![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vermits sans papiers altijd alles klaar krijgen door te gaan hongerstaken in kerken, zou ik het medeleven van de religie van de vrede willen kennen.
Kunnen we misschien met onze bejaarden, die hun schraal pensioentje zien dalen, omdat de verrijkers hun oudjes hier ook komen dumpen, of omdat sans papiers met hun hongerstakingen aan onze sociale zekerheid knabbelen? Of autochtone werklozen, die niet aan de bak komen en als parasiet beschouwd worden omdat hun allochtone lotgenoten in de watten gelegd moeten worden? Laten we met deze mensen, onze eigen vierde wereld, eens een moskee bezetten. De vredeprekende imams moeten hier toch begrip voor hebben. Iemand een idee met welke mensen we in welke moskee kunnen samenkomen voor deze actie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ahahahaa rofl probeer als vrouw onbedekt en met schoenen aan eens binnen te komen - ik kom filmen ahahahaaha schitterend
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ik doe mee , als je tegen mijn kotsneigingen kan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve niet persoonlijk te worden. Mvg, Starfire Laatst gewijzigd door Starfire : 29 juli 2008 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Hier Boadicea: http://forum.politics.be/showpost.ph...80&postcount=1
Je krijgt concurrentie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ludiek mag ook al niet meer , vreet je hoofdoek op voor mijn part
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() we zijn nog maar met 3, nog 997 vrijwilligers gezocht , want zoveel heb je er vandoen om in de numerieke meerderheid te zijn/blijven
ik passeerde es aan een brussels gebedshuis van hun vrede , op een vrijdagnamiddag kwam daar zeker 200 ! tweehonderd man! , ja enkel man , buiten (uit een huisje van 5 meter breed ) ; en als die elk nog es 4 volgelingen meebrengen weet je wat je kan verwachten wie kan aan harnassen geraken ? ( ik ben een vooruitziende mens ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 't Is een goed idee , laat de illegalen het daar maar eens gaan doen ... Ze kunnen het bij een synagoge of een boedistische tempel ook doen , maar daar zouden ze die nog helpen en eten geven ook ...
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Minder bier = baan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik zie niet in waarom je zoveel vrijwilligers vraagt.We betalen toch reeds allen "vrijwillig" om die koten hier te zien staan.Om te bezetten moet je voldoen aan zekere voorwaarden en rechten hebben.
Dat is wel wat we allen als Belg,NIET meer hebben.Snuit houden,betalen,en solidair zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Deze draad doorgelezen en even deze bemerking: ik beschouw mezelf - uiteraard - niet als racist, ik heb zelf een aantal vrienden/kennissen die "tot een ander ras behoren", maar één ding hebben ze gemeen: ze zijn allen geseculariseerd en brave, hoger geschoolde burgers. In die zin dat ik met niemand - welk ook zijn culturele achtergrond/geloof is - problemen heb, zolang ze religie in het juiste perspectief kunnen plaatsen. Het juiste perspectief vanuit de ogen van onze geseculariseerde samenleving. Liefst heb ik dus dat men religie als een persoonlijke beleving beschouwt en dat men deze niet teveel naar "buiten" toe manifesteert. In die zin geef ik grif toe dat ook ik een probleem heb met die mensen - en dat blijken al te vaak moslim allochtonen te zijn - die niet aan bovenstaande voldoen. Omdat ik - en dat mag hopelijk nog - een probleem heb met religie, en dat kan dus bezwaarlijk rascisme genoemd worden. In dat geval is Karl Marx ook een racist.
En om nog een andere ballonnetje op te laten: ik zie niet in waar - ik persoonlijk - in vredesnaam "verrijkt" kan worden door allochtonen? Ik heb zowat de halve aardkloot afgereisd en ben op praktisch ieder continent geweest, waar ik met veel interesse heb genoten van de plaatselijke cultuur. Hier ben ik daarentegen tevreden met onze plaatselijke cultuur; zeg maar de Westerse, geseculariseerde maatschappij met Judeo/Christelijke roots. Om het even erg cru te stellen (ik verontschuldig me reeds op voorhand): ik zie niet in wat een hyper-religieuze, laaggeschoolde allochtoon ons kan bijbrengen. ik denk dat - en misschien is dat westerse arrogantie - het eerder omgekeerd dient te zijn. Mag het even dat ik "niet echt hou" van dat soort allochtonen die waarden hebben die haaks staan op mijn waardenpatroon? En voor de bal teruggekaatst wordt: dit heeft niets te maken met navelstaren of bekrompenheid; het is verkeerd van onder het mom van verdraagzaamheid praktijken en culturele waarden toe te laten die een gevaar zijn voor de westerse, tolerante waarden. Ik durf gerust te stellen dat een aantal allochtonen nét die verlichting dienen door te maken die wij gehad hebben. En dat daar het schoentje wringt, en zelfs meer en meer begint te wringen. Ik hou niet van dat soort mensen voor bovenvermelde redenen, en dat staat haaks op platvloers racisme. Laatst gewijzigd door korvo : 29 juli 2008 om 22:48. Reden: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Excuseer, niet te grof worden. Als ze zo vriendelijk zijn om mijn pleit te bevorderen, wil ik mijn schoenen voor hen wel uittrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
En nu: de islam is dus de religie van vrede, wil ze hebben. Wat wil deze dan doen tegenover de minder fortuinlijke nakomelingen van zij die er voor gezorgd hebben dat de bomma uit het buitenland hier ook voor een goed pensioen kan migreren? Waarom wordt je zo kwaad? Als misnoegde moslims onze christene kerken, die op heidense heilige grond gebouwd zijn, mogen bezetten, waarom moet de islam dan zijn moskeeën niet open stellen voor minder fortuinlijke? Waarom mogen mensen niet in een moskee protesteren, volgens jou? Waarom geen autochtone armen die zich doodhongeren op de gebedsmatjes? Zou die sollidariteit teveel zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() De meeste moskeeën hier zijn nog recent verbouwd en ik heb gezien wat er er installeerden. Ze hebben ultramoderne keukens en een airco heb ik er ook gezien.
|
![]() |
![]() |