Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2008, 00:07   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
( kunnen we die 2 baarles niet ruilen voor zeeland ?
Geen slecht idee , zet de baggerboten maar al klaar , 't zal rap een diepe schelde zijn ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:17   #42
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Maw vanaf ze op straat komen mogen ze hun eigen taal niet meer spreken??? European Court of Justice, here we come!!!
Zijt gij simpel of zo ?? Het gaat over het offic. taalgebruik.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:23   #43
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Maw vanaf ze op straat komen mogen ze hun eigen taal niet meer spreken??? European Court of Justice, here we come!!!
Op straat en thuis mag iedereen spreken wat men wil. Enkel communicatie met en van overheid dient te gebeuren in de officiële taal. Lijkt mij niet echt iets om naar het Europees Hof te gaan. Als ik in een dorpje in Frankrijk iets moet vragen in het stadhuis, dan zal ik dat ook in het Frans moeten doen. Je kan toch niet verwachten dat alle ambtenaren van alle overheidsdiensten over heel de EU alle erkende talen van die EU spreken?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 08:31   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
...
Ik geef U een voorbeeld.
Begin van de maand de eerste Belgische mosselen, bj de voorstelling ging het steeds over vlaamse mosselen werd meermaals op radio en tv verduidelijkt, ze heten wel belgica maar het zijn vlaamse mossellen want ze komen uit de vlaamse kust (wat dit ook mag betekenen). Nu ze deugen niet die mosselen, nu ze negatief in het nieuws komen zijn het plots en zonder discussie Belgische mosselen, dus als het goed is is het vlaams, is het slecht wordt het Belgisch zo werkt dat vandaag, het goede vlaamse moet ons door de strot geperst worden.
Ze komen alleszins niet uit de Waalse kuststreek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 08:39   #45
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Zijt gij simpel of zo ?
Was dat een strikvraag?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 09:36   #46
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Dus 6 miljoen Vlaamse Vlamingen, 1 miljoen Waalse Vlamingen en nog liggen we onder.
de vlaamsnationalisten hebben dringend andere vlamingen nodig
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 09:47   #47
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
vanaf dat ze in den afslag staan in den aldi ofzo, gaak er mij direct een paar kopen!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 3 augustus 2008 om 09:47.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 09:55   #48
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Of betere... Hoewel ik De Wever wel kan hebben.

Er zijn hier inderdaad redelijk wat ex-vlamingen maar die zijn hier niet allemaal komen wonen omwille van de goedkopere grond hoor. Andere levensstijl, niet kunnen leven in de laagbouw-stad die vlaanderen geworden is, gezondheid... redenen genoeg.

En ja, ik ken zelfs een vlaamse campinguitbaatster, Manta. Zij is ook naar hier getrokken omdat ze naar eigen zeggen 'kapot ging' in haar kantoorjob en alle dagen pendelen naar brussel. Toen ze van haar grootouders erfde is ze dan die camping begonnen.

Ik begrijp haar, maar vooral, zij respecteert ook de mensen waar ze tussen is komen wonen. Bij ons is taalvaardigheid niet het eerste 'inburgeringscriterium', maar wel 'samenleef-vaardigheid'.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 10:59   #49
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Veel Vlaamse Brusselaars zijn destijds zelf Frans beginnen spreken ipv Vlaams en doen dat nog altijd.

Ik ken een familie (verder ken ik niemand die zich daar heeft gevestigd) die al meer dan tien jaar in Wallonie woont, omwille van de natuur en goedkope bouwgrond.
Ze winkelen in Vlaanderen, ze gaan nog steeds naar de zelfde tandarts, dokter enz... in Vlaanderen van destijds. Ook laten zich behandelen in het ziekenhuis van de gemeente waarin ze destijds woonden in Vlaanderen en leggen daarvoor meer dan 100 km af desnoods meerdere malen per week. Enkel vers brood wordt af en toe bij de lokale bakker gekocht.
De lokale economie heeft m.a.w niets aan die Vlamingen.
Van integratie is dus totaal geen sprake

u zegt zelf dat u slechts één familie kent die zich daar heeft gevestigd en bij uw weten is het enkel die ene familie die nagenoeg alles nog in Vlaanderen regelt, daarop baseer je een besluit dat de lokale economie in Wallonie niets heeft aan die Vlamingen, wat vrij correct is doch kan je gebaseert op één familie niet besluiten dat het met al die anderen ook zo is.
Oud 3 augustus 2008, 11:25   #50
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Veel Vlaamse Brusselaars zijn destijds zelf Frans beginnen spreken ipv Vlaams en doen dat nog altijd.

