Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 22:07   #101
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Moest jij naast mij wonen zou je het ook geen pretje vinden. Nochtans ben ik een sociale samenleving zeer genegen.
waarom dan wel ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 22:12   #102
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Laat ik het zo stellen: ik ben niet tuk op mensen die hun gezond verstand verliezen voor een eeuwenoud boekje dat geschreven is door een politieke elite, die het als woorden van God verkondigde, om in het zadel te blijven.
Er is een hoge intellectuele capaciteit nodig om die 'boekjes' te snappen. Het is je eigen verantwoordelijkheid als je je laat manipuleren op basis van uitspraken uit dat boekje. Niemand is verplicht dom te blijven. Je kan ook nadenken over wat erin staat, en wie dat doet wordt daar heel wijs, en heel gezond van. Het gaat in die 'boekjes' wel degelijk over het woord van G-d.

Citaat:
Gelukkig zijn de meeste mensen na 2000 jaar eindelijk zo ver gekomen, dat ze de truc beginnen te doorzien.
Spijtig voor de 'meeste mensen'.

Citaat:
Feit is dat 90 % van onze nieuwsberichten propagandisch zijn, want geef toe dat er een kleurtje aan zit.
Als de media al een probleem hebben, dan is het dat ze te weinig tijd hebben om de nodige research te doen, en zelf ook zitten met een aantal fundamentalistische, racistische opvattingen, maar dan wel veel meer getemperd. Dat temperen zal je wel niet bevallen. Jij overgiet graag alles met je eigen bruine kleurtje. Dus heb ik toch nog liever die niet perfecte media.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 22:26   #103
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Van waar bent u zelf afkomstig, Linda ?
Van de Vlaamse boeren buiten.

Citaat:
Ik heb al een paar keer gemerkt dat u het hartstochtelijk opneemt voor allochtonen in het algemeen, en moslims in het bijzonder ? Zelf vreemd, of zelf en/of eigen volk-haatster ?
Dus wie respect heeft voor moslims, en Joden is een 'eigen volkhaatster'?
Of met andere woorden om je 'eigen volk' lief te hebben moet je moslims haten. Moslims en Joden zijn al meer dan 1000 jaar vermengd met Europeanen. Kom dus niet af dat ze geen eigen volk zijn. Heel de planeet is eigen volk. Als we dat niet kunnen zien, dan kunnen we ook niet overleven.
Oud 29 juli 2008, 22:27   #104
sfinx666
Banneling

Standaard

[quote=BenIsaac;3597935]Racisme is mij nooit aangeleerd. Ik dacht vroeger altijd dat ik en mijn donkere neefje wel neefjes moesten zijn: we konden allebei snel rennen.

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 29 juli 2008 om 22:29.
Oud 29 juli 2008, 22:30   #105
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LINDA
Blijkbaar... klinkt verfrissend he, die völkische tolerantie. Tis wel eens vaker gezegd.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 22:30   #106
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Niet iedereen springt een bosje in als er een kleurling aankomt.
U wel ?
Oud 29 juli 2008, 22:33   #107
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U wel ?
Wellicht is dat waarom mijn ex het heeft uitgemaakt, ik ontweek haar continu...
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 22:36   #108
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Van de Vlaamse boeren buiten.

Of met andere woorden om je 'eigen volk' lief te hebben moet je moslims haten. Moslims en Joden zijn al meer dan 1000 jaar vermengd met Europeanen. Kom dus niet af dat ze geen eigen volk zijn. Heel de planeet is eigen volk. Als we dat niet kunnen zien, dan kunnen we ook niet overleven.
Joden blijven reeds duizenden jaren onder elkaar trouwen, zoniet waren ze reeds lang verdwenen. Zeg niet dat het niet waar is, ik zie het genoeg.
Moslims mogen met andere vrouwen trouwen, vermits de kinderen automatisch moslim zijn, moslimas mogen niet met een niet-moslim trouwen.
Nog nooit zijn er in Europa zoveel moslims aanwezig geweest als tegenwoordig, en die aanwezigheid word dagelijks meer en meer als over-belastend beschouwd door een steeds groter wordend aantal autochtonen.
Oud 29 juli 2008, 22:37   #109
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Wellicht is dat waarom mijn ex het heeft uitgemaakt, ik ontweek haar continu...
Een verstandig besluit van haar, wellicht Het is nooit te laat om zich te beteren.
Oud 29 juli 2008, 22:53   #110
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
Nop deze naam heb ik niet gestolen, deze is mij gegroeid...

