Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 17:42   #1421
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wat een zonde toch dat vlaams nationalistjes in Belgie zijn gebroren,
zoals de extremistjes onder hen van het zonnetje houden, dat doen weinig mensen hun na...
En wat wil ge daarmee zeggen?

Hoe het ge keert of wendt de swastika is en blijft een zonnerad.
Dat Hitler door de germaanse gebruik ervan het prima kon gebruiken om nationalisme aan te wakkeren vanwege zijn historische doet daar niets aan af als ge nagaat dat dit symbool al 3000 bestaat in Europa.

Helaas de Nazi heeft geen patent of dit symbool en noch mag dit symbool staan voor het Nazisme ondanks de korte periode dat het onteerd is.

Tijd voor eerherstel van de swastika links- of rechtsom ongeacht het haken of voeten.
Oud 30 juli 2008, 17:43   #1422
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
neen.

Ik meen me te herinneren dat Annemans ooit zei dat hij voor was.
Op de site van het VB vind ik niets over de doodstraf.

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:54   #1423
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht

Dewinter is een voorstander maar de partij is geen voorstander van het invoeren van de doodstraf.

Ik ga eerlijk zijn: ik ben er na jaren ook nog niet uit.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:01   #1424
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja, ik zie dat inderdaad anders. Gewoonweg om het feit dat het biologisch gezien geen moord is. Een kogel door de hersenpan jagen valt gewoon niet te vergelijken met abortus.
Een kogel door de hersenpan lijkt dan nog iets beter als iemand vierendelen ...
Want dat is hetgeen men doet bij een abortus , een lichaam uiteenrukken en knippen ..
Ooit de film "the silent scream" gezien ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:01   #1425
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wou het VB niet de doodstraf herinvoeren?
Dat waren ze, maar ze zijn daarop moeten terugkomen dacht ik. Spijtig genoeg.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:03   #1426
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja, ik zie dat inderdaad anders. Gewoonweg om het feit dat het biologisch gezien geen moord is. Een kogel door de hersenpan jagen valt gewoon niet te vergelijken met abortus.
Het resultaat is nochtans krak hetzelfde.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:06   #1427
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wou het VB niet de doodstraf herinvoeren?
Nog iemand die het VB-programma wil herschrijven;
Oud 30 juli 2008, 18:07   #1428
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat waren ze, maar ze zijn daarop moeten terugkomen dacht ik. Spijtig genoeg.
Onjuist, die discussie leeft af en toe maar er is geen standpunt pro.
Oud 30 juli 2008, 18:08   #1429
luc broes

Standaard

Citaat:

toccata heeft een slecht geheugen.
Oud 30 juli 2008, 18:09   #1430
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
toccata heeft een slecht geheugen.
misschien heeft zijn geheugen de doodstraf gekregen?
Oud 30 juli 2008, 18:11   #1431
luc broes

Standaard

Citaat:
Iemand die plots doodvalt, en iemand die plots doodgeslagen wordt.
Resultaat krak hetzelfde, maar het ligt toch een beetje anders. Wat denk je?
Oud 30 juli 2008, 18:15   #1432
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Neen, in het ene geval is er iemand met een bewustzijn gestorven, in het andere geval is er een hoopje koolstofmoleculen verdwenen.
Oud 30 juli 2008, 18:15   #1433
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Want dat is hetgeen men doet bij een abortus , een lichaam uiteenrukken en knippen ..
Het is geen lichaam, het is een voorstadium van een lichaam.
Oud 30 juli 2008, 18:17   #1434
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Gelukkig dat we hier nog kunnen lullen over abortus en euthanasie. Stel je voor dat dat niet meer kon in een topic over een café-gevel.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:20   #1435
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Gelukkig dat we hier nog kunnen lullen over abortus en euthanasie. Stel je voor dat dat niet meer kon in een topic over een café-gevel.
Geduld, straks komt de voetbal

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:22   #1436
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Geduld, straks komt de voetbal

Oud 30 juli 2008, 18:47   #1437
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als het binnen de termijn gebeurt zoals de wet het voorschrijft (max 12 weken) is er van het "uiteenrukken van een lichaam" geen sprake.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:16   #1438
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zie hier een voorsmaakje.

Wat er onder Hitlers bewind heeft kunnen plaatsvinden met de Joden is ontegensprekelijk een van de meest schandalige misdaden. Iets wat nergens door te verantwoorden is. Laten we het hierover duidelijk eens zijn.

Hoe groot je afkeer ook mag wezen voor deze figuur en zijn entourage, mag men toch ook weer niet uit het oog verliezen dat, zelfs hij, ook goede zaken realiseerde. Hierover ga ik niet verder uitweiden, een aantal van die zaken kun je met enig speurwerk zelf makkelijk terug vinden.

Na het Romeinse tijdperk was ook alles wat Romeins was verwerpelijk. Men heeft toen het kind samen met het badwater weggesmeten. Dat heeft ons een achteruitgang gekost van vele eeuwen. Eeuwen nadien bouwden ze hierdoor in onze contreien nog steeds lemen huttekes hygiëne was onbestaande en een heleboel ervaring was hopeloos verloren gegaan, alleen maar door dat men zich zo afkerig en bekrompen opstelde. Ik denk dat dit een typische Europeanen-mentaliteit moet zijn. De Turken en de Grieken -om ze even beiden tot Europa te beschouwen- kunnen tot op heden elkaars bloed drinken, om maar een voorbeeld te geven.
Amerikanen, waarvan er velen Joods zijn, hebben aan het einde van WOII een aantal Duitse kopstukken en wetenschappers die nochtans betrokken waren bij de ontwikkeling van de V1 en V2’s ingelijfd en tewerkgesteld. Ze –waar nodig- hen zelfs uit handen van gerechtelijke vervolging gehouden en dit terwijl wij hier ruim 60 jaar na de oorlog nog altijd zitten te bekvechten over een letter notabene, een symbool. (Misschien kun je daar eens over nadenken). Een symbool van wat?

Is het omdat ik mijn schoen gebruik om iets in mekaar te slaan dat mijn schoen plots een hamer is? En wat doet dat symbool op die gevel? Valt het de voorbijgangers aan? Het is niet een letter die jij en sommige andere als een symbool aanzien dat moet verboden worden, wel de organisatie die er mogelijks achter zit. Dit is vergelijkbaar met een revolver die verboden is door de wapenwet. Wat doet die revolver? Er mogen honderden revolvers liggen op een tafel, geen één daarvan zal iemand neerschieten. Het is het INDIVIDU dat de revolver hanteert dat een gevaar kan betekenen, niet de revolver zelf; dat is slechts een gebruiksvoorwerp waarmee je iemand kunt doden, zoals –helaas- vele andere voorwerpen dat mogelijk maken. Zonder die revolver zal iemand die iemand WIL doden die persoon ook wel doden hoor. Desnoods gebruikt hij/zij een mes, een hamer (!), een bijl, een steen, één of ander giftig middeltje uit het tuinhuisje, een schaar … Gaan we ons dan op �*lle objecten richten die een gevaar zouden kùnnen betekenen? ONMOGELIJK. Het is het aandacht vestigen op die ‘mogelijke moordwapens’ dat een gevaar betekent: zò breng je malafide types op gevaarlijke ideeën. Zo ook het lange gebakkelei dat gaande is rondom dat symbool. Hierdoor kunnen er veel gekken zich geroepen gaan voelen om zich bij zo’n organisatie aan te sluiten.

Je kunt het ook van een andere kant bekijken: de Joodse kolonisten die hun nederzettingen in de bezette gebieden met hand en tand willen verdedigen en behouden etaleren te pas en te onpas de Davidster. Dat de Palestijnen, die verjaagd zijn uit diezelfde gebieden en steeds verder in een hoekje gedrumd worden, hier mogelijks aanstoot aan nemen, schijnt niemand te deren. Toch eist niemand dat de Davidster uit het Westerse straatbeeld verdwijnt, wat voor mij ook niet hoeft.