Ik ken een familie (verder ken ik niemand die zich daar heeft gevestigd) die al meer dan tien jaar in Wallonie woont, omwille van de natuur en goedkope bouwgrond.
Ze winkelen in Vlaanderen, ze gaan nog steeds naar de zelfde tandarts, dokter enz... in Vlaanderen van destijds. Ook laten zich behandelen in het ziekenhuis van de gemeente waarin ze destijds woonden in Vlaanderen en leggen daarvoor meer dan 100 km af desnoods meerdere malen per week. Enkel vers brood wordt af en toe bij de lokale bakker gekocht.
De lokale economie heeft m.a.w niets aan die Vlamingen.
Van integratie is dus totaal geen sprake
Teveel naar de plankaerts gekeken zeker?
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:22   #51
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Op straat en thuis mag iedereen spreken wat men wil. Enkel communicatie met en van overheid dient te gebeuren in de officiële taal. Lijkt mij niet echt iets om naar het Europees Hof te gaan. Als ik in een dorpje in Frankrijk iets moet vragen in het stadhuis, dan zal ik dat ook in het Frans moeten doen. Je kan toch niet verwachten dat alle ambtenaren van alle overheidsdiensten over heel de EU alle erkende talen van die EU spreken?
Volledig akkoord voor wat betreft de relaties met de administraties. Wat winkels, restaurants, grootwarenhuizen, etc in Vlaanderen betreft heeft elk individu het recht om de taal te spreken die hij wil.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:41   #52
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Tja kijk we leven in België, vlaams nationalisten die willens nillens beweren dat vlamingen en walen met mekaar niet in contact komen of naast mekaar leven ontkennen de dagelijkse realiteit waar de economsche en sociale banden tussen de inwoners van de gemeenschappen stukken groter is dan door vlaams nationalisten worden voorgesteld. Ik ben die vlaamse leugens alleszins kotsmoe. vlamingen die naar wallonië trekken, walen die in vlaanderen wonen, what's the problem?? Trouwens we moeten eens gaan stoppen met het taalgebruik walen en vlamingen, ik heb het liever over de inwoners van de respectivelijke gemeenschappen, want ik woon in vlaanderen, ben in de eerste plaats Belg, dan europeaan dus met de term vlaming heb ik totaal geen binding, noch voel ik mijzelf hierbij aangesproken. Wel kan ik leven met de term Belg wonende in de regio vlaanderen, lijkt mij ook correctere weergave van de realiteit, i.p.v. van alle inwoners van vlaanderen voor te stellen als vlamingen want dit klopt niet.
en toch bent u een vlaming.door de constructie belgie met al zijn bestaande wetten en eigenaardigheden allerhande bent u toch vlaming en geen belg.als belg zou iedereen in belgie gelijkwaardig moeten zijn,maar dat is niet het geval,en dus bent u mischien tegen uw zin in toch vlaming.
Oud 3 augustus 2008, 20:19   #53
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik kan niet begrijpen waarom sommige mensen zo verankert zitten aan dat België. De Vlamingen hebben meer gemeen met Noord Frankrijk dan met Wallonië. In 1830 hadden ze een buffer nodig tussen Duitsland en Frankrijk en daar door zitten we tot op vandaag nog steeds met dat kunstmatig ontstane kompleet voorbijgestreefde België opgezadeld. De enige die er profeit uit putten is de Koninklijke poppenkast en een ganse kudde politici.

...
oude voorbijgestreefde rommel achter ons te laten.
De staat België was 500 jaar voor de eigenlijke onafhankelijkheid een staat in wording. En veel meer dan een bufferstaat tussen Duitsland en Frankrijk.
De Belgische identeit bestaan dus al veel langer dan 160 jaar. En En dus pas onafhankelijk in 1830.
De vlaamse identiteit daareentegen is gebaseerd op niet bewezen historische feiten.
De zogenaamde "Leeuw van Vlaanderen" heeft zelfs nooit bestaan, "de gulden sporen slag" een sociale strijd en geen strijd van uitsluitend Vlamingen tegen franstaligen en de slag zelf niet meer dan een storm in een glas water.

