![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@Dirk, hoe zit het feitelijk met Uw bewering van die ankerstenen aan de ark waar ik al maanden geleden om gevraagd heb....
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Gouverneur
|
Ik snap het onderscheid niet. Voor de dialoog vind ik het prettig dat je evolutie op zich niet per definitie verwerpt.
|
|
|
#346 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Voor de volledigheid er ook nog aan toevoegen dat zonder de eerste 4 punten (big bang, planetaire en stellaire evolutie, chemische evolutie en abiogenese ) er zelfs geen sprake kan zijn van macro evolutie. En voor de eerste 4 is er ook al geen enkel bewijs. Laatst gewijzigd door dirk001 : 9 augustus 2008 om 22:18. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#348 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#349 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Mijn doel is hiermee aan te geven dat je niet zomaar alles moet slikken wat evolutionisten als "bewijs" opvoeren. En ik vind het wel soms jammer dat andere tegenstanders van de evolutieleer op dit forum eigenlijk nauwelijks ten gronde ingaan op de pogingen tot bewijs van de evolutionisten. Waardoor er dan een welles-nietes spel ontstaat. Ja je moet er tijd voor uittrekken om ten gronde in te gaan op argumenten maar dan heb je ook een echte discussie. Ik had even goed kunnen doen wat Paulus heeft gedaan ivm de walvisevolutie en hij heeft gelijk met zijn opmerking maar zoals hij het daar formuleert is dat niet echt ten gronde ingaan erop, maar eerder een oppervlakkige reactie. (ik ben het heel vaak met hem eens en als het over de bijbel en het geloof gaat zijn zijn bijdragen vaak van heel goede kwaliteit, maar ivm evolutie is het belangrijk om hetzelfde te doen zodat die bewijzen ook echt weerlegd worden). Dit is trouwens het grote voordeel van een forum vergeleken met een "live" debat dat je hier als je wil ook echt ten gronde kan ingaan op dingen wat in een debat vaak niet voldoende kan omdat je niet altijd voldoende tijd hebt om alles te omkaderen. Als ik ook maar 1 persoon kan aanzetten om tenminste eens na te denken over de zogenaamde bewijzen pro-evolutie dan ben ik al meer dan tevreden en als eenzelfde vraag nog eens wordt gesteld is het ook makkelijk om hetzelfde antwoord terug te geven eventueel aangevuld met wat nieuwe info indien nodig. Het is zoals een creationist eens zei tijdens een debat als ik maar genoeg tijd heb kan ik alle zogenaamde evolutiebewijzen weerleggen en dat is ook zo. Ik wil ook aangeven dat je kritisch moet kijken naar bewijzen voor iets (en ja dat geldt evenzeer voor creatie of voor gelijk welke theorie ). Het is verkeerd om iets zomaar weg te moffelen als zijnde niet belangrijk genoeg om op in te gaan. Natuurlijk soms heb je even een "break" nodig want je kan dit soort dingen niet elke dag doen en zeker niet als je echt ten grone wil ingaan op zaken wat ik graag doe alleen neemt het vrij veel tijd in beslag maar goed dat heb ik ervoor over. |
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gefeleciteerd en meer van dat zou ik zeggen... Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar we gaan opnieuw off topic ... ik zou liever nog eens een poging tot bewijs zien van de evolutionisten .... . Als jullie zich willen beperken tot poging tot bewijzen ivm macro-evolutie in dit topic voor mij niet gelaten hoor. |
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Gouverneur
|
Zoals ik al zei; ik snap het onderscheid tussen micro- en macro-evolutie niet.
|
|
|
#353 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Micro-evolutie is bijv een bacterie die resistent wordt tegen antibiotica of de verschillende soorten honden. Maar in beide gevallen blijft het respectievelijk een bacterie en een hond. En er gaat ook telkens informatie verloren. De resistentie wordt veroorzaakt door het ontbreken van een deel van de bacterie en bijv de chihuahuah bevindt zich op het uiteinde van de genenpoel en heeft daardoor te kampen met allerlei kwaaltjes. Dit gaat dus om veranderingen binnen het grondtype. Macro-evolutie zou dan bijv zijn als men de evolutie zou kunnen aantonen (wat ik weerlegd heb) van landdier tot moderne walvis of anders gezegd veranderingen waardoor een grondtype verandert in een ander grondtype en dat is nog nooit aangetoond. Maw het aantonen van gemeenschappelijke voorouders tussen verschillende grondtypes bijv het aantonen via vele tussenvormen dat alle zoogdieren een gemeesnchappelijke voorouder zouden hebben. |
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan mijn beste gaat het om macro-evolutie aangezien iedere diersoort op aarde uit een algemene voorouder is ontstaan en die zich in 6000 jaar ontwikkelen tot een oneindige verscheidenheid... En nu die ankerstenen nog....op Uw conclusie wat betreft de betere vaar en stabilisatietechnieken wacht ik echter vol met spanning...Het is aan U mijn beste... |
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Gouverneur
|
De soorten die genoemd worden in Genesis bij het zondvloedverhaal worden per vers anders omschreven. Genesis 7:21 geeft de meest uitgebreide beschrijving.
|
|
|
#356 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#357 | |
|
Minister
|
Citaat:
Sprookje of onwetendheid? Ik denk dat de meesten onder ons het antwoord daarop wel weten
|
|
|
|
#358 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Uw link zegt niks over de walvisevolutie specifiek trouwens dus ik snap niet eens waarom u die daar geeft ... ipv gewoon links op het forum te zetten kun je misschien eens inhoudelijk reageren. |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En u gaat opnieuw off topic ... blijkbaar is het echt wel moeilijk om bewijzen voor evolutie te vinden. |
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Minister
|
Citaat:
|