Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2008, 12:04   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
hier zitten toch enkele zielige mensen...zucht
ooh nee, de koning wilt een duur huis kopen. Das met mijn centen ! Dat mag niet zenne ! De koning heeft toch al een paleis, is da ni genoeg? ween ween ween
We moeten de koning beschermen ! Hij heeft volgens zichzelf maar 12 miljoen euro, en dan gaat hij iets kopen voor 50 miljoen euro. Straks geraakt hij nog in de goot.

Maar geen nood ,er wordt geschat dat het fortuin zo rond de 2 miljard euro draait, dus hij zal niet in de problemen geraken. En het fabeltje dat hij maar 12 miljoen euro bezit is goed voor de debielen die in de monarchie geloven.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 12:09   #22
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Wat me vooral aan dit soort kwesties stoort, is dat de meerderheid der Vlamingen zulke dingen blijft slikken, met een tricolore vlaggetje blijft zwaaien, ...
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 12:12   #23
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Misschien gaat hij een leningske aan bij Fortis?

Als dat de prijs is om Laken compleet op te doeken dan is dat met plezier betaald. Volgens mij is hij zijn voorbereidingen aan het treffen en is dit zijn oprotpremie.
Je kan wel eens heel dicht bij de waarheid zitten
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 12:19   #24
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Sinds wanneer heeft de koninklijke familie privé geen gelden meer?
Daar staat toch nergens dat men de staatskas plundert om daar een bod op te doen hé. Het is niet omdat gij belastingen betaalt dat ge ineens aanspraak hebt op privé gelden van iemand anders.
Dat we 6 regeringen hebben en dat een senator 1 miljoen euro kost per jaar stoort u blijkbaar niet.
HIER zit het punt **dat een senator 1 miljoen euro kost per jaar **

Waarom zouden diezelfde senators dan het land willen veranderen ???
Hoe zou je zelf zijn ????

Wat flauwe kul verkopen aan de kiezer en schuld van al hun onkosten op de Walen steken en klaar is kees.
Weeral een miljoentje voor de volgende 4 jaar/jaar.

Opent nu niemand zijn ogen ????
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 12:24   #25
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
HIER zit het punt **dat een senator 1 miljoen euro kost per jaar **

Waarom zouden diezelfde senators dan het land willen veranderen ???
Hoe zou je zelf zijn ????

Wat flauwe kul verkopen aan de kiezer en schuld van al hun onkosten op de Walen steken en klaar is kees.
Weeral een miljoentje voor de volgende 4 jaar/jaar.

Opent nu niemand zijn ogen ????
Dit roep ik hier al zo lang: voor en door de postjes blijft belgië bestaan .
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 12:25   #26
TVlietinck
Vreemdeling

Standaard

Paleis ontkent bod op Italiaanse luxe-villa

Laatst gewijzigd door TVlietinck : 4 augustus 2008 om 12:39.
TVlietinck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 12:33   #27
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVlietinck Bekijk bericht

Maak dat de ganzen wijs
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 12:33   #28
stapas
Burger

Standaard

Je neemt 2 rijke families - de kinderen trouwen. Ze krijgen een grote vergoeding om hu werk te doen, en worden een dagje ouder. Dan maak je mij echt niet wijs dat die maar 12 miljoen zouden hebben. De ietwat goed boerende zelfstandige bakker, slager of aannemer die op zijn 57e is gestopt heeft al 3-4 miljoen. Dus dat de koning 120 miljoen zou hebben kan me nu echt niet verwonderen. Ik weet zelfs niet of het goed zou zijn, een bende armoezaaiers hebben als koninklijke familiee.
Wat hij met zijn geld doet - en zelfs waar het vandaan komt - kan me weinig schelen. En 50 miljoen, daar koop je tegenwoordig in Londen een serieus herenhuis voorr, en in Toscane een kasteeltje. Er zijn meer families dan jee zou denken in dit land die heel vermogend zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat Ludwig verduyn zijn lijstjes hopeloos achterhaald zijn - er is meer verborgen kapitaal in België dan je denkt.