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 3 augustus 2008 om 20:21.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 20:25   #54
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=lollysticky;3604970]kan er geen "Vlaamse Unie" gevormd worden in wallonië? juist zoals de UF aanwezig is in Vlaanderen? kwestie om ze politiek wat te treiteren. Ge zult dan snel zien hoe 'tolerant' en 'vredelievend' de walen zijn indien deze vlamingen gaan zetelen in hun parlement...[/QUOTE

Als je die mensen kunt overtuigen om zich bezig te houden met die politieke nonsens en van een Vlaamse identiteit die niet bestaat
Oud 3 augustus 2008, 20:27   #55
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Teveel naar de plankaerts gekeken zeker?
geen seconde
Oud 3 augustus 2008, 20:36   #56
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
u zegt zelf dat u slechts één familie kent die zich daar heeft gevestigd en bij uw weten is het enkel die ene familie die nagenoeg alles nog in Vlaanderen regelt, daarop baseer je een besluit dat de lokale economie in Wallonie niets heeft aan die Vlamingen, wat vrij correct is doch kan je gebaseert op één familie niet besluiten dat het met al die anderen ook zo is.
Van die miljoen vlamingen in Wallonie ken ik er slechts twee. Kan geen puur toeval zijn dat juist zij zo leven.
Zij wonen niet aan de taalgerens met "Vlaanderen" en het was dus ook niet louter omwille van de goedkope grond maar vooral omwille van de natuur, die wij "Vlamingen" zelf kapot hebben gemaakt. Nog een reden om trots te zijn op onze zogenaamde "Vlaamse identiteit"
Oud 3 augustus 2008, 20:38   #57
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

[quote=pekka_123;3607070]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
kan er geen "Vlaamse Unie" gevormd worden in wallonië? juist zoals de UF aanwezig is in Vlaanderen? kwestie om ze politiek wat te treiteren. Ge zult dan snel zien hoe 'tolerant' en 'vredelievend' de walen zijn indien deze vlamingen gaan zetelen in hun parlement...[/QUOTE

Als je die mensen kunt overtuigen om zich bezig te houden met die politieke nonsens en van een Vlaamse identiteit die niet bestaat
het verdedigen van de belangen van deze mensen lijkt me geen politieke nonsens...
over uw daaropvolgende identiteit: bestaat er dan wel een 'belgische identiteit' ?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 20:42   #58
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze komen alleszins niet uit de Waalse kuststreek.
Heel belangrijk om dit duidelijk te maken, schoof.
De Belgische kust, een prachtig stukje beton aan de waterkant. Daar mag men trots op zijn
Oud 3 augustus 2008, 20:55   #59
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=lollysticky;3607094]
Citaat:

het verdedigen van de belangen van deze mensen lijkt me geen politieke nonsens...
over uw daaropvolgende identiteit: bestaat er dan wel een 'belgische identiteit' ?
Het feit dat er twee groepen bestaan die drie verschillende talen spreken wil niet zeggen dat er geen gezamelijke identiteit zou zijn. De meeste andere landen zijn even kunstmatig tot stand gekomen.
Omdat een kleine minderheid in beide taalgebieden het niet met elkaar kan vinden en anderen probeert mee te slepen door haat campagnes op te zetten en mekaar te treiteren en uit te dagen wil niet zeggen dat er geen Belgische identiteit bestaat.
Belgische friet, Belgisch bier, Belgische kazen, Belgische chocoade, Belgische friet biefstuk, Belgische filet americain...
In alle Vlaamse dialecten zitten veel franse woorden in verweven. Zo slecht kan die invloed van de Franse taal dan toch niet geweest zijn, als iedereen ze toch spreekt
Oud 3 augustus 2008, 20:58   #60
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geen slecht idee , zet de baggerboten maar al klaar , 't zal rap een diepe schelde zijn ...
Toch maar goed dat de Nederlanders nog een beetje gezond verstand hebben en nog respect hebben voor de natuur
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be