kom eens met me mee, en duik eens in de onderste lagen van de bevolking...
je ogen zullen opengaan van verbazing hoeveel racisme gespuid wordt door allochtonen...
zinnen als "Vuile Belg, binnen 10 jaar zijn wij hier in de meerderheid en dan zal je nog eens wat zien..." en "De Islam aanvaarden of je onderwerpen en onze slaaf worden, dat zal zijn wat jullie rest." komen heus niet uit de mond van de autochtone belg hoor...
Ook niet uit de mond van niet moslim allochtonen...
Hey blijf de waarheid zeggen. Goed van je !!!! Het is de realiteit hard maar waar.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 23:00   #111
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Joden blijven reeds duizenden jaren onder elkaar trouwen, zoniet waren ze reeds lang verdwenen. Zeg niet dat het niet waar is, ik zie het genoeg.
Moslims mogen met andere vrouwen trouwen, vermits de kinderen automatisch moslim zijn, moslimas mogen niet met een niet-moslim trouwen.
Nog nooit zijn er in Europa zoveel moslims aanwezig geweest als tegenwoordig, en die aanwezigheid word dagelijks meer en meer als over-belastend beschouwd door een steeds groter wordend aantal autochtonen.
a) Om te beginnen waren de eerste Christenen al Joden, en waren de Joden hier eerst, voor de Christenen;
b) Vanwege de vervolging zijn talloze Joden opgegaan in het Christendom. Wat maakt dat zowat iedereen nu Joods bloed heeft, al was het maar een druppeltje. Wees gerust, jij hebt ook Semitisch bloed. Hitler heeft twee Oostenrijkse dorpen met de grond gelijk laten maken, alleen maar om te verhinderen dat men er zou achter komen dat hij Joodse voorouders had. De Arabieren die lang in Spanje hebben geleefd, hebben zich ook onder ons gemengd. Dat is nog een bron van Semitisch bloed. Er is dus geen ontsnappen aan, we hebben sowieso Semitisch bloed, via de Joodse piste, en via de Arabische piste.
Oud 29 juli 2008, 23:06   #112
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik heb de thread diagonaal doorgenomen en heb een vraagje voor Linda.
Ik zie dat je meevoelt met de sukkelaars op aarde.
Dat heb ik ook.

In feite kom je dan uit op het klassieke gevecht van hart en verstand.

Als je ziet uit welk een miserie sommige van die mensen komen, ben je vlug geneigd om met je hart ja te zeggen.
Ja, wees welkom.

Anderzijds weet je heel goed met je verstand, dat als je ja zegt, je overspoelt gaat worden met meer gelukzoekers.
Je weet ook goed, dat vlaanderen gewoon veel te klein is om al het leed dat er in de wereld is te verhelpen.

Je kan nog er nog heel veel woorden aan wijden, maar vroeg of laat moet je beslissen, ja of neen.

Laat ik me vermurwen door welke actie dan ook of hou ik me aan een vooraf bepaalde lijn (quota).

