![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Parlementslid
|
Koninklijk Apen Kollectief
Is gewoon om de Bubbers wat te pesten
|
|
|
#142 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2008 om 11:58. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een cartoonfiguur van een 'Bruxellois Anti-Flamand' (een 'BAF') krijgt bij voorkeur een licht verminkte 'Vlaamse' familienaam, en een eerder bombastische voornaam uit twee delen, mèt tussenstreepje. Hoe die figuur er precies moet uitzien (klein en dik, of lang en mager) is ook nog een vraag. Ik zou alleszins opteren voor een pruilmondje en een beetje omhooggehouden neus en kin, met een 'air' van 'dédain' en 'fatigue de fin de siècle' in 'attitude' en 'regard'. Tof idee alleszins, zo'n cartoonfiguur. Het zou de discussies kunnen vergemakkelijken. Er moet dan wellicht ook nog een hele reeks andere cartoonfiguren bedacht worden (de links-flamingant, de rechts-flamingant, de gewone flamingant, de rabiate belgo-flamand, Jan-met-de-pet en Jean-la-casquette, de slechte allochtone jongere, de brave allochtoonse huismoeder, ...), maar voor iemand met een beetje verbeeldingskracht en een beetje gevoel voor humor kan dat best een leuk spelletje worden, voor op een gure herfstavond of een natte zomernamiddag.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoiets? Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 14 augustus 2008 om 11:48. |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Kosmopolieten en internationaal ingestelde mensen gebruiken bij voorkeur het Engels omdat dat nu eenmaal de eerste echte wereldtaal is, in België worden we geconfronteerd met bekrompen imperialisten die zich uitsluitend van het Frans (willen) bedienen, en vaak lijken te verwachten dat iederéén zich in die taal kan uitdrukken, wat nog nooit het geval was en ook nooit het geval zal zijn. Ik ben die bekrompen imperialisten kotsbeu, en ik krijg ook willens nillens langzamerhand een gloeiende hekel aan de taal die ze spreken. Maar ik geef toe: niet �*lle Engelstaligen zijn kosmopolitisch en internationaal ingesteld, en niet �*lle Franstaligen zijn bekrompen imperialisten. heavy groeten, HAMC" Of is dat te moeilijk?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zou de Vlaamse leeuw eens moeten zijn die weggehaald werd, dan zou menig nationalist al lang hebben staan betogen voor die "vod".
|
|
|
#150 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
|
Citaat:
Maar jij mag blijven. |
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kreeg het omdat dat ik ten eerste nu eenmaal (West-)Vlaams als moedertaal meekreeg en ten tweede de ongelooflijke onbeschaamdheid ten toon spreidde te veronderstellen dat ik er mocht van uitgaan dat men mij in mijn 'hoofdstad' ook overal in het Nederlands (mijn allereerste cultuurtaal) zou kunnen bedienen en ten derde het niet normaal vind dat 60% en 40% nogal vaak verkeerdelijk worden omgerekend tot twee keer 50% of erger. Gelukkig ben ik net geen 'sale flamouche' omdat ik nu eenmaal liever naar Raymond van het Groenewoud of Boudewijn De Groot luister dan naar Serge Gainsbourg, omdat dat nog altijd een kwestie is van muzikale voorkeur, geen linguïstische scherpslijperij. De vraag of België nu al dan niet langer bestaat dan Vlaanderen, en of er daar veel of weinig vlaggen voor in omloop zijn en of er nu wèl of niet veel volk op feestjes afkomt heeft daar allemaal niet veel mee te maken. Ik weet alleen niet goed wat ik daarmee aan moet, met dat deel van mijn identiteit. Doe ik er goed aan voortaan alleen maar 'Vlaams' te spreken met familie, vrienden en in gezelschap van Nederlandstaligen, en van zodra er een 'pauvre francophone' bij komt of in het publiek alleen nog Frans? Zal ik ook enkel nog stemmen op politici die BHV willen laten zoals het is, en voor de rest absoluut geen staatshervorming willen? Ben ik dan 'un bon flamand'? D�*t houdt mij meer bezig dan al die andere kwesties.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 14 augustus 2008 om 12:22. |
|
|
|
|
|
|
#155 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
2.) Over die Vlaamse identiteit hebben we het al eens gehad, dacht ik: ik ga me dus beperken tot wat knip- en plakwerk uit andere berichten. De gecursiveerde tekst zijn dingen die ik eraan heb toegevoegd voor deze discussie: Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
|
|
|
|
|
#156 |
|
|
Jongen toch, de posts die gij hier plaatst
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we er François-Xavier Van Hautbroucque-d'Aspro van maken, hebben we al een naam voor ons cartoonfiguur.
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En in België voel ik me Limburger, Vlaming en Belg. Maar al deze begrippen zijn allemaal zoals ik stelde heel erg te relativeren. In Limburg ligt mijn hart, in Vlaanderen de administratie (lokaal bestuur) die in deze papieren wereld noodzakelijk is en in Belgie het aangename van de verschillende culturen. Meer is dat allemaal niet en moet dit ook voor mij niet zijn. En heel dat gemekker en dat vlaggezwaaien en het lonken naar Holland en nog van die onzin, dat is het gejank van de gefrustreerden. Het is fijn zoals het nu is, maar de franstaligen zullen moeten beseffen (en ze beginnen dit ook, het werd tijd) dat het de Vlamingen zijn, die de meerderheid uitmaken in dit land. Punt uit. Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2008 om 12:32. |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
|
Yeah right. Ik gebruik altijd 'flemish', en buitenlanders begrijpen dat altijd.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Banneling
|
|
|
|