mooi negerinneke, toen ze zei dat ze 18 broers en zussen had zei ik; "ocharme uw moeder" ze haaste zich om te zeggen; "nee nee, bij ons werkt dat zo niet, mijn vader heeft 18 kinderen bij verschillende vrouwen". Tja
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 21:07   #356
Hoomer

Standaard

Eind jaren zeventig was er ne slimme Belg die adopteerde 3000 Thaise kinderen en vroeg kindergeld aan voor deze in België, dit werd hem geweigerd, ik hoop dat hij nu met terugwerkende kracht dit alsnog kan vorderen.
PS stond toendertijd in de krant.
Oud 20 juli 2008, 21:15   #357
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
schuld-dinges = schuldBEMIDDELING.

het OCMW bemiddelt om je schulden in stukjes af te betalen bij de verschillende schuldeisers en geeft je daarbij een wekelijks inkomen.

de persoon die ik ken en die dus de schuldbemiddelaar is, wou niet gaan bemiddelen bij de verzekeringsmaatschappij voor iemand die 5 auto's had. Ik weet niet of hij ondertussen die mogelijkheid nog heeft, of hij verplicht is om die brave allochtoon te helpen bij het betalen van zijn vijf verzekeringen voor zijn vijf auto's, de sukkelaar!
Ik dacht wel dat je met schulddinges schuldbemiddeling bedoelde.

Citaat:
ik weet niet of hij dat nu nog mag zeggen, kan best zijn dat hij gewoon de verzekeringen moet betalen zonder commentaar te geven);
Ik was niet zeker dat je goed begreep wat schuldbemiddeling is.
Oud 20 juli 2008, 21:23   #358
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ik dacht wel dat je met schulddinges schuldbemiddeling bedoelde.

Ik was niet zeker dat je goed begreep wat schuldbemiddeling is.
Circe men favoriet, helaas moet ik u tegenspreken, mijn hart bloed, helaas spreekt u en artisjok over budgetbeheer, schuldbemiddeling kan men nml alleen verkrijgen via de rechtbank van eerste aanleg.
Schuldbemiddeling verkrijgt men alleen als men torenhoge schulden heeft en men die nooit zal kunnen afbetalen. Uw schulden worden 5 jaar afbetaald door een door u aangestelde derde, na die vijf jaar wordt de rest van de schuld kwijt gescholden.
Oud 20 juli 2008, 21:32   #359
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Shaddy aan uw reactie te lezen weet je niet zo goed wat materiële hulp is he..............
Materiële hulp is opvang in een opvangcentrum voor asielzoekers zonder financiële hulp.

Laatst gewijzigd door Astar : 20 juli 2008 om 21:40.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 21:32   #360
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Circe men favoriet, helaas moet ik u tegenspreken, mijn hart bloed, helaas spreekt u en artisjok over budgetbeheer, schuldbemiddeling kan men nml alleen verkrijgen via de rechtbank van eerste aanleg.
Schuldbemiddeling verkrijgt men alleen als men torenhoge schulden heeft en men die nooit zal kunnen afbetalen. Uw schulden worden 5 jaar afbetaald door een door u aangestelde derde, na die vijf jaar wordt de rest van de schuld kwijt gescholden.
Dus 5 jaar in't zwart bijklussen en de schulden zijn weg ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be