Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 19:52   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Dus de oplossing van de vergijzing is om nog meer mensen in te voeren die op hun buurt ook weer gaan vergrijzen waarna nog meer mensen dienen ingevoerd te worden om dit op te vangen waarna... ?
De vergrijzing is een acuut en actueel probleem dat zich echter vanzelf zal oplossen wegens de immer bestaande demografische fluctuaties maar vandaag de dag wordt deze term politiek gebruikt en misbruikt door partijen die de mensen die uit arme landen komen toegestroomd enkel zien als eenvoudig te manipuleren kiesvee.
hey! long time no see wimpeus!

Ik dacht al, waar heb ik die gezonde redeneringen nog gehoord!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:52   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ga eens met uw wagen tanken.
so? over welke verrijking heb je het dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 20:01   #63
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
je bent en leugenaarsters omdat je leugens verkondigt, nl zoals aangetoond in deze post:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=43

integratiebevorderend? Leugens bevorderen de integratie niet.
En vertel mij dan eens waarom volgens jou onze sociale zekerheid dan wel onbetaalbaar aan het worden is en als een kaartenhuisje in elkaar zakt.
Oud 30 juli 2008, 20:03   #64
Boadicea

Standaard

Citaat:
Allochtonen hebben recht - op papier.
Autochtonen moeten niet zwijgen. Wat is dat voor onzin?

maar in plaats van een racisme dat de arbeiders verdeelt kunnen allochtonen en autochtonen zich beter samen tegen hun echt onderdrukkers keren en de kapitalisten aanpakken. Racisme verdeelt de arbeidersklasse,net als nationalisme, sexisme en andere middelen die de burgerij gebruikt om de arbeidersklasse te verdelen en dus te verzwakken.
Wel, was mijn voorstel dan geen goed initiatief?
Oud 30 juli 2008, 20:07   #65
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En vertel mij dan eens waarom volgens jou onze sociale zekerheid dan wel onbetaalbaar aan het worden is en als een kaartenhuisje in elkaar zakt.
Omdat enerzijds:
- de vergrijzing de medische kosten de hoogte injaagt
-omdat alle regeringen die gehad hebben de patronale bijdragen aan de SZ hebben verminderd. Fiscale cadeau's van onze neoliberale regringen, zonder dat hiertegenover ook maar enige verplichting van de bazen stond.
Maw, de bazen (Belgische of andere) worden rijker, op het kap van onze oudjes.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 20:08   #66
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, was mijn voorstel dan geen goed initiatief?
Je klinkt eerder als een verkrachter die staande houdt dat zijn slachtoffer er stiekem toch van genoot.

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 juli 2008 om 20:11.
Oud 30 juli 2008, 20:37   #67
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Allochtonen hebben recht - op papier.
Autochtonen moeten niet zwijgen. Wat is dat voor onzin?

maar in plaats van een racisme dat de arbeiders verdeelt kunnen allochtonen en autochtonen zich beter samen tegen hun echt onderdrukkers keren en de kapitalisten aanpakken. Racisme verdeelt de arbeidersklasse,net als nationalisme, sexisme en andere middelen die de burgerij gebruikt om de arbeidersklasse te verdelen en dus te verzwakken.
Sorry, maar je loopt 70 jaar achter. Er is allang geen "arbeidersklasse" of "burgerij" meer.
Oud 30 juli 2008, 20:41   #68
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Sorry, maar je loopt 70 jaar achter. Er is allang geen "arbeidersklasse" of "burgerij" meer.
De nationale Bank van Belgie - echt geen bastion van links - denkt daart nochtans anders over.
Oud 30 juli 2008, 20:50   #69
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat enerzijds:
- de vergrijzing de medische kosten de hoogte injaagt
-omdat alle regeringen die gehad hebben de patronale bijdragen aan de SZ hebben verminderd. Fiscale cadeau's van onze neoliberale regringen, zonder dat hiertegenover ook maar enige verplichting van de bazen stond.
Maw, de bazen (Belgische of andere) worden rijker, op het kap van onze oudjes.
ALs je onze inkomenbelasting en SZ samentelt betalen we meer dan bvb de Denen, maar krijgen er minder voor terug. De vergrijzing was 60 jaar geleden voorzienbaar, maar werd pas enkele jaren geleden actueel. Nml na de beursval van 2000 - 2001. Toeval? Of verkeerde beleggingen met ONZE centjes?
Oud 30 juli 2008, 20:51   #70
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nationale Bank van Belgie - echt geen bastion van links - denkt daart nochtans anders over.
Hoe denkt de bank dan?
Oud 30 juli 2008, 21:01   #71
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

IMO is conservatisme een beletsel voor vooruitgang, maar het is nog altijd beter dan progressisme dat nog vooruit wil als het op de rand van een afgrond staat, en dit alleen omdat de "progressieve" ideologie dit vereist.
Oud 30 juli 2008, 21:39   #72
driewerf

Standaard

Citaat:
Hoe denkt de bank dan?
volgens de officiele statistieken (en er zijn geen echte redenen om hieraan te twijfelen) werkt 86% van de actieve bevolking voor een loon. ze behoren dus tot de arbeidersklasse.
Oud 30 juli 2008, 22:21   #73
Boadicea

Standaard

Citaat:
Je klinkt eerder als een verkrachter die staande houdt dat zijn slachtoffer er stiekem toch van genoot.
Waarom vindt je kerk- en kraanbezettingen WEL kunnen, maar begin je plots van je oren te maken, als het een moskee is die bezet gaat worden en niet door mensen met problemen uit het buitenland, maar door autochtonen die ook in de put zitten?
Oud 30 juli 2008, 22:28   #74
Boadicea

Standaard

Citaat:
ALs je onze inkomenbelasting en SZ samentelt betalen we meer dan bvb de Denen, maar krijgen er minder voor terug. De vergrijzing was 60 jaar geleden voorzienbaar, maar werd pas enkele jaren geleden actueel. Nml na de beursval van 2000 - 2001. Toeval? Of verkeerde beleggingen met ONZE centjes?
En laten we niet vergeten dat al wie volgens hen naar hier komt om onze pensioenen te betalen, dikwijls ook van een uitkering leeft en onder het mom van gezinshereniging zijn oudjes ook nog eens naar hier laat komen voor het pensioen.

