![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van die sterren, dat heb ik ook eens gezegd aan de dochters van een stel kameraden...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() veel foto's, pijnlijke foto's nu.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De herinnering is een vorm van hoop
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Elk afscheid is de geboorte van een herinnering"
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wow dat is diep, die ga ik onthouden!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn oprechte deelneming
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() van jou had ik niets anders verwacht natuurlijk
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Enige deelneming.
Ik stel voor in ht vervolg een plastieken kat te kopen. Die kunnen ze niet dood bijten |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het zit natuurlijk wel in de natuur van de meeste honden zodat je bezwaarlijk kwaad op ze kan zijn maar toch. Is er geen mogelijkheid uw tuin aan die kant hoger af te sluiten zodat een poes niet bij die honden kan? Of de poes in het begin binnen te houden, onze Gina klom zelfs niet over een draadje van 1.5meter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de omheining hoger maken? dan klom hij daar ook wel over zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte kat zoekt de vrijheid op. Een omheining meer of minder gaat die niet tegenhouden. Er zijn natuurlijk huiskatten, maar die zijn volgens mij toch al ver weg van hun natuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je aan uw kant de draad bovenaan naar binnen laat afbuigen gaat er geen kat meer over. Nu, 't is kiezen of delen hé, de onze gaan enkel buiten als we thuis zijn en zodoende is er nog redelijk wat kontrole over hun handel en wandel. Overdag met een belletje, als het donker is met een reflecterende halsband met 4 flikkerende led's. Zo weten we ongeveer altijd waar ze zijn en kunnen we, indien nodig, ingrijpen (als ze richting straat gaan bv....) We nemen ze misschien wel een stukje vrijheid af maar ze "in het wild" laten lopen is voor ons geen optie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zware tijden voor katten.
Verleden jaar sneuvelde de kat van mijn kleindochters in het verkeer, terwijl zijzelf op verlof waren in Sanabria. Het beest had de kwalijke gewoonte aangenomen om alles wat op wielen rondrijdt aan te vallen... Mijn zoon kocht de jongste voor haar verjaardag dan maar een nieuwe poes - die had nog zusjes en zo hebben ze nu 2 katten... (wat is beter dan 1 kat ? juist : 2 katten..) Van de nood een deugd gemaakt en hen gewezen op de gevaren van het verkeer in het bijzonder & de wereld in het algemeen. (la vie c'est dur)
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Beter een hond houden, een goeie grote.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 11 augustus 2008 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beste is nog steeds geen huisdier hebben
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Arm beestje
![]() Rothonden, hoe zijn die opgevoed zeg ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Zowel Dickie, Grozer als Louise wensen u een zeer innige deelneming.
Buiten mijn drie katten, wens ik dat trouwens ook. Het is echt niet leuk een kat te verliezen, ik kan er helaas meer dan genoeg van meespreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U katten gaan ook allemaal dood?
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Het begon met drie katten. Twee broertjes en een zusje. Na een week was er een onweer, en één katertje was verdwenen. Vrij normaal. Later bleek hij twee huizen verder te wonen, goed verzeilt geraakt.
Na nog geen jaar bleef het tweede broertje weg op een nacht. We hebben geen duidelijk wat er eigenlijk gebeurt is met Ceasar. Misschien door de hond van de overburen opgegeten, misschien ontvoerd. Wie zal het zeggen. Toen Keizer, het overgebleven zusje, ongeveer een jaar was, hebben we ze laten zwanger geraken door de natuur. Een paar weken later was Dickie met twee broertjes of zusjes geboren. Na een week schoot enkel Dickie nog over. Na nog een jaar is Keizer opeens weggebleven. Joost mag weten wat haar is overkomen. Toen hebben we Flor van het asiel gekocht voor ma haar verjaardag. Twee maanden later lag Flor aangereden door een auto voor onze deur. Een maand later heb ik bij het terugkomen uit Spanje een Spaanse kattin gevonden op een parking in Zuid-Frankrijk. Omdat ze daar ten dode was opgeschreven vlakbij de autosnelweg, hebben we haar meegenomen op de bus. Een jaar later lag Vivienta aan het begin van de straat... Terwijl dat Vivienta bij ons wat, is er een rosse zwerfkat geregeld komen eten. Garfield sliep ook in onze carport. Ongeveer een half jaar na de dood van Vivienta is Garfield op zeker nacht weggebleven. Een week later vond mijn pa het kadaver tussen de struiken. Geen flauw idee wat hem is overkomen. Hij was veel te jong (ongeveer vijf jaar schatten we) om een natuurlijke dood te sterven. Een goed jaar na de dood van Vivienta hebben we Grozer en Louise gekregen van een tante van een goede vriend van me. Die hadden al dermate veel katten, dat die twee nieuwe echt te veel waren. Nu zijn zij twee hier al 10 maanden, samen met Dickie die deze zomer zijn vijfde verjaardag viert. |
![]() |
![]() |