Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Kristof Calvo (Jong Groen!) (forumsessie 21 juli t.e.m. 27 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Kristof Calvo (Jong Groen!) (forumsessie 21 juli t.e.m. 27 juli) Voorzitter Jong Groen!

Discussietools
Oud 25 juli 2008, 20:25   #101
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee hoor, je leest mijn teksten niet goed.

ik wil gewoon aparte wagons! net zoals zij aparte uren voor het zwemmen willen. wat is daar nu zo verkeerd aan?
Volgens ingenious is daar niets verkeerd mee. Zolang jij maar volhoudt dat je dat wil omdat jij je daar goed bij voelt, dat het op de koop toe een religieus bevel is van jouw onzichtbare vriend, en dat het jouw integratie bevordert om te reizen in een wagon met alleen maar vrouwen, moet het kunnen.
Bovendien kunnen andere reizigers toch in andere wagons terecht?
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:25   #102
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Toch wel, het is een correcte weergave van jouw logica.
Jij bent voorstander van apartheidszwemmen voor moslima's op religieuze gronden.
nee, dat ben ik niet. lees wat ik schrijf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:25   #103
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je bent écht te veeleisend voor hem

Wie we hier hebben se...spuit 7 geeft ook nog water.
daiwa is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:30   #104
danielsjohan
Partijlid

danielsjohan's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pick Nick;3590289]
Citaat:

U klapt maar wat uit uw nek. Dit is werkelijk heel ongeloofwaardig.
Wel, dan bent u van harte uitgenodigd om eens een kijkje te nemen in de werkelijke wereld, waar echte kinderen rondlopen. Persoonlijk was ik ook een beetje verbaasd dat er zoveel kinderen om vroegen, maar dat er veel (vooral) meisjes liefst niet gemengd zwemmen verbaast mij persoonlijk echt niet hoor. Na vele jaren leiding geven in een jeugdatelier weet ik ondertussen wel al een beetje wat te verwachten.

Trouwens, als uitsmijter: een jaarlijkse topper die, op algemeen verzoek van de kinderen, ook dit jaar werd herhaald is de (gescheiden) jongens/meisjesdag. Jaja, een volledige dag "onder jongens/meisjes" blijkt voor kinderen een aantrekkelijk idee te zijn! (Toegegeven, dit concept zou ik zelf ook niet bedacht hebben )

@Dixie: het gaat om kinderen van de lagere school. 6-12 jaar. Vooral kinderen uit het eerste en tweede leerjaar. Geen schaamte over kilotjes meer of vrouwelijke vormen dus.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:30   #105
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wie we hier hebben se...spuit 7 geeft ook nog water.

Hij is gewoon nog wat gepikeerd omdat het VRT-nieuws het aandurfde een indianenverhaal te brengen over de aanpak van overlastjongeren in Wetteren.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:32   #106
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je het "indianenverhaal" gezien in de VRT-nieuwsuitzending van vanavond Filosoof?
Er is hier al een topic over dat onderwerp.
Ik heb vooral gezien dat er niets gebeurde: dus een burgmeester die wat demagogisch wou doen: wanneer zijn de volgende gemeenteverkiezingen?
filosoof is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:34   #107
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan Bekijk bericht

Wel, dan bent u van harte uitgenodigd om eens een kijkje te nemen in de werkelijke wereld, waar echte kinderen rondlopen. Persoonlijk was ik ook een beetje verbaasd dat er zoveel kinderen om vroegen, maar dat er veel (vooral) meisjes liefst niet gemengd zwemmen verbaast mij persoonlijk echt niet hoor. Na vele jaren leiding geven in een jeugdatelier weet ik ondertussen wel al een beetje wat te verwachten.

