Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 23:33   #361
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Seg tuttefrutsletje van me!!

Als ik zeg bukken dan buk je!

Verstaan!

Je kan veel zeggen hoor; of er veel zal gebeuren is maar een andere vraag.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:36   #362
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Omdat veel mensen graag een afwisselende, sociale, avontuurlijke, spannende, niet-saaie, ... job hebben waarbij ze liefst zo weinig mogelijk moeten doen?
Eerlijk: ik denk dat de meeste mensen liever meteen als manager, of neen wat zeg ik: doe maar rechter of notaris willen beginnen, zonder iets te doen.
Werk doen waarbij ze met hun hoofd kunnen werken is ook nog oké, maar met de handen werken wordt blijkbaar gezien als minderwaardig.
Zelfs niet; dat zou te hard werken zijn; betaald worden als die mensen, en er zo min mogelijk voor doen, dat lijkt wel de stelregel te zijn. En vooral veel klagen op mensen die effectief zo betaald worden en er ook effectief voor werken.
Oud 30 juli 2008, 23:41   #363
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat veel mensen graag een afwisselende, sociale, avontuurlijke, spannende, niet-saaie, ... job hebben waarbij ze liefst zo weinig mogelijk moeten doen?
Eerlijk: ik denk dat de meeste mensen liever meteen als manager, of neen wat zeg ik: doe maar rechter of notaris willen beginnen, zonder iets te doen.
Werk doen waarbij ze met hun hoofd kunnen werken is ook nog oké, maar met de handen werken wordt blijkbaar gezien als minderwaardig.
Och het is allemaal niet rozegeur en maneschijn! Aan elk beroep is wel iets natuurlijk, maar als je ouder wordt dan wil je (toch in mijn geval) wat royaler gaan leven en dan is het fijn dat je wat meer verdient dan het gemiddelde inkomen. Je kunt veel meer doen dan een ander en dat maakt het leven nu juist zo leuk.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:43   #364
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

Je kan veel zeggen hoor; of er veel zal gebeuren is maar een andere vraag.
Voor jou een vraag voor mij reeds een weet!

Oud 30 juli 2008, 23:45   #365
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor jou een vraag voor mij reeds een weet!

Ah, ben jij mijn boekhouder dan?
Oud 30 juli 2008, 23:48   #366
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ah, ben jij mijn boekhouder dan?
Met dat inkomen van jou heb je toch geen boekhouder nodig!

P.S: gun me dat één berichtje nog en ik haal de duizend vandaag!!!!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 30 juli 2008 om 23:48.
Oud 30 juli 2008, 23:58   #367
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dat inkomen van jou heb je toch geen boekhouder nodig!
Ben je nu weer aan het denken? Of weet je het nu al? (hoeveel mag ik incasseren, zeg eens )

Citaat:
P.S: gun me dat één berichtje nog en ik haal de duizend vandaag!!!!
Bij deze; leef je uit!
Oud 31 juli 2008, 00:05   #368
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ben je nu weer aan het denken? Of weet je het nu al? (hoeveel mag ik incasseren, zeg eens )
Doe je bokshandschoentjes al maar aan!

Maar een gewaarschuwd man is er twee waard hé.

Citaat:
Bij deze; leef je uit!
Oef!!

Nu dat ik weer eens gepromoveerd ben ga ik slapen!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 juli 2008 om 00:05.
Oud 31 juli 2008, 00:12   #369
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
Je zegt het zelf, je hebt de kans gekregen door te gaan studeren...
Hoeveel ongeschoolden zijn dat niet door eigen wil maar door socio-economische redenen?
daar al eens bij stil gestaan?
Deze personen werken om te overleven... meer hebben ze niet als loon...
Pure onzin. In onze buurt is er een bedrijfje dat geleid wordt door een voormalige BUSO-leerling. Zijn vrouw doet de boekhouding; hij verzorgt de technische kant van het bedrijf. Resultaat is dat het koppel mooi geld verdient.

Kortom, wie wil werken, heeft daartoe heel veel mogelijkheden. Ongeacht of nu je met een hele litanie diploma's op je rug rondloopt of niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 05:03   #370
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en? Moet er dan een andere stem te horen zijn in een topic waar beroepsdoppers quasi verheerlijkt worden door sommigen?
De vraag is Sfax of het allemaal beroepsdoppers zijn nietwaar?
Ik vraag mij af of u ooit al wel eens miserie in uw leven heeft gehad,zo koud en kil,zo iedereen in een hokje plaatsen.
Natuurlijk zijn er beroepsdoppers net zoals er luie werkenden zijn,waar de goede krachten moeten voor bijspringen,de vraag is als die dan ontslagen worden, gaat ge die dan vervangen door de beroepsdoppers?
Economie beste staat of valt met de inbreng van kapitaal en het binnenkomen van winst gekoppeld aan het afdragen van belastingen voor de staat,wie laat er al jaren de werklozen in de kou staan wat werk betreft omdat er torenhoge lasten liggen op de aanwerving van personeel?
Wie heeft ervoor gezorgd dat er in de eerste plaats zoveel doppers waren?
Gaat ge nu ook het systeem bekritiseren dat duizenden enigzins van de armoede redt,of is uw weerkerende kritiek altijd en alleen bedoeld op de mensen die tussen de mazen van het net vallen?
Dan ben jij wel de laatste die kritiek moet hebben nietwaar!
Oud 31 juli 2008, 05:05   #371
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Pure onzin. In onze buurt is er een bedrijfje dat geleid wordt door een voormalige BUSO-leerling. Zijn vrouw doet de boekhouding; hij verzorgt de technische kant van het bedrijf. Resultaat is dat het koppel mooi geld verdient.

Kortom, wie wil werken, heeft daartoe heel veel mogelijkheden. Ongeacht of nu je met een hele litanie diploma's op je rug rondloopt of niet.
Doppers met startkapitaal die zijn er inderdaad met hopen
Oud 31 juli 2008, 05:26   #372
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zullen de vacature ook niet tonen!

Allemaal zever gezever om weer eens op de werklozen te kunnen vitten hoe lui ze wel zijn!
Er heeft hier ooit een werkgever openlijk achter mensen gevraagd en zelfs doorgegeven dat hij een basisloon van 15€ per uur betaald.
En dat men een volledige opleiding binnen het bedrijf krijgt, omdat men de job niet kan leren op scholen of in andere bedrijven die niet in dezelfde branche werken.

Aantal solicitanten; 0

Hoewel de enige voorwaarden die hij heeft, bereid zijn om te werken is.
Allé werken, meer spelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 05:33   #373
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik vraag mij af of u ooit al wel eens miserie in uw leven heeft gehad,zo koud en kil,zo iedereen in een hokje plaatsen.
Natuurlijk zijn er beroepsdoppers net zoals er luie werkenden zijn,waar de goede krachten moeten voor bijspringen,de vraag is als die dan ontslagen worden, gaat ge die dan vervangen door de beroepsdoppers?
Economie beste staat of valt met de inbreng van kapitaal en het binnenkomen van winst gekoppeld aan het afdragen van belastingen voor de staat,wie laat er al jaren de werklozen in de kou staan wat werk betreft omdat er torenhoge lasten liggen op de aanwerving van personeel?
Gaat ge nu ook het systeem bekritiseren dat duizenden enigzins van de armoede redt,of is uw weerkerende kritiek altijd en alleen bedoeld op de mensen die tussen de mazen van het net vallen?
Dit is iets dat we aan de sossen hebben te danken.

Vroeger moest je gewerkt hebben om te kunnen doppen en moest je 2 maal per dag een stempel gaan halen in het doplokaal.

Nu krijg je dop vanaf dat je de schoolbanken verlaat en moet je enkel je dopkaart in de brievenbus steken, of toch zorgen dat deze in de brievenbus steekt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 06:09   #374
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dit is iets dat we aan de sossen hebben te danken.

Vroeger moest je gewerkt hebben om te kunnen doppen en moest je 2 maal per dag een stempel gaan halen in het doplokaal.

Nu krijg je dop vanaf dat je de schoolbanken verlaat en moet je enkel je dopkaart in de brievenbus steken, of toch zorgen dat deze in de brievenbus steekt.
Juist,maar als het systeem betaalbaar was heb ik daar niemand over horen klagen,nu veel van onze afdragingen gaan naar andere doeleinden (en buitenlanders)gaat men ineens de werkloze als de grote schuldige aanduiden.
Akoord hoor jongeren horen te werken,maar 50+ers die hun steentje 30jaar of meer hebben bijgedragen en ontslagen worden en dan ook doppers zijn en dikwijls geen werk meer vinden of niet gezond genoeg meer zijn moet men dan niet hetzelfde behandelen als pas afgestudeerden of jonge werklozen.
Oud 31 juli 2008, 07:45   #375
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is eerder waarom nuance enkel van één kant moet komen...

Citaat:
Genoeg ja, maar de reden dat ik het nu goed heb, is niet omdat ikzelf of mijn moeder vroeger en nu bij de pakken zijn blijven zitten, of in een hoekje gaan zijn zitten klagen op de maatschappij...

Citaat:
Dat is een vraag die zich inherent neerlegt bij het gegeven beroepsdopper.
De vraag is eerder of je beroepsdoppers accepteert of dat je dat er, "manu militari" zo nodig, uit verwijdert.

Citaat:
Economie beste staat of valt met de inbreng van kapitaal en het binnenkomen van winst gekoppeld aan het afdragen van belastingen voor de staat,
Economie bestaat bij gratie van het afdragen van belastingen? Dat is er eentje die je me eens zal moeten uitleggen.

Citaat:
wie laat er al jaren de werklozen in de kou staan wat werk betreft omdat er torenhoge lasten liggen op de aanwerving van personeel?
Niet echt; wij hebben het systeem nooit gebruikt, laat staan misbruikt, om er te geraken.
Ga ik het systeem bekritiseren? Jazeker.
Oud 31 juli 2008, 09:54   #376
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat zo'n gemakkelijk werk is en zo goed betaald waarom is het dan een knelpuntberoep?
Dat ik het bij god niet mag weten.

't zal minderwaardig zijn zeker?

Gelijk nogal dikwijls tegenwoordig.
Oud 31 juli 2008, 09:58   #377
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd.
Als hogeropgeleide werk je vaak van negen tot zes, en kom je nadien thuis met nog een pak werk...
Inderdaad, of je blijft gewoon op je werk tot de late uurtjes. En ik heb nog nooit een overuur uitbetaald gekregen, beter nog, ik heb nog nooit moeten klokken of me aan tijden moeten houden Als ik wil uitslapen, slaap ik uit (als er geen vergaderingen gepland zijn ed) en als ik eerder naar huis wil, ga ik eerder naar huis.

De realiteit is wel zo dat ik vaak hier savonds nog zit, zowel in mijn huidige job (unief) als in mijn vorige (bedrijf) en het afgeraken van mijn werk is mijn eigen verantwoordelijkheid. Er is niemand die mij komt zeggen wanneer ik iets moet doen en hoe ik iets moet doen.

Opgesomd draai ik dus een pak meer uren als de 40 die ik zou "moeten", maar ik krijg een enorme flexibiliteit terug. Ik denk dat dit wel standaard is voor hooggeschoolden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 10:01   #378
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Doppers met startkapitaal die zijn er inderdaad met hopen
Al ooit gehoord van banken en fondsen voor starters ?

Geld is not an issue als ge een bedrijf wilt opstarten. Een goed businessplan is eerder het probleem. Ik ken genoeg mensen die hun plan al een paar keer door de bank gerejected zagen. Maar als het solide is, geven ze wel geld.

En voor technologie/wetenschap is er ook altijd wel geld aan te vragen hier en daar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 10:58   #379
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Studies spreken dat tegen:

Cockx, B., H. Sneessens et B. Van der Linden (2003), « Allègements des charges sociales : une mesure �*
promouvoir mais �* réformer », Regards Economiques, 15, http://regards.ires.ucl.ac.be/

Laatst gewijzigd door Plantival : 31 juli 2008 om 11:10.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 11:30   #380
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er heeft hier ooit een werkgever openlijk achter mensen gevraagd en zelfs doorgegeven dat hij een basisloon van 15€ per uur betaald.
En dat men een volledige opleiding binnen het bedrijf krijgt, omdat men de job niet kan leren op scholen of in andere bedrijven die niet in dezelfde branche werken.

Aantal solicitanten; 0

Hoewel de enige voorwaarden die hij heeft, bereid zijn om te werken is.
Allé werken, meer spelen.
Ooit ooit!!

Verhaaltjes ja!

Ik wil eieren zien en geen gekakel!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be