Mijn vraag aan jou is dan ook, is het ja of neen.
Moeten we toegeven aan druk of moeten we weerstaan aan deze druk?
We kunnen ook net zoals mijn gezinnetje kiezen om ecologisch te leven, vegetarisch te eten, geen overdreven luxe... zo hebben wij nog geen 3/4de planeet nodig en kan iedereen op de ze planeet eten hebben, er is dan geen honger meer. Geen milieuvervuiling...geen lijden van dieren.... geen bad karma dus. Het is mooi te roepen dat wij iedereen zullen opvangen maar euh waar gaan we ze steken belgie is te klein. We kunnen beter zorgen dat ze het in eigen land goed hebben. Natuurlijk zullen de westerse mensen opofferingen moeten brengen. Verder vind ik dat racisme niet komt van de autochtone mensen maar wel van de moslims. Die misbruiken hun religie om allerlei soorten criminele akties uit te voeren. Doordat de pocos hen steunen via de links benoemde rechters en dubbelzinnige gedragsnormen zoals "het is hun cultuur" geven we hen alle kansen om zich niet te gedragen. Ze assimileren hele scholen naar halal. De meest wreedaardige manier van slachten, ze onderdrukken vrouwen. Ik zie alle gelijkenissen met de nazis ! Ook hier zijn er de zwarten die hen helpen; de pocos. Dit moet stoppen en wel nu ! Behandel een moslim net zoals een autochtoon persoon. een moord is een moord, weg met die voorkeursbehandelingen. die moslims lachen vierkant met ons : voorbeeld integratiegeld (belastinggeld dus) gebruiken ze om berbertenten en buitenlandse moskees te bezoeken. de machtshebbers zouden afkeurend moeten reageren maar ze steken hun hoofd in de het zand om toch wat stemmen te halen. Neen moslims moeten dezelfde behandeling als autochtone krijgen punt uit. Moslims geen voorkeursbehandelingen meer. Dit begint al in de scholen waarom mag uw dochter niet mee op reis?? Dit kan niet volgens onze normen en waarden, pas u aan of ga in een islamlandje wonen. punt uit !
Oud 29 juli 2008, 23:11   #113
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedenk wel dat je als je je tegen de islam keert, indirect tegen jezelf keert. De islam is een synthese van het Jodendom en het Christendom. Je kan vinden dat het beter kon, maar het was een zeer brilliante poging vind ik. Dat het niet gelukt is, kan ik niet op conto van de Joden schrijven. Al herneemt het Christendom veel van het Jodendom, er blijven problemen met het Christendom. Zo was verleden week zondag de chassidische Jood weer kop van jut in de mis op tv. Misschien is het onschuldig over een intern conflict te praten, maar als je al weet hoeveel er gemoord is rond dat conflict, dan vind ik het toch niet meer verantwoord om zonder de context te schetsen doodleuk te vertellen dat een chassidische Jood tégen Jezus was. Ik ben nu al meer dan een half jaar naar de kerk aan het gaan op zondag, en ik krijg er maar geen goed gevoel bij. Altijd wringt er vanalles. Het vrij in te vullen deel is meestal ok. Daarin proberen de pastoors de mensen bij mekaar te brengen, op te roepen tot wederzijds respect, maar de vaste liturgie, daarin zit menig angel, en stekel.
Gooi die religies toch uit je leven. zal je veel gelukkiger zijn. religie is alleen bedoelt om mensen tegen elkaar op te zetten. elkaar te haten en een excuus te zoeken om iemand te onderdrukken of te vermoorden. Weg met die religies !!! Denk eraan alleen de grote kapitalisten worden rijk doordat het volk onder elkaar vecht omwille van die religies. Kijk naar het heden de toekomst en stop met naar het verleden te kijken. We leven nu en iedereen mag vrij zijn !!! Stop de religies en stop het halal slachten. die dieren verdienen dat niet !! die hebben recht op humaniteit !

Laatst gewijzigd door shaddy : 29 juli 2008 om 23:11.
Oud 29 juli 2008, 23:14   #114
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
a) Om te beginnen waren de eerste Christenen al Joden, en waren de Joden hier eerst, voor de Christenen;
b) Vanwege de vervolging zijn talloze Joden opgegaan in het Christendom. Wat maakt dat zowat iedereen nu Joods bloed heeft, al was het maar een druppeltje. Wees gerust, jij hebt ook Semitisch bloed. Hitler heeft twee Oostenrijkse dorpen met de grond gelijk laten maken, alleen maar om te verhinderen dat men er zou achter komen dat hij Joodse voorouders had. De Arabieren die lang in Spanje hebben geleefd, hebben zich ook onder ons gemengd. Dat is nog een bron van Semitisch bloed. Er is dus geen ontsnappen aan, we hebben sowieso Semitisch bloed, via de Joodse piste, en via de Arabische piste.
Weeral dat verleden... pfff we leven nu !! laten we nu zorgen dat iedereen vrij is en dat er rechten zijn voor vrouwen en dieren.
Oud 29 juli 2008, 23:15   #115
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook veel respect voor de pigmeeën, de Indianen, de Aboriginals, de Zoeloes, de Eskimos, de Mongolen, de Chinezen, de Bantoes en om het even wat en ik voel me daar geen eigenvolkhaatster door. Alleen proberen die onze maatschappij niet te domineren en zijn vele van deze volkeren helaas wel de sigaar geweest van anderen.

