Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen Gay Pride?
Ja 26 38,24%
Nee 42 61,76%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 22:51   #101
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Bij mijn weten houden de hetero's, geen hetero-pride
Relevantie?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:55   #102
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ben ik het geheel mee eens. Ik heb niets tegen homo's, ik ken er zelfs een paar heel goed maar die gay-pride vind ik belachelijk. Het geeft absoluut niet weer wat de doorsnee homo is. Als iemand een soortgelijke straight-pride zou organiseren zou ik er net zo tegen tekeer gaan.

Stop deze beschamende vertoning! Stop de gay-pride!
Wat het vet betreft heeft u overschot van gelijk. Maar waarom moet dit verboden worden? Laat ze toch maar doen, ook al is dit slechte PR. Als ze zich maar amuseren.
Oud 26 juli 2008, 23:02   #103
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Oerconservatieve moslims haten homos en willen die doden. Ik niet, ik vind het enkel spijtig voor ons volk dat er tegenwoordig zo véél zijn.
Evenveel als vroeger, maar vroeger huwden veel holebi's uit sociale druk (met iemand van het andere geslacht) of omdat een of andere sadist ze had wijs gemaakt dat ze dankzij een gearrangeerd heterohuwelijk zouden hetero worden. Of ze hielden het verborgen. Vroeger waren de meeste holebi's doodongelukkig, en hun gearrangeerde hetero-echtgenoot/echtgenote ook.
Er zijn niet meer holebi's dan vroeger, er zijn wel meer holebi's die gewoon zichzelf durven zijn en er zijn dus ook minder ongelukkige holebi's.

En waarom is het spijtig dat er nu meer holebi's zijn die gewoon zichzelf zijn en openlijk samen leven met de persoon van hun keuze (zoals hetero's dat al eeuwen doen)? Vond je het vroeger beter, toen holebi's zich depressief moesten verstoppen?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:07   #104
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, dat zou toch niet gaan, hé. Zelfs als ze heel h�*rd proberen.
Wat ik wil zeggen is dat het spijtig is dat zovele jonge mensen zich aan dit soort uitspattingen overgeven. Hopelijk raakt die hele homo-trend uit de mode, en maken de daaropvolgende generaties terug wat meer kinderen = minder vergrijzing .
Het is geen trend, het is een wetenschappelijk gegeven dat homoseksualiteit bij de meeste onderzochte diersoorten voor komt bij 5 �* 10 % van de individuen. En het fenomeen is ook al sinds het begin dat de mens kon schrijven beschreven.
Het is dus evenzeer trend of mode als heteroseksualiteit.

Trouwens, holebi's kunnen zich perfect voort planten. Nog nooit van KID gehoord? Heel wat lesbische koppels hebben al kinderen (vaak met een homo donor-vader). Vader en moeder hebben gewoon geen seks gehad.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 26 juli 2008 om 23:07.
Oud 26 juli 2008, 23:18   #105
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dat is inderdaad de beste conclusie. Zo'n nutteloze perversiteiten doen zich alleen voor omdat het modieus is en zelfs via de overheid gestimuleerd wordt. Het is tegelijk enorm schadelijk voor het sociaal weefsel van de maatschappij.
Nutteloos? Nu ja er zijn heel wat dingen die hetero's doen die even nutteloos is. Voor de betrokken koppels is de uiting van de liefde voor elkaar juist heel "nuttig", of toch even nuttig als een man zijn vrouw lichamelijke affectie toont (zonder dat er kinderen van komen.
Pervers? Wie heeft jou het recht gegeven om iets dat gebeurt tussen 2 volwassen en met hun beider toestemming in een liefdesrelatie "pervers" te noemen?
Modieus? Dan is het een mode die al even lang duurt als de hetero-trend!
Gestimuleerd door de overheid? Bij mijn weten is er geen enkele campagne geweest om hetero's aan te sporen om holebi te worden (zoiets is trouwens onmogelijk, net zoals je van een holebi geen hetero kan maken).
Schadelijk voor het sociaal weefsel en de maatschappij? Verklaar je nader!

Ik ben van mening dat uw vuilbekkerij eerder schadelijk is voor het sociaal weefsel en de maatschappij. Het is nefast voor het zelfbeeld van kwetsbare holebi-jongeren die het moeilijk hebben om zichzelf te aanvaarden omwille van een soms begriploze omgeving en het verstoort de al vaak moeilijke relatie tussen holebi-jongeren en hun ouders.

