![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Mensen samenbrengen met mekaar, ook al is het 'gedwongen', leidt er doorgaans wel toe dat ze 'mekaar beter respecteren'. Een Israelliet en Palestijn bij mekaar gaan waarschijnlijk geen oorlogen uitvechten of mekaar met haat bestoken op de werkvloer of wanneer ze mekaar ergens privé ontmoeten. Alleen is dat effect meestal niet robuust en wordt het niet snel veralgemeend naar 'alle Israellieten' of 'alle Palestijnen'. Stereotiepen zijn hardnekkig, ook als er voor onze neus een tegendeel staat dus. Maar aan die quota is wel positief dat er voor gezorgd wordt dat er meer allochtonen en vrouwen worden betrokken bij het verenigingsleven bv. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 juli 2008 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Mijn ervaringen met migranten waren wisselend van heel goed, tot heel slecht, maar een gulden middenweg zat er precies niet tussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Haatdraad nr 137.137.... en wie start hem weeral op?
Boadicea... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vergeet niet: een uitkering is vaak ook al beter dan dat ze gewend zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Gisteren zag ik een reportage over eremoorden in de VS. Dat was pas om te kotsen. Zo was er o.a. een Egyptenaar, Yaser Abdel Said, die zijn 2 tienerdochters heeft afgemaakt omdat ze te westers werden. Je mag 1 keer raden wat de daders in het gemeen hadden..tip: religie. Persoonlijk vind ik dergelijke reportages goed zodat de Amerikanen beseffen dat ze dergelijk volk beter niet meer toelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat men ergens een grens moet trekken wat betreft de asielzoekers, maar volgens jouw bizarre hersenkronkels is iedere (illegale) asielzoeker puur krapuul die perfect mogen kreperen. Het zal je ongetwijfeld niet interesseren, maar voor degenen die wel nog ergens een geweten hebben : bij de asielzoekers zitten soms echt wel schrijnende gevallen, je geeft niet zomaar je leven, je vrienden, je familie, je cultuur enz. op om in een ander land de hongerstaker te kunnen uithangen. Toegegeven, het is inderdaad een vorm van chantage, en we kunnen zeker niet iedereen aanvaarden, maar veel van die mensen hebben al zeeën van miserie gekend. Dus niet zomaar iedereen veroordelen vanuit je luie zetel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Die quota waren een reactie van de regering op de negatieve discriminatie. Het is weliswaar positieve discriminatie, die in mijn ogen eveneens verwerpelijk is, maar creatiever waren ze blijkbaar niet. Toegegeven, ik weet er ook geen mouw aan te passen, zeker geen die onmiddellijk effecten heeft. Citaat:
Alleen heeft een medaille altijd twee kanten. Ik ben wel te vinden voor het idee van een verlaging van de uitkeringen voor werkzoekenden in tijd. Nu zijn er immers veel mensen die beslissen niet te gaan werken net omdat de meeropbrengst van werk te klein is. Als die meeropbrengt groter is, heb je weer direct een incentive bij. Ze zal niet zo effectief zijn als het volledig schrappen van een sociaal vangnet, maar ook minder slachtoffers maken (=armen of mensen die niet kunnen gaan werken en om één of andere reden niet herkend worden als invalide)? Ik zou het tof vinden moest er een studie bestaan (die bestaat allicht) over de voor-en nadelen van zo'n 'tussenoplossing' in vergelijking met ons huidige uitkeringsstelsel. Moest de balans positief uitvallen (dan bedoel ik niet enkel in termen van financien), mocht men dat van mij invoeren. Maar het probleem is dat je altijd mensen zal hebben die er tussen vallen en die je zo voor de keuze armoede vs. werken zet? In essentie is eigenlijk de vraag terug te brengen tot: - Geven we een willekeurige burger de kans om zijn tijd naar believen door te brengen? En dus om niet te gaan werken, als hij dat niet wil (terwijl we ervoor zorgen dat hij kan voorzien in zijn levensonderhoud = voor mij evident want in deze tijd kan je moeilijk leven van vruchten, zaden en jacht)? En dan specifieker: - Geven we bv een moeder de kans om ervoor te kiezen haar tijd met haar kinderen door te brengen en geven we haar dan een uitkering als werkzoekende, of moet ze ook gaan werken (omdat ze anders geen geld heeft)? Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 juli 2008 om 18:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien 2 bedenkingen, hé. (Ge hoeft daar niet op te reageren.) Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik wil maar zeggen dat zoiets nogal subjectief is. Maar ik vind het jammer voor je dat je zulke ervaringen hebt. Doch, ik denk niet dat dat iets zegt over die migranten zelf, maar veeleer over het systeem waarin ze leven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag me ook af hoe een overheid kan weten of er zo'n probleem is, en wat die omvang dan precies is. Het is nogal makkelijk om te zeggen dat je niet wordt aangenomen omdat je huidskleur niet de juiste was maar dat er aan je vaardigheden niets schort. Voor een bedrijf was het in een bepaalde tijdsperiode misschien ook makkelijker om Ik denk dat de overheid zich baseerde op werkloosheidscijfers die groter zijn bij allochtonen dan bij autochtonen. En dat er zeker voor een stuk een reëel probleem was of misschien nog is. Wat het helpt: als je subsidies afhankelijk maakt van het voldoen aan een bepaald quotum, lijken me verenigingen wel gemotiveerder om op zoek te gaan naar vrouwen, allochtonen of gehandicapten. Als je dat in cijfertjes giet zal je waarschijnlijk ook een hogere participatiegraad zien van minderheidsgroepen, maar of het anders dan cijfermatig ook positieve effecten heeft? Als x viertalig is maar man/autochtoon, en y ééntalig maar vrouw/allochtoon en y wordt aangeworven, kan je denk ik niet spreken van een "succesvolle overheidsinterventie". Maareh ... ik weet enkel met zekerheid dat die quota bestaan voor verenigingen en dat hier het al of niet krijgen van een bepaalde subsidie vanaf hangt. Ik weet niet of ze ook geldig zijn voor het bedrijfsleven? Ik weet dan weer wel dat die "quota" ook op andere plaatsen bestaan. De zogenaamde stadswachten moeten naar het schijnt zoveel parkeerboetes uitschrijven per dag. :-/ (Ik doe dat liever wel, ik vind het fijn om te discussieren. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 juli 2008 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je sprak over 'opruimen', een term die in het crimineel milieu weinig aan de verbeelding overlaat. En terwijl je géén centiem belastinggeld over hebt voor solidariteit voor je medemens mag het wel wat kosten als de slachtoffers van jouw haat worden 'opgeruimd'. Jouw soort mensen heeft Hitler tot zijn vreselijke misdaden tegen de menselijkheid gedreven. Je zei dat je je vanwege het forumreglement nog inhield. Een opmerking die een bepaald effect heeft op de verbeelding. En de 'hersenloze systeemslaaf' die tegen racisme durft te zijn, die is in jouw ogen ook tegen zijn 'eigen bloed'. Maar over welk soort bloed je het dan hebt, blijf je in het vage. Citaat:
Wat een vrouwmens! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ja, ik zie het ook. Er mankeert wel degelijk iets aan dat mens. Ze doet me meer denken aan haar verkrachter zelf dan aan een slachtoffer. Misschien was dat verhaal over die verkrachting alleen maar puur uit de duim gezogen als een zoveelste slinkse truuk om zich een vrije weg naar onbegrensd racisme te forceren. Ik geloof niets meer van die vrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Vandaar dat het dus bewezen is dat mensen die hun ideologie voor alles laten gaan, tot rare dingen in staat zijn. Zelf laat ik me door geen enkele ideologie leiden. Dan heb je geen schaaltjes en dergelijke nodig. Ik stel alleen nuchter vast dat ons land overvol geraakt. Teveel volk op 1 plaats leidt tot agressie en agressie leidt tot haat. We komen er niet uit door iedereen maar samen in 1 hokje te blijven drummen. Zo komen we er nooit uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Het zal in ieder geval vonken geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En jij bent wel heel slecht geplaatst om iemand een malafied figuur te noemen. Na de twee draden die ik van jou nu al gezien heb - ik ben de onmenselijke poco's nog niet vergeten - heb ik het met jou wel gehad. Citaat:
En kom niet af met dat je aan de allerzwaksten zou denken. Je wou ze vanmorgen nog met benzine overgieten en in brand steken. Harteloze vrouw. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de thread diagonaal doorgenomen en heb een vraagje voor Linda.
Ik zie dat je meevoelt met de sukkelaars op aarde. Dat heb ik ook. In feite kom je dan uit op het klassieke gevecht van hart en verstand. Als je ziet uit welk een miserie sommige van die mensen komen, ben je vlug geneigd om met je hart ja te zeggen. Ja, wees welkom. Anderzijds weet je heel goed met je verstand, dat als je ja zegt, je overspoelt gaat worden met meer gelukzoekers. Je weet ook goed, dat vlaanderen gewoon veel te klein is om al het leed dat er in de wereld is te verhelpen. Je kan nog er nog heel veel woorden aan wijden, maar vroeg of laat moet je beslissen, ja of neen. Laat ik me vermurwen door welke actie dan ook of hou ik me aan een vooraf bepaalde lijn (quota). Mijn vraag aan jou is dan ook, is het ja of neen. Moeten we toegeven aan druk of moeten we weerstaan aan deze druk? Laatst gewijzigd door satiper : 29 juli 2008 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |