Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 18:03   #81
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dit is wel al gebeurd. Invloed van het bewustzijn op fysische random generatoren. Maar skeptici accepteren dit niet als bewijs. Het bewijs is nochtans al lang geleverd hoor.

Of precognitieve conductantie van de huid net voor het zien van emotionele fotos. Ook statisch significant bewezen. Was hier ergens al op het forum gepost maar natuurlijk geeneen van de skeptici die erop inging.
Helaas is het niet voldoende om te WILLEn dat iets bewezen is, dat dat ook zo is.
Eens te meer betrappen we je hier op vergevorderde subjectiviteit Exodus. Dat onderzoek heb ik bekeken en het was NIET voldoende om de conclusies te trekken die jij hier meent te moeten trekken.

Jij zou een verschrikkelijk luizige wetenschapper zijn, maar dat wist je waarschijnlijk zelf al lang...
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 10:02   #82
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is niet correct. Er waren voldoende zaken die niet correct bleken te zijn, en de zaken die inderdaad bleken te kloppen, waren nogal voorspelbaar (een wit huis en een hond, wauw...)
Je laat hier wel heel veel weg.

bijvoorbeeld het feit dat het een eiland was en dat er vliegtuigen landen op het strand enzo. De naam had hij ook juist. Toch wel wat details voor zo een jong kind.
Oud 1 augustus 2008, 10:05   #83
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Helaas is het niet voldoende om te WILLEn dat iets bewezen is, dat dat ook zo is.
Eens te meer betrappen we je hier op vergevorderde subjectiviteit Exodus. Dat onderzoek heb ik bekeken en het was NIET voldoende om de conclusies te trekken die jij hier meent te moeten trekken.

Jij zou een verschrikkelijk luizige wetenschapper zijn, maar dat wist je waarschijnlijk zelf al lang...
Iedereen kan zeggen dat hij een onderzoek heeft bekeken en dat het niet voldoende was. Het onderzoek toonde wel degelijk precognitieve conductantie van de huid aan (wat wijst op precognitieve emotionele reacties want de conductantie van de huid is daarmee verbonden). Er is geen andere logische verklaring dan dit.
Oud 1 augustus 2008, 14:05   #84
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Iedereen kent het fenomeen wel. Je komt gebeurtenissen of situaties tegen die je al eens eerder hebt gezien. Op dat moment weet je dat het dat ene moment uit een droom was.
Hoe kan een mens iets dromen alvorens het gebeurd is? Voor mij en vele anderen blijft dit een mysterie van het bewustzijn. Ja , voor mij is er meer.
zoals een geheugenstoornis. Komt wel meer voor.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 14:13   #85
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 14:13   #86
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diego Rada
Dat bewustzijn voorafgaat aan materie, of wat wij daar mee aanduiden, was al bekend als spirituele en esoterische kennis, aan yogi's, gnostici en zieners van alle tijden
Nu wordt dit fundamentele aspect opnieuw ontdekt door de grootste wetenschappelijke sceptici bij uitstek, nl de kwantumfysici.
en alzo kan het pantheisme religie en wetenschap verenigen, en ook religies onderling. Het is mijn 'intuitie' dat dit zal gebeuren. Van 'God bestaat niet' naar 'alles is God, en God is bewustzijn' is het slechts een kleine stap, evenals het slechts een kleine stap is van 'God uit zich in de schepping' naar 'God is de schepping'.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 15:34   #87
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen kan zeggen dat hij een onderzoek heeft bekeken en dat het niet voldoende was. Het onderzoek toonde wel degelijk precognitieve conductantie van de huid aan (wat wijst op precognitieve emotionele reacties want de conductantie van de huid is daarmee verbonden). Er is geen andere logische verklaring dan dit.
Je moet mij natuurlijk niet geloven hoor.
Lees dit eens : http://www.lfr.org/LFR/csl/library/MPZjacm.pdf

Citaat:
Conclusions: We examined and ruled out a number of potential artifacts that might have accounted for this finding. To understand these results, we demonstrated by Monte Carlo techniques that a possible explanation is that experimenters may have used their own intuition to initiate experiment runs to somehow sort otherwise random non-specific skin conductance responses into appropriate bins in order to mimic physiological responses. We found experimental evidence to support this idea as an operational mechanism. If this speculation is confirmed in prospective studies, then this intuition-based mimicking of effects may profoundly impact the interpretation of results from complementary and alternative medical studies that use statistical inference to assess outcomes.
Oud 2 augustus 2008, 12:27   #88
exodus

