Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 20:30   #501
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Hoop leidt naar wanhoop en wanhoop naar destructie!
Hopen zonder daarmee iets te doen, dan leidt tot wanhoop. Tavek lijkt me niet bepaald de persoon die bij de pakken blijft zitten...
Maar misschien ken je zijn loon ook wel en stelt dat in vergelijking met het jouwe ook weer niet veel voor of zo
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 20:32   #502
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met teveel vrijheden en hoge lonen?

Geef eens een concreet v.b?

Je doet gewoon wat ervan je verwacht wordt! Niet meer niet minder, toch?

Veel vrijheid en een hoog loon is zeldzaam te vinden!

Ik ken toch fatsoenlijke bedrijven die hun werknemers goed behandelen en goed uitbetalen en waar er geen competitieve sfeer heerst en toch draaien die bedrijven al jaren heel goed. Als je gewoon doet wat van je verwacht wordt en je wordt daar goed voor betaald en er heerst een goede sfeer, dan zie ik niet in waarom er afgunst en competitie moet zijn onderling.
Zeg ik dat ze slecht moeten behandeld worden toch?

Als baas/werkgever moet je altijd het beste voor je personeel zoeken. En het beste is geen vriendjes naast elkander te zetten en hun een beetje tegen elkander te laten uitkomen.

Zoals ik al zei, een beetje de competitie aanzwengelen.

Als baas heb je daar veel werk aan. Niet iedereen is daar geschikt voor.

En van een werknemer krijg je nooit iets terug.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 juli 2008 om 20:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 20:45   #503
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hopen zonder daarmee iets te doen, dan leidt tot wanhoop. Tavek lijkt me niet bepaald de persoon die bij de pakken blijft zitten...
Wat is niet bij de pakken blijven zitten volgens jou?

Stel je voor dat je morgen alles hebt wat je hartje begeert dan zul je na een bepaalde tijd merken dat dat geluksgevoel weer verdwijnt en dan ga je weer zoeken naar iets anders en op't laatste van de rit kom je tot de conclusie dat alles wat je bereikt hebt in je leven 1 grote illusie is. Veel zijn jou al voorgegaan die alles hebben ervaren wat ze maar wilde, maar toch bleven ze nog steeds in een groot leeg gat achter.

Citaat:
Maar misschien ken je zijn loon ook wel en stelt dat in vergelijking met het jouwe ook weer niet veel voor of zo
Dat kan allemaal!

Maar is die daarom gelukkiger als mij!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 juli 2008 om 20:47.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 20:51   #504
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zeg ik dat ze slecht moeten behandeld worden toch?

Als baas/werkgever moet je altijd het beste voor je personeel zoeken. En het beste is geen vriendjes naast elkander te zetten en hun een beetje tegen elkander te laten uitkomen.

Zoals ik al zei, een beetje de competitie aanzwengelen.

Als baas heb je daar veel werk aan. Niet iedereen is daar geschikt voor.

En van een werknemer krijg je nooit iets terug.
Nee, totaal niet mee akkoord!

Als er competitie mee gemoeid is zijn het bullen!

Het is tuurlijk gemakkelijk baasje te spelen en iedereen tegen elkaar op te zetten, maar een baas die zorgt dat zijn werkvolk één team is met een goede sfeer, zonder enige vorm van competitie, dat is bij mij pas een baas!

Het verdeel en heers beleid ben ik niet zo voor te vinden!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 juli 2008 om 20:53.
Oud 31 juli 2008, 21:16   #505
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, totaal niet mee akkoord!

Als er competitie mee gemoeid is zijn het bullen!

Het is tuurlijk gemakkelijk baasje te spelen en iedereen tegen elkaar op te zetten, maar een baas die zorgt dat zijn werkvolk één team is met een goede sfeer, zonder enige vorm van competitie, dat is bij mij pas een baas!

Het verdeel en heers beleid ben ik niet zo voor te vinden!

In een overheidsbedrijf gelden andere regels natuurlijk.

Maar in privé kan je als baas niet tegenover een team van werkers staan die allemaal vriendjes van elkander geworden zijn.
Dan sta je er lijnrecht tegenover.

Ge ziet, het is niet gemakkelijk hé.

Werknemers hebben altijd twee gezichten. één tegen hun makkers en ander tegen hun baas.
Feitelijk regelen ze zelf hun strijd tegen elkaar.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 juli 2008 om 21:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 21:18   #506
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets met je leven doen ipv te zagen dat die boze stoute maatschappij je moet onderhouden...