U liegt en u stigmatiseert.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 26 juli 2008 om 23:19.
Oud 26 juli 2008, 23:50   #106
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Wedden dat we dan ook zouden commentaar krijgen, van intollerante hetero's die ook per se die dag naar dat pretpark willen gaan?
Voor mij goed, als vanaf nu ook Aalst Carnaval en de hetero-City-parade ook in pretparken door gaan. Kwestie van een beetje consequent te zijn.
Ik ben nog nooit naar een Gay Pride parade geweest en kan het dus niet vergelijken met Aalst Carnaval. Maar ik heb wel de Halloween parade meegemaakt in het Castro district in San Francisco en dat was toch X-rated. Ik heb me er als hetero wel best geamuseerd maar dat speelde zich dan ook af in een een holebi-wijk en het was dus ieders keuze om er aanwezig te zijn. De Gay parades daarentegen gaan dwars door een stad?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:51   #107
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Evenveel als vroeger, maar vroeger huwden veel holebi's uit sociale druk (met iemand van het andere geslacht) of omdat een of andere sadist ze had wijs gemaakt dat ze dankzij een gearrangeerd heterohuwelijk zouden hetero worden. Of ze hielden het verborgen. Vroeger waren de meeste holebi's doodongelukkig, en hun gearrangeerde hetero-echtgenoot/echtgenote ook.
Er zijn niet meer holebi's dan vroeger, er zijn wel meer holebi's die gewoon zichzelf durven zijn en er zijn dus ook minder ongelukkige holebi's.

En waarom is het spijtig dat er nu meer holebi's zijn die gewoon zichzelf zijn en openlijk samen leven met de persoon van hun keuze (zoals hetero's dat al eeuwen doen)? Vond je het vroeger beter, toen holebi's zich depressief moesten verstoppen?
Hmmm...Als ik u bezig hoor, zou bijna iedereen homo zijn, al dan niet bewust. Maar alleen durfden ze het vroeger niet zeggen. Ik heb daar toch mijn twijfels over hoor. Anders zouden wij door de eeuwen heen nooit zo talrijk geworden zijn. Moesten de mannelijke holbewoners (zonder woordspeling) een voorkeur gehad hebben voor mannelijke kontjes, was het met het menselijke ras vlug afgelopen geweest . De zogezegde sociale druk bestond toen niet, ze wisten zelfs niet dat kinderen voortkwamen uit neuken !
Als er vandaag de dag zo veel homos zijn , is daar een reden voor. Een ab-normale reden .
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:54   #108
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik ben nog nooit naar een Gay Pride parade geweest en kan het dus niet vergelijken met Aalst Carnaval. Maar ik heb wel de Halloween parade meegemaakt in het Castro district in San Francisco en dat was toch X-rated. Ik heb me er als hetero wel best geamuseerd maar dat speelde zich dan ook af in een een holebi-wijk en het was dus ieders keuze om er aanwezig te zijn. De Gay parades daarentegen gaan dwars door een stad?
Het zou inderdaad beter zijn als homos, net als allochtonen, in speciale wijken zouden gaan wonen, en daar hun feestjes hielden. En dat kan best gepaard gaan zonder haat en afkeer tussen de verschillende gemeenschappen. Maar al die verschillen dagelijks onder de neus gesmeerd te krijgen wekt nu juist wél negatieve gevoelens op.
Oud 27 juli 2008, 00:01   #109
sfinx666
Banneling

Standaard

[quote=Fozzie;3592344]Het is geen trend, het is een wetenschappelijk gegeven dat homoseksualiteit bij de meeste onderzochte diersoorten voor komt bij 5 �* 10 % van de individuen. En het fenomeen is ook al sinds het begin dat de mens kon schrijven beschreven.

Trouwens, holebi's kunnen zich perfect voort planten. Nog nooit van KID gehoord? Heel wat lesbische koppels hebben al kinderen (vaak met een homo donor-vader). Vader en moeder hebben gewoon geen seks gehad.[/QUOTE]
Al wél van gehoord. Ben tegen. Ik zou die donors vervolgen omdat ze hun kinderen in de steek laten.
Er zijn trouwens al problemen mee geweest. Ik heb gehoord van een man die zo een "donatie" deed aan een lesbisch koppel, maar daarna bezoeksrecht vroeg. Dit werd hem toegestaan door de rechtbank. Een tijd daarna liep de lesbiene-relatie op de klippen, en de alleenstaande moeder vroeg prompt alimentatiegeld...aan de vader/donor
Dit soort burleske/ pathetische zaken zou eventuele donors tot nadenken moeten aansporen. Het idee zelf om iemand effe een kind kadoo te doen is voor mij reeds belachelijk, en decadent. Kinderen zijn geen fucking goudvissen of hondjes !
Oud 27 juli 2008, 00:02   #110
sfinx666
Banneling

Standaard

[quote=Fozzie;3592344]Het is geen trend, het is een wetenschappelijk gegeven dat homoseksualiteit bij de meeste onderzochte diersoorten voor komt bij 5 �* 10 % van de individuen. En het fenomeen is ook al sinds het begin dat de mens kon schrijven beschreven.

