![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Minister
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 augustus 2008 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Minister
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 augustus 2008 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat alleen omdat jullie pipo's gefrustreerd zijn dat jullie 1/3 van jullie loon moeten afdokken voor vadertje staat. Maar inplaats van op je eigen volk te vitten kun je beter op die Walen gaan vitten en op die kwallen van het koningshuis. Typisch Vlaams weer! Hun eigen volk ligt altijd in conflict met elkaar en dat is de reden waarom hier nooit niets fatsoenlijk tot stand komt. Zielig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS: Ik betaal geen belasting. Laatst gewijzigd door Tavek : 1 augustus 2008 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar er zijn toch bepaalde sectoren waar de lonen omhoog moeten vind ik persoonlijk. Neem nu b.v in de transportsector, metaalsector en de voedingsector. Dat een ongeschoold iemand die maar 38h/week werkt niet zoveel verdient dan een universitair, dat vind ik meer dan normaal, maar geef die mensen dan de kans om meer uren te draaien zonder dat ze er nog eens dubbel op belast worden. Er zijn mensen die nu éénmaal de kans of de gave niet hebben meegekregen om te kunnen studeren, dus vind ik het maar meer dan normaal dat deze mensen dan wel de kans moeten krijgen om hun te kunnen bewijzen op de inzet en de tijd dat ze willen investeren in hun werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Iemand zoals jij die zo radicaal oordeelt over iedereen zonder boe of ba is het niet waard om serieus te nemen. Alleen mensen met een beperkte bekrompen onbewuste achterlijke instelling doen zo'n uitspraken als jou, maar een mens die niet iedereen over de zelfde kam scheert en die iedereen eens de kans geeft om zijn verhaal te doen van het begin tot het einde, dat zijn mensen met een ruim bewustzijn. Jij scheert gewoon elke werkloze over de zelfde kam en dat is verkeerd als je de persoon zijn levensloop niet kent en niet weet in welke situatie zich nu eigenlijk bevindt. Jij hoort wel maar jij hebt nooit leren "lusiteren" en dat is jou probleem! Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 augustus 2008 om 12:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als het je gerust stelt: ik hoef niet neer te kunnen kijken op anderen; sterker nog, anderen laten me koud ![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kunt U dit bewijzen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg werklozen die een werkloosheidsvergoeding krijgen uitgekeerd + dat ze daarboven op nog eens wat bijklussen zodat ze vaak (niet altijd) er op het laatste van de maand er nog beter van afkomen dan iemand die full-time gaat werken. Dus frustratie en een gebrek aan werklust en trots misschien wel voor een deel van de werklozen maar niet voor allemaal. Wat u vertelt dat werklozen geen "sociaal leven" hebben is ook relatief en dus ook niet altijd waar. Als men zich volledig gaat isoleren van alles en iedereen als werkloze, dan natuurlijk wel. Maar dat ligt dan weer volledig aan je zelf dat je dat zo wilt. Er zijn ook genoeg mensen die daar niet zoveel behoefte aan hebben om zich sociaal te engageren en die content zijn met minder sociaal contacten en die het liever houden op een paar goede vrienden. Trouwens in onze huidige maatschappij is er ook niet echt meer sprake van een sociale mentaliteit, maar heerst er meer en meer een egoïstische sfeer waar het ieder voor zich is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar de mens niet aan de top van de voedselketen staat is jou enige erfdeel dienen als voedsel voor de hogergeplaatste diersoorten, al de rest moet je verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
daarnaast werk ik nog in bij beroep,allé werken is een groot woord. Citaat:
Er zitten hier werkgevers op het forum, die hier zelfs al openlijk achter werknemers hebben gevraagd. Citaat:
Trouwens win je brandstof zelf, dan moet je er niet voor betalen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |||||
Minister
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Het is te zien hoe zwaar invalide je bent en wat je nog kunt. In veel bedrijven krijgen ze subsidies van de staat om mensen met een handicap (invaliden) aan te werven. Er zijn mensen genoeg die volledig lam zijn in beide benen en die toch nog kunnen werken met hun handen en die dan tewerkgesteld worden ergens waar ze alleen hun handen moeten gebruiken. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 2 augustus 2008 om 00:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=kamiel spieces;3604095]
Citaat:
11jaar werkloos en daarna geschorst als ongeschoolde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jantje : 2 augustus 2008 om 07:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() jantje zag eens pruimen hangen
wie staat er aan de top van de voedselketen vroeg de meester niet de mens zei jantje jantje kreeg geen pruimen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 augustus 2008 om 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
zoals bvb roland duchatelet - die dan ook niet voor niets één vd tien rijkste mensen van het land is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 augustus 2008 om 08:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens dient zelfs vandaag nog regelmatig als prooidier voor Leeuw,Tijger, Beer, Wolf enz... Je posting laat dus zien, hoe weinig je kent van de natuur en de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
|
![]() Citaat:
het is de mentale superieuriteit die maakt dat de mens aan de top staat van de voedselketen - dat hij in de oertijd bvb mammoeten kon vangen, ondanks zijn fysieke beperkingen - dat hij walvissen vangt enz - er is geen enkel dier op de planeet dat nooit prooi van de mens geweest is btw ook jijzelf bevestigd bovendien dat je ondanks je fysieke beperkingen ( die je hier wat eerder vernoemd hebt ) toch kan jagen ( op de moderne manier dan - dwz werken ) - een dier met deze beperkingen in de natuur zou ten prooi vallen aan de natuurlijke selectie - een mens kan dit overleven - dankzij zijn mentale krachten - waartegen geen enkele fysieke kracht is opgewassen. ipv te werken zou je dus toch beter eerst eens een boek lezen ofzo hoor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 augustus 2008 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Banneling
|
![]() Dit zegt �*lles over u dat ik nodig heb om een oordeel te vormen : anderen laten u koud, enkel uzelf telt dus. Hoe kan men nu met zo iemand praten ? Die brengt alles op zichzelf terug, nombrilisme op en top..."Ikke en de rest kan stikke " , het leitmotiv der liberalen en kapitalisten...
|
![]() |
![]() |