![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onbelangrijk.
|
|
|
#1103 |
|
Banneling
|
de Vlaamse leerlingen leren officieel nog Frans, maar het gaat er enorm, maar dan ook enorm op achteruit ... het is van een niveau waar we vroeger de Nederlanders om uitlachten ...
Engels wordt stillaan beter aangeleerd, met veel minder uren, maar veel meer praktijkconfrontatie, en met succes Francofielen moeten zich daar maar bij neerleggen, t is een natuurlijke evolutie Frans heeft afgedaan, dat is zelfs onder Eurocraten de taal van de bedienden, het personeel en het winkelen (in Brussel) geworden ... een inferieure status die vroeger het Nederlands genoot ... voor sommige Franstaligen doet dat nog een beetje zeer, en er zullen er ongetwijfeld zijn die zich tegen deze evolutie gaan proberen verzetten, maar t is zonneklaar dat het Engels het pleit gewonnen heeft. chears. |
|
|
|
|
|
#1104 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#1105 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1106 |
|
Minister-President
|
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
#1107 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zal van mijn humeur van het moment afhangen. Laat je toch gewoon verrassen.
|
|
|
#1109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In tegendeel tot wat jullie steeds willen beweren kunnen wij Vlaams nationalisten wel respect op brengen voor anderen hun menig. Daarvoor hoeven we ze nog niet te delen. Laatst gewijzigd door Garry : 28 juli 2008 om 14:17. |
|
|
|
|
|
|
#1110 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik ben een vlaming en ik praat welke taal ik ook maar wil. Als dat arrogant is, awel ja dan ben ik arrogant. |
|
|
|
|
|
|
#1111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet echt ... Nu staan er hopen allochtonen te klagen dat ze niet aan werk geraken omdat ze de taal niet onder de knie krijgen ... Kinderen die de taal niet kunnen gebruiken mogen niet op speelpleintjes omdat er een gevaar bestaat dat ze de veiligheidsregels niet zouden begrijpen ... Enzovoorts ...
Het gebruik van een landstaal is wel degelijk belangrijk ...
|
|
|
#1112 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Er zijn vast wel wetten om te het recht op een taal te spreken af te schaffen. Ik spreek wat ik wil, waar ik ook ben. In hoeverre je begrepen wordt is een tweede probleeem. Eisen dat iedere Vlaams-Belgische burger Nederlands kan is geen gekke eis, eisen dat mensen alleen dat mogen spreken is idioot.
|
|
|
|
|
|
#1113 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1114 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1115 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1116 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#1117 |
|
Banneling
|
al de bestaande taalconflicten gaan over officieel taalgebruik van overheden ... dat weet jij toch ook ? ... waarom dan die dingen voorstellen als taalfundamentalisme ? of insinueren dat individuen niet gelijk welke taal zouden mogen spreken tegen individuen ?
|
|
|
|
|
|
#1118 |
|
Banneling
|
|
|