Trouwens, holebi's kunnen zich perfect voort planten. Nog nooit van KID gehoord? Heel wat lesbische koppels hebben al kinderen (vaak met een homo donor-vader). Vader en moeder hebben gewoon geen seks gehad.[/QUOTE]
Al wél van gehoord. Ben tegen. Ik zou die donors vervolgen omdat ze hun kinderen in de steek laten.
Er zijn trouwens al problemen mee geweest. Ik heb gehoord van een man die zo een "donatie" deed aan een lesbisch koppel, maar daarna bezoeksrecht vroeg. Dit werd hem toegestaan door de rechtbank. Een tijd daarna liep de lesbiene-relatie op de klippen, en de alleenstaande moeder vroeg prompt alimentatiegeld...aan de vader/donor
Dit soort burleske/ pathetische zaken zou eventuele donors tot nadenken moeten aansporen. Het idee zelf om iemand effe een kind kadoo te doen is voor mij reeds belachelijk, en decadent. Kinderen zijn geen fucking goudvissen of hondjes !
Oud 27 juli 2008, 00:04   #111
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hmmm...Als ik u bezig hoor, zou bijna iedereen homo zijn, al dan niet bewust. Maar alleen durfden ze het vroeger niet zeggen. Ik heb daar toch mijn twijfels over hoor. Anders zouden wij door de eeuwen heen nooit zo talrijk geworden zijn. Moesten de mannelijke holbewoners (zonder woordspeling) een voorkeur gehad hebben voor mannelijke kontjes, was het met het menselijke ras vlug afgelopen geweest . De zogezegde sociale druk bestond toen niet, ze wisten zelfs niet dat kinderen voortkwamen uit neuken !
Als er vandaag de dag zo veel homos zijn , is daar een reden voor. Een ab-normale reden .
Waar haal je dat vandaan? Dat is toch een serieuze verdraaiing van mijn woorden!
Er waren vroeger evenveel holebi's waren als nu, zo'n 5 �* 10 % van de bevolking. Die 90 �* 95 % hetero's (en bi's in een heterohuwelijk) zijn ruim voldoende om het menselijke ras in stand te houden als elk heterokoppel gemiddeld 2,2 kinderen krijgt. Van die 5 �* 10 % holebi's durven er nu veel meer zichzelf te zijn, terwijl vroeger ze het angstvallig geheim hielden en (naar buiten toe) zich voor deden als hetero of eeuwig vrijgezel (of in het klooster traden). De reden? Meer wederzijds begrip en respect tussen holebi's en hetero's veronderstel ik, al is er nog wel wat werk aan de winkel. Als jij "wederszijds begrip en respect" abnormaal vindt, dan hoop ik dat heel de wereld heel snel heel abnormaal wordt.
Oud 27 juli 2008, 00:07   #112
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is geen trend, het is een wetenschappelijk gegeven dat homoseksualiteit bij de meeste onderzochte diersoorten voor komt bij 5 �* 10 % van de individuen. En het fenomeen is ook al sinds het begin dat de mens kon schrijven beschreven.

Trouwens, holebi's kunnen zich perfect voort planten. Nog nooit van KID gehoord? Heel wat lesbische koppels hebben al kinderen (vaak met een homo donor-vader). Vader en moeder hebben gewoon geen seks gehad.
Kinderen kadoo doen ?! Kan het nog walgelijker ? Zijn dat mischien goudvissen of hondjes ?
Oud 27 juli 2008, 00:07   #113
Fozzie
Minister-President

Standaard

[quote=sfinx666;3592404]
Citaat:

Deze reactie is zo voorspelbaar! Holebi's zijn abnormaal omdat ze zich niet voort planten, en als ze het toch doen is het weer niet goed.
Uw probleem kan evengoed voor komen bij een heterokoppel waarvan de echtgenoot onvruchtbaar is.
Oud 27 juli 2008, 00:13   #114
sfinx666
Banneling

Standaard

[quote=Fozzie;3592412]
Citaat:

Deze reactie is zo voorspelbaar! Holebi's zijn abnormaal omdat ze zich niet voort planten, en als ze het toch doen is het weer niet goed.
Uw probleem kan evengoed voor komen bij een heterokoppel waarvan de echtgenoot onvruchtbaar is.
Ik begrijp dat het probleem u nauw aan het hart ligt, maar dat is allemaal te ingewikkeld voor mij. Als een man en een vrouw verliefd worden en sex hebben, KUNNEN daar kinderen uit voortkomen. Soms niet. En in al de andere gevallen niet. Wil je er toch ? Adopteren is de boodschap, om al degenen te helpen die hun ouders verloren hebben. En te beginnen in eigen land , vooraleer zwartjes of aziaten binnen te halen a.u.b.
Oud 27 juli 2008, 00:16   #115
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Aalst Carnaval gaat ook dwars door een stad, net zoals heel wat andere optochten en evenementen (o.a. de Gay pride, City parade, Zinnekesparade, Openingsstoet Gentse Feesten, enz... . Wil je niet gaan kijken, blijf dan thuis of ga ergens elders naartoe. De parkoers en het tijdsstip van elke parade is altijd ophand gekent, dus zie ik niet in waarom voor de gay pride een aparte regeling zou moeten worden getroffen (in België zijn die niet X-rated, ruim 90 % is heel proper gekleed, een kleine minderheid extravaganter zoals bij Aalst Carnaval, maar er is geen openbare zedenschennis, de politie en de security houdt dat in de gaten).
Oud 27 juli 2008, 00:17   #116
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is allemaal te ingewikkeld voor mij
We zullen het hierbij laten.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 00:22   #117
Fozzie
Minister-President

Standaard

[quote=sfinx666;3592418]
Citaat:

Ik begrijp dat het probleem u nauw aan het hart ligt, maar dat is allemaal te ingewikkeld voor mij. Als een man en een vrouw verliefd worden en sex hebben, KUNNEN daar kinderen uit voortkomen. Soms niet. En in al de andere gevallen niet. Wil je er toch ? Adopteren is de boodschap, om al degenen te helpen die hun ouders verloren hebben. En te beginnen in eigen land , vooraleer zwartjes of aziaten binnen te halen a.u.b.
Ik zou ook eerder opteren voor adoptie van een kind zonder ouders, maar ik ging gewoon in op de stelling dat holebi's abnormaal zijn omdat ze zich niet voort planten, wat dus wel degelijk wel kan, maar dan wel op de manier waarop onvruchtbare heterokoppels dat doen, holebikoppels zijn dus op vlak van voorplanting even "abnormaal" als onvruchtbare heterokoppels. Maar niemand zal onvruchtbare heterokoppels "abnormaal" noemen...
Oud 27 juli 2008, 00:31   #118
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je er toch ? Adopteren is de boodschap, om al degenen te helpen die hun ouders verloren hebben. En te beginnen in eigen land , vooraleer zwartjes of aziaten binnen te halen a.u.b.
Oeioeioei nu ook al eigen adoptievolk eerst. Wat kunt u het leven toch heerlijk simpel voorstellen.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 00:34   #119
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
[/b]Het zou inderdaad beter zijn als homos, net als allochtonen, in speciale wijken zouden gaan wonen, en daar hun feestjes hielden. En dat kan best gepaard gaan zonder haat en afkeer tussen de verschillende gemeenschappen. Maar al die verschillen dagelijks onder de neus gesmeerd te krijgen wekt nu juist wél negatieve gevoelens op.
Dus ik zou niet in dezelfde buurt mogen wonen als mijn ouders, of hetero-vrienden als het aan u lag? Wat een pretentie! Ik beslis zelf waar ik woon, en ik kom best wel overeen mijn huidige buren (Turkse familie rechts, Vlaamse familie links en een getrouwd homokoppel een beetje verderop).

Ik hou niet zo van apartheidsgedoe. Daarbij vanaf wanneer zouden die holebi's dan apart moeten gaan wonen? Vanaf hun coming out thuis? Stel je voor dat je dochter aan 15 komt zeggen dat ze een vriendin heeft, moet ze dan direct haar koffers pakken en in die "holebi-wijk" gaan wonen, omdat jij een afkeer van haar verschil hebt?

Laatst gewijzigd door Fozzie : 27 juli 2008 om 00:34.
Oud 27 juli 2008, 00:38   #120
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zou toch niet gaan, hé. Zelfs als ze heel h�*rd proberen.
Technisch en biologisch gesproken is dat geen enkel probleem, jij bent het er toch mee eens dat men geen kinderen op de wereld moet zetten indien men er eigenlijk geen wil ?
Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat het spijtig is dat zovele jonge mensen zich aan dit soort uitspattingen overgeven. Hopelijk raakt die hele homo-trend uit de mode, en maken de daaropvolgende generaties terug wat meer kinderen = minder vergrijzing .
Volgens mij is dom zijn een modeverschijnsel geworden.

Homoseksualiteit komt in alle tijden en culturen voor. Het is geen kledingstuk die je zo maar eventjes bij de C&A gaat kopen die na een half jaar wederom uit de mode zijn, waarmee je jezelf weer in een nieuw jasje kan steken. Het is niet omdat er meer mensen ervoor uitkomen dat het een trend.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be