Standaard

Citaat:
Het zegt niets, gewoon een "mogelijke" verklaring zonder bewijs om toch maar te conformeren aan het officiele wereldbeeld.
Oud 2 augustus 2008, 12:36   #89
exodus

Standaard

Citaat:

Man toch , wat jij kopieert staat zelfs niet in het document. Je doet hier aan regelrechte bronvervalsing. Hun conclusies zijn veel uitgebreider en genuanceerder. Man man...
Oud 2 augustus 2008, 13:02   #90
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Man toch , wat jij kopieert staat zelfs niet in het document. Je doet hier aan regelrechte bronvervalsing. Hun conclusies zijn veel uitgebreider en genuanceerder. Man man...
Dat zijn WEL hun conclusies, maar voor jou moet het blijkbaar letterlijk hetzelfde zijn.

Die 'conclusions' die ik kopieerde staan bij de beschrijving van het artikel hier :
http://www.lfr.org/LFR/csl/academic/library.html

Letterlijk ja. Man, man toch.
Oud 17 augustus 2008, 23:58   #91
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en alzo kan het pantheisme religie en wetenschap verenigen, en ook religies onderling. Het is mijn 'intuitie' dat dit zal gebeuren. Van 'God bestaat niet' naar 'alles is God, en God is bewustzijn' is het slechts een kleine stap, evenals het slechts een kleine stap is van 'God uit zich in de schepping' naar 'God is de schepping'.
Ik wacht dan ook met geduld op een 'wetenschappelijk bewijs', dat je ironie in deze gelijk geeft,
Tot dan lijkt me het pantheisme (gnostiek) als verklaring voor alles, inbegrepen uw en mijn bestaan, plausibeler dan een 'blind toeval' dat 'zomaar' gebeurde...

.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 07:43   #92
exodus

Standaard

Interessante video volledig in het lijn van deze draad. Dit is weer iets wat de harde materialisten nuet kunnen verklaren.

Citaat:
Masaru Emoto (Yokohama, Japan, 1943) is hoofd van het I.H.M. General Research Institute. In de afgelopen jaren heeft hij uitvoerig onderzoek gedaan naar de eigenschappen van water. De resultaten hiervan zijn op schrift gesteld in zijn tweede boek 'The Message of Water' (De Boodschap van Water).

# Bijzondere woorden vormen bijzondere kristallen
# Verschillende soorten muziek veroorzaken gevarieerde patronen van waterkristallen
# Je wordt wat je denkt (en mensen bestaan voor meer dan 66% uit water)
# De kracht van gedachten, taal en geluid kan zelfs water schoonmaken en desinfecteren.

Bron: Link en compleet verhaal Welcome to the world of water

Message from the water
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=907
Oud 4 september 2008, 08:20   #93
exodus

Standaard

Interessant... Een mogelijke verklaring die een afwijking neemt van de harde materialisticshe.

Citaat:
Does Memory Reside Outside the Brain?
By Leonardo Vintiñi

After decades of investigation, scientists are still unable to explain why no part of the brain seems responsible for storing memories.

Most people assume that our memories must exist somewhere inside our heads. But try as they might, medical investigators have been unable to determine which cerebral region actually stores what we remember. Could it be that our memories actually dwell in a space outside our physical structure?

Biologist, author, and investigator Dr. Rupert Sheldrake notes that the search for the mind has gone in two opposite directions. While a majority of scientists have been searching inside the skull, he looks outside.

According to Sheldrake, author of numerous scientific books and articles, memory does not reside in any geographic region of the cerebrum, but instead in a kind of field surrounding and permeating the brain. Meanwhile, the brain itself acts as a “decoder” for the flux of information produced by the interaction of each person with their environment.

In his paper “Mind, Memory, and Archetype Morphic Resonance and the Collective Unconscious” published in the journal Psychological Perspectives, Sheldrake likens the brain to a TV set—drawing an analogy to explain how the mind and brain interact.

