Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2008, 22:22   #1981
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alles wat niet met jou visie overeen stemt is volgens jou " bullshit ".
Helemaal niet. Het is bullshit om de redenen die ik zonet uit de doeken heb gedaan. (Mijn visie of de uwe doen er zelfs niet toe, de kwestie is: hoe zit een democratie ineen?)
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:25   #1982
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
says who??

Calimero'tjes, ik leg het nog 1 keer uit. Het is echt niet moeilijk. Het cordon sanitaire bestaat erin dat men op geen enkel niveau een coalitie met een partij aangaat die de mensenrechten expliciet verwerpt en vreemdelingenhaat aanwakkert, niets meer en niets minder. Dat is niet ondemocratisch, om de simpele reden dat in een democratie een regering of een schepencollege gevormd wordt door een partij of een coalitie van partijen die de helft+1 van de zetels heeft. Meer moet dat niet zijn. Het Blok heeft dat nog nooit gehaald. De Britse liberaal-democraten hebben dat ook nooit gehaald en zijn dus nooit in een regering opgenomen. Dat is democratisch gezien volkomen correct.

Dat betekent echter niet dat men met hun kiezers geen rekening houdt. De VB-mandatarissen zetelen met alle rechten in alle organen waarin ze verkozen zijn. Ze kunnen wetsvoorstellen en amendementen indienen zoals iedereen. Ze worden even ruim betaald als hun collega's en genieten van dezelfde onschendbaarheid.

Overigens: vanaf 1950 hebben de meeste West-Europese landen gedurende tientallen jaren een feitelijk cordon sanitaire ingevoerd tegen de communistische partijen, hoewel die bijvoorbeeld in Italië en Frankrijk soms bijna 40 procent van de stemmen haalden. Wie heeft dat ooit ondemocratisch genoemd?
Iedereen die de basics snapt van een democratie misschien?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:27   #1983
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Evenals democratie wel zal betekenen dat ge iemand kunt verplichten om niet om iemand anders in coalitie te gaan.
Is dat zo? En welke partij wou dan wel met het VB een meerderheid vormen? En welke andere partij heeft hen dan verplicht om dat niet te doen?
Oud 7 augustus 2008, 22:31   #1984
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niets om verbaasd over te zijn, natuurlijk. Het vroegere VB-logo stelde immers ook de "SS-bliksemschichten" voor (wel horizontaal, om toch niet TE FEL op te vallen waarschijnlijk)

Klacht tegen nazi-teken op gevel Antwerps café

Het Forum der Joodse organisaties dient een klacht in bij de Antwerpse politie tegen een Antwerps café dat op zijn gevel een nazistisch teken schilderde. Dat meldt Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel dat de zaak aan het licht bracht. De Joodse koepelvereniging lichtte het Centrum voor Gelijke Kansen in en dat oordeelde dat er voldoende elementen aanwezig zijn voor de klacht.

De Beest
Het nazistisch teken prijkt op de gevel van het Antwerpse café 'De leeuw van Vlaanderen'. Eerder deze maand werd daar de gevel herschilderd en werd de tekst 'De Beest' aangebracht boven de toegangsdeur. De letter 's' lijkt volgens Joods Actueel echter zeer sterk op het bekende teken van de SS, de paramilitaire organisatie van het Duitse Nazi-regime.

"De tekst op de gevel is in gotische letters aangebracht, enkel bij de letter S is daarvan afgeweken. Ook is dit de enige van de 27 letters op de gevel die uit meer dan één kleur bestaat. De bedoeling hiervan is duidelijk, namelijk het SS-symbool kenbaar te maken" aldus Terry Davids, algemeen directeur van Joods Actueel.

Vlaams-nationalisten
Het bewuste café staat bekend als een verzamelplaats voor Vlaams-nationalisten. Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.

