![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() uit die reply leidt ik af dat u impliceert dat de (ultra-)orthodoxe joden zich wel nog laten discrimineren? of ben ik mis nu?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal u ten gepaste tijde anwoorden voor wat de Palestijnse staat betreft en de Joodse staat. U zult wel wat moeten geduld hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ter attentie van diegenen die vinden dat de Britten zich niet moeten mengen met de ISraëlische bezetting van palestina omwille van alle stoute dingen die de Britten t.o.v. de Joden hebben gedaan: van welke nationaliteit was Balfour? Ik denk dat de zionisten heel wat te danken hebben aan de Britten. Voor meer wetenschappelijke info over de bezetting van Palestina (met o.a. interessante bevolkingsgegevens over het gebied) kan men terecht bij http://www.un.org/Depts/dpa/qpalnew/overview.htm Deze officiële VN-site bevat heel wat interessanter informatie dan de vele sprookjes die hier verteld worden. Sommigen raad ik ook aan eens een cursusje redeneeerkunde te volgen i.p.v. propaganda te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() [quote=pieter&co;3599228]Francientje je maakt een serieuze redeneerfout in bovenstaand argument. Je gebruikt het woord "land" hier in twee betekenissen: namelijk enerzijds in de betekenis van natiestaat en anderzijds in de betekenis van stukje land waarop iemand woont. Quote
Kijk, Ik antwoordde op een post waarin stond: 'Ze werden uit hun land gejaagd' Als het ging over het stukje land waarop iemand woont dan hoort dat dus te zijn: 'van hun land gejaagd'. En daar dit het lot was dat ze de Joden wilden toebedelen kregen ze dus gewoon wat ze verdienden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door roskam : 30 juli 2008 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Maar los daarvan, Francientje, hebben de Palestijnen die in 1947-48 verjaagd of gevlucht zijn recht op terugkeer? By the way, politieke analyses maakt men op basis van feiten en geldende rechtsregels. Opmerkingen zoals Citaat:
Trouwens, Francientje, wie zijn "ze"? Waren het de duizenden Palestijnse boeren, zonder wapens, die verjaagd werden, die de Joden in zee wilden terugdrijven. En hoe gingen ze dat dan wel doen? Laat ons even aannemen dat alle arabische regimes inderdaad de Joden terug in zee wilden drijven, dan nog is dat niet de schuld van de Palestijnen die in Palestina woonden. Ergo de Palestijnen moeten niet gestraft worden Dus, Francientje, jouw opmerking is, zoals gewoonlijk, volledig naast de kwestie. Roskam en de VN: Ik verwijs niet naar VN als zaligmakend. Ik probeer een bron aan te geven die min of meer objectief is. In ieder geval veel objectiever dan de meeste sprookjes die hier verteld worden. (immers het is een internationale instelling waar zowel Israël als de VS in zitten; denk je dat de VS feitelijk onjuiste teksten op de officiële site vna de VN zou tolereren?) Maar ja, in het universum van Roskam is ook de VN een anti-semitische instelling. In dat universum is alles of iedereen die maar het minste kritiek durft te hebben op de politiek die Israël voert ten aanzien van de Palestijnen een antisemiet. Dat de vele veroordelingen van de VN zouden kunnen gebaseerd zijn op het feit dat Israël zich wel degelijk bezondigt aan illegale praktijken in Palestina, lijkt zelf niet in zijn brein op te komen. Tja, ... Zelf los van de commentaar die op de site van de VN staat, volstaat het om een blik te werpen op de vele landkaarten die er te vinden zijn. Men zal dan kunnen zien hoeveel grondgebied Israël bezet houdt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Pieter&Co, als je graag een nuchtere kijk wil op de problematiek van iemand ter plekke, dan kan je terecht op de website van Gush Shalom en Uri Avnery. Een heerlijke man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Mensen van het slag van Francientje in Israël zeggen dat de Palestijnen moeten worden gedeporteerd omdat ze toch niet bestaan. Kan je volgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bent u zeker dat uw uitspraken wel deugen? Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2008 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat gaat mij er toch niet van weerhouden mijn neus in de Israëlische zaak te steken. Daarvoor is hij dan weer te lang. Kijk, als iemand mij uit mijn huis drijft, dan ga ik daar ook niet vriendelijk tegen zeggen: "Kom maar binnen. Maak het je gemakkelijk. Ho, wat ben je lief." "Doe alsof je thuis bent", zeg ik alleen als ik er zeker van kan zijn dat je op tijd ook weer vertrekt. Die Palestijnen nu die zitten precies in mekaar zoals ik in mekaar zit. Zij willen hun eigendom terug, ze willen hun land terug, en ze willen hun waardigheid terug. Zeg nu zelf. Daar afkomen met: "We gaan jullie beschaving komen brengen", was