Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2008, 16:26   #21
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter&co Bekijk bericht
Dus u geeft toe dat Israel consistent de internationale rechtsregels overtreedt?
U ontwijkt telkens mijn vraag en door prompt een nieuwe vraag te stellen, zo schieten we niks op.

Ps: ik betwist dat Israël de internationale rechtsregels overtreedt. Regels die door ondemocratische landen werden goedgekeurd en die bovendien in de specifieke van Israël, ondergeschikt zijn aan de binnenlandse veiligheid en de veiligheid van haar onderdanen, de 25% niet-Joodse onderdanen inbegrepen.

Laatst gewijzigd door roskam : 1 augustus 2008 om 16:26.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 16:45   #22
pieter&co
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
U ontwijkt telkens mijn vraag en door prompt een nieuwe vraag te stellen, zo schieten we niks op.

Ps: ik betwist dat Israël de internationale rechtsregels overtreedt. Regels die door ondemocratische landen werden goedgekeurd en die bovendien in de specifieke van Israël, ondergeschikt zijn aan de binnenlandse veiligheid en de veiligheid van haar onderdanen, de 25% niet-Joodse onderdanen inbegrepen.
Je draait wel veel rondjes hoor Roskam.

Op mijn opmerking

"Tja,... . Roskam vertrekt natuurlijk van het axioma dat Israel nooit een veroordeling verdient. Eenmaal je dit aanvaardt, moet het besluit wel zijn dat de VN tegen Israel zijn. "

antwoord je

"Onzin. 'Nooit' heb ik niet gezegd."

Dus hiermee impliceer je dat Israel soms wel de internationale rechtsregels overtreedt.

Maar in bovenstaand citaat zegt u wel weer dat ze dat niet doen.

Wat bedoel je nu?

(Opm.: de vraag is niet of je akkoord gaat met die rechtsregels, de vraag is of Israel deze rechtsregels overtreedt).

Laatst gewijzigd door pieter&co : 1 augustus 2008 om 16:46.
pieter&co is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 17:13   #23
Francientje
Minister

Standaard

Het antwoord mijn beste werd gegeven in jullie Boek.
Het luidt: 'Dat hij die zonder zonde is, de eerste steen werpe.'
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 18:39   #24
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Je draait wel veel rondjes hoor Roskam.
Ik probeer gewoon met u to the point van deze topic te komen, u doet er alles aan om dat te vermijden. Ik ga het anders formuleren.

Waar zijn de bijzondere spoedzittingen, waar zijn de resoluties van de VN gebleven omtrent volgende items (ik laat de meest gekende uit mijn hand rollen):

De vijf bazen van de VN: China, Rusland, V-S, Frankrijk en G-B

Wie zich afvraagt 'waar zijn ze gebleven die VN-resoluties' vind meteen het antwoord: "gaan ze zich zelf beschuldigen van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid?" IK denk het niet. Waarom zouden ze?

1) de veroordeling van de VS voor:
* het gebruik van twee atoombommen voor de vernietiging van Hiroshima en Nagasaki;
* de oorlog in Vietnam, het gebruik van napalm op de burgerbevolking; de massacres bv bij Mie Lai; schending van de mensenrechten in Cambodja en Vietnam;
* de inval in Panama en Nicaragua
* de boycot van Cuba

2) Rusland:
* schending van de mensenrechten en genocide tav de Tsjetsjeense bevolking
* de Stalinperiode, Goelagarchipel enz.

3) China:
* Tibet
* schending van mensenrechten, doodstraf

4) G-B
* schending mensenrechten India, Birma, Zuid-Afrika, Rhodesia (nu Zimbabwe), hun overzeese koloniën enz.

5) Frankrijk
* schending mensenrechten Algerije, Marokko, hun overzeese koloniën enz.

Waar zijn de VN-resoluties:
* Cambodjaanse killing fields, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse toestanden

Vul hier zelf het lijstje aan (die van Israël kennen we al)
.........