Citaat:
Ik haat moslims niet, maar wel de religie die mensen aanzet tot haat, zelfexplosies en chantage.
En we zijn allemaal vermengde bastaards. Ik steek mijn hand nooit in het vuur om te beweren dat bepaalde bloedlijnen niet in me zitten, maar ik bekijk de zaak anders: waar ben ik geboren en in welke cultuur. Daar kom ik voor op en dat wens ik te verdedigen.
Men heeft me ooit gevraagd of ik een indiaanse was. Ik wou zeggen dat ik ik geen druppel indiaans bloed ik me had, maar toen herrinnerde ik me dat ik ook viking voorouders heb en dat deze wel ooit in Noord-Amerika zaten, dus ...

Een volk is voor mij iets anders dan zuiver de genenpoel.
Oud 29 juli 2008, 23:17   #116
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik heb ook veel respect voor de pigmeeën, de Indianen, de Aboriginals, de Zoeloes, de Eskimos, de Mongolen, de Chinezen, de Bantoes en om het even wat en ik voel me daar geen eigenvolkhaatster door. Alleen proberen die onze maatschappij niet te domineren en zijn vele van deze volkeren helaas wel de sigaar geweest van anderen.

Ik haat moslims niet, maar wel de religie die mensen aanzet tot haat, zelfexplosies en chantage.
En we zijn allemaal vermengde bastaards. Ik steek mijn hand nooit in het vuur om te beweren dat bepaalde bloedlijnen niet in me zitten, maar ik bekijk de zaak anders: waar ben ik geboren en in welke cultuur. Daar kom ik voor op en dat wens ik te verdedigen.
Men heeft me ooit gevraagd of ik een indiaanse was. Ik wou zeggen dat ik ik geen druppel indiaans bloed ik me had, maar toen herrinnerde ik me dat ik ook viking voorouders heb en dat deze wel ooit in Noord-Amerika zaten, dus ...

Een volk is voor mij iets anders dan zuiver de genenpoel.
Het is de religie die het hem doet maar ook de pocos de zwarten van nu, die het toestaan. Indien een moslim geen voorkeursbehandeling zou krijgen, dan hadden die nooit zomaar geroepen met het woord racist. dan hadden ze geen macht verkregen op de autochtone bevolking. De zwarten van nu moeten we tegenhouden. Zodat de moslims hetzelfde worden behandeld ! geen extraatjes meer. Als het hun niet aanstaat dan gaan ze maar in moslimlandje wonen.
Oud 29 juli 2008, 23:23   #117
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Het is de religie die het hem doet maar ook de pocos de zwarten van nu, die het toestaan. Indien een moslim geen voorkeursbehandeling zou krijgen, dan hadden die nooit zomaar geroepen met het woord racist. dan hadden ze geen macht verkregen op de autochtone bevolking. De zwarten van nu moeten we tegenhouden. Zodat de moslims hetzelfde worden behandeld ! geen extraatjes meer. Als het hun niet aanstaat dan gaan ze maar in moslimlandje wonen.
Ik ben het er mee eens dat iedereen gelijk voor de wet moet zijn en er zijn gelukkig een hoop seculiere gelovigen die het 100% met mij eens zijn, maar ... Die paar percent die wel de media halen maken het wel echt bont.
Oud 30 juli 2008, 11:16   #118
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
We kunnen ook net zoals mijn gezinnetje kiezen om ecologisch te leven, vegetarisch te eten, geen overdreven luxe... zo hebben wij nog geen 3/4de planeet nodig en kan iedereen op de ze planeet eten hebben, er is dan geen honger meer. Geen milieuvervuiling...geen lijden van dieren.... geen bad karma dus. Het is mooi te roepen dat wij iedereen zullen opvangen maar euh waar gaan we ze steken belgie is te klein. We kunnen beter zorgen dat ze het in eigen land goed hebben. Natuurlijk zullen de westerse mensen opofferingen moeten brengen. Verder vind ik dat racisme niet komt van de autochtone mensen maar wel van de moslims. Die misbruiken hun religie om allerlei soorten criminele akties uit te voeren. Doordat de pocos hen steunen via de links benoemde rechters en dubbelzinnige gedragsnormen zoals "het is hun cultuur" geven we hen alle kansen om zich niet te gedragen. Ze assimileren hele scholen naar halal. De meest wreedaardige manier van slachten, ze onderdrukken vrouwen. Ik zie alle gelijkenissen met de nazis ! Ook hier zijn er de zwarten die hen helpen; de pocos. Dit moet stoppen en wel nu ! Behandel een moslim net zoals een autochtoon persoon. een moord is een moord, weg met die voorkeursbehandelingen. die moslims lachen vierkant met ons : voorbeeld integratiegeld (belastinggeld dus) gebruiken ze om berbertenten en buitenlandse moskees te bezoeken. de machtshebbers zouden afkeurend moeten reageren maar ze steken hun hoofd in de het zand om toch wat stemmen te halen. Neen moslims moeten dezelfde behandeling als autochtone krijgen punt uit. Moslims geen voorkeursbehandelingen meer. Dit begint al in de scholen waarom mag uw dochter niet mee op reis?? Dit kan niet volgens onze normen en waarden, pas u aan of ga in een islamlandje wonen. punt uit !

