Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen Gay Pride?
Ja 26 38,24%
Nee 42 61,76%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 16:18   #61
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Dat is juist
Spijtig genoeg krijg ik ook braakneigingen en aanvallen van melancholie (= dan vraagt men zich af waarom er niet genoeg kinderen meer zijn, de vergrijzing van de bevolking...)
alsof je wil dat ze zich voortplanten.
Oud 26 juli 2008, 16:28   #62
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Waarom huren ze niet een pretpark voor een dag zoals Bobbejaanland, Bellewaerde of de Meli?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 16:30   #63
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zou het niet interessanter zijn om een lijstje te publiceren van zaken die je niet wenst te verbieden?

Zo'n kort lijstje zou ons namelijk veel tijd besparen...
Oud 26 juli 2008, 16:32   #64
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waarom huren ze niet een pretpark voor een dag zoals Bobbejaanland, Bellewaerde of de Meli?
Daar zijn alle atracties gesaboteerd

Oud 26 juli 2008, 16:38   #65
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Dat is juist
Spijtig genoeg krijg ik ook braakneigingen en aanvallen van melancholie (= dan vraagt men zich af waarom er niet genoeg kinderen meer zijn, de vergrijzing van de bevolking...)
zie je wel dat je iets gemeen hebt met bepaalde oerconservatieve moslims.

Alleen is het iets negatiefs
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 16:43   #66
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
zie je wel dat je iets gemeen hebt met bepaalde oerconservatieve moslims.

Alleen is het iets negatiefs
Idd opvallend veel.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 16:53   #67
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Eerder andersom. Hömö's zitten zodanig in de knoop met zichzelf op alle gebied dat ze zichzelf inbeelden dat ze zo zijn. Uitspattingen zoals de "gay pride" zijn in die zin alleen maar de vlucht vooruit. De vulgariteit wordt met nog meer vulgariteit gevoed om te ontsnappen aan elke kritische zelfreflectie. Op de duur wordt het zo'n spiraal van perversiteit en wansmaak dat ze zichzelf altijd kunnen wentelen in de slachtofferrol. Het meest jammerlijke is nog dat jonge mensen zich zullen laten beïnvloeden door deze stortvloed aan abnormaliteiten en zich op hun beurt ook weer wijsmaken dat ze hömö zijn. Uiteindelijk is niemand gediend met zulke uitspattingen.

Homo's die op zulke aids-feesten afkomen hebben eigenlijk dringende, psychologische hulp nodig want er is geen enkel normaal mens die zich in het hoofd haalt om in het openbaar zulke dingen uit te halen.
Jij bent precies boos.
Oud 26 juli 2008, 16:56   #68
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Jij bent precies boos.
Heeft wat liefde nodig denk ik.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 17:01   #69
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pennywise Bekijk bericht
meeste homohaters, hebben meestal hun twijfels over zichzelf, is intussen ook wel een bewezen feit.
Oy, oy, Preuße
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 17:15   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om het simpel te houden. Het is geen schande om homo te zijn, maar een grote eer is het nu precies ook niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 17:34   #71
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Heeft wat liefde nodig denk ik.
Of hij heeft zijn tutter verloren.
Oud 26 juli 2008, 17:42   #72
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Eerder andersom. Hömö's zitten zodanig in de knoop met zichzelf op alle gebied dat ze zichzelf inbeelden dat ze zo zijn. Uitspattingen zoals de "gay pride" zijn in die zin alleen maar de vlucht vooruit. De vulgariteit wordt met nog meer vulgariteit gevoed om te ontsnappen aan elke kritische zelfreflectie. Op de duur wordt het zo'n spiraal van perversiteit en wansmaak dat ze zichzelf altijd kunnen wentelen in de slachtofferrol. Het meest jammerlijke is nog dat jonge mensen zich zullen laten beïnvloeden door deze stortvloed aan abnormaliteiten en zich op hun beurt ook weer wijsmaken dat ze hömö zijn. Uiteindelijk is niemand gediend met zulke uitspattingen.

Homo's die op zulke aids-feesten afkomen hebben eigenlijk dringende, psychologische hulp nodig want er is geen enkel normaal mens die zich in het hoofd haalt om in het openbaar zulke dingen uit te halen.