Laatst gewijzigd door roskam : 1 augustus 2008 om 18:45.
Oud 1 augustus 2008, 18:43   #25
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer gewoon met u to the point van deze topic te komen, u doet er alles aan om dat te vermijden. Ik ga het anders formuleren.

Waar zijn de bijzondere spoedzittingen, waar zijn de resoluties van de VN gebleven omtrent volgende items (ik laat de meest gekende uit mijn hand rollen):

1) de veroordeling van de VS voor:
* het gebruik van twee atoombommen voor de vernietiging van Hiroshima en Nagasaki;
* de oorlog in Vietnam, het gebruik van napalm op de burgerbevolking; de massacres bv bij Mie Lai; schending van de mensenrechten in Cambodja en Vietnam;
* de inval in Panama en Nicaragua
* de boycot van Cuba

2) Rusland:
* schending van de mensenrechten en genocide tav de Tsjetsjeense bevolking
* de Stalinperiode, Goelagarchipel enz.

3) China:
* Tibet
* schending van mensenrechten, doodstraf

4) G-B
* schending mensenrechten India, Birma, Zuid-Afrika, Rhodesia (nu Zimbabwe)

5) Frankrijk
* schending mensenrechten Algerije, Marokko enz.

Waar zijn de VN-resoluties:
* Cambodjaanse killing fields, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse toestanden

Vul hier zelf het lijstje aan (die van Israël kennen we al)
.........
En altijd maar afkomen met misdaden van anderen om de eigen wantoestanden te verantwoorden. Zielig gewoon...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 18:49   #26
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
En altijd maar afkomen met misdaden van anderen om de eigen wantoestanden te verantwoorden. Zielig gewoon...
Daar draait deze topic niet om. Het gaat om de verhouding tot het vaststellen van misdaden tussen wie die ze mag vaststellen en veroordelen (wie de macht in handen heeft om de VN te dirigeren) en anderzijds Israël. Twee maten twee gewichten. Hoe komt het dat 33% VN-resoluties en 25% veroordelingen door het VN-Hof over Israël gaan? Wie zit daarachter, waarom doen ze dat, wat is het uiteindelijke doel ervan?

Waarom wordt een Israëlische Veiligheidsmuur op de Westbank wel veroordeeld, en het vernietigen van Hiroshima en Nagasaki door oneigenlijk gebruik van atoombommen door de VS niet? Of vond u ook dat de laatste feiten minder doorwegen dan het eerste? Het gaat tenslotte maar om een half miljoen dode Japanse burgers....

Ik zal het u zeggen: omdat de VS baas zijn van de VN, samen met de vier anderen.

Laatst gewijzigd door roskam : 1 augustus 2008 om 18:54.
Oud 1 augustus 2008, 18:54   #27
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar draait deze topic niet om. Het gaat om de verhouding tot het vaststellen van misdaden tussen wie die ze mag vaststellen en veroordelen (wie de macht in handen heeft om de VN te dirigeren) en anderzijds Israël. Twee maten twee gewichten. Hoe komt het dat 33% VN-resoluties en 25% veroordelingen door het VN-Hof over Israël gaan? Wie zit daarachter, waarom doen ze dat, wat is het uiteindelijke doel ervan?

Waarom wordt een Israëlische Veiligheidsmuur op de Westbank wel veroordeeld, en het vernietigen van Hiroshima en Nagasaki door oneigenlijk gebruik van atoombommen niet? Of vond u ook dat de laatste feiten minder doorwegen dan het eerste? Het gaat tenslotte maar om een half miljoen dode Japanse burgers....
Ik vind dat helemaal niet minder erg. Maar het is niet omdat Hiroshima en Nagasaki erger is dat jullie muur niet erg is.