Dat het Joodse volk een ontegensprekelijk enorme vervolging heeft moeten doorstaan betekent niet dat zij een ander volk –dat ook recht heeft op een menswaardig bestaan- op zijn beurt te vervolgen of te verjagen. Net van het Joodse volk zou men mogen verwachten dat precies zij zoiets niet zouden doen – ze weten immers waartoe dat kan leiden.
Ik kan mij voorstellen dat het zien van een Davidster door een Palestijn wiens familie getroffen werd door een granaat of wiens familie huis en haven verloren is door de Joodse verovering van land deze hem een wrang gevoel geeft. Dit betekent dan weer niet dat hij zich daartegen mag/moet verzetten met terroristische aanslagen, maar is het niet precies het over één kam scheren van ‘de Joden’ dat destijds grote gevolgen heeft gehad voor het hele Joodse volk? Toch niet �*lle Palestijnen zijn terroristen? Is de vader/moeder van een moordenaar ook een moordenaar en moet deze dus ook terechtgesteld worden?

Het wordt hoog tijd dat de dingen bij hun naam genoemd worden en dat men zich focust op wat écht belangrijk is, nièt op een symbooltje van drie keer niets. Het enige doel dat het najagen van deze ( symbolische ) letter heeft , is het te kunnen koppelen aan een, voor links in de weg staande partij. Met andere woorden VB is weer de zwarte piet.
U ging het hebben over de "niet ongegronde jodenhaat" in nazi-Duitsland. Daar lees ik niets over in deze cocktail van open deuren, cafepraat en slecht begrepen geschiedenislessen.
Ik blijf dus benieuwd.
Citaat:
tracht voor je zelf eens uit te maken waarom Duitsland zo'n jodenhaat had. Er is een verklaring en niet ongegrond.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:51   #1439
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als het binnen de termijn gebeurt zoals de wet het voorschrijft (max 12 weken) is er van het "uiteenrukken van een lichaam" geen sprake.
Dat klinkt heel democratisch dus moet het wel goed zijn; o ja, consensus heet dat geloof ik?
Oud 30 juli 2008, 20:18   #1440
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe groot je afkeer ook mag wezen voor deze figuur en zijn entourage, mag men toch ook weer niet uit het oog verliezen dat, zelfs hij, ook goede zaken realiseerde. Hierover ga ik niet verder uitweiden, een aantal van die zaken kun je met enig speurwerk zelf makkelijk terug vinden.
Ik heb gespeurd en geen goede zaken gevonden. uiteraard heeft een bedrijf zoals Topf und Sohn, die de crematoriumovens produceerde en leverde aan Auschwitz (e.a. kampen) haar ovens verder kunnen perfectioneren en zowel tijdens als na de oorlog 'goede zaken' gedaan.

Ook dat Hitler de autostrades heeft bedacht is een mythe, die autostrades werden al in de jaren twintig aangelegd in de VS, Italië en ook tijdens de Weimar Republiek tijden het interbellum in Duitsland. Ook met de bouw van autostrades heeft hij de werkloosheid niet kunnen oplossen want slechts een fractie van de massa werklozen ging aan de slag in de wegenbouw.

De werkloosheid in Duitsland heeft Hitler enkel kunnen 'oplossen' toen hij de oorlog voorbereidde en alle mankracht in de wapenfabrieken en toeleveringsbedrijven aan het werk zette, tevens Organisation Todt aan het werk zette om de Siegfriedlinie te bouwen en later de Atlantische Muur, correctie: de mensen gedwongen aan het werk zette.

U zal ongetwijfeld andere voorbeelden kunnen geven, waar ik dan ook echt belangstellend naar uitkijk.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be