![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 |
Minister
|
![]() waarom zijn wij bang?
ik vind gewoon niet dat een onafhankelijk vlaanderen met nederland zou moeten samensmelten. Zo'n iets heeft voor mij niks te maken met persoonlijke relaties tussen vlamingen en nederlanders, ik vind gewoon dat we na de onafhankelijkheid beter onze eigen boontjes doppen! Wel kan er een sterkere samenwerking worden opgezet tussen nederland en vlaanderen...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En in Nieuw Zeeland is de voertaal uiteraard Nieuwzeeuwsch.
![]() |
#1123 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het zal zowiezo al duur genoeg zijn om België te splitsen, zonder dat we nog moeteen samensmelten met een ander land. ![]() En zoals in mijn vorige post al gezegd, ik heb de indruk dat het vooral de Nederlanders zijn die de samensmelting willen. Misschien zijn het dus jullie die bang zijn voor onafhankelijkheid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de splitsing van België onvermijdelijk is en dat Vlaanderen zich zelfstandig wel zal redden. Besluit Nederland dan naderhand om aansluiting bij Vlaanderen aan te vragen dan word ik daar heus niet boos om. ![]()
![]() |
![]() |
#1125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
|
![]() Er MOET helemaal niets.
![]() |
#1128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bovendien Belgie zal nog wel een aantal jaren doormodderen om aan een staatshervorming te werken en als die er komt ,zal dat een volgende variatie zijn van een ander Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zo komen de zuidelijke nederlanden weer terug bij het moederland, maar door die jaren afscheiding zijn we ook wat uit elkaar gegroeid en beetje vervreemd. Het was anders geweest als die scheiding door de imperialistische taalpolitiek van franskiljons er niet was. Nu echter kunnen we de klok niet meer tot de tijd voor de scheiding terugdraaien, maar door Vlaanderen die status te geven komt het toch politiek binnen het oorspronkelijk koninkrijk terug, zonder hun eigenheid aan te tasten, zonder dat het als een bedreiging wordt gezien zich te moeten verhollandsen. Later kan dan nog altijd bezien worden of Vlaanderen, brabant en Limburg zich volledig willen herenigen. Dan wordt provincie Brabant weer één en Limburg weer één en komt Vlaanderen als provincie terug erbij. Limburg timmert al wel aardig aan de weg... ![]() Kom er miss nog op door, maar s ![]()
![]() |
![]() |
#1130 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De Limburgers en Brabanders zijn sind 1815 nog steeds niet verhollandst ,dus waarom zouden de Vlamingen dat wel doen in een paar jaar tijd? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 |
Parlementslid
|
![]() Ja, da wou ik ook zeggen. Ze hebben de Nederlanden gewoon in twee gesplitst.
![]() |
#1134 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Wie sjoen os Limburg is... ![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 3 augustus 2008 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 |
|
![]() Niet nodig; opvallend snel maken ze zich de locale dialecten eigen, met verwaarloosbaar accent. Hier heb ik grote bewondering voor want mij lukt dat na 28 jaar nog steeds niet en in kroegen versta ik zelden wat er rondom mij wordt gesproken.
![]() |
#1137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 |
Parlementslid
|
![]() We zijn niet verhollandst, maar wel Vernederlandst. Dat is het gevolg van samen op weg gaan naar de toekomst. Zo zullen we straks ook VerEuropaniseren. Steeds meer zaken worden gemeengoed voor mensen in Portugal, Nederland of Finland. We blijven onze eigen karakteristieke dingen behouden, maar we groeien wel naar elkaar toe. De angst daarvoor blokkeert heel veel mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 |
Parlementslid
|
![]() En het mooiste van alles is dat we het gewoon toelaten dat die situatie zo blijft voortbestaan. En wie lachen er aan de zijlijn? De Grootmachten van Europa, want hun invloed blijft onveranderd groot als ze de andere landen klein weten te houden.
|
![]() |
![]() |