Trouwens, als uitsmijter: een jaarlijkse topper die, op algemeen verzoek van de kinderen, ook dit jaar werd herhaald is de (gescheiden) jongens/meisjesdag. Jaja, een volledige dag "onder jongens/meisjes" blijkt voor kinderen een aantrekkelijk idee te zijn! (Toegegeven, dit concept zou ik zelf ook niet bedacht hebben )

@Dixie: het gaat om kinderen van de lagere school. 6-12 jaar. Vooral kinderen uit het eerste en tweede leerjaar. Geen schaamte over kilotjes meer of vrouwelijke vormen dus.

U blijft uit uw nek kletsen.
Misschien moet je maar eens een carrière van stand-up-comedian overwegen.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:35   #108
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is hier al een topic over dat onderwerp.
Ik heb vooral gezien dat er niets gebeurde: dus een burgmeester die wat demagogisch wou doen: wanneer zijn de volgende gemeenteverkiezingen?
Tja, denk je nu werkelijk dat ze hun vandalenstreken voor de camera gaan uithalen?
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:39   #109
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit verklaart veel de meeste zijn nog bang van het andere geslacht ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 26 juli 2008, 00:10   #110
danielsjohan
Partijlid

Standaard

Citaat:
U blijft uit uw nek kletsen.
Misschien moet je maar eens een carrière van stand-up-comedian overwegen.
Je kan me van veel beschuldigen, maar een leugenaar ben ik niet. Sorry dat ik hier gewoon neerschrijf wat ik de afgelopen weken heb meegemaakt...

danielsjohan is offline  
Oud 26 juli 2008, 09:14   #111
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.
Ah, ik dacht dat het ging om zwemuurtjes specifiek en alleen voor moslims.
Pelgrim is offline  
Oud 26 juli 2008, 09:28   #112
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

De stad richt deze apartheid lessen in,wat vind U hiervan als grootstad Antwerpen
Oud 26 juli 2008, 15:29   #113
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.

Tiens dat dacht ik ook ? Dus als ik ingenious goed begrijp gaat het het hier omdat de "venten" gapen naar de vrouwen? Sexueel dus. Nu wil ik het hier niet in het belachlijke trekken maar er bestaan ook lesbiennes, moeten we dan dat ook opslitsen ? Een zwemuuurtje voor hetero vrouwen en eentje voor lesbische vrouwen ? Moet ik in de loopclub en fitness vragen dat er geen homo's in de gezamenlijke douches/kleedkamers komen, want die zouden zich eens kunnen vergapen !

Jani, heeft wel een punt met zijn opmerkingen, maar de ommekeer zal toch uit de moslimgemeenschap zelf moeten komen me dunkt en niet door het bevestigen van de denkpatronen van de mannelijke moslims.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 26 juli 2008, 15:30   #114
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Dubbel
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 26 juli 2008 om 15:32.
nabat54 is offline  
Oud 26 juli 2008, 15:41   #115
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij weet, Pelgrim weet en ik weet dat het bij die zwemuurtjes niet gaat over "apart voor moslimas", maar over "apart voor vrouwen": men kan daar ook geen "bewijs van geloof" vragen, zoals de personeeelsdienst van Gevaert jaren deed.

Dat het bestaan van dergelijke zwemuren voor vrouwen positief zou ervaren worden door moslimas én door Vlamingen die schrik hebben dat hun dochter door snotapen wordt lastiggevallen is duidelijk.
Hoeveel Vlamingen zouden hun dochters niet weghouden van recreatiezwemparken omwille van de door de pers gepubliceerde indianenverhalen over storende pubers?
Hebt u zelf dochters, en mogen die alleen naar recratieparken waarin "volgens de pers" "storende pubers" geregeld voor last zorgen ?
sfinx666 is offline  
Oud 26 juli 2008, 15:46   #116
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij weet, Pelgrim weet en ik weet dat het bij die zwemuurtjes niet gaat over "apart voor moslimas", maar over "apart voor vrouwen":
Citaat:
men kan daar ook geen "bewijs van geloof" vragen, zoals de personeeelsdienst van Gevaert jaren deed.

