![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1661 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het cordon sanitaire is bovendien ook nergens in een wet of KB vastgelegd en is de facto niet bindend. Maar wie het C.S. niet wilt doorbreken gaat het ook niet doen en moèt het ook niet doen. Als ze niet willen onderhandelen of samenwerken is er werkelijk niets of niemand dat hen daartoe kan dwingen. Laatst gewijzigd door roskam : 2 augustus 2008 om 12:10. |
|
|
|
|
|
|
#1662 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1663 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En die extreme standpunten zijn dan een onafhankelijk vlaanderen ?
Nu als zelfs de liberalen op een ledencongres al stemden voor confederalisme, dan is dit standpunt toch niet voor zo extreem. |
|
|
|
|
|
#1664 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens de linkse kerk, en vooral in Wallonie, heeft momenteel wel meer schrik van nva en ldd, gewoonweg omdat men daar ook wel voelt, dat een cordon hierrond, en demonisatie hiervan, niet zo simpel is. Laatst gewijzigd door Bob : 2 augustus 2008 om 12:17. |
|
|
|
|
|
|
#1665 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mij gaat het om het extreem xenofoob karakter van het blok. Maar vooral ook de weigering om het kaf van het koren te scheiden , zoals dit topic bewijst. Men krijgt de kans om zich te distantiëren van neo-nazigrut en men weigert pertinent. edit=typo Laatst gewijzigd door moser : 2 augustus 2008 om 12:17. |
|
|
|
|
|
|
#1666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 2 augustus 2008 om 12:26. |
|
|
|
|
|
|
#1667 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1668 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1669 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1670 | |
|
|
Citaat:
Die kunnen immers nu niet meer stoppen. Wat gaan ze zeggen? Ja, we zijn al 25 jaar aan het liegen? De meeste daarvan geloven hun eigen leugens. |
|
|
|
|
|
|
#1671 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1672 |
|
Europees Commissaris
|
Hun belangrijkste slogan bvb vind ik erg xenofoob. Is wel geen punt uit het partijprogramma, maar het zou de essentie van een partij moeten samenvatten , toch? Die slogan herhalen ze overigens al jaren. Ik heb het natuurlijk over "eigen volk eerst!". Eigen volk eerst is racisme in een notendop. Iedereen die dat onderschrijft , daar wil ik eigenlijk al zelfs geen discussie meer mee aangaan. Het is de basis van discriminatie. Het betekent letterlijk dat er een rangorde in de samenleving zou moeten zijn tussen het "eigen volk" en het "ander volk" waarbij het eigen volk dan natuurlijk eerst zou moeten komen. Wat de invulling van de woorden "eigen volk" is weet ik niet , maar ik kan het natuurlijk wel raden. Het gaat niet om iedereen met een Belgische pas hé. Maar het is vooral het woord "eerst" die het hem doet. Blijkbaar moeten we naar een samenleving streven waarin een bepaalde groep eerst wordt bedeeld en een andere groep tweede garnituur is enkel omwille van origine. Iemand met dergelijk motto is totaal onbetrouwbaar in een samenleving. Stel u voor , een rechter of een politieagent die de woorden "eigen volk eerst" in zijn hoofd heeft zitten ??! Hoe kan een burger van vreemde origine dan ooit nog vertrouwen hebben in de maatschappij? Onmogelijk. Iemand die uitgaat van dat principe is een zweer op de samenleving en daar hoef je niet mee overéén te komen.
Dit principe vind je dus terug over het ganse programma van die partij heen. Ahja , consequent zijn ze wel. Vandaar dat ik dus vooral die slogan neem , omdat het alles een beetje samenvat en ik hier geen discussie wil beginnen over een onderwerp waar het hoegenaamd niets mee te maken heeft. Ik wil gerust over punten uit dat partijprogramma praten , maar dan in een draad dat daar over gaat. |
|
|
|
|
|
#1673 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1674 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom is het racisme als je je eigen volk wil beschermen tegen vreemde invloeden ??? Zijn de mensen van de A.I.M. racisten omdat ze hun eigen gebied en gewoontes willen beschermen ???
|
|
|
|
#1675 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door roskam : 2 augustus 2008 om 13:06. |
|
|
|
|
|
|
#1676 |
|
Europees Commissaris
|
Ze zijn weer vertrokken om appels niet met peren maar met mango's te gaan vergelijken ! Ze zijn wel origineel dit keer. Nu sleuren ze er de VLD bij en de indianen bij
Zoals ik al zei , jullie reageren niet op de kern van de zaak. De kern van eigen volk eerst is niet je eigen cultuur beschermen , het is de ander benadelen. Daarom dat ze het woord eerst gebruiken. Wanneer je "eerst" gebruikt komt er ook nog een "tweede". Een democraat denkt zo niet. In een normale samenleving is iedere individu gelijkwaardig. Ieder individu mag zelf zijn eigen keuzes bepalen en moet op dezelfde gelijkwaardige manier beoordeeld worden als elk ander individu. Volgens het VB niet. Wie niet assimileert , moet weg. Dat is fascisme pur sang. |
|
|
|
|
|
#1677 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1678 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1679 | |
|
|
Citaat:
Niettemin vind ik het beter dan uw eigen volk laatst. |
|
|
|
|
|
|
#1680 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom gaan er stemmen op voor positieve discriminatie , omdat er net een gigantisch pak negatieve discriminatie is. Men wil balans brengen in de samenleving die het vbgepeupel overhoop gehaald heeft. Van namen van migranten die simpelweg niet worden aangeklikt door werkgevers wanneer ze zoeken naar het cv van een potentiële werknemer , tot mensen van vreemde origine die bepaalde eet- of dansgelegenheden niet binnen mogen enkel omwille van hun origine tot de hele extreme discriminatie van gekken die een jachtgeweer gaan kopen om in antwerpen city op alles wat zwart of andersgekleed is te gaan jagen.
Die discriminatie , hamc. Waar het VB voor verantwoordelijk is. |
|
|
|