Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2008, 10:46   #61
born2bewild
Banneling

Standaard

nog straffer

0 € is te veel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 10:52   #62
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Jan Modaal een goedkope truc die alleen de hoogte van dit debat aangeeft (dat en het feit dat het hier vaker over stront gaat dan over de monarchie zelf).
Als ik het over beerputten heb, moet ik over stront spreken, niet over slagroomtaarten.

Citaat:
arm vlaanderen... Zebben weer iets 'ontdekt' laat het nu net de koning zijn die wil dat deze 'werkelijke kost van de monarchie' doorzichtiger wordt. 30 miljoen € of 3 € per persoon per jaar of 0,25€ per maand afdragen aan UW koningshuis en tis de arme belg al teveel (misschien toch best staatsuitgaven geheim houden?)...
Drie of vijf euro per inwoner voor iemand die iets nuttigs doet, waarom niet? Maar niet voor profiteurs die geen stamp onder hun tricolore ballen waard zijn.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 10:59   #63
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
arm vlaanderen... Zebben weer iets 'ontdekt' laat het nu net de koning zijn die wil dat deze 'werkelijke kost van de monarchie' doorzichtiger wordt. 30 miljoen € of 3 € per persoon per jaar of 0,25€ per maand afdragen aan UW koningshuis en tis de arme belg al teveel (misschien toch best staatsuitgaven geheim houden?)...
laat ons duidelijk zijn die kost is minimaal en zou veel hoger mogen (vb. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_...uis_(Nederland) "Over 2008 zijn de totale kosten begroot op 113,9 miljoen euro. "). Men vergeet wat daar allemaal inzit en weeral wil men de monarchie gaan vergelijken aan Jan Modaal een goedkope truc die alleen de hoogte van dit debat aangeeft (dat en het feit dat het hier vaker over stront gaat dan over de monarchie zelf).
Bon om het toch weer kort te houden; ik lees wat ik hier gewoon ben veel afgunst en jaloezie weinig echte inzichten. Dat daarbij veel gratuite uitspraken vallen is dan ook niet meer dan normaal...Ale "en somme" ARM vlaanderen.
In Nederland hebben ze er wel nog een karretje met paarden bij te onderhouden. Vandaar de hogere onkost.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 11:29   #64
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laat ons duidelijk zijn die kost is minimaal en zou veel hoger mogen (vb. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_...uis_(Nederland) "Over 2008 zijn de totale kosten begroot op 113,9 miljoen euro. "). Men vergeet wat daar allemaal inzit en weeral wil men de monarchie gaan vergelijken aan Jan Modaal een goedkope truc die alleen de hoogte van dit debat aangeeft (dat en het feit dat het hier vaker over stront gaat dan over de monarchie zelf).
Bon om het toch weer kort te houden; ik lees wat ik hier gewoon ben veel afgunst en jaloezie weinig echte inzichten. Dat daarbij veel gratuite uitspraken vallen is dan ook niet meer dan normaal...Ale "en somme" ARM vlaanderen.
Maar toch had ik graag een Zwitsers presidentieel systeem. Bedankt.

Laatst gewijzigd door korvo : 11 augustus 2008 om 11:30.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 11:40   #65
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dat loopt hier écht de spuigaten uit! Ik zou me haast schamen dat ik me hier in betrek! Maar de eer van onze Vorst en de Zijnen moet toch door iemand wat verdedigd worden tegenover al die laffe, ongegronde, onwaardige aanvallen.

Vent toch,kijk eens in je brievenbus,hoeveel facturen er binnenkomen per week.Vandaag was het weer van dat.Belasting van de nutteloze koningen Provincie.
En kwestie "eer" van de zogenaamde vorst,zeg maar hansworst,iedereen heeft daar zo zijn bedenkingen over.Of zit je ook aan die lekpot.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 11:46   #66
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Drie of vijf euro per inwoner voor iemand die iets nuttigs doet, waarom niet? Maar niet voor profiteurs die geen stamp onder hun tricolore ballen waard zijn.
zouden ze?? oooh...oooh... wat een goeie zeg...
5€ voor iemand die iets doet is okey dan mag u nu stoppen met zagen zeker...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
In Nederland hebben ze er wel nog een karretje met paarden bij te onderhouden. Vandaar de hogere onkost.
je moet goed weten dat beatrix niet kan leven van haar rent...euhm...toch (met dank aan de ROYAL DUTCH shell). Sjah tzal ergens anders naartoe gaan zeker dan naar haar plezier ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Maar toch had ik graag een Zwitsers presidentieel systeem. Bedankt.
Ik dacht dat het om het geld te doen was? Toch niet dan gezienhet feit dat presidenten bakken meer geld kosten van monarchen...?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 11:51   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het om het geld te doen was? Toch niet dan gezienhet feit dat presidenten bakken meer geld kosten van monarchen...?
moet men voor presidenten ook tot aan hun dood heel hun familie en blijvend ook nog hun weduwen, kinderen en kleinkinderen onderhouden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 11:52   #68
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor mij is het niet om geld te doen, in tegendeel zelfs. een president mag gerust meer kosten, democratie komt met een prijs.

