Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 18:03   #381
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Migrant zijn gaat over origine of afkomst , dat kun je dus niet kiezen. Je kunt niet kiezen om de zoon van een Italiaanse pa of een Vlaamse pa te zijn. Het is dus te gek voor woorden dat persoon X iets misdoet en persoon Y er voor aangekeken wordt omdat persoon Y helemaal niet gekozen heeft om tot dezelfde groep te behoren als persoon X.

Politieke visie kun je kiezen. Als ik zie dat de politieke beweging waar ik toebehoor vol idioten zit , dan stel ik me daar vragen bij en distantieer ik me van die mensen hun gedachtengoed. Als het echt te gortig wordt schaaf ik desnoods mijn visie een beetje bij aangezien er daar toch veel teveel mensen tussen zitten waar ik niks mee wil te maken hebben en het dan toch duidelijk teken is dat er iets schort.

De 2 vergelijken is dus appels met peren vergelijken. Ik wou dat gewoon eventjes aanstippen.

edit:foutje
Indien groepen "evenredig vertegenwoordigd zijn" of zelfs beneden het autochtoon gemiddelde blijven in de misdaad, dan zou zulke manier van redeneren mij inderdaad bizar aandoen.
Oud 26 juli 2008, 18:03   #382
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Allé dan, vervang migrant door moslim...
je hebt diverse totaal van elkaar verschillende stromingen in de islam, bob. Je hebt geen twintig soorten sociaaldemocraten of twintig soorten ecologisten.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 18:08   #383
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politieke visie kun je kiezen. Als ik zie dat de politieke beweging waar ik toebehoor vol idioten zit , dan stel ik me daar vragen bij en distantieer ik me van die mensen hun gedachtengoed. Als het echt te gortig wordt schaaf ik desnoods mijn visie een beetje bij aangezien er daar toch veel teveel mensen tussen zitten waar ik niks mee wil te maken hebben en het dan toch duidelijk teken is dat er iets schort.

De 2 vergelijken is dus appels met peren vergelijken. Ik wou dat gewoon eventjes aanstippen.

edit:foutje
Jij bent degene die een valse vergelijking maakt, en bovendien spreek je jezelf tegen.

Ik sta voor 98% achter het gedachtegoed van het Vlaams Belang.
1. Ik kan het niet verhelpen dat er in het verleden mensen in de fout gegaan zijn, mensen die nu al lang dood zijn.
2. Ik ben ook niet verantwoordelijk voor enkelingen die nu nog zaken doen die niet door de beugel kunnen.
3. Ik vind van al die foute dingen NIETS terug in het partijprogramma of in de toespraken van de kopstukken (en ook niet aan de toog onder vier ogen).

Laatst gewijzigd door Duym : 26 juli 2008 om 18:08.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 18:18   #384
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Jij bent degene die een valse vergelijking maakt, en bovendien spreek je jezelf tegen.

Ik sta voor 98% achter het gedachtegoed van het Vlaams Belang.
1. Ik kan het niet verhelpen dat er in het verleden mensen in de fout gegaan zijn, mensen die nu al lang dood zijn.
2. Ik ben ook niet verantwoordelijk voor enkelingen die nu nog zaken doen die niet door de beugel kunnen.
3. Ik vind van al die foute dingen NIETS terug in het partijprogramma of in de toespraken van de kopstukken (en ook niet aan de toog onder vier ogen).
Vooral 3 is veelzeggend. Als je het niet ziet , kun je idd niets veranderen of bijschaven omdat je deel uitmaakt van het probleem. Voor ieder normaal mens is het VB een racistische degoutante partij en niemand met de juiste ingesteldheid wil zelfs nog maar in de buurt komen van dergelijke partij. Dus als jij met eigen gezond verstand kiest om die partij mee groot te maken , ja dan ben jij volgens mij medeverantwoordelijk aan het klimaat dat die partij schept en geen haar beter dan al het tuig dat ooit al lid geweest is van die partij ook al sla je zelf niemand in mekaar en knal jezelf niemand af.