Dat het bestaan van dergelijke zwemuren voor vrouwen positief zou ervaren worden door moslimas én door Vlamingen die schrik hebben dat hun dochter door snotapen wordt lastiggevallen is duidelijk.
Hoeveel Vlamingen zouden hun dochters niet weghouden van recreatiezwemparken omwille van de door de pers gepubliceerde indianenverhalen over storende pubers?
Wat is er mis met naar iemand zijn geloof te vragen ? Ik schaam mij niet over mijn geloof, iedereen mag weten waarin ik wel, of niet , geloof...
Als we naar iemand zijn geloof mogen vragen, zijn we tenminste zeker. Nu, vandaag, moest een arabisch uitziend persoon komen solliciteren bij mij, zou ik hem niet aannemen, want hij zou wel eens moslim KUNNEN zijn. Als hij mij echter verzekert dat hij dat geloof niet aanhangt, is er geen probleem.
sfinx666 is offline  
Oud 26 juli 2008, 15:49   #117
danielsjohan
Partijlid

Standaard

Dus jij zou iemand niet aannemen, enkel en alleen omdat hij Moslim is? Zelfs als die persoon duidelijk de beste potentiële werkkracht is? Vreemde selectiecriteria!

danielsjohan is offline  
Oud 26 juli 2008, 15:52   #118
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Uiteraard mag er iets tegen gedaan worden, maar aparte zwemuurtjes is niet iets ertegen doen, maar net een bestendiging van het probleem. Eigenlijk zegt men: 'Moslims worden achteruit gesteld omdat ze alles apart moeten doen, dus we laten ze alles apart doen en dan is het probleem ook opgelost'

Men moet net de apartheidspolitiek van die imams en die mannen aanpakken, niet nog eens extra verstevigen. Aparte zwemuurtjes voor moslims en meer van die zaken verscherpen alleen maar het terugplooien van die gemeenschap.
Ik zie niet in hoe aparte zwemuren de integratie ooit zouden kunnen bevorderen. De kans om met niet-moslims in contact te komen wordt nog eens kleiner zo.

Dit leidt uiteindelijk tot een situatie waarbij conservatieve moslims zullen gaan lobbyen voor apart onderwijs, aparte hospitalen, ... allemaal met datzelfde excuus: anders worden de moslims uitgesloten.

Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?
Langs de ene kant is apartheid, al dan niet gewild door de moslims zelf, niet goed voor de integratie, langs de andere kant, omdat deze integratie volledig mislukt is, en groeiende problemen schept, zijn de meeste mensen er wel tevreden mee, moesten al die moslims bij elkaar wonen, en met hen geen enkel contact meer hebben, en dit , buiten ze gewoon het land uitzetten, de beste oplossing vinden...Wie wil er nu midden in zo een allochtonenbuurt gaan wonen, en erger nog, uw kinderen in een "zwarte school" zetten ? Ik alvast niet, daar zie ik mijn kinderen te graag voor.
sfinx666 is offline  
Oud 26 juli 2008, 15:52   #119
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Wat is er mis met naar iemand zijn geloof te vragen ? Ik schaam mij niet over mijn geloof, iedereen mag weten waarin ik wel, of niet , geloof...
Als we naar iemand zijn geloof mogen vragen, zijn we tenminste zeker. Nu, vandaag, moest een arabisch uitziend persoon komen solliciteren bij mij, zou ik hem niet aannemen, want hij zou wel eens moslim KUNNEN zijn. Als hij mij echter verzekert dat hij dat geloof niet aanhangt, is er geen probleem.
Bij Gevaert was dat destijds een vorm van broodroof: zonder briefje van meneer pastoor werd je niet aangenomen. Als jij een moslim weigert omwille van zijn geloof is dat ook broodroof.
filosoof is offline  
Oud 26 juli 2008, 15:54   #120
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Hebt u zelf dochters, en mogen die alleen naar recratieparken waarin "volgens de pers" "storende pubers" geregeld voor last zorgen ?
Ik heb helaas geen dochters.
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be