In een reactie verklaarde NV-A- voorzitter Bart De Wever al dat hij de actie van het café verwerpelijk en jammer vind. Hij vindt het ook jammer dat het café de naam 'de Leeuw van Vlaanderen' behield. "Want dit compromitteert de Vlaamse zaak", aldus De Wever. (belga/sam)

(bron : "VRT-Nieuws" + "De Morgen")
Die verdomde Antwerpse NVA'ers en VB'ers kunnen het niet laten..Zo krijgt men nooit iets gedaan...wanneer gaan die nostalgische kinderachtigheden stoppen?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:33   #1985
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Het is bullshit om de redenen die ik zonet uit de doeken heb gedaan. (Mijn visie of de uwe doen er zelfs niet toe, de kwestie is: hoe zit een democratie ineen?)
Alleen en alleen de visie van Garry- broeske-jazeker-onze hoogheid knuppel en nog tal van andere rechtse zakken hier op het forum zijn de enige echte waarheden die hier mogen neergepend worden, andere meningen worden hier niet getolereerd of je bent een verrader
deze draad ging bij mijn weten hierom, het SS symbool van de nazi's die de vberkes hier met alle middelen proberen te verdegen, en de calimero uithangen dat ze hun gelijk hier kunnen halen.
want dat is het enige dat hun rest, slacht offertje spelen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:35   #1986
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iedereen die de basics snapt van een democratie misschien?
Welke van de hieronder in het vetjes staande beweringen kloppen dan niet, volgens u?
Citaat:
Dat is niet ondemocratisch, om de simpele reden dat (1) in een democratie een regering of een schepencollege gevormd wordt door een partij of een coalitie van partijen die de helft+1 van de zetels heeft. Meer moet dat niet zijn. (2) Het Blok heeft dat nog nooit gehaald. De Britse liberaal-democraten hebben dat ook nooit gehaald en zijn dus nooit in een regering opgenomen. Dat is democratisch gezien volkomen correct.

Dat betekent echter niet dat men met hun kiezers geen rekening houdt. (3)De VB-mandatarissen zetelen met alle rechten in alle organen waarin ze verkozen zijn. (4) Ze kunnen wetsvoorstellen en amendementen indienen zoals iedereen. (5) Ze worden even ruim betaald als hun collega's en (6) genieten van dezelfde onschendbaarheid.

Laatst gewijzigd door drosophila : 7 augustus 2008 om 22:38.
Oud 7 augustus 2008, 22:38   #1987
proost
Vreemdeling

Standaard

Het is een schande dat Vlaanderen zo moet verkracht worden door fascho varkens!
Oud 7 augustus 2008, 22:56   #1988
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proost Bekijk bericht
Het is een schande dat Vlaanderen zo moet verkracht worden door fascho varkens!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:57   #1989
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef jij dan eens de definitie van een democratie? Kan in drie woorden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:14   #1990
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke van de hieronder in het vetjes staande beweringen kloppen dan niet, volgens u?
Wanneer een partijtje dat nauwelijks de kiesdrempel haalt wel gehoord en bevraagd wordt terwijl de tweede of derde grootste partij monddood gemaakt wordt en dan nog door een kartel waarvan beide afzonderlijk, de ene ook amper iets meer dan de kiesdrempel haalde en de andere, ik weet niet meer, hoeveel hadden ze ook al weer dank zij al hun valse beloftes. Wat is er overeind gebleven van al hun blablabla. 0, assolutamente nulla, niente di niente. Toffe democratie hier. Dat is pas “bullshit”. Zo iets heet niet democratie, dat heet boerenbedrog!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 7 augustus 2008 om 23:18.
Oud 7 augustus 2008, 23:45   #1991
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Calimero'tjes, ik leg het nog 1 keer uit. Het is echt niet moeilijk. Het cordon sanitaire bestaat erin dat men op geen enkel niveau een coalitie met een partij aangaat die de mensenrechten expliciet verwerpt en vreemdelingenhaat aanwakkert, niets meer en niets minder. Dat is niet ondemocratisch, om de simpele reden dat in een democratie een regering of een schepencollege gevormd wordt door een partij of een coalitie van partijen die de helft+1 van de zetels heeft. Meer moet dat niet zijn. Het Blok heeft dat nog nooit gehaald. De Britse liberaal-democraten hebben dat ook nooit gehaald en zijn dus nooit in een regering opgenomen. Dat is democratisch gezien volkomen correct.
Dus zolang 51% van de verkozenen alle partijprincipes naast zich neerleggen en hun kiezers veraden is de democratie gered ...
Ook niet echt leuk voor de mensen , 'k bekijk dat woordje nu wel met andere ogen hoor ...