Hiermee ga je er van uit dat iedereen maar moet doen wat jij doet.
We kunnen daar nog verder in gaan.
Ik heb vernomen dat er mensen zijn die geen voedsel meer tot zich nemen.
Zij leven direct op zonlicht.
Waar of niet ???

Feit is, je zal altijd mensen vinden wiens ecologische voetafdruk kleiner is dan de jouwe.
Moet jij je dan ook maar aanpassen aan deze personen?
Moeten we onze ecologische voetafdruk allemaal aanpassen aan de persoon die op dit vlak de beste score haalt.
Je kan dit wel wensen, maar het is weinig realistisch.
Als je de wereld wil verbeteren denk ik dat je best rekening houdt met hoe de mens is, niet met hoe hij zou moeten zijn.
Dat neemt niet weg dat je mag proberen in de goede richting op te schuiven.
Maar verwachten dat ieder maar moet gaan leven zoals jij zal weinigen overtuigen denk ik.

Wat betreft de rest van je post, denk ik dat je gelijk hebt met te stellen dat voor iedereen gelijke rechten en plichten moeten gelden.
tevens blijf ik vinden dat inwijkelingen zich aan onze gebruiken dienen aan te passen, zeker als hun manier van leven in strijd is met onze wetgeving.
Illegale slachtingen is daar een voorbeeld van.
Ik denk dat ik zeker niet alleen ben als ik van mening ben dat onze overheid te vaak bakzeil haalt onder druk van drogredenen als godsdienst, cultuur en dies meer.

Er zijn een aantal mensen die van oordeel zijn dat de oplossing in toegeven ligt.
Toegeven dat men illegaal slacht, toegeven aan kledingvoorschriften die terroristische activiteiten vergemakkelijken, toegeven aan vandalisme, agressie, criminaliteit.
Al dat toegeven heeft de evolutie naar meer spanningen niet doen keren.
Ik hoop dat de mensen die van oordeel zijn dat de oplossing in toegeven ligt, tijdig hun mening zullen herzien.
De vrijheid die ze nu bezitten om te zeggen wat ze willen zou anders wel eens kunnen ophouden met te bestaan.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 13:20   #119
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Islamofobie is theoretisch niet gelijk aan racisme, islamkritiek al helemaal niet. Maar het is nu éénmaal zo dat in de ganse geschiedenis van de mensheid men altijd vijandig heeft gestaan tegen wie van "elders" komt. Of dat nu de Joden waren in het Duitsland van de jaren '30, de zwarten in de V.S. of de migranten bij ons. Racisme is realiteit. Haat tegenover de cultuur en de religie van de mensen die men al sowieso niet moet omwille van hun afkomst is dus een simpele doorloper van dat racisme. Ik ben al vaak niet-racistische islamcritici tegengekomen maar die hebben mede de taak om te bewijzen dat ze ageren van uit een respectabele overtuiging willen ze ernstig genomen worden. Die moeten zich op zo'n manier uiten waaruit duidelijk blijkt dat ze zich respectvol en vooral niet demagogisch opstellen tegenover de ander. Met die mensen hun opinie zal wel degelijk rekening gehouden worden, ik weet waarover ik spreek in deze. Maar de topicstarter flatert al bij post 1 na slechts een paar lijntjes en verraadt al snel haar ware aard. Racisten hebben namelijk één levensgroot probleem , ze kunnen zich eventjes wel gedragen als zogezegd bezorgde kritische burger maar na een paar stukken tekst vallen ze al snel door de mand als pure haatdragende agitateurs of volksoproerkraaier eerste klas. Dus graag het vomeerteiltje van Esperanza even doorgeven graag , want ik vrees dat ik het ook nodig ga hebben.
Racisme begint op het het moment dat de relativeringsemmer overloopt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be