Bovendien zijn die feiten al redelijk verouderd. De VN veroordeelt de kruistochten of heksenvervolgingen ook niet hè.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 1 augustus 2008 om 18:56.
Oud 1 augustus 2008, 19:02   #28
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat helemaal niet minder erg. Maar het is niet omdat Hiroshima en Nagasaki erger is dat jullie muur niet erg is.
Over muren zie mijn topic: "Israël: waarom de ene muur de andere niet is"

Citaat:
Bovendien zijn die feiten al redelijk verouderd. De VN veroordeelt de kruistochten of heksenvervolgingen ook niet hè.
Nee, die feiten zijn niet verouderd. Anti-zionisten schermen nog steeds met resoluties 181, 242 enz... die 40 .. 50 jaar oud zijn, maar wel dringend moeten toegepast worden!

Laatst gewijzigd door roskam : 1 augustus 2008 om 19:03.
Oud 1 augustus 2008, 19:11   #29
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, die feiten zijn niet verouderd. Anti-zionisten schermen nog steeds met resoluties 181, 242 enz... die 40 .. 50 jaar oud zijn, maar wel dringend moeten toegepast worden!
De misdaden van Israël zijn vandaag nog niet opgelost. Hiroshima en Nagasaki waren inderdaad verschrikkelijk erg, maar daar kan nu nog weinig aan gedaan worden.
Oud 1 augustus 2008, 19:19   #30
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
De misdaden van Israël zijn vandaag nog niet opgelost. Hiroshima en Nagasaki waren inderdaad verschrikkelijk erg, maar daar kan nu nog weinig aan gedaan worden.
Ik betwist 'misdaden van Israël'.

De VS zouden bijvoorbeeld kunnen toegeven, een groot mea cuulpa kunnen slaan, omtrent de vernietiging van deze twee Japanse steden en de genocide op 500.000 burgers. Dat mea culpa kan op ieder moment worden gedaan. Duitsland deed dat over de holocaust, Frankrijk deed het toen het toegaf dat eigen volk de Jodenvervolging heeft uitgevoerd en niet zoals in de meeste landen de Duitsers of de SS, zelfs de paus gaf toe dat de Jodenvervolging door het Vatikaan werd genegeerd toen de nood het hoogst was enz... tot zelfs een Patrick Jansen die zich onlangs verontschuldigde voor het feit dat de Antwerpse politie autonoom Jodenrazzia's uitvoerde in Antwerpen.

Laatst gewijzigd door roskam : 1 augustus 2008 om 19:20.
Oud 1 augustus 2008, 21:19   #31
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik betwist 'misdaden van Israël'.

De VS zouden bijvoorbeeld kunnen toegeven, een groot mea cuulpa kunnen slaan, omtrent de vernietiging van deze twee Japanse steden en de genocide op 500.000 burgers. Dat mea culpa kan op ieder moment worden gedaan. Duitsland deed dat over de holocaust, Frankrijk deed het toen het toegaf dat eigen volk de Jodenvervolging heeft uitgevoerd en niet zoals in de meeste landen de Duitsers of de SS, zelfs de paus gaf toe dat de Jodenvervolging door het Vatikaan werd genegeerd toen de nood het hoogst was enz... tot zelfs een Patrick Jansen die zich onlangs verontschuldigde voor het feit dat de Antwerpse politie autonoom Jodenrazzia's uitvoerde in Antwerpen.
En weer wordt de aandacht van Israël afgeschoven naar andere onfrisse landen...
Oud 2 augustus 2008, 06:42   #32
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
En weer wordt de aandacht van Israël afgeschoven naar andere onfrisse landen...
Met 33% van alle VN-resoluties en 25% veroordelingen door het VN-Hof de afgelopen 60 jaar, denk ik de 'aandacht' voor Israël meer dan overdreven is, op het ziekelijke af zelfs. Je zou er bijna door vergeten dat er elders in de wereld op dit ogenblik zowat 80 conflicten tegelijk worden uitgevochten, door landen, organisaties, milities allerhande enz. die het woord mensenrechten niet eens kunnen spellen.