Citaat:
Stel je voor dat je morgen alles hebt wat je hartje begeert dan zul je na een bepaalde tijd merken dat dat geluksgevoel weer verdwijnt en dan ga je weer zoeken naar iets anders en op't laatste van de rit kom je tot de conclusie dat alles wat je bereikt hebt in je leven 1 grote illusie is. Veel zijn jou al voorgegaan die alles hebben ervaren wat ze maar wilde, maar toch bleven ze nog steeds in een groot leeg gat achter.
Da's geen verbeelding hebben, noemen ze dat dan
Oud 31 juli 2008, 21:55   #507
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
In een overheidsbedrijf gelden andere regels natuurlijk.
Ah ja de overheid dat is idd pas siroop smeren en aan vriendjespolitiek doen! Dat is nog erger dan in de privé. En meestal ook al een verziekte sfeer tussen het personeel.

Citaat:
Maar in privé kan je als baas niet tegenover een team van werkers staan die allemaal vriendjes van elkander geworden zijn.
Dan sta je er lijnrecht tegenover.
Waarom zou je in de privé niet als baas tegenover een team van werkers kunnen staan die vrienden zijn geworden? Zolang dat team doet wat de baas vraagt zie ik geen probleem.

Citaat:
Werknemers hebben altijd twee gezichten. één tegen hun makkers en ander tegen hun baas.
Feitelijk regelen ze zelf hun strijd tegen elkaar.
In de meeste bedrijven is dat jammer genoeg zo dat iedereen twee gezichten heeft, maar daar zitten de meeste bazen niet mee dat er onderlinge conflicten, roddels en ruzie's zijn. Zolang de boel maar draait en ze hun eigen profijt er maar uithalen is dat goed voor de meeste bazen. Spijtig want het zou anders ook kunnen!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 juli 2008 om 22:03.
Oud 31 juli 2008, 22:01   #508
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Iets met je leven doen ipv te zagen dat die boze stoute maatschappij je moet onderhouden...
Je verdraait mijn woorden tot iets wat ik niet gezegd heb!

Wat ik zeg is dat de regering meer fatsoenlijke jobs moet gaan creëeren met een aantrekkelijk loon, want nog veel mensen in Vlaanderen leven in armoede.

Tja sorry dat ik nog iemand ben die zijn brood wil delen hé met een ander, maar ik ben nu éénmaal iemand die niet tegen onrechtvaardigheid kan!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 juli 2008 om 22:10.
Oud 31 juli 2008, 22:15   #509
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=kamiel spieces;3602219]
Citaat:

Wat ik zeg is dat de regering meer fatsoenlijke jobs moet gaan creëeren met een aantrekkelijk loon, want nog veel mensen in Vlaanderen leven in armoede.

Tja sorry dat ik nog iemand ben die zijn brood wil delen hé met een ander, maar ik ben nu éénmaal iemand die niet tegen onrechtvaardigheid kan!
De overheid moet zich juist buiten de economie houden, het is juist door de inmening van de overheid dat er zoveel foutlooptin de economie
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:20   #510
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=kamiel spieces;3602049]
Citaat:

Dat kan allemaal!

Maar is die daarom gelukkiger als mij!
Stel je voor dat ik droom van een betere toekomst voor mijn kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Stel je voor dat ik droom dat mijn achterkleinkinderen nog tussen de bomen kunnen wandelen met hun kinderen.

Wel, dan moet ik zorgen dat die bomen er nog zijn en dat kan niet als ik 1/2van mijn brutto inkomen moet afgeven om een stel jaloerse leeggangers te onderhouden.
Oud 31 juli 2008, 22:29   #511
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als je gewerkt hebt voor grond dan wil dat zeggen dat je beter eerst eens had nagedacht vooraleer te gaan werken

want grond was er al voor er mensen waren en is dus niemands verdienste en dus heeft niemand het recht deze in strikte zin te bezitten en dus is het wel dom om een ander te gaan betalen voor iets dat van nature van iedereen en of van niemand is

in feite heb je gestolen goed gekocht - wat ik heel jammer voor je vind - je bent in de zak gezet - helaas

ps al eens nagedacht hoe grondeigendom historisch is ontstaan ? of ben je mentaal te lui om eens na te denken misschien ? niet nadenken en gewoon gaan werken en met de rest meelopen is natuurlijk gemakkelijk
Ze beseffen nog niet eens waar ze voor aan het werken zijn, dat het gestolen goed is. En maar maandelijks aflossen aan die banken die er maar meer en meer profijt uithalen. Het is al zo ver gekomen dat de geconditioneerde kuddedieren het al meer dan normaal vinden dat ze voor iets afdokken en hun in't zweet ploeteren dagelijks voor iets waar ze eigenlijk sowieso recht op hebben. Maar bon, de mens heeft zich zodanig vermenigvuldigd dat er een overbevolking is en dat grond schaarser en schaarser wordt om te vinden. Om het eigenlijk kort te houden!

