![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me een beetje vergezocht dit verhaal, maar met de Bijbel weet je het nooit zeker, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daarvoor heet het exegese. Daarom is het goed om ook de commentaren en de uitleg van onder andere Rashi te bestuderen. Zonder deze is het een gebed zonder einde.
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 31 juli 2008 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Maar exegese is nu niet precies altijd objectief. Als ik de exegese van de 'kerkvaders' moet geloven... Of als ik de quor' an exegese van sommige 'islamgeleerden' moet geloven...
Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2008 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ben ik met je eens, daarom begint het met "In het begin..." Maar er staat nergens "en dit is het einde." De Pentateuch is een eeuwig boek en dat zal ook voor eeuwig het meest bestudeerde boek blijven.
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 31 juli 2008 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() BHV, "onverwijld" en "5 minuten politieke moed" komen toch aardig is de buurt
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. En jij begrijpt het duidelijk niet. Je kunt blijkbaar het koninrijk Gods niet zien. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Dus het is waar omdat wat ik zeg niet waar is, omdat het niet datgene is wat u zegt. En vermits datgene wat u zegt altijd waar is (u hebt het Licht gezien zoals Paulus op de weg naar Damascus), is het dus waar dat wat ik zeg onwaar is.
Laatst gewijzigd door system : 1 augustus 2008 om 06:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij, afgaande op enige van uw postings, meent u wellicht dat het om een werelds koninkrijk gaat, met Christus al koning. Nochtans zei Christus volgens de evangelisten dat zijn koninkrijk niet van deze wereld is. Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Bwah, ik vind dat toch een terechte opmerking waar zeker dieper over nagedacht en gediscussieerd mag worden. Daarvoor hoeft men niet noodzakelijk gekke verhaaltjes over Paulus als waar aan te nemen.
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De toekomstige Wereld wordt hersteld wanneer de uiteindelijke Messias komt. En ook hier zinspeelt Jesus op. Blijkbaar begrijpt Paulus jr de uitleg op gen 3:22 tot gen 3:24 niet en waarom ook Moses oostelijk en niet westelijk van Jerusalem begraven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De toekomstige Wereld wordt hersteld wanneer de uiteindelijke Messias komt. En ook hier zinspeelt Jesus op. Blijkbaar begrijpt Paulus jr de uitleg op gen 3:22 tot gen 3:24 niet waarom Adam (gen 3:24) oostelijk van het Hof Eden geplaatst is en Moses oostelijk en niet westelijk van Jerusalem begraven is. Laatst gewijzigd door wauwelaer : 1 augustus 2008 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vraagje los van de hele discussie. Is het daarom dat de Ottomanen (?) de oostelijke poort in Jeruzalem dichtgemetseld hebben? Want de messias zou komen vanuit de oostelijke richting. Of is dat maar een fabel. Laatst gewijzigd door system : 1 augustus 2008 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Gouden Poort is het de Oostelijke Poort van Jeruzalem en is één van de acht poorten die Jeruzalem kent. Volgens de Joodse traditie zal de Mashiach door deze poort Jeruzalem betreden (Sha'ar harachamim). De legende zegt dat de Sjechin�*h (G´ds Glorie) van deze poort gebruikt maakte om Jeruzalem in en uit te gaan en ondertussen mag deze poort niet aangeraakt worden (zie de door ons later aangehaalde Ezechiël tekst). Omdat de Joden er zeker van zijn dat de Mashiach door deze poort heen zal trekken, hebben de moslims rond 1530 de poort dicht gemetseld. Daarbij hebben zij expres een begraafplaats voor de poort geplaatst, omdat moslims geloven dat de Joodse Mashiach