![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op het nieuws werd ook verteld dat er 2,5x méér dodelijke ongevallen gebeuren in Belgie/Vlaanderen, omdat men een gevaarlijker gedrag vertoont hierzo, nl veel meer roken, drinken dan in NL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik duid alvast de onverbiddelijke prestatiemaatschappij en de celebrity- en schoonheidscultus van de laatste jaren als grote boosdoener aan, die ons op ieder moment van de dag door het strot gedramd wordt. Er ontstaat overdreven zelfkritiek en afkeuring ten aanzien van eventuele tekortkomingen. Uiteindelijk ga je jezelf saboteren en denken de nodige kwaliteiten te missen om gelukkig te kunnen zijn of graag gezien te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik dan ook even een schuldje geven aan de boze wereld die maakt dat ouders al zo geconditioneerd zijn dat ze al voor de geboorte van hun kleine een parking zoeken om het ukkie te dumpen tot 's avonds laat, en alle verdere vervreemding en eenzaamheid die de daaropvolgende jaren nog staat te komen... Jongeren lopen te kwijnen met hun zielepijn en niemand die ernaar omkijkt. Ik hoorde jaren terug van zo'n jongetje, dat zat op internaat en was zo eenzaam, die kon alleen tegen zijn moeder praten als die al lag te slapen, dan kroop hij die kamer in en zat hij tegen haar aan te praten terwijl zij snurkte. ![]() Misschien een clue? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kan. Maar dit is ook een gegeven...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nog NOOIT een land gezien waar men zijn medemens van kop tot teen inspecteert, zoals men in België/Brussel doet. Beschamend gewoon. Ik ben ook gepest in Brussel, voor mijn grootte (als kleintje) en mijn accent (als Hollandse) en als kind zelfs voor mijn hippe kleren (jeans toen alle andere meisjes donkerblauwe overgooiers droegen). Tolerant hierzo? Not in my books! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Alles begint bij de opvoeding. Men geeft de schuld aan de maatschappij, aan de crisis in de politiek ![]() En zo heeft niemand de verantwoordelijkheid. Kids die met aandacht en liefde worden opgevoed die laten zich niet depressief worden door een kranteartikel over Yves Leterme of Afghanistan. Totaal abstract. Kids die opgevoed zijn als waardevolle wezens die hebben die kracht wel om daar tegen te kunnen. Ik vrees dat de Belgische politici niet die bagage meegekregen hebben en het land mee de verdommenis slepen. Geeft niet, voor mij is dat ook ok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'De moderne mens' is wellicht wèl diegene die daaraan zou kunnen ontsnappen, rekening houdend met de ontwikkeling van 'de moderne wetenschap'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Het is de wrijving tussen de kerktorenmentaliteit en modern individualisme.
Het probleem is niet het individualisme, velen denken dat omdat dat het laatst kwam en doen dan onnozele dingen die alleen een symbolische waarde hebben: extreem rechts stemmen, kinderen ineens volgens oude normen en waarden proberen op te voeden terwijl die normen en waarden in de buitenwereld (buiten het gezin) niet meer gelden. Al die pogingen veroorzaken nog meer wrijving en spanning. Goed bezig. Een objectief beeld hebben van heel het gedoe? Neen hoor, liever koppig vasthouden aan het perspectief op de wereld vanuit de kerktoren mentaliteit. Want dat kennen ze... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Stookolie: plus 60 procent. Aardgas: plus 52 procent. Spaghetti: plus 42 procent. Diesel: plus 32 procent. Benzine: plus 32 procent. Elektriciteit: plus 20 procent. De onderliggende cijfers bij de recordinflatie zijn ronduit hallucinant. Het kan al lang niet meer ontkend worden: het leven is de voorbije maanden alweer fors duurder geworden. De enorme daling van het consumentenvertrouwen bewijst dat de verbruikers dat tot in hun portemonnee voelen. Het is, qua geloof in de toekomst, pessimisme troef. Vakbonden en werkgevers komen niet verder dan een diepe zucht als ze naar de recordinflatie kijken - deze maand is ze opgelopen tot 5,91 procent, een niveau dat ze sinds 1984 niet meer had gehaald." Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben? ![]() Laatst gewijzigd door roskam : 31 juli 2008 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 31 juli 2008 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe zit het bv met euthanasie? Over welke leeftijdsgroepen wordt hier gepraat? Wat is de levensverwachting in Nederland? Hoe zit het met andere landen? Hoe wordt zelfmoord vastgesteld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry maar ik vind dit geleuter!
Ik geloof helemaal niet in die geborgenheid uit vroegere dorpen, waar het allemaal zo gezellig was. Het leek me eerder verstikkend met de roddel en achterklap en angst voor meneer pastoor. Al evenmin denk ik dat religie mensen gelukkiger maakt en dus zelfmoord voorkomt, eerder dat zoals ook anderen reeds aanhaalden, het taboe wat religie op zelfmoord legt een rol zal hebben gespeeld. Mensen die het leven zo zwaar vinden dat ze er ene einde aanwillen maken hebben nood aan zorg, opvang en begrip, blijkbaar maakt Nederland daar meer werk van dan Vlaanderen, dus zal dit misschien wel een goede verklaring zijn. Veel mensen bevinden zich in uitzichtloze situaties, met weinig toekomst, financiele zorgen, weinig mogelijkheden om kwalitatief een beter leven te veroveren... Drugs zie ik niet als oorzaak; wel als geleider, wie al depressief is zal dit door het blowen bijvoorbeeld meer worden, omdat dit je stemming versterkt.Maar het probleem is dan ook niet de drug maar je stemming, zelfde geldt voor alcohol( mis) gebruik. |
![]() |
![]() |