Koningshuizen enzomeer, de middeleeuwen zijn voorbij.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 11:53   #69
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Zwitserse systeem kost een fractie van een monarchie of "traditioneel" presidentieel systeem. Weet u hoegenaamd wel wat dit Zwitserse systeem inhoudt? Ik verwijs u anders graag naar Wikipedia waar u tonnen aan info kan vinden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesp..._%28Schweiz%29

http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesrat_%28Schweiz%29

De president verdient hier gewoon zijn loon van minister. Er is ook een presidentiële residentie. En dat is het zowat.
Oud 11 augustus 2008, 12:04   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3 € of 0,25€ per persoon is een valse voorstelling. Jij rekend alle personen als deelnemend in de kosten. Dus ook alle nietmeer actiefzijnde, ook de baby's en de schoollopers. Die brengen geen van allen een cent op hoor. Je moet de deling maken door de actieve bevolking. Dan krijg je een heel ander resultaat. Dat moet je dan bij tellen bij alle andere door deze bevolkingsgroep te dragen kosten. Ook niet vergeten te tellen, de gevangeniskosten en dergelijke. Dan is zelfs 0,1 € buitensporig veel voor een stel leeglopers te onderhouden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 12:23   #71
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
moet men voor presidenten ook tot aan hun dood heel hun familie en blijvend ook nog hun weduwen, kinderen en kleinkinderen onderhouden?
doet dat ertoe? De kosten zouden zo hoog zijn op die 4-5 jaar dat je nog niet eens zou denken aan wat er daarna gebeurd... En dan mag je nog maar beginnen dokken voor de verkiezingscampagnes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Voor mij is het niet om geld te doen, in tegendeel zelfs. een president mag gerust meer kosten, democratie komt met een prijs.

Koningshuizen enzomeer, de middeleeuwen zijn voorbij.
De democratie moet zichzelf ook indekken tegen zichzelf...
Komt de democratie niet van bij de grieken? Is dat niet van VOOR de middeleeuwen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Het Zwitserse systeem kost een fractie van een monarchie of "traditioneel" presidentieel systeem. Weet u hoegenaamd wel wat dit Zwitserse systeem inhoudt? Ik verwijs u anders graag naar Wikipedia waar u tonnen aan info kan vinden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesp..._%28Schweiz%29

http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesrat_%28Schweiz%29

De president verdient hier gewoon zijn loon van minister. Er is ook een presidentiële residentie. En dat is het zowat.
Wat wil je nu bewijzen? Dat je geen flauw idee hebt wat de 'kosten van de monarchie' juist inhouden? Die 30 miljoen das niet de salaris van onze koning he slimmeke...

Ik heb een klein gedacht van wat het zwitsers systeem inhoud ja maar weet er zeker niet het fijne van interesseert me dan ook weinig....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
3 € of 0,25€ per persoon is een valse voorstelling. Jij rekend alle personen als deelnemend in de kosten. Dus ook alle nietmeer actiefzijnde, ook de baby's en de schoollopers. Die brengen geen van allen een cent op hoor.
Je hebt gelijk in een land zoals België is het NIET de personenbelasting die het merendeel van de staatsinkomsten uitmaakt maar andere inkomsten maar soit ik wou die moeilijkheid gewoon uit de weg gaan en de simpele berekening maken...