De mens heeft er een chaosje van gemaakt en nu maar even kijken hoe dat allemaal gaat aflopen!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 juli 2008 om 22:30.
Oud 31 juli 2008, 22:47   #512
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote=Jantje;3602264]
Citaat:

De overheid moet zich juist buiten de economie houden, het is juist door de inmening van de overheid dat er zoveel foutlooptin de economie
De overheid moet ervoor zorgen in het belang voor de bevolking dat buitenlandse bedrijven geïnteresseerd geraken om hier te komen produceren en anders moeten we maar meer zelf producten gaan fabriceren van eigen bodem. Dat de overheid er maar niet in slaagt om aantrekkelijke jobs te creëeren heeft gewoon te maken omdat ze zelf in onderlinge conflicten liggen en ook uit eigen belang alleen denken om hun eigen zakken te vullen!

Zo'n egoïstische mentaliteit daar creëer je natuurlijk een laks beleid mee!
Oud 31 juli 2008, 22:58   #513
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote=Jantje;3602276]
Citaat:

Stel je voor dat ik droom van een betere toekomst voor mijn kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Stel je voor dat ik droom dat mijn achterkleinkinderen nog tussen de bomen kunnen wandelen met hun kinderen.

Wel, dan moet ik zorgen dat die bomen er nog zijn en dat kan niet als ik 1/2van mijn brutto inkomen moet afgeven om een stel jaloerse leeggangers te onderhouden.
Jij kiest ervoor om kinderen te hebben dus jij bent verantwoordelijk voor ze!

Jij kiest ervoor om in een systeem mee te draaien en 1/2 van je brutto inkomen te verspillen aan leeghangers!

Niemand zegt dat je 1/2 van je brutto inkomen moet afgeven maar als je het niet doet dan heb jij volgend jaar wel een probleem!

Systeem zit toch niet zo goed in elkaar precies hé!
Oud 31 juli 2008, 23:07   #514
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Nu, als jij morgen werkloos wordt dan moet een ander dan weer opdraaien voor jou werkloosheid. Dat is dan wel weer het mooie en eerlijke aan het sociaal systeem in België. Het enigste probleem (en ik blijf het herhalen) is dat er in België veel te weinig aantrekkelijke jobs gecreëerd worden en dan krijg je natuurlijk mensen die jaren van een werkloosheidsvergoeding leven. Maar als je zelf nooit of maar eventjes werkloos bent geweest, dan zul je dat nooit begrijpen, want dan weet je niet beter.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 juli 2008 om 23:07.
Oud 1 augustus 2008, 05:35   #515
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

kamiel spieces , luister hier he.
Om te beginnen heb je een nick gekozen van een figuur dat enorm rijk is en kan leven zoals hij wil.
Het gaat echter om een fictief persoon en dan nog een grootgrondbezitter.

En als men morgen de werkloosheidsuitkeringen voor schoolvertalers afschaft, dan moet de staat direct een 1/3 minder werkloosheidsuitkeringen betalen.
Als men dan nog het systeem van vroeger terug invoerd en de werklozen 2maal per dag laat gaan stempelen en hen dan ook nog zij die gezond zijn en geen kinderen hebben op te voeden en/of nog bij hun ouders wonen niet laat stempelen voor een vergoeding, dan moet de staat nog slechts 1/3 werkloosheid uitbetalen.

En zoals ik reeds poste, ik heb 5 jaar thuis gezetten. Niet werkloos nee, arbeidsonbekwaam.

Maar ik heb niet moeten doppen, want ik kon en kan nog steeds in mijn eigen onderhoud voorzien. Dit zonder andere hun arbeidsinkomen te belasten.

Daarbij komt dat de bedrijven en bedrijfjes gewoon hun arbeidsplaatsen niet ingevuld krijgen.
Dit niet omdat het slecht betaalde vuile jobs zijn, maar omdat men niet wil werken.

Om je een voorbeeld te geven, ik weet een bedrijfje dat een bedrijfsleider zoekt, reeds 4 jaar staat de werkaanbeiding op het internet.
Aantal solicitanten op 4 jaar tijd, 3 waarvan 2 uit de horeca en 1 uit de textiel met geen enkele technische kennis of achtergrond.
De havenbedrijven over heel Belgie schreeuwen om volk, maar vinden er geen.
De bouw en transportbedrijven gaan zelfs bij de mensen thuis vragen of ze niet willen komen werken.

Werk genoeg, maar vele doppers vinden zich te goed om arbeid te verrichten en zo in eigen onderhoud te voorzien.
Oud 1 augustus 2008, 07:08   #516
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu, als jij morgen werkloos wordt dan moet een ander dan weer opdraaien voor jou werkloosheid. Dat is dan wel weer het mooie en eerlijke aan het sociaal systeem in België. Het enigste probleem (en ik blijf het herhalen) is dat er in België veel te weinig aantrekkelijke jobs gecreëerd worden en dan krijg je natuurlijk mensen die jaren van een werkloosheidsvergoeding leven. Maar als je zelf nooit of maar eventjes werkloos bent geweest, dan zul je dat nooit begrijpen, want dan weet je niet beter.
De kans dat wij zonder werk komen te zitten voor een lange periode is bijna nihil. Ik heb mijn cv op monsterboard gezet om eens te kijken wat voor reactie er is. Een volle mailbox en een gsm die ik moest afzetten want ik werd om het uur gebeld was het gevolg.

Dus die werkloosheidsuitkeringen kunnen me de boom in.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 07:12   #517
Sfax
Banneling

Standaard

[quote=kamiel spieces;3602219]
Citaat:

Waardoor je enkel nog meer last op de werkenden gaat leggen, aangezien je voor minder staatsinkomsten en meer staatsuitgaven gaat zorgen. No go dus.

Los daarvan valt er te discussiëren over wat een aantrekkelijk loon is. Gaan stellen dat je wel blijft doppen, omdat je niet als universitair betaald wordt, is domweg laag bij de gronds. Iedereen wil wel een hoog loon voor weinig te doen, maar de eenvoudige realiteit is dat velen dat niet waard zijn.
Oud 1 augustus 2008, 09:06   #518
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfax
Los daarvan valt er te discussiëren over wat een aantrekkelijk loon is. Gaan stellen dat je wel blijft doppen, omdat je niet als universitair betaald wordt, is domweg laag bij de gronds. Iedereen wil wel een hoog loon voor weinig te doen, maar de eenvoudige realiteit is dat velen dat niet waard zijn.
redenering klopt weeral niet en is laag bij de grond

ongeschoolden doen niet minder maar net meer en hoe hoger je diploma hoe minder je werk bestaat uit fysieke arbeid maar net uit psyschische arbeid, verantwoordelijkheid nemen, risico nemen, leiding geven ( anderen laten werken ) enz

ik zeg niet dat iemand die hoog geschoold is niet meer mag verdienen dan een laag of ongeschoolde maar iedereen, zelfs een putjesschepper of wc madam heeft recht op een loon waarmee hij of zij zich boven de armoedegrens kan uittillen en zeg ook niet dat een laaggeschoolde minder doet want dat klopt hoegenaamd niet

indien je het nodig hebt om steeds op iemand te kunnen neerkijken om te vergetenh hoe slecht je je in je eigen vel voelt dan heb je last van een minderwaardigheidscomplex. Er bestaat daar hulp voor - die je volgens eigen zeggen kan betalen. Eens genezen zal je in staat zijn je arbeiders wel te motiveren en dan zal je dus nog meer winst kunnen maken. Dus zo n behandeling zou zich dubbel en dik terugbetalen en is denk ik de meest zinvolle investering die je momenteel maar kan maken.

PS de rekening voor dit bedrijfsadvies waarmee je je winst kan verdubbelen of mss wel verdriedubbelen zal ik je via pm wel doen geworden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 augustus 2008 om 09:36.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 09:38   #519
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantje
Maar ik heb niet moeten doppen, want ik kon en kan nog steeds in mijn eigen onderhoud voorzien. Dit zonder andere hun arbeidsinkomen te belasten.
waarmee je weer maar eens aantoont dat solidariteit overbodig is voor mensen wiens natuurlijk erfdeel niet door anderen werd gepikt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 11:32   #520
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
kamiel spieces , luister hier he.
Om te beginnen heb je een nick gekozen van een figuur dat enorm rijk is en kan leven zoals hij wil.
Het gaat echter om een fictief persoon en dan nog een grootgrondbezitter.
Jantje, luister jij eens naar kamieltje!

Om te beginnen hé kan het me geen reet schelen wat jij vindt of denkt van mijn nick en ten tweede wie zegt dat ik niet royaal kan leven zoals ik wil?