niet het meest brilliant idee. Jullie hadden kunnen weten dat zoiets niet ging pakken. Er woont daar een deel van de nazaten van de mensen die de Romeinen ongeveer 1900 jaar eerder hadden buitengekegeld, en ze wisten waarom. Die dachten daar ook al 'beschaving' te komen brengen, maar zelfs toen al wist de plaatselijke bevolking dat zij de betere beschaving hadden. We hebben in Europa allemaal schade opgelopen door het conflict tussen Christenen en Joden, we hebben allemaal onze culturele littekens. Onze geschiedenis is een gedeelde geschiedenis. In het gedrag van niet-Joden vind ik sporen terug van een Joodse voorgeschiedenis, en Joden dragen sporen van een keltisch verleden. We moeten een nieuw cultureel evenwicht zoeken, en eerlijkheid en rechtvaardigheid waren, zijn en blijven de sleutels tot het oplossen van de problemen. Dat er in het verleden fouten zijn gemaakt, moeten we accepteren. Na de holocaust was het niet gemakkelijk om te bepalen waar voor Joden het einde van de oorlog lag. De tweede wereldoorlog heeft voor Joden overigens nooit opgehouden, maar ondertussen begint de eigen Joodse verantwoordelijkheid toch wel een beetje door te wegen. Ik vraag mij af en toe wel eens af: "Hebben die mensen nu geen goesting om op te houden, of wat is dat?" Maar we kunnen blijven discussiëren tot we een ons wegen. Kijk, ik heb een blad voor mij liggen wat ik uit het krantje van de ziekenkas heb gescheurd. Jullie zijn boos geweest voor de publicatie daarvan. Zolang als het voor jullie een probleem is als er mensen, journalisten zijn die getroffen worden door het leed van de Palestijnen, zolang jullie een probleem hebben met de waarheid, zolang is de situatie voor niemand goed, ook niet voor jullie. Je geweten moeten forceren doet ook zeer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zijn miljarden vluchtelingen ter wereld die elders een behoorlijk leven hebben opgebouwd en waar geen haan naar gekraaid heeft. Israel heeft zich bereid verklaard elke individueel ingediende aanvraag vergezeld van de nodige bewijsstukken te bestuderen overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen Jood in Israël die zal zeggen, "O ja, ga je gang hoor, ik rot wel terug op naar Duitsland, daar ben ik veilig!" Laatst gewijzigd door roskam : 30 juli 2008 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door roskam : 31 juli 2008 om 06:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld is Tel Aviv. Bekijk de foto hierbij gevoegd. In 1909 hebben de eerste Joden daar op zand en rotsen, er groeide zelfs geen gras!, deze miljoenenstad opgetrokken. Wat denk je moest je Palestijn zijn en al jaren door je zogenaamde 'bondgenoten' in kampen worden vastgehouden, lees: gegijzeld', en ze je al decennialang in je orden bulderen "Wacht nog even, binnenkort hebben we Israël van de kaart geveegd, dan kan je terug!", en ze houden hem een mooie taart voor "Tel Aviv is binnenkort van jullie, nog een beetje geduld we zijn bijna zo ver!", wat moeten die Palestijnen dan nog denken als hen voortdurend valse beloften worden voorgespiegeld en het gebeurt maar niet? 1947/1949, 1956, 1967, 1973, Intifada I en Intifada II enz... wanneer zal het ophouden? Alleen wanneer de Arabische landen de strijdbijl begraven en hun burgers ontwapenen en vredesonderhandelingen aanknopen. Niet de Palestijnen hebben de sleutel van het Huis van Vrede in de handen, maar hun slinkse bondgenoten in de Arabische staten hebben die vast. 'Bondgenoten' die de vluchtelingenkwestie manipuleren met als enige doel: de vernietiging van Israël. "Tel Aviv is binnenkort van jullie, nog een beetje geduld we zijn bijna zo ver!" ![]() Laatst gewijzigd door roskam : 31 juli 2008 om 06:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De indiaan antwoordde: "mooi, en wat denkt gij van mijn land??" Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2008 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Jood antwoordde: "mooi, en wat denkt gij van mijn land??" Laatst gewijzigd door roskam : 31 juli 2008 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Ik bevestig dit. Tijdens de tweede intifada luidde een van de Palestijnse slagzinnen:
'Volgende maand slapen we in de hotels van Tel Aviv.' Maar je gooit hier parels voor de zwijnen. Geen van onze tegenstanders op dit forum weet ook maar iets van de geschiedenis van Israel af. Ze zwaaien gewoon met de laatste ideologische leuze en roeren daar wat onzin door. Zoals 'arme ongewapende Palestijnen van hun grond verdreven.' Lol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Arabieren krijgen die grond zoals de Joden hem hebben aangetroffen: 'een licht glooiend verdord en kaal heuveltje zand en rotsen waar geen korenaar meer op groeit'. Bovenop dat heuveltje mogen ze dan hun tenten optrekken. Mazeltov! Ps: dat van die zwijnen heb jij gezegd. ![]() |
|
![]() |
![]() |