“If I damaged your TV set so that you were unable to receive certain channels, or if I made the TV set aphasic by destroying the part of it concerned with the production of sound so that you could still get the pictures but could not get the sound, this would not prove that the sound or the pictures were stored inside the TV set.
Lees verder op:

http://en.epochtimes.com/n2/science-...ious-3486.html

Laatst gewijzigd door exodus : 4 september 2008 om 08:20.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 00:32   #94
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja komaan... vergeet het
het dingetje is wel behandeld geweest in één of andere thread... oa ik, firestone en Parcival hebben daar nog op geregeerd

wat jij hier nu even in 't kort komt te zeggen ( dat rode dus ) is dat wanneer iets ( test, onderoek, artikle... noem maar op ) in je kraam past dat automatisch waar zou zijn en elke kritiek overstijgt

soms vraag ik me echt af of je nog maar een notie hebt van waaraan serieus onderzoek zou moeten voldoen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 00:35   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
héhé

dien déj�* vue is al lang achterhaald... uiteraard blijft het vreemd voor het subject
Oud 8 september 2008, 00:42   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik wacht dan ook met geduld op een 'wetenschappelijk bewijs', dat je ironie in deze gelijk geeft,
Tot dan lijkt me het pantheisme (gnostiek) als verklaring voor alles, inbegrepen uw en mijn bestaan, plausibeler dan een 'blind toeval' dat 'zomaar' gebeurde...
wat heeft een mogelijke linking van alles nu weer plots de maken met een bewustzijn van dat alles verheven tot een goddelijke iets ?
het zou kunnen hoor... en eens dat vooropgesteld begrijp ik je euforie onstaan door wetenschappelijke ontdekkingen die die richting bevestigen
maar het is wishful thinking zolang het niet omgekeerd is
Oud 8 september 2008, 11:14   #97
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja komaan... vergeet het
het dingetje is wel behandeld geweest in één of andere thread... oa ik, firestone en Parcival hebben daar nog op geregeerd

wat jij hier nu even in 't kort komt te zeggen ( dat rode dus ) is dat wanneer iets ( test, onderoek, artikle... noem maar op ) in je kraam past dat automatisch waar zou zijn en elke kritiek overstijgt
Neen, maar ik heb het gepost en er is geen deftig weerwoord op gekomen. Wat mij betreft is dat paper sluitend en bestaat er geen andere conclusie dan dat het om een onbewuste précognitie gaat.
Oud 8 september 2008, 11:16   #98
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik heb het gepost en er is geen deftig weerwoord op gekomen. Wat mij betreft is dat paper sluitend en bestaat er geen andere conclusie dan dat het om een onbewuste précognitie gaat.

Tuurlijk mag je dat denken, het is alleen niet overtuigend voor mensen met een minimum aan kritische ingesteldheid.

Jij wil gewoon te graag geloven.
Oud 8 september 2008, 11:18   #99
parcifal
Banneling

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 september 2008 om 11:23.
Oud 8 september 2008, 11:48   #100
exodus

Standaard

Er is net een nieuwe studie gedaan die deze précognitie nogmaals bevestigd. Ditmaal met het hart in plaats van huid conductantie.

Citaat:

Je hart kent de toekomst al 5 tot 7 seconden van te voren

Of die contact zoeken met een geliefde juist op het moment dat die geliefde in gevaar is. Is dat intuïtie? Toeval? Beschikken die mensen over informatie over de toekomst? Die vragen wilde HeartMath beantwoorden met het volgende experiment.

Een vrouw zit voor een computerscherm. De middelvinger van haar rechterhand is verbonden met een sensor die haar hartritme vastlegt; op haar hoofd zitten sensoren die haar hersengolven vastleggen. Het scherm is zwart. Na een interval verschijnt een beeld op het scherm. Dan wordt het weer zwart. Na een tijdje verschijnt weer een beeld. Het scherm wordt weer zwart. En dat proces gaat geruime tijd door.

Wat blijkt? Steeds vijf tot zeven seconden voordat een 'wreed' beeld op het scherm verschijnt, slaat de grafiek die het hartritme aangeeft, uit - terwijl de verschijning van een 'lief' beeld zo'n uitslag n�*et laat zien.

Maar ook: het hartritme laat eerst zien dat een negatief beeld op komst is; de hersengolven reageren een paar seconden later - maar nog steeds voordat het beeld daadwerkelijk op het scherm verschijnt.

Rollin McCraty, directeur reserach van HeartMath, spreekt van één van de meest baanbrekende onderzoeken van zijn instituut: 'Dit onderzoek bewijst dat mensen zich kennelijk intuïtief bewust zijn van toekomstige negatieve gebeurtenissen. Het bewijst dat het menselijk hart toegang heeft tot een informatieveld.'
Lees verder op:

http://www.asmi-ikben.nl/Hart&toekomst.html

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be