Citaat:
En als men morgen de werkloosheidsuitkeringen voor schoolvertalers afschaft, dan moet de staat direct een 1/3 minder werkloosheidsuitkeringen betalen.
Als men dan nog het systeem van vroeger terug invoerd en de werklozen 2maal per dag laat gaan stempelen en hen dan ook nog zij die gezond zijn en geen kinderen hebben op te voeden en/of nog bij hun ouders wonen niet laat stempelen voor een vergoeding, dan moet de staat nog slechts 1/3 werkloosheid uitbetalen.
Als men morgen dit afschaft!
Als men morgen dit invoert!
Als als als.....

Neem de werkloosheidsuitkeringen voor de schoolverlaters morgen ook nog weg, dan moet de staat zeker dringend meer jobs gaan creëeren want het is nu al zo'n ramp.

Citaat:
En zoals ik reeds poste, ik heb 5 jaar thuis gezetten. Niet werkloos nee, arbeidsonbekwaam.
man man man!

5 jaar op uw luie kont gezeten omdat je arbeidsonbekwaam bent en jij durft hier tegen mij zeggen dat ik ne luiaard ben die te tam is om te werken. Awel dan mag ik tegen jou ook zeggen dat je komedie hebt gespeeld en te tam bent geweest om te gaan werken. Er zijn genoeg komedianten die "zogezegd werkombekwaam zijn" en jaren aan de ziekenkas hangen en niets mankeren. Juist zelfde op den dop daar zijn ook profiteurs maar er zijn er ook anderen.

Allemaal relatief maar gemakkelijk hé om ze allemaal over dezelfde kam te scheren zoals jij doet!

Citaat:
Maar ik heb niet moeten doppen, want ik kon en kan nog steeds in mijn eigen onderhoud voorzien. Dit zonder andere hun arbeidsinkomen te belasten
Alé chapeau jantje, je bent nu de hero op deze topic!

Citaat:
Daarbij komt dat de bedrijven en bedrijfjes gewoon hun arbeidsplaatsen niet ingevuld krijgen.
Dit niet omdat het slecht betaalde vuile jobs zijn, maar omdat men niet wil werken.
Tja dat is jou mening dan en dat is je volste recht, maar ik hou er een andere mening op na en we zullen hier toch nooit over eens zijn.

Citaat:
Om je een voorbeeld te geven, ik weet een bedrijfje dat een bedrijfsleider zoekt, reeds 4 jaar staat de werkaanbeiding op het internet.
Aantal solicitanten op 4 jaar tijd, 3 waarvan 2 uit de horeca en 1 uit de textiel met geen enkele technische kennis of achtergrond.
De havenbedrijven over heel Belgie schreeuwen om volk, maar vinden er geen.
De bouw en transportbedrijven gaan zelfs bij de mensen thuis vragen of ze niet willen komen werken.
Ik ben ervan overtuigd dat er wel een reden moet voor zijn waarom ze geen mensen kunnen houden. Wat betreft de transportbedrijven is het heel normaal dat zij geen mensen meer vinden, als je ziet tegen welk uurloon dat die chauffeurs moeten gaan werken en dan nog te zwijgen over de onderwaardering van het beroep. Er is gewoon geen werk voor een chauffeur die volgens de regels wilt rijden. Ik ken genoeg vrachtwagenchauffeurs met jaren ervaring in het internationaal transport die niet meer aan den bak komen de dag van vandaag. Als je je aan de wettelijke rij-en rusttijden wil houden is geen enkele werkgever nog geïnteresseerd. Dat is dus Belgique, er zijn wel wettelijke regeltjes voor alles, maar de bedrijven moeten hun er niet aan houden. Zo kunnen ze de werkmier volledig naar hun hand zetten en uitzuigen. Wel hopen wettelijke regeltjes maken, maar het beroep herkennen van vrachtwagenchauffeur doen ze wel niet. En dan verschieten ze ervan dat ze geen volk meer vinden die pipo's.

Citaat:
Werk genoeg, maar vele doppers vinden zich te goed om arbeid te verrichten en zo in eigen onderhoud te voorzie
Werk te weinig en dat omdat de overheid te laks is om meer aantrekkelijke jobs te creëeren. De grote hoop van de werkaanbiedingen zijn interim, pwa, part-time jobkes en als het dat niet is, dan ligt het uurloon weer veel te laag of je moet voor wat pochgeld naar de andere kant van het land rijden waar je dan op het laatste van de maand je broek scheurt aan de naft dat je verspilt hebt. En als er dan eens een interessante werkaanbieding verschijnt, dan vliegen ze daar met 100 man op waardoor je kansen om die job te bemachtigen drastisch verminderen.

Ik verschiet er niet van dat er zoveel mensen aan den dop staan!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 augustus 2008 om 11:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be