Om dan nog te zwijgen over de vele zwartwerkers hier, die enerzijds een uitkering ontvangen, zonder er anderzijds nog iets voor bij af te dragen, in hun job. En daarbij wijs ik zeker niet altijd naar de migranten.

Toch zijn er bij die ten onrechte uitkeringen ontvangen, omdat ze het systeem oplichten en daar zou men ook eens werk van moeten maken. Hoe komt het dat sommigen doordat ze met bepaalde papieren sjoemelen, 3 verschillende uitkeringen kunnen combineren?

En ik weet weinig Belgen waar deze sjoemel mee werkt, want die zijn hier grondig geregisteerd door ons systeem, maar wie geen Belgische roots heeft ... er bestaan vooral in Oost-Europa speciale reisbureaus, die mensen hier wel wegwijs maken in ons sociaal systeem en hoe ze er het meest uit kunnen halen.

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ken veel autochtonen met zware gezondheidsklachten, die maar niet invalide verklaard worden, terwijl mijn huisarts een Marokkaanse patiënt over de vloer kreeg, die invalide verklaard was dankzij een simpel verschot.
Kan iemand dat eens verklaren?
Oud 30 juli 2008, 23:49   #75
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Waren het moslims die priester Deans uit zijn priesterambt wilden ontzetten?
Dat peis ik niet, maar praten over het verleden is zo blassee. We leven nu en nu zijn de moslims een zeer groot probleem !
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:51   #76
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Dus de oplossing van de vergijzing is om nog meer mensen in te voeren die op hun buurt ook weer gaan vergrijzen waarna nog meer mensen dienen ingevoerd te worden om dit op te vangen waarna... ?
De vergrijzing is een acuut en actueel probleem dat zich echter vanzelf zal oplossen wegens de immer bestaande demografische fluctuaties maar vandaag de dag wordt deze term politiek gebruikt en misbruikt door partijen die de mensen die uit arme landen komen toegestroomd enkel zien als eenvoudig te manipuleren kiesvee.
Inderdaad en kijk die hebben dan nog eens een achterlijke oorlogszuchtige maar vooral veroveringsreligie mee. bah !
Oud 30 juli 2008, 23:52   #77
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel !
Oud 31 juli 2008, 00:01   #78
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Dat peis ik niet, maar praten over het verleden is zo blassee. We leven nu en nu zijn de moslims een zeer groot probleem !
Dat peins ik niet
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 00:19   #79
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat peins ik niet
Tja uit ervaring moet ik zeggen dat ik de islam een groot gevaar vind voor mijn vrijheid en alle vrouwen die houden van hun vrijheid. Ik ben ook tegen de islam omwille van het halal. Laten we onze normen en waarden behouden en humaan blijven. Omwille van een achterlijke religie hoeven de diertjes niet te lijden. Ik ben tegen de islam omdat deze stelt dat andersgelovige achtergesteld moeten worden. Ik ben tegen de islam omdat ze homohaat prediken. Ik ben tegen de islam omdat ze afvallige heel slecht behnadelen en bedreigen. Ik ben tegen de islam omwille dat sommige jongeren hun religie misbruiken om boel te maken met de autochtone bevolking. Idem voor de autochtone niet bedekte vrouw. Ik ben tegen de islam omdat die strijden voor assimilatie en verovering, nu al eisen ze dat ons normen en cultuur zoals de kerstboom worden afgenomen. Ik ben tegen de islam omwille van de eremoord omdat meisjes zich willen integeren. Ik ben tegen de islam omdat ze zich niet integeren maar assimileren. Ik ben tegen de islam omdat ze gewoon in strijd is met onze democratie waar iedereen gelijk is. Ik vind dan ook dat de pocos de zwarten van nu dienen een halt toegeroepen te worden zodat elke burger van dit land dezelfde behandeling krijgt. Hierdoor zal de moslim wel moeten integreren of verkiezen naar een islamland te gaan wonen.

Iedereen gelijk voor de wet geen toegevingen meer. zeker naar de extremistische islam politiekers bij spa/spitit moet duidelijk worden gemaakt , dat men geen haat mag prediken en ongelijkheid mag prediken. Kijk naar het voorbeeld van lier : moslimkinderen werden verboden met autochtone te spelen wegens ongelovige - de vrouwendag bedoelt om te integeren werd een islamitische dag, met alle gevolgen van dien. De dame die dit in het leven riep zou zich omdraaien in haar graf als ze het zou weten. En dan hebben we nog mimount bousakla ocharme hoe ze die hebben behandeld....dat is pas erg.

Laatst gewijzigd door shaddy : 31 juli 2008 om 00:20.
Oud 31 juli 2008, 00:41   #80
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Natuurlijk wel !
Eigenlijk ja. D'er is een arbeidersklasse. Zoals mijn gebuur die arbeider was voor de spoorweg, wiens vrouw nooit heeft gewerkt en op 60 zijn pensioen heeft, en ook twee eigen huizen. Als bediende heb ik maar een huis.
Niet dat ik het hem niet gun, maar het cliché van uitgebuite arbeider is wel belachelijk aan 't worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be