Citaat:
Je moet de deling maken door de actieve bevolking.
nee nee als je wilt mierenneuken moet je eerst het gewicht van andere belastingen (bedrijfsvoorheffingen, roerende voorheffingen,...) aftrekken en dan delen door de actieve bevolking dan kom je wss ergens rond de 1€ per (actieve) persoon maar kom we gaan het niet zo moeilijk maken plus ik ken de détails niet.
Citaat:
Dan krijg je een heel ander resultaat.
dat zal wel zijn garry.
Citaat:
Dat moet je dan bij tellen bij alle andere door deze bevolkingsgroep te dragen kosten.
??
Citaat:
Ook niet vergeten te tellen, de gevangeniskosten en dergelijke.
???
Citaat:
Dan is zelfs 0,1 € buitensporig veel voor een stel leeglopers te onderhouden.
Uiteraard 0,1€ is teveel zelf 0 is teveel niet waar... God voor u moeten er helemaal geen belastingen meer zijn...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 12:31   #72
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De democratie moet zichzelf ook indekken tegen zichzelf...
Komt de democratie niet van bij de grieken? Is dat niet van VOOR de middeleeuwen?
Ik ben tegen het koningshuis, niet tegen democratie.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 12:34   #73
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat komt niet van bij de Grieken.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 12:40   #74
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
in dit geval geven armen meerdere euro's aan rijke nietsnutten.

U vindt dat waarschijnlijk ethisch en normaal.
U kent het systeem van sociale zekerheid dus niet.
Oud 11 augustus 2008, 13:49   #75
FDM
Banneling

Standaard

zelfs al moet Albert de laatste 25 euro geven aan de zorgkas dan is dat 25 minder van zn 10 miljoen euro

een gepensionneerde met een pensioen van 750 euro moet evenzeer 25 euro betalen en voor hem is dat een zware dobber

het straftste van al is dat Bère op 21/7 een preek komt geven over solidariteit en weken derna de werkelijke kost naar boven komt : meer dan een miljard frank om op zijn luij gat te zitten
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 13:56   #76
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Iemand het laatse Nieuws gelezen ? over de Koning en zijn fortuin was wel grappig .
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 14:11   #77
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je nu bewijzen? Dat je geen flauw idee hebt wat de 'kosten van de monarchie' juist inhouden? Die 30 miljoen das niet de salaris van onze koning he slimmeke...
Ik heb maar al te goed een idee van wat de kosten van deze monarchie inhouden. In het zwitsers systeem verdient de president (en de 6 andere ministers) zowat 250000€ per jaar. And that's it. Bovendien een véél democratischer systeem.

Citaat:
Ik heb een klein gedacht van wat het zwitsers systeem inhoud ja maar weet er zeker niet het fijne van interesseert me dan ook weinig....
Dat laatste is uiteraard execellent om de discussie te ontwijken. Dat er sommige exemplaren op deze aardbol behoefte hebben aan idolatrie, mij niet gelaten, maar U reageert zoals de eerste de beste bakvis wiens favoriete boysband door het slijk wordt gehaald.
Oud 11 augustus 2008, 14:22   #78
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
zelfs al moet Albert de laatste 25 euro geven aan de zorgkas dan is dat 25 minder van zn 10 miljoen euro

een gepensionneerde met een pensioen van 750 euro moet evenzeer 25 euro betalen en voor hem is dat een zware dobber

het straftste van al is dat Bère op 21/7 een preek komt geven over solidariteit en weken derna de werkelijke kost naar boven komt : meer dan een miljard frank om op zijn luij gat te zitten
Over het koningshuis zijn we het beide eens. Daar mag niet zoveel geld naar toe gaan.
Maar u koppelde geheel naast de kwestie ook geld van vl naar wl vast aan uw uitspraak over het koningshuis...
Oud 11 augustus 2008, 14:40   #79
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
En lap, we zijn weer vertrokken.
Worden jullie dat dan nooit beu? De calimero uithangen, zagen, kermen, terwijl we hier praktisch het meest welvarende land zijn ter wereld.

Zijn dit jullie persoonlijke frustratie's dat jullie proberen af te schuiven op het Paleis?

Zeg aarslikkend kroonpoetser, ik heb een idee dat je van al die zeveraars hier af helpt: Waarom niet alle koningsgezinden iedere keer met Driekoningen met de pet laten rondgaan? Het begin van het liedje moet niet eens aangepast worden gezien wij ook drie koningshoofden hebben, alleen zijn het geen wijzen, maar dat schijnt van geen belang te zijn onder de belgicisten.
Het vervolg van het liedje moet wel aangepast worden, want aan hoeden hebben ze in Laken geen gebrek. Een villa voor Bertje, een Ferari voor Laurent... je kent ze beter dan ik.
Oud 11 augustus 2008, 14:42   #80
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Over het koningshuis zijn we het beide eens. Daar mag niet zoveel geld naar toe gaan.
Maar u koppelde geheel naast de kwestie ook geld van vl naar wl vast aan uw uitspraak over het koningshuis...
Heeft er alles mee te maken. Bert Bibber is een politieke zwaargewicht in dit apenland en mede verantwoordelijk voor die Waalse diefstal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be