nooit een begraafplaats zou betreden en hierdoor dubbel in Zijn trek door de poort gestremd zal worden. Juich, inwoners van Jeruzalem, schreeuw het uit van vreugde, stad op de Sion. Kijk! Daar komt je koning, hij komt naar je toe. Hij is rechtvaardig en brengt bevrijding. Hij is eenvoudig, hij rijdt op een ezel, op een veulen, het jong van een ezelin. Zach.9:9. Wat interessant is, is dat G´d de opdracht gaf de oostelijke poort van de Tempel te sluiten: De man nam me opnieuw mee naar de oostelijke buitenpoort van het heiligdom. De poort was gesloten. De Heer zei tegen mij: `Deze poort moet gesloten blijven, zij mag in geen geval geopend worden. Niemand mag hierdoor naar binnen, nu Ik, de Heer, de God van Israël, langs deze weg ben binnengegaan. Daarom blijft hij gesloten. Ezechiël 44:1-2. Wij gaven aan dat dit overeenkomt met de traditie dat de Sjechin�*h van G´d door de Gouden Poort gaat. Nog steeds valt de Gouden Poort onder beheer van de Moslims en zij bewaken hem dagelijks zeer strikt, want owee als de Joodse Mashiach zal aantreden, dan moet Hij tegengehouden worden! Uiteraard is geen macht of kracht die de doorgang van onze Verlosser kan tegenhouden. Als die dag aanbreekt, zal Hij op de Olijfberg gaan staan, aan de oostkant van Jeruzalem. De berg zal middendoor splijten: de ene helft van de berg glijdt weg naar het noorden, de andere helft naar het zuiden. Zo zal een breed dal ontstaan, van oost naar west. Zach.14:4
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Gouden Poort is het de Oostelijke Poort van Jeruzalem en is één van de acht poorten die Jeruzalem kent. Volgens de Joodse traditie zal de Mashiach door deze poort Jeruzalem betreden (Sha'ar harachamim). De legende zegt dat de Sjechin�*h (G´ds Glorie) van deze poort gebruikt maakte om Jeruzalem in en uit te gaan en ondertussen mag deze poort niet aangeraakt worden (zie de door ons later aangehaalde Ezechiël tekst). Omdat de Joden er zeker van zijn dat de Mashiach door deze poort heen zal trekken, hebben de moslims rond 1530 de poort dicht gemetseld. Daarbij hebben zij expres een begraafplaats voor de poort geplaatst, omdat moslims geloven dat de Joodse Mashiach nooit een begraafplaats zou betreden en hierdoor dubbel in Zijn trek door de poort gestremd zal worden. Juich, inwoners van Jeruzalem, schreeuw het uit van vreugde, stad op de Sion. Kijk! Daar komt je koning, hij komt naar je toe. Hij is rechtvaardig en brengt bevrijding. Hij is eenvoudig, hij rijdt op een ezel, op een veulen, het jong van een ezelin. Zach.9:9. Wat interessant is, is dat G´d de opdracht gaf de oostelijke poort van de Tempel te sluiten: De man nam me opnieuw mee naar de oostelijke buitenpoort van het heiligdom. De poort was gesloten. De Heer zei tegen mij: `Deze poort moet gesloten blijven, zij mag in geen geval geopend worden. Niemand mag hierdoor naar binnen, nu Ik, de Heer, de God van Israël, langs deze weg ben binnengegaan. Daarom blijft hij gesloten. Ezechiël 44:1-2. Wij gaven aan dat dit overeenkomt met de traditie dat de Sjechin�*h van G´d door de Gouden Poort gaat. Nog steeds valt de Gouden Poort onder beheer van de Moslims en zij bewaken hem dagelijks zeer strikt, want owee als de Joodse Mashiach zal aantreden, dan moet Hij tegengehouden worden! Uiteraard is geen macht of kracht die de doorgang van onze Verlosser kan tegenhouden. Als die dag aanbreekt, zal Hij op de Olijfberg gaan staan, aan de oostkant van Jeruzalem. De berg zal middendoor splijten: de ene helft van de berg glijdt weg naar het noorden, de andere helft naar het zuiden. Zo zal een breed dal ontstaan, van oost naar west. Zach.14:4
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is deze poort natuurlijk niet de echte 'gouden' poort. Want het oude Jeruzalem ligt toch enkel meters onder het niveau van het huidige. Laatst gewijzigd door system : 1 augustus 2008 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |