Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 16:19   #601
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Tjonge tjonge!!

Jij ligt daar toch precies wel echt van wakker hé, dat er doppers zijn die van jou préke knabbelen!

Degene die echt veel verdienen die maken hun daar allemaal zo druk niet in hoor.

En ook, waarom zouden die doppers met jou iets inzitten dat jij moet afdokken voor hun, als jij ook niets met een ander inzit hé.
Ja, inderdaad, waarom zouden doppers inzitten met de kapitalisten, die tenslotte door hun door en door verrotte markt-economie voor de situatie van de doppers verantwoordelijk zijn ? Wie verhuist er zijn fabrieken naar arme landen, zodat er hier werkloosheid ontstaat ? Juist ja, deze vuile uitbuitende schraapzuchtige gangsters !
Iedereen weet dat de kapitalisten met opzet een talrijke voorraad doppers opzij hebben liggen. Zij onderhouden die toch niet, dat moeten de arbeiders die wél werk hebben doen. Zij die effectief uitgebuit worden, moeten dan ook nog hun kameraden onderhouden die het "geluk" niet hebben aan de opbouw van het fortuin van de baas te mogen meewerken. En die doppers dienen dan ook nog als bliksemafleider: men geeft hen de schuld van alles wat scheef loopt, zonder de werkelijke verantwoordelijken aan te wijzen. De kapitalisten, de winst-op--scheppers, de winst-in- hun-zakken-stekers !
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 16:33   #602
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�* nu zijn we gekomen waar we moeten zijn sie!

Er zijn er genoeg die gierig zitten te potten tot ze op pensioen zijn en dan even terna in hunne put liggen! Profiteren doet ge NU en niet eens in een verre toekomst die er misschien nooit komt want wie zegt dat je morgen nog leeft.

That's why I enjoy life everyday!

Och gottekes, en denkt gij nu echt dat het veel geld is wat ge moet investeren om later er warmpjes bij te zitten als ge van uw oude dag te genieten ? Ik moet er niks voor laten hoor. Het is die extreem lange termijn (40 j) die er voor zorgt dat ge optimaal kunt profiteren van de beurs zonder uzelf in uw vlees te snijden.

En ik ben niet van plan om op mijn oude dag thuis te zitten en de koers te kijken, en daarom wil ik dan ook wat geld hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 16:34   #603
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang je in den Belgique woont moogt ge alleen werken/dokken en zwijgen!
Helaas, voor u, dok ik juist niks aan vadertje staat.
Oud 2 augustus 2008, 16:34   #604
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Ja, inderdaad, waarom zouden doppers inzitten met de kapitalisten, die tenslotte door hun door en door verrotte markt-economie voor de situatie van de doppers verantwoordelijk zijn ? Wie verhuist er zijn fabrieken naar arme landen, zodat er hier werkloosheid ontstaat ? Juist ja, deze vuile uitbuitende schraapzuchtige gangsters !
Iedereen weet dat de kapitalisten met opzet een talrijke voorraad doppers opzij hebben liggen. Zij onderhouden die toch niet, dat moeten de arbeiders die wél werk hebben doen. Zij die effectief uitgebuit worden, moeten dan ook nog hun kameraden onderhouden die het "geluk" niet hebben aan de opbouw van het fortuin van de baas te mogen meewerken. En die doppers dienen dan ook nog als bliksemafleider: men geeft hen de schuld van alles wat scheef loopt, zonder de werkelijke verantwoordelijken aan te wijzen. De kapitalisten, de winst-op--scheppers, de winst-in- hun-zakken-stekers !

Laat U maar eens goed gaan...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 16:36   #605
Tavek
Banneling

Standaard

[quote=kamiel spieces;3605008]
Citaat:

Ik wacht niet tot mijn pensioen om te genieten maar geniet NU want hoeveel zijn er niet die vlak voor of even terna als ze op pensioen zijn al onder de grond steken. Leven doe je nu en niet ergens in een verre toekomst die toch misschien nooit komt. Wat ik heb gehad kunnen ze me ook niet meer afnemen.
Moet ge ook niet komen zagen dat anderen geld hebben en gij niks eh.
Oud 2 augustus 2008, 16:38   #606
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle dagen steek ik in de kerk een kaars aan, en bid dat u failliet gaat
Als Sfax failliet zou gaan heeft hij nog steeds zijn diploma en ervaring waar hij op terug kan vallen, en dus heeft hij 1 seconde na zijn failissement al een nieuwe baan die niet onaardig betaald.

Een proactieve levensstijl zal altijd renderen in the long run, zelfs al neem je risico en loopt het eens slecht af. Mensen die niks proberen of ondernemen komen ook nergens.
Oud 2 augustus 2008, 16:43   #607
Tavek
Banneling

Standaard

PS: Ik heb al meer gedaan en gezien in mijn leven als de meeste leeftijdsgenoten van mij die niet verder kwamen als de lokale hogeschool oft fabriek.

En op kosten van unief/werkgever
Oud 2 augustus 2008, 16:43   #608
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet beter kunnen verwoord hebben als u nu gedaan hebt!

Dat smerig kapitalistisch systeem heeft nooit gedeugen en dat heeft men al meermaals bewezen in het verleden. De geschiedenis herhaalt zich nu ook weer langzaam en ik voorspel nu al dat er een revolutie er dik inzit, als er niets gaat veranderen. Kapitalisten zijn egoïsten die met een ander niets of niets inzitten en de werkmier slechts gebruiken wanneer men ze nodig hebben.