Ik vind het anders wel mooi: dagje ouder, binnenkort de firma overdragen aan de zoon, en dan met de vrouw terug naar haar thuisland
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 14:40   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Je neemt 2 rijke families - de kinderen trouwen. Ze krijgen een grote vergoeding om hu werk te doen, en worden een dagje ouder. Dan maak je mij echt niet wijs dat die maar 12 miljoen zouden hebben. De ietwat goed boerende zelfstandige bakker, slager of aannemer die op zijn 57e is gestopt heeft al 3-4 miljoen. Dus dat de koning 120 miljoen zou hebben kan me nu echt niet verwonderen. Ik weet zelfs niet of het goed zou zijn, een bende armoezaaiers hebben als koninklijke familiee.
Wat hij met zijn geld doet - en zelfs waar het vandaan komt - kan me weinig schelen. En 50 miljoen, daar koop je tegenwoordig in Londen een serieus herenhuis voorr, en in Toscane een kasteeltje. Er zijn meer families dan jee zou denken in dit land die heel vermogend zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat Ludwig verduyn zijn lijstjes hopeloos achterhaald zijn - er is meer verborgen kapitaal in België dan je denkt.

Ik vind het anders wel mooi: dagje ouder, binnenkort de firma overdragen aan de zoon, en dan met de vrouw terug naar haar thuisland
Wilt gij voor mij eens uitrekenen, hier in dit forum, hoeveel ge per maand opzij moet leggen, om op een loopbaan van 40 jaar te komen tot 4 mio €'s ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 14:48   #30
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wilt gij voor mij eens uitrekenen, hier in dit forum, hoeveel ge per maand opzij moet leggen, om op een loopbaan van 40 jaar te komen tot 4 mio €'s ?
Niet iedereen heeft hetzelfde salaris hé.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 14:53   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Niet iedereen heeft hetzelfde salaris hé.
Niet mekkeren. Rekenen of zwijgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 augustus 2008, 14:59   #32
stapas
Burger

Standaard

1960 beginnen werken. Zaak uitbouwen. Goed geld verdienen, eventueel een tweede zaak beginnen. Werken vanaf ja 16e, op 22 zelfstandig. Op je 30e een tweede huis kopen - bv een studentenhuisje, paar jaar later een chalet in de Ardennen. En intussen draaien de zaken veder. Tegen je 40 met een deel van je zwart geld een blok appartementen, nog wat investeringsvastgoed enz. Die eigendommen uit de jaren 80 zijn intussen massaal veel meer waard. Nee, niet voor iedereen, maar ik ken er veel die erin geslaagd zijn: hard werken, goede investeringen doen, en risico nemen. Voor iedereen die erin geslaagd is zijn er natuurlijk ook 2 failliet gegaan.

Kijk gewoon eens naar iets hogere klasse: een bedrijf waar een man of 40 werkt. Een grote villa, paar dure auto's voor de deur, groot appartement op de zeedijk, nog een investeringseigendommeke, en alle 3 de kinderen een eigen huisje cadeau gekregen. Aan hoeeveel geld zit je dan al denk je? Aan de huidige vastgoedprijzen is 1miljoen euro aan eigendommen (huis + roerend) voor heel wat goede tweeverdieners op leeftijd niet uitzonderlijk moeilijk meer. Niet dat er zo duizenden rondlopen. Maar het toont voldoende aan hee belachelijk laag dat bedrag van 12 miljoen is dat op de koning wordt geplakt

Laatst gewijzigd door stapas : 4 augustus 2008 om 15:00.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:03   #33
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze koning heeft uiteraard privé-geld, maar volgens het paleis bedraagt dat 12,4 miljoen euro.
En waar zijn dan de 12 miljard van Boudewijn naartoe?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:05   #34
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
hier zitten toch enkele zielige mensen...zucht
ooh nee, de koning wilt een duur huis kopen. Das met mijn centen ! Dat mag niet zenne ! De koning heeft toch al een paleis, is da ni genoeg? ween ween ween
Doe eens normaal, ventje. Dat geld heeft hij niet van te werken hoor. Daarom, iedere werkende mens stoort zich daaraan, en terecht ook.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
Oud 4 augustus 2008, 15:07   #35
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Doe eens normaal, ventje. Dat geld heeft hij niet van te werken hoor. Daarom, iedere werkende mens stoort zich daaraan, en terecht ook.
Is dat dan niet jalouzie?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:08   #36
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Eerder onrechtvaardigheid .....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:09   #37
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eerder onrechtvaardigheid .....
Misschien wel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:11   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
1960 beginnen werken. Zaak uitbouwen. Goed geld verdienen, eventueel een tweede zaak beginnen. Werken vanaf ja 16e, op 22 zelfstandig. Op je 30e een tweede huis kopen - bv een studentenhuisje, paar jaar later een chalet in de Ardennen. En intussen draaien de zaken veder. Tegen je 40 met een deel van je zwart geld een blok appartementen, nog wat investeringsvastgoed enz. Die eigendommen uit de jaren 80 zijn intussen massaal veel meer waard. Nee, niet voor iedereen, maar ik ken er veel die erin geslaagd zijn: hard werken, goede investeringen doen, en risico nemen. Voor iedereen die erin geslaagd is zijn er natuurlijk ook 2 failliet gegaan.

Kijk gewoon eens naar iets hogere klasse: een bedrijf waar een man of 40 werkt. Een grote villa, paar dure auto's voor de deur, groot appartement op de zeedijk, nog een investeringseigendommeke, en alle 3 de kinderen een eigen huisje cadeau gekregen. Aan hoeeveel geld zit je dan al denk je? Aan de huidige vastgoedprijzen is 1miljoen euro aan eigendommen (huis + roerend) voor heel wat goede tweeverdieners op leeftijd niet uitzonderlijk moeilijk meer. Niet dat er zo duizenden rondlopen. Maar het toont voldoende aan hee belachelijk laag dat bedrag van 12 miljoen is dat op de koning wordt geplakt
Amai, gij weet uw eigen woorden niet meer.

Ik knip en plak hier uit uw eigen post, en ik kleur wat:

Citaat:
De ietwat goed boerende zelfstandige bakker, slager of aannemer die op zijn 57e is gestopt heeft al 3-4 miljoen.
Noch mijn bakker, noch mijn beenhouwer, noch mijn aannemer werkt met een 40-tal mensen.

De ietwat goedboerende kleine zelfstandigen die ik ken, en die hun vermogen niet opbouwden vanuit de vorige generatie, die zijn rijk, maar hebben zich krom gewerkt.
Hun direkte nakomelingen hebben de keuze: als een raket omhoogschieten, of den boel om zeep helpen.

Maar ik weet nog altijd niet hoeveel ge nu per maand opzij moet leggen om op 40 jaar tot 4 mio € te komen. (ik weet het natuurlijk wel, maar ik zeg het niet).

Okee dat dit allemaal of topik is.
Als het vermogen van le roi slechts 12 mio € is, dan zijn ze daar allemaal even dom als wij weten hoe dom Filip-den-taaie zich reeds bewezen heeft.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 augustus 2008 om 15:16.
Oud 4 augustus 2008, 15:12   #39
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Daar morele termen op plakken verandert niks aan de zaak.
Oud 4 augustus 2008, 15:13   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst hebben ze flipke uitgelachen met z'n bod van 20.000.000 euro ... Dan is die bij z'ne pére gaan bleiten , en dan heeft albéér er zomaar effe 50.000.000 tegenaan willen gooien ...
Tuurlijk ontkennen ze dat bod , de mensen zouden het maar eens moeten zien als een vlucht ....(Wat het ook is , ze voelen dat de grond hen te warm onder de voeten wordt en zorgen voor hun leven NA belgië ...)
Net als zowat alle diktators al hebben gedaan, doet ook albéér het zo ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be