En om dat te vergelijken met het verantwoordelijk stellen van een allochtoon aan wat een andere allochtoon misdoet is een van de pot gerukte vergelijking , omdat "allochtoon zijn " geen politieke daad is .
Oud 26 juli 2008, 18:27   #385
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Denk je soms dat het VB de enigste degoutante partij is? Ik vind partijen die openlijk tegen het Nederlands zijn, zoveel mogelijk migranten willen binnenhalen zonder enige voorwaarde, partijen die enkel om hun postjes en niets om hun idealen geven... minstens even of zelfs nog degoutanter.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 18:27   #386
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Indien groepen "evenredig vertegenwoordigd zijn" of zelfs beneden het autochtoon gemiddelde blijven in de misdaad, dan zou zulke manier van redeneren mij inderdaad bizar aandoen.
Dat is een andere discussie en dat zijn ze overigens nooit. Daar zijn perfect logischere verklaringen voor dan etnische afkomst of het etnische clubje waar men toebehoort dat weet u evengoed.
Oud 26 juli 2008, 18:29   #387
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
.......
Dus als jij met eigen gezond verstand kiest om die partij mee groot te maken , ja dan ben jij volgens mij medeverantwoordelijk aan het klimaat dat die partij schept en geen haar beter dan al het tuig dat ooit al lid geweest is van die partij ook al sla je zelf niemand in mekaar en knal jezelf niemand af.
........... .
Tot zover vermoed ik dat dezelfde zinsnede ook onverkort toepasbaar is op enige "tegenpartijen".
Oud 26 juli 2008, 18:31   #388
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Denk je soms dat het VB de enigste degoutante partij is? Ik vind partijen die openlijk tegen het Nederlands zijn, zoveel mogelijk migranten willen binnenhalen zonder enige voorwaarde, partijen die enkel om hun postjes en niets om hun idealen geven... minstens even of zelfs nog degoutanter.
Niets verbiedt u daarvan. Van mij mag je gelijk welke politieke ideologie degoutant vinden, ook de mijne. Maar geen etnische groep , daar ging het hem hier eventjes om. Ik wilde enkel dat verschil aanduiden. Je mag bvb FDF degoutant vinden als partij, maar Walen degoutant vinden en daar naar handelen is strafbaar.
Oud 26 juli 2008, 18:32   #389
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat is een andere discussie en dat zijn ze overigens nooit. Daar zijn perfect logischere verklaringen voor dan etnische afkomst of het etnische clubje waar men toebehoort dat weet u evengoed.
Dat wil jij er graag van maken, maar migrerende en evenmin bepaald kapitaalkrachtige Nederlanders of Belgen kregen nimmer zulk etiket; uiteraard mede omdat inviterende landen wel toegangs-eisen stelden.
Oud 26 juli 2008, 18:33   #390
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Zonder ook maar iets te willen goedpraten, maar is deze commotie rond deze letter(s) nog wel in verhouding ten opzichte van al het andere onrecht in Belgie?

En niet om het te minimaliseren, hoort dit net thuis bij koetjes en kalfjes.
Ik denk dan spontaan aan een discussie niet zo lang geleden over een verkrachting.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 18:34   #391
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot zover vermoed ik dat dezelfde zinsnede ook onverkort toepasbaar is op enige "tegenpartijen".
Tuurlijk , maar 20 jaar onverkort racisme overtreffen wordt toch moeilijk.
Oud 26 juli 2008, 18:35   #392
willem1940NLD

Standaard

Toch vind ik dat provocerende "grapje", zelfs indien alleen publiciteit voor de kroeg het doel zou zijn geweest, uiterst onkies.

We mogen denk ik nog blij zijn dat in "beest" geen letter x voorkomt ....
Oud 26 juli 2008, 18:38   #393
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Tuurlijk , maar 20 jaar onverkort racisme overtreffen wordt toch moeilijk.
Ja, omdat racisme tussen blanken technisch onbestaanbaar is; er moet dus een andere naam gegeven worden aan de onderdrukking van ca. 5 miljoen landgenoten (niet: volksgenoten).
Oud 26 juli 2008, 18:39   #394
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Wat!? Ey, ik ben op dit forum gekomen om te leren over het hele gedoe in Vlaanderen omdat ik er niks van begreep en nog steeds nagenoeg niks. Het hele Vlaamse-nationalisme heb ik mij nooit mee bezig gehouden. Ik heb eenmaal een filmpje gezien van prominente "Vlaams-nationalisten" die door de ME heen stormden om een graf te bezoeken van een stel Duitse oorlogsmisdadigers. Nu heb ik langzaam ook geleerd dat er ook wel pro-Israël vlamingen zijn. Ik ben hier niet om Vlaams-nationalisten zwart te maken, ik heb hier te weinig kennis over om er een goede mening over te vormen.

Kritiek op Israël volgens de volgende logica: een Jood in Antwerpen vind iets aanstotend; antwoord: ja dus moeten ze in Israël maar niet op Palestijnen schieten. In die trend. Dat kan ik echt niet volgen.