De wereld is rond dus vroeg of laat komen ze toch hun eigen tegen!

geloof me maar!

Wat je zaait oogst je!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 16:46   #609
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Och gottekes, en denkt gij nu echt dat het veel geld is wat ge moet investeren om later er warmpjes bij te zitten als ge van uw oude dag te genieten ? Ik moet er niks voor laten hoor. Het is die extreem lange termijn (40 j) die er voor zorgt dat ge optimaal kunt profiteren van de beurs zonder uzelf in uw vlees te snijden.

En ik ben niet van plan om op mijn oude dag thuis te zitten en de koers te kijken, en daarom wil ik dan ook wat geld hebben.

Als ge later niet naar de koers wilt kijken in uwe zetel op uwe oude dag en ge wilt zo royaal gaan leven als ik, dan zult ge uit uw pijp moeten komen en weten hoe de trukendoos van pandora werkt want anders is het kinnebak.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 2 augustus 2008 om 16:52.
Oud 2 augustus 2008, 16:50   #610
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge later niet naar de koers wilt kijken in uwe zetel op uw oude dag en ge wilt zo royaal gaan leven als ik, dan zult ge uit uw pijp moeten komen en weten hoe de trukendoos van pandora werkt want anders is het kinnebak.
Gij denkt echt dat ik moet "werken" eh ? Mijn werk, waar ik mijn geld mee verdien, is mijn hobby. Ik AMUSEER me letterlijk met wat ik doe. Het geeft me voldoening.

en het is raar, vaak zijn de banen die dit bieden ook de beter betaalde banen.
Oud 2 augustus 2008, 16:51   #611
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Helaas, voor u, dok ik juist niks aan vadertje staat.
Pipetje jij leeft en woont in België dus jij zult moeten werken/dokken/zwijgen als elke andere werkmier, tot je pensioentje en dan mag je nog een dikke job hebben.

Het probleem is dat werkmieren tegen elkaar worden opgezet en elkaar de huid volschelden, maar die kleine groep van rijken waar wij niet bijhoren die lachen met ons.
Oud 2 augustus 2008, 16:55   #612
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Pipetje jij leeft en woont in België dus jij zult moeten werken/dokken/zwijgen als elke andere werkmier, tot je pensioentje en dan mag je nog een dikke job hebben.

Het probleem is dat werkmieren tegen elkaar worden opgezet en elkaar de huid volschelden, maar die kleine groep van rijken waar wij niet bijhoren die lachen met ons.
Sfax heeft toch gelijk ivm uw kennis van het systeem
Oud 2 augustus 2008, 16:57   #613
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Gij denkt echt dat ik moet "werken" eh ? Mijn werk, waar ik mijn geld mee verdien, is mijn hobby. Ik AMUSEER me letterlijk met wat ik doe. Het geeft me voldoening.

en het is raar, vaak zijn de banen die dit bieden ook de beter betaalde banen.
Ah ja!

Dan veronderstel ik dat u veel geld verdient met het chatten op forums zoals ondermeer de deze, waar je je frustraties kunt laten botvieren tot je weer even verder kunt tot de volgende dag om dan weer te herbeginnen!

Juist hé, niet?
Oud 2 augustus 2008, 16:59   #614
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Sfax heeft toch gelijk ivm uw kennis van het systeem
Mag ik daardoor afleiden dat u daar dan aan twijfelde!
Oud 2 augustus 2008, 17:00   #615
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja!

Dan veronderstel ik dat u veel geld verdient met het chatten op forums zoals ondermeer de deze, waar je je frustraties kunt laten botvieren tot je weer even verder kunt tot de volgende dag om dan weer te herbeginnen!

Juist hé, niet?
Ik vind het gewoon unfair en moreel niet aanvaardbaar dat er in belgie tienduizenden gezonde mannen rondlopen die weigeren een job te nemen omdat ze het "salaris niet hoog genoeg vinden en eigenlijk evenveel willen betaald worden als een academicus terwijl ze zelf enkel de lagere school afhebben".

En dat geld, wat we aan die mannen verspillen, en kwijtraken in inactiviteit, is broodnodig om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat echte behoeftigen eens een betere levensstandaard krijgen.
Oud 2 augustus 2008, 17:01   #616
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik daardoor afleiden dat u daar dan aan twijfelde!
Niet echt.
Oud 2 augustus 2008, 17:03   #617
kamiel spieces
Minister

Standaard

En als jullie me nu willen exuseren want ik heb ne date met een schoewen maske waar ik mee op restaurant ga deze avond!

Het gaat jullie goed amigo's tot later!

Oud 2 augustus 2008, 17:52   #618
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:

Allee, geef eens wat tips ? U zegt te veel of te weinig. Iedereen kan dat hoor, zo wat opscheppen met (virtueel) geld op een forummekke.
Oud 2 augustus 2008, 17:53   #619
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Laat U maar eens goed gaan...
Ja, maar geef toe: dit is toch de waarheid !
Oud 2 augustus 2008, 18:09   #620
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans was je toch serieus je best aan't doen leek me om je te bewijzen!

Andere manieren aan't zoeken misschien pipo?

En waar doe ik mijn best om me te bewijzen? Ik vrees dat jij jezelf ietwat te hoog inschat, als je mijn reacties op anderen als indirecte boodschappen aan jou beschouwt .

Laatst gewijzigd door Sfax : 2 augustus 2008 om 18:17.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be