Citaat:
Dat betekent echter niet dat men met hun kiezers geen rekening houdt. De VB-mandatarissen zetelen met alle rechten in alle organen waarin ze verkozen zijn. Ze kunnen wetsvoorstellen en amendementen indienen zoals iedereen. Ze worden even ruim betaald als hun collega's en genieten van dezelfde onschendbaarheid
Toch is het niet democratisch want : Recht op spreken. Elke deelnemer moet in gelijke mate de kans hebben de andere deelnemers te informeren en met hen van gedachte te wisselen over het voorstel dat ter tafel ligt.
En dat kunnen de verkozenen van het VB niet omdat men op voorhand weigert om met ze te praten ... ('k vind dat jammer want zo gooit men ook ineens alles van tafel , op enkele uitzonderingen na die dan ook een storm over de politieke wereld hebben laten razen ...)
Citaat:
Overigens: vanaf 1950 hebben de meeste West-Europese landen gedurende tientallen jaren een feitelijk cordon sanitaire ingevoerd tegen de communistische partijen, hoewel die bijvoorbeeld in Italië en Frankrijk soms bijna 40 procent van de stemmen haalden. Wie heeft dat ooit ondemocratisch genoemd?
De democraten alvast niet , die klappen zich er wel uit ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 00:13   #1992
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Geef jij dan eens de definitie van een democratie? Kan in drie woorden.
Ik denk, 1 woord genoeg: referendum.
Oud 8 augustus 2008, 00:32   #1993
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk, 1 woord genoeg: referendum.
Mmmmm. In een democratie moet een referendum zeker kunnen. Hoewel, referendum is niet de definitie van een democratie. Hier heeft zowat iedere Belgicist de mond over vol van democratie maar als je de vraag steld naar de betekenis blijven ze veelal het antwoord schuldig.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2008 om 00:35.
Oud 8 augustus 2008, 00:39   #1994
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Mmmmm. In een democratie moet een referendum zeker kunnen. Hoewel, referendum is niet de definitie van een democratie. Hier heeft zowat iedere Belgicist de mond over vol van democratie maar als je de vraag steld naar de betekenis blijven ze veelal het antwoord schuldig.
Ik denk dat zonder referendum geen democratie kan bestaan.
Oud 8 augustus 2008, 00:43   #1995
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat regelmatig een referendum een normaal gebeuren moet zijn binnen een democratie.
Oud 8 augustus 2008, 00:49   #1996
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al dat gezwans van jou om een cordon sanitaire te trachten te rechtvaardigen in een democratische staat. Zoiets valt simpelweg niet te rijmen met een democratie. In een democratie kiest het volk de wetten en de bestuurders en niet de politieke partijen. Als dat laaste het geval is, spreekt men van een particratie en niet van een democratie. En laat dat nu net het geval zijn in België.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 00:50   #1997
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik Drosophila zo hoor uitleggen hoe ondemocratisch de democratie wel is , dan weet ik niet of die democratie nog wel zo'n goed idee is ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 00:56   #1998
FDM
Banneling

Standaard

Als ik Drosophila zo hoor uitleggen hoe ondemocratisch de democratie wel is

hoe tegendraads ze wel is , wij kiezen vertegenwoordigers die niet verwezenlijken wat wij willen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 06:30   #1999
fransV
Gouverneur

Standaard mes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ge je me fysiek aanvallen? Ik heb altijd een mes bij me. Zo'n stanley mes. Ik ben geen agressor. Ik val niemand aan. Maar een kleine mens met een scherp en snel trekbaar mes kan zich altijd verdedigen. Je mag groter zijn dan ik... met een stanley mes een paar keer uithalen en je zit te janken. Dat is de waarheid.

Nou neem het niet persoonlijk hoor. Ik wil geen mes trekken tegenover jou. Maar ik heb in het verleden wel al hagelijke posities gekend en van linkerds die tot in de kleur van hun ogen van politieke richting veranderden omdat ze een geladen pistool tegen hun kop kregen. Dat mes helpt daar misschien niet tegen, maar tja... de federale regering wil dat de burgers geen wapens meer hebben. Enkel criminelen mogen ze nog hebben.

Met een mes naar een afspraak met een Albanees trekken? Héél stom..
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 06:42   #2000
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat regelmatig een referendum een normaal gebeuren moet zijn binnen een democratie.

Waarom niet alle partijen afschaffen en het heel het beleid sturen via referendums? Gedaan met het grote gelijk van elke partij. Gedaan met wetsvoorstellen weg te stemmen terwijl je er toch achter staat.
Moet kunnen in dit computertijdperk. Als ik via mijn computer veilig kan bankieren, moet dat ook voor het stemmen kunnen.

Laatst gewijzigd door Duym : 8 augustus 2008 om 06:44.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be