Ik heb geen hekel aan een beweging die ik niet of nauwelijks ken. Ik heb hier geen duister agenda, geen plannetjes om de Vlaamse beweging (hoe die ook in elkaar zit) zwart te maken.
Als ge de Vlaamse Beweging wilt leren kennen zoals ze echt is, raad ik u het volgende aan:

-PB'tjes naar: Hans1, Patriot!, drosophila, Pietje, filosoof.
-Site: http://www.verzet.org/

Zo. En ik kan u verzekeren dat ge zult lezen wat ge wilt lezen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 juli 2008 om 18:39.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 18:44   #395
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wil jij er graag van maken, maar migrerende en evenmin bepaald kapitaalkrachtige Nederlanders of Belgen kregen nimmer zulk etiket; uiteraard mede omdat inviterende landen wel toegangs-eisen stelden.
Ik begrijp uw zin niet goed. Ze krijgen dat etiket niet net omdat ze kapitaalkrachtig zijn. Laatst zag ik een reportage over naar Saoudi-Arabië uitgeweken Belgische ingenieurs . Die hadden hun eigen speciaal gebouwd dorp en al waar ze met hun gezin verbleven. Tja , nogal wiedes dat die geen kleine diefstallen gaan begaan. Waarom zou ik een misdrijf begaan als ik in een luxehuis met zwembad woon. Vergelijk eens onze migranten met de Latijns-Amerikaanse migranten in de V.S. Ook zij zijn oververtegenwoordigd in de gevangenissen. Hmm , ik vraag me toch af hoe dat komt? Maar nogmaals dat is een andere discussie dan degene die hier plaats vindt.
Oud 26 juli 2008, 18:50   #396
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
je hebt diverse totaal van elkaar verschillende stromingen in de islam, bob. Je hebt geen twintig soorten sociaaldemocraten of twintig soorten ecologisten.
De grote meerderheid van die "stromingen", dwz die welke elkaar erkennen als zijnde moslims, staat absoluut vijandig tegenover westelijke cultuur èn tegenover democratie; nemen ook de (onder andere nummers in de koran vaak herhaalde) teksten als 5:51 en geheel hoofdstuk 9 aan als verplichtingen.
Oud 26 juli 2008, 18:55   #397
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw zin niet goed. Ze krijgen dat etiket niet net omdat ze kapitaalkrachtig zijn. Laatst zag ik een reportage over naar Saoudi-Arabië uitgeweken Belgische ingenieurs . Die hadden hun eigen speciaal gebouwd dorp en al waar ze met hun gezin verbleven. Tja , nogal wiedes dat die geen kleine diefstallen gaan begaan. Waarom zou ik een misdrijf begaan als ik in een luxehuis met zwembad woon. Vergelijk eens onze migranten met de Latijns-Amerikaanse migranten in de V.S. Ook zij zijn oververtegenwoordigd in de gevangenissen. Hmm , ik vraag me toch af hoe dat komt? Maar nogmaals dat is een andere discussie dan degene die hier plaats vindt.
Ik doelde (vooral) op de massale uitstromen van pakweg de 50-er jaren en niet alleen naar de USA maar ook naar Canada, Australië en Nieuw Zeeland; niet een of ander elite-groepje.
Oud 26 juli 2008, 19:01   #398
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grote meerderheid van die "stromingen", dwz die welke elkaar erkennen als zijnde moslims, staat absoluut vijandig tegenover westelijke cultuur èn tegenover democratie; nemen ook de (onder andere nummers in de koran vaak herhaalde) teksten als 5:51 en geheel hoofdstuk 9 aan als verplichtingen.
Als u wenst te geloven dat de overgrote meerderheid van de moslims daadwerkelijk absoluut vijandig staat tegenover het westen , mij goed. Maar dan verschillen we daar toch van mening over.
Oud 26 juli 2008, 19:04   #399
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Niets verbiedt u daarvan. Van mij mag je gelijk welke politieke ideologie degoutant vinden, ook de mijne. Maar geen etnische groep , daar ging het hem hier eventjes om. Ik wilde enkel dat verschil aanduiden. Je mag bvb FDF degoutant vinden als partij, maar Walen degoutant vinden en daar naar handelen is strafbaar.
Ik zeg gewoond at het VB veel meer bashing krijgt dan het verdient alhoewel ik eens ben dan ze de extremisten beter zouden buitenschotten. Spijtig genoeg is de Walen als groep haten blijkbaar niet strafbaar, het CGKR is hier niet voor bevoegd en ik kan geen echte grond bedenken waarop je deze mensen zouden veroordelen, anders zou ik mogelijk een klacht indienen tegen het MR omdat ze een "genocide" (genocide is vel gezegd maar ze wensen een eentalig Frans België en ik betwijfel dat ze dan bedoelen doordat Vlaanderen en Brussel niet meer bij België hoort) wensen van het Nederlands in België.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:06   #400
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als u wenst te geloven dat de overgrote meerderheid van de moslims daadwerkelijk absoluut vijandig staat tegenover het westen , mij goed. Maar dan verschillen we daar toch van mening over.
Ik laat mij dat liever uitleggen door iemand die weet waar hij het over heeft.

http://www.arabistjansen.nl/

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be