Doet me denken aan een aflevering van South Park:
http://butters.groups.vox.com/librar...2db266a47.html
(tweede filmpje)

Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 juli 2008 om 17:43.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 18:11   #73
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Geloof jij dan dat homoseksualiteit aangeboren wordt? Ik heb tegenstrijdige dingen gelezen maar ik geloof nog steeds dat je omgeving en opvoeding een rol spelen.
Het enige hier dat niet aangeboren is zijn uw neurotische reacties op dingen die niet zijn zoals u wilt dat ze zijn.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 18:13   #74
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
En dansende mannen in leren ondergoed voor iemand die verder geen homo's kent? Hoe komt dit dan over?
Dat komt over als dansende mannen in leren ondergoed. Is dat een probleem?

Zelf prefereer ik nu wel dansende vrouwen in leren ondergoed, maar dat is een kwestie van smaak, he.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
Oud 26 juli 2008, 18:14   #75
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het meest jammerlijke is nog dat jonge mensen zich zullen laten beïnvloeden door deze stortvloed aan abnormaliteiten en zich op hun beurt ook weer wijsmaken dat ze hömö zijn.
Zolang er niet te veel jonge mensen zich laten beïnvloeden door u, is alles in orde.
Oud 26 juli 2008, 18:15   #76
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Om het simpel te houden. Het is geen schande om homo te zijn, maar een grote eer is het nu precies ook niet.
Gelukkig is het wel een eer om hetero te zijn, natuurlijk. Nu voel ik me een eervol man. Amai, wat voelt dat goed.
Oud 26 juli 2008, 18:37   #77
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus als ik pantoffeldiertje goed begrijp hebben heteroseksuelen dit te danken aan hun opvoeding/omgeving??
En zijn homo's het slachtoffer van het ontbreken aan de juiste opvoeding/ omgeving??
Bestaan er echt nog mensen die zoiets denken?

Ik heb geen enkele moeite met die gay parades; de meeste mensen weten best dat ook onder homo's diversiteit bestaat dus wat is er mis mee dat bijzonder extroverte homo's de aandacht op hun bestaan vestigen?
Nee dit heb je absoluut mis. Homo's hebben ook een opvoeding maar dit, en vooral hun omgeving zal hun beïnvloeden. Ik heb niet gezegd dat ze daarom minderwaardig zijn.
Oud 26 juli 2008, 19:17   #78
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee dit heb je absoluut mis. Homo's hebben ook een opvoeding maar dit, en vooral hun omgeving zal hun beïnvloeden. Ik heb niet gezegd dat ze daarom minderwaardig zijn.
Leg dan eens uit hoe je iemand opvoedt om homo te worden?
Oud 26 juli 2008, 19:20   #79
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Roze Zaterdag is de Vlaamse / Belgische en Nederlandse versie van de Amerikaanse Gay Pride en wordt in de lage landen respectievelijk sinds 1977/1978/1979 gehouden."

http://img293.imageshack.us/img293/8...ayprideou5.jpg

Vooraleerst : ik heb niets tegen homo's. Hoewel ik geloof dat je niet zo geboren wordt en neutraal ten opzichte van homohuwelijk sta, toleer ik homo's absoluut.

Waar ik echter niet tegen kan, is het extreem uiten hiervan, vaak op het obscene af. Wanneer ik een typisch "verwijfde" nicht zie die echt uitgesproken en ostentatief in het openbaar gaat zoenen bekijk ik dit toch met heel gemengde gevoelens.

Om nu eens tot de kern van de zaak te komen : evenementen zoals "Gay Pride" doen naar mijn bescheiden mening meer kwaad dan goed. Een hele stad die in het teken van een minderheid staat? Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid, hoe homo-lievend ook, echt gebaat is bij een eerder vulgaire show met hopen zich uitlevende homoseksuelen. Verder werkt het eerder clichés in de hand en geeft het een vrij foute weergave naar het publiek toe.

Kortom, de Gay Pride zou voor mij wel afgeschaft mogen worden en ik ben benieuwd of ik alleen met deze mening sta.
Ik sta in ieder geval niet aan uw kant. Als die mensen zich op die manier willen uiten, is dat hun zaak. Nu, ik ben persoonlijk helemaal niet overtuigd of een überdecadente parade hun zaak veel goed doet, maar ik heb me daarmee niet te moeien.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:27   #80
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Leg dan eens uit hoe je iemand opvoedt om homo te worden?
In het onderwijs wordt homoseksualiteit gestimuleerd.

liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be