Israël heeft die 'slachtofferrol' niet nodig, en voelt zich ook geen slachtoffer. Israël wordt al zestig jaar lang voortdurend belaagd, ligt letterlijk onder vuur, maar de weerbaarheid is bijzonder groot. Kort gezegd: mèt de Verenigde Naties als het kan, zonder de VN als het moèt.
Oud 2 augustus 2008, 07:15   #33
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus hiermee impliceer je dat Israel soms wel de internationale rechtsregels overtreedt.

Maar in bovenstaand citaat zegt u wel weer dat ze dat niet doen.

Wat bedoel je nu?

(Opm.: de vraag is niet of je akkoord gaat met die rechtsregels, de vraag is of Israel deze rechtsregels overtreedt).
Wie heeft deze zogenaamde internationale rechtsregels opgesteld en wie past ze selectief toe naar die landen die hen om bepaalde redenen (economie, petroleum, grondstoffen, strategische belangen enz.) interesseren? Waarom blijven bepaalde problemen nooit opgelost en vegeteren rustig verder zonder dat ze ooit in de media of in de belangstelling raken?

Een voorbeeld: Tibet. Waarom staat Tibet al maanden in de belangstelling? Dat land wordt toch als sinds 1950 bezet door China? Waar is de VN-resolutie die China veroordeelt voor de bezetting van Tibet? Waar is de bijzondere vergadering door de VN, de spoedzitting om de Tibetaanse kwestie te bespreken en China te veroordelen voor schending van de mensenrechten en 'bezetting door een koloniale imperialistische mogendheid'? Wanneer gaan ze China economisch boycotten? "Koop niet bij Chinezen" , "Koop niets in China" misschien? (hier moet ik bijna om lachen als het niet om te huilen was)

Het antwoord is simpel. China is één van de vijf permanente leden van de VN mèt vetorecht. Waarom zouden ze zichzelf veroordelen? Waarom zouden de vier andere bazen van de VN, met name de VS, Rusland, G-B en Frankrijk de Olympische Spelen boycotten? Om het risico te nemen dat ze daarna zelf geboycot worden door China? China dat de laatste jaren een ongelooflijke economische boom beleefd, waar de rest van de wereld maar beter rekening mee kan houden?

Neem het van me aan: de kwestie van Tibet verdwijnt n�* de Spelen, onmiddellijk van het schoolbord. En daar zal niet enkel China blij om zijn maar vooral VS, Rusland, G-B en Frankrijk die eindelijk van die 'vervelende' zaak vanaf zijn. Want welk belang heeft Tibet voor de rest van de industriële landen van de wereld? Grondstoffen? Petroleum? Nada, niks waar het voor deze Grote Vijf de moeite waard is om voor de vechten, laat staan er een militaire veldslag voor te wagen. Na de Spelen is Tibet andermaal van de politieke kaart verdwenen. Maar de economie draait verder, moèt verder draaien en geld, vééél geld, opbrengen voor het handvol miljardairs van de aarde.

Gelukkig voor hen is er nog Israël, dat wel degelijk voor de Amerikanen een strategische positie is. Voor de VS is Israël 'de pad in de korf' van het fundamentalistische islamitische pact in het M-O. Vandaar ook dat ze telkenmale Israel werkelijk in gevaar wordt gebracht door de VN, zij hun vetorecht gebruiken. En dat doen ze helemaal niet omdat ze de Joden graag zien, dat is een zoveelste fabel.

Laatst gewijzigd door roskam : 2 augustus 2008 om 07:27.
Oud 4 augustus 2008, 10:31   #34
pieter&co
Burger

Standaard

Naar goede gewoonte gaat Roskam niet in op de vraag.

Ik stel die vragen omdat Roskam voortdurend van menig verandert. ZIe een van mijn vorige berichten waarin een aantal citaten van Roskam staan die elkaar tegenspreken.
pieter&co is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 12:59   #35
barfo
Banneling

Standaard

israel heeft het precies steeds moelijker om kwalitatieve spreekbuizen en propagandisten te vinden
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be