![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1461 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Stel dat u morgen één Belg tegenkomt met aziatisch (chinees?) uiterlijk en tegen u zegt: "Ik ben 100% Vlaming!", gaat u dan ook deze 'positieve' ervaring naar de ganse groep 'Belgen chinezen' projecteren, of besluit u dat dit wel een uitzondering moèt zijn, want u herinnert zich die andere chinees nog die het tegenovergestelde beweerde? Laatst gewijzigd door roskam : 31 juli 2008 om 11:34. |
|
|
|
|
|
|
#1462 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik ben Belg en Jood.
Ik beschouw me Belg ookal weet ik dat ik voor de niet-Joden nooit als Belg gezien zal worden. Mijn overgrootvader verliet Polen en immigreerde naar Belgie. Er werd niet meer Pools gesproken(Joods enkel tijdens het Thora leren) en pasten zich aan de Belgische normen. Al de (klein)kinderen kregen een Belgische opvoeding,natuurlijk ook een religeuse Joodse opvoeding.(wat een bijzaak is) Ik voel me verbonden met een Jood in het buitenland door hetzelfde geloof en omdat we uiteindelijk van dezelfde grootvaders afstammen. Maar een Belg(Vlaming of Waal) zie ik ook iemand die tot mijn groep behoort. Een Jood vergelijken met Armenier of Chinees is absurd. Een Chinees komt uit China,een Fransman uit Frankrijk maar een Jood is loyaal tot de land waar hij woont.(dat Chasidim anders gekleed gaan betekent niks)Enige land waar al de Joden voor een lange periode woonden was Erets Yisrael(Israel vandaag + deel Joradanie en Egypte) en werden daar verjaagd en sindsdien hebben ze zich in groepen verdeeld en wereldwijd aangepast aan hun nieuwe landen. En doe geen veel moeite,het is heel eenvoudig waarom Hitler de Joden gehaat heeft,Joods Duitsland was een imperium en dat knaagde bij velen. |
|
|
|
|
|
#1463 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Vlaming, Waal, Turk, zwart, blank, jood, christen, moslim, wat doet het ertoe? Maar ja, in bepaalde kringen werd destijds "cosmopoliet" als scheldwoord gebruikt, hé? Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 11:46. |
||
|
|
|
|
|
#1464 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
waar trek ik ook maar één negatieve conclusie? En waar projecteer ik wat? Ik zie dat je overloopt van de vooroordelen
|
|
|
|
|
#1465 |
|
|
beste filosoof, welk etiket heb ik gekleefd?
|
|
|
|
#1466 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1467 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Oftwel geef je iemand de Belgische identiteit en is deze vanaf dan gelijk aan alle Belgen, in rechten en plichten, oftewel naturaliseer je niemand. Maar mensen kapittelen om ze dan later te criminaliseren om de eenvoudige reden dat ze van andere origine zijn, of het enkel nog aan hun uiterlijke kenmerken te merken valt, is racisme logisch gevolgd door discriminatie. |
|
|
|
|
|
|
#1468 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is nochtans ook de stelling van het Antwerps stadsbestuur hoor. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 31 juli 2008 om 12:40. |
||
|
|
|
|
|
#1469 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
||
|
|
|
|
|
#1470 | |
|
|
Citaat:
Een waar probleem. "Die café", "De Beest" en "Het Stad", "Het school", "Het Ster". Ik ga een linguistische klacht neerleggen. |
|
|
|
|
|
|
#1471 |
|
Minister-President
|
't Stad =/= Het Stad. 't Stad is eigenlijk gewoon d' Stad, dus correct. "Die café" is natuurlijk fout.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
#1472 |
|
|
de beest
het school het ster die café ... |
|
|
|
|
|
#1473 | |
|
|
Citaat:
Alle substantieven moeten de - woorden worden. En geen discriminatie meer op basis van geslacht. De koe, hij geeft melk. En ook geen sterke werkwoorden meer in deze maatschappij van mietjes. Melken, melkte , gemelkt. Stelen, steelde , gesteeld. Begrijpt?!
|
|
|
|
#1474 |
|
|
Ach, die Antwerpenaren doen gewoon alsof ze een eigen taal hebben door de en het te verwisselen.
Laat ze ook maar. En dan verbaasd over het reputatie van het Antwepenaar. |
|
|
|
|
|
#1475 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En dan nog verbaasd over de reputatie van den Hollander.
|
|
|
|
|
|
#1476 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1477 |
|
Minister-President
|
Wat is daar moeilijk aan?
|
|
|
|
|
#1478 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1479 |
|
Minister-President
|
In ieder geval zit je al in het juiste topic om te zeveren.
|
|
|
|
|
#1480 |
|
Banneling
|
Allo zeg! Hoeveel van het half miljoen Antwerpenaren moeten dan wel allochtonen (=2de rangsburgers) zijn? Maar Wouter van Belleghem (Vlaamsere naam kan niet meer) is gelukkig wel een echte